SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 
emeklilikuzman@gmail.com

Yeni SGK affı ve isteğe bağlı sigorta dosyası kapananlar hk.

En erken nasıl emekli olacağınızı öğrenmek için tıklayın
SGK Hizmet Birleştirme İşlemleri hakkında bilgi için tıklayın
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvurularınız için tıklayın
Bağ-kur Hizmet ve Prim Borcu Sorunlarınız için tıklayın
Askerlik Borçlanmasıyla Erken Emeklilik Hesabı için tıklayın
Çözemediğiniz Her Türlü SSK ve Bağ-kur Sorunları için tıklayın
gaxxi, 24 Mart 2011, No comments
Categories: İsteğe Bağlı Sigorta
Tags: , , ,

Kapanan isteğe bağlı sigorta dosyası Torba yasadan yararlanamıyor

Soru: 1961 doğumluyum. 1992 yılının Mart ayında sigorta başlangıcım var. 1996 yılına kadar isteğe bağlı ödedim. 1996 – 2000 yılları arasındaki günleri ödeyemedim. 2001 yılında tekrar sigortalı olarak işe başladım. Bugüne kadar sigortalı olarak çalışmaktayım. 2012 yılında yirmi yılım dolmakta. Fakat 700 gün prim eksiğim çıkıyor. Arada kalan ödeyemediğim isteğe bağlı günleri, Torba Yasadan yararlanıp borçlanabilir miyim?
Zeynep ÖNEM/ İZMİR

Cevap: 1 Ekim 2008 den önceki uygulamada peş peşe üç ay prim ödenmediğinde isteğe bağlı sigorta dosyası kapatılıyordu. Peşe peşe üç aydan fazla prim ödemediğinizden dosyanız kapandığından Torba yasadan yararlanacak bir prim borcunuz bulunmuyor. Ve torba yasa geriye doğru borçlanma hakkı da getirmediğinden, Torba yasadan yararlanarak gün kazanmanız mümkün değil.

Ekrem SARISU – POSTA
Yeni SGK affı ve isteğe bağlı sigorta dosyası kapananlar hk.

Comments

No Responses, Leave a Reply
  1. nuri degirmecni
    30 Mart 2011, 00:09

    merhaba babam 1961 dogumlu 1978 sigorta başlangıcı var 1150 gün calısmıslık war torba yasasından yararlanıp borclana bilirmiym?

  2. sena kökbörü
    31 Mart 2011, 16:20

    neden isteğe bağlılar geriye dönük ödenemiyor. bizler devletin üvey evlatlarımıyızki bizi bu torba yasası kapsamıyor. yetkililere sesleniyorum bizlerede bi hak tanınsın. bizler de emekli olmak istiyoruz.hanımları düşünüyorsanız bunu düşünün

  3. cem gülgün
    03 Nisan 2011, 16:04

    isteğe bağlı isteksizlik…
    Torba yasada hemen her şeyin affı var bildiğiniz gibi,Bağ Kur, SSK, Belediye borçları hatta emlak ve elektrik.Tasarıyı defalarca okuduğumda gözlerime inanamadım,adaleti sağlamak söz konusu olmak olsaydı amaç bir tek isteğe bağlılar mı sağlanmak istenen barışın dışında bırakılırdı.?
    2008 sonrasında yapılan düzenlemeyi anlayabilirim ama
    bir tek fişi kaybolmuş ,yanlış bilgi vermişler yatırmaya devam etmiş boşuna.Bakılırsa şaşılacak örnekleri var.
    Bir örnekle daha iyi anlaşılır,inanmayan baksın tebliğe,tebliğde kısaca açık açık deniyorki çıktığını bilmeden yatırmaya devam edenlere,tebliğ taahhütlü değil adi posta ile yapılır,mübarekler nasıl ince ince kendilerini sıyırmışlar,ama bu millet aptal değil mübarekler,belki rakamları kendi lehinize biraz çekebilirsiniz ama sosyal devlet anlayışını bilmeyen bunun diyetini öder unutmayın.Haksızlık yaptığınızı her ortamda haykıracak sizden zeki bilgili insanları ,gerçek adaletin sahibi karşınıza çıkarır durur şaşırırsınız.Sağlayamayan gider, sağlayan adaleti bu gariplerin omuzlarında yükselir unutmayın.

  4. merve durmaz
    03 Nisan 2011, 19:32

    Öncelikle merhaba,
    1948 doğumluyum sigorta başlangıcım 1982. 1470 gün olan SSK pirimimi isteğe bağlı olarak ödemeye başladım SSK pirimim 1790 güne ulaştıhında isteğe bağlı ödeme
    2008 yılında çıkan yasa ile BAĞKUR'a aktarıldı ve bu şekilde aralıksız ödemeye devam ettim yaş olarak ememkliliği hakettiğimi biliyorum ama pirim eksiğimi tamamlıyamadım yeni çıkan af yasasından kalan pirimlerimi toplu ödeyerek bende yararlanabiliyormuyum?cevabınızı bekliyorum teşekkürler ….

  5. meliha aslan
    04 Nisan 2011, 14:22

    mrb ben 1952 doğumluyum 1986 yılında bakurlu oldum 1990 yılına kadar ödedim şimdi bakurdan emekli olabılmem için ne yapmam gerekir emekli olabilirmiyim cevabınızı bekliyorum teşekkürler

  6. murat sözen
    17 Nisan 2011, 21:35

    1984 ten 1998 kadar tekel tütün kesintim var. 1998 yılına kadar kesinti yapılmıs bu kesintimden yararlanma hakkım varmıdır veya mahkemeye versem bu hakkımı alabilirmiyim cevap verirseniz teşekkür ederim.

  7. aliaşıkan
    17 Nisan 2011, 21:35

    geriye gönük sska isdeğebağlı pirim borcu keyfi olrak idareciler tarfından dosyası kaptılan bu memlkete nice evlatlar vermiş ane ve bobalar var isdeğe bağlı sska çıkaran sayın merhum türgut özal nerden bile bilrdi ki bir yetkili amirler tarfından dosyalar kaptlcanı bu ülkede vatandaş görevlrini bilir darda olmasa sska prim borcunu ödmezmi asla kimse gelvğini karartmaz sizler de bu madur insanların sesini duyun bir çare???????????

  8. ORHANŞ EN
    22 Nisan 2011, 19:32

    AYNI SORUNLA BEN DE KARŞI KARŞIYAYIM. HATTA BİMER'E
    BİLE BU KONUDA YAZI YAZDIM. NİTİCE YİNE YARARLANAMAZSIN. YAZDIĞINIZ GİBİ NERDE KALDI EŞİTLİK İLKESİ? NERDE KALDI SOSYAL DEVLET ANLAYIŞI?
    KISACASI SİZE KATILIYORUM. İNŞALLAH BU EKSİKLİĞİ
    GİDERİRLER. SELAMLAR

  9. Yaşar Çiligül
    22 Nisan 2011, 23:43

    23.02.1964 doğumluyum. 07.01.1982 sigorta girişim. 1995 yılında ssk isteğe bağlı sigorta primlerimi 1 yıl ödedim. 2003 yılında çıkan afla, yapılandırmaya aldım. imkanlarım yetmediği için 3 ay art arda ödeyemedim ve şimdi torbadan çıkan yasa bu geriye dönük isteğe bağlı primleri ödememize imkan tanımıyor. 2012. 23 şubatta günüm doluyor. bu primleri ödemem gerekir ki emekliliği hak edeyim. Bu adalet ne biçim, bağkurlulara imkan sağlanırken, ssk isteğe bağlı olanlar safdışı bırakılıyor. Unutulanlar bir gün gelir unutanları unuturlar. Umarım hatırlarlar.

  10. selman ortaköylü
    29 Nisan 2011, 20:27

    istege baglı sigortaya aff verecektiniz ama sanırım torbada yer kalmadı borcundan dolayı kapanan istege baglılara çok büyük zarar verdiginizin farkındamısınız borcundan kapanan iş veren ödüyor bakur ödüyor istege baglı neden ödeyemiyor size soruyorum istege baglıyı yatıran kişiler kendi ekmegini kendi kazanan kişiler sevinmiştim torbada yer kalmadıgı için tekrar küçük torba geliyor diye ondada gariban istege baglı dışlanmış madem büçeye para lazım bizdende alın sigorta müdürlügüne gide gele osandım memurda sanırım benden osandı torbada yer yoksa agızdanda söyleseniz olurdu biz duyardık yorumcular yazmış üçay üstüste ödenme dolayısıyla kapananlar ödeyecek diye genede ödeyemiyoruz bu neyin nesi tek umudum emeklilikti oda ölüyor selman ortaköylü hırka tol köyü aksaray

  11. SEDAT DEMİREL