SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 
emeklilikuzman@gmail.com

Yaştan emeklilik bekleyenler okusun!

En erken nasıl emekli olacağınızı öğrenmek için tıklayın
SGK Hizmet Birleştirme İşlemleri hakkında bilgi için tıklayın
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvurularınız için tıklayın
Bağ-kur Hizmet ve Prim Borcu Sorunlarınız için tıklayın
Askerlik Borçlanmasıyla Erken Emeklilik Hesabı için tıklayın
Çözemediğiniz Her Türlü SSK ve Bağ-kur Sorunları için tıklayın
gaxxi, 14 Kasım 2011, 48 comments
Categories: SGK Haberleri
Tags: , , ,

Yaşı bekleyenlerin emekli edilmesi muhalefete değil iktidara bağlı

Soru: Geçen gün gazete çıkan bir habere göre CHP’li Milletvekilinin yaştan emeklik bekleyenler için (1999 dan sonra emeklilik hakkı kazananlar) Bir hak tanınması için meclise teklif verdiğini okudum.Bu tasarı ne zaman Meclis ten geçer ve ne zaman yürürlüğe girer? Ve biz ne zaman bu haktan faydalanabiliriz?

Ayrıca ben 3600 tamamladım ve 4500 iş günü prim ödemem var. 3600 den emekli olursam, maaşım hesaplanırken 3600 prim günün den mi hesaplanır? Yoksa ödediğim prim günü üzerin den mi emekli maaşım hesaplanır? Bu konular da bilgilendirirseniz çok sevinirim. Aydan ERMEYDAN

Cevap: Sorunuzda da belirttiğiniz gibi, muhalefet partisi milletvekilinin vermiş olduğu bir yasa teklifi var. Söz konusu teklife göre, sigortalılık süresi ve prim ödeme şartlarını sağlayan ve emekli aylığı bağlanması için sadece yaş haddinin dolmasını bekleyenlerin, bir defaya mahsus olmak üzere, 8 Eylül 1999 tarihinde 4447 sayılı yasa ile getirilen yaş hadleri aranmadan emekli edilmesini içeriyor. Yasa teklifinin TBMM sinde kabul edilmesi halinde, sigortalılık süresi ve prim ödeme şartlarını yerine getirenler, yaş aranmadan emekli edilecekler.

Ancak, yasa teklifinin muhalefet partisi tarafından verilmiş olması, yasalaşma şansını maalesef azaltıyor. Tek partinin güçlü şekilde iktidarda olduğu ortamda, muhalefetin değil, iktidar partisinin verdiği yasa tekliflerinin yasalaşma şansının yüksek olduğuna hiç şüphe yok. Sonuç olarak, iktidar partisi istemediği sürece bu ve benzeri bir yasanın meclisten geçme şansı yok. Umarız iktidar partisi de isterde, söz konu tasarı veya aynı konuda iktidarın vereceği bir yasa teklifi kabul edilir de, siz ve sizin gibi emekli olmak için sadece yaşı bekleyen sigortalılar emekli olurlar. Söz konusu yasanın ne zaman çıkacağı iktidar partisinin kararına bağlı. İsterlerse hemen de çıkar. İsterlerse 5, 10 ay sonra çıkar. İstemezlerse de hiç çıkmaz.

Aylık bağlama oranı prim ödeme gün sayısına göre belirlendiğinden, emekli aylığınız hesaplanırken, ödediğiniz primlerin tamamı dikkate alınır.

Ekrem SARISU – Posta
Yaştan emeklilik bekleyenler okusun!
Yaştan emeklilik bekleyenler okusun!

Comments

48 Responses, Leave a Reply
  1. GÜLSÜN TORUN
    14 Kasım 2011, 10:06

    LÜTFEN, KÖTÜ GÜNLER YAŞADIĞIMIZ ŞU GÜNLERDE BİRAZ DA YÜZÜMÜZÜ GÜLDÜRECEK HABERLER VERİN, YAŞI BEKLEMEK İSTEMİYORUZ, BU YASA ÇIKTIĞINDA ÇOK BÜYÜK HAKSIZLIK YAŞADIK, BİZİ EMEKLİ EDİN 1 KİŞİ YERİNE 3-4 KİŞİ İSTİHDAM SAĞLAYIN,

  2. ahmet yılmaz akbelen
    14 Kasım 2011, 10:52

    sayın arkadaşlar 9360 günüm var ama daha yaştan 3 sene bekleyeceğim nasıl adalet bu gün dolu yaş dolu 3 sene bekle. ayrıca işe başlarken 25 seneni doldur emekli ol diyorlar sonra 3 yılın var diyorlar hangi şartlarla bizden para topluyorsun sonra vazgeçtim diyorsun olmaz böyleşey. artık emekli olmak istiyorum.

  3. BÜLENT ÖZBEK
    14 Kasım 2011, 17:31

    ARKADAŞLAR 25 YILIMI DOLDURMAYA 8 YIL VAR 5750 GUNU DOLDURMAMA 4 YIL VAR YASA CIKARSA 8 YIL SONRA EMEKLIYIM AMA NE VARKI YENI KANUNA GORE 55 YASINDA EKEKLI OLCAM 8 YILDAN SONRA 12 YIL DAHA BEKLEYECEM BOYLE ADALET OLURMU 1995 SIGORTA BASLANGIM ARTIK 8 YIL SONRA EMEKLI OLMAK ISTIYORUM 55 YASINA KADAR OZEL SEKTOR CALISTIRMAZ NASIL EMEKLI OLACAGIZ

  4. tulin ozden
    15 Kasım 2011, 17:11

    Millet oy veriyor,iktidar olduklarinda isteklerimizi yapsinlar diye..iktidara geliyorlar ama,milletin sayesinde o rahat koltuklarinda oturduklarini cabucak unutuyorlar,sayin vekiller..elimizden aldiginiz emeklilik hakkimiz haram olsun sizlere..3 senedir yas bekliyorum,3 yil daha bekliyecem..21 yil hizmet ve pirim..is vermiyorlar..resmen babamin eline bakiyorum uc kurus harclik icin..yaziklar olsun ..yas bekleyen milyonlarin hakki haram size…ne mhp ne de chp yi onemsiyorsunuz,,,sadece sizin karariniz gecerli… dedigim dedik caldigim duduk…

  5. metın cınar
    15 Kasım 2011, 18:03

    arkadaşlar katılıyom pırım dolmuş bende yaşı beklıyom sabırsızlıkla olmaz boyleya artık emeklı etsınler ya bızıde

  6. ngüven
    15 Kasım 2011, 20:39

    onlar kendilerini emekli ederler seni benimi düşünürler işte bir torba kömüre böyle gelecegimizi satıyorlar

  7. hilmi ünüvar
    15 Kasım 2011, 22:09

    merhabalar arkadaşlar.ben 1968 doğumluyum 01 09 1987 tarihinde ssk lıyım sonrası askerlik daha sonra 1992 den itibaren bir fiil 26 12 1996 ya kadar ssk devam etti 26.12.1996 dan sonra emekli sandığı olarak devam ediyorum.
    ben ne zaman emekli olurum?beni aydınlatırsanız sevinirim

  8. Veli
    18 Kasım 2011, 11:41

    Hükümet Erken Emeklilik İçin Düğmeye Bastı
    HÜKÜMET DÜĞMEYE BASTI BEDELLİ ASKERLİK TAMAM SIRADA ERKEN EMEKLİLİK VAR

    EMEKLİ YAŞINI DOLDURDUĞU HALDE PRİM YETERSİZLİĞİNDEN DOLAYI EMEKLİ OLMAYI BEKLEYENLER VE YAŞ HADDİNDEN EMEKLİ OLMAYI BEKLEYENLERE MÜJDE

    Hükümet Erken Emeklilik için düğmeye bastı, Çalışma Bakanlığının emekli yaşını doldurduğu halde emekli olamayanlar ve yaş haddini bekleyenler için çalışma başlattığı kulislerde konuşuluyor. Hükümet bedelli askerlikten sonra emekli olmayı bekleyenlere müjdeyi verecek. Bedelli askerlik konusunda Başbakan Erdoğan yüz binlerce kişinin merakla beklediği açıklamayı yaptı. İstanbul'da sosyal yardım programında konuşan Erdoğan konuşmasının sonunda bedelli askerlik çalışmasının sona erdiğini ilgili yasal düzenlemenin de haftaya yasallaşacağını söyledi.

    ŞEHİT AİLESİNDE İKİNCİ KİŞİYE DE İŞ

    Başbakan Erdoğan buradaki konuşmasında şehit ailelerinden artık bir kişinin daha işe alınacağını ifade ederek, terörden zarar gören ailelerin de şehit aileleri gibi maaş alacağını ve bu ailelerin de istihdamda öncelikli bir noktada tutulacağını söyledi

    İşte Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın açıklamalarının satır başları:

    Kadın bir toplumun esas aynasıdır. Toplum kadınla değişir kadınla dönüşür. Kadınların değişimi olumlu yöndeyse o toplumda ufuk aydınlıktır. Zira çocuğu şekillendiren kadındır. Annedir. Erkeği şekillendiren annedir eştir. 12 Eylülde kadınlara eşitlik ilkesine aykırılığı da ortadan kaldırdık. Bir sorunu görmüyor olmak o sorunu ortadan kaldırmıyor.

    Ankara kulislerinde şimdi hükümet emekli yaşını doldurduğu halde prim yetersizliğinden dolayı emekli olmayı bekleyen binlerce vatandaşa müjde vermeye hazırlanıyor.

    Emekli yaşını doldurduğu halde prim yetersizliğinden dolayı emekli olamayan vatandaşlar geriye dönük hizmet borçlanması yaparak emekli olabilecekler.

    Erken emeklilikle ilgili daha önce Ak parti milletvekilleri kanun teklifi vermişti. Şimdi sırada yaş haddinden emekli olmayı bekleyenlere de hükümet müjdeyi verecek.

    Binlerce memurun gözü erken emeklilikte, işsizliğin önünün açılması için hükümet erken emekliliğe sıcak bakıyor.

    Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın bu müjdeyi kamuoyuna çok yakında açıklayacağı kulislerde konuşuluyor.

  9. Göknil Ilgaz
    22 Kasım 2011, 23:21

    Merhabalar 1999 da çıkan yasaya göre zaten öncesini kapsaması yanlış.Bu hakkın hemen acil verilmesi lazım.
    Olay AKP ile CHP nin çekişmesi olmamalı insanların mağduriyetinin göz önünde bulundurulması gerekmektedir.

  10. hamza kara
    22 Kasım 2011, 23:33

    ey haktan hukuktan ayrılmayan adelet dağıtan Hz. ömerin adeletini yürüttüğünü sanan akp hükümeti . Ben 26 senedir kamuda çalışıyorum askerlik borçlanmamı yapmışım halen 1 yıl daha yaşı bekleyecem. Benimle beraber işe giren bir çok arkadaşım emekli oldu. benin sucum ne babamın beni nufusa zamanında kayıt etmemesimi bundan sonra benim devlete hiç bir faydam olmaz olmuyorda ye yat hiç olmasa yeni gençlerin önünü açın devlete içn bence en hayırlısı bu olur adelet yerini bulur,

  11. halis taşçı-ankara
    27 Kasım 2011, 22:51

    on yıldır iktidarda olan ak parti kendi istediği konularda her şeyi yapabiliyor. bir çok alanda özel kanun ve düzenlemeler getiriken maalesef bizler yıllardır belklediğimiz prim günümüzve 25 yıllık hizmet günümüz dolmasına rağmen yaşaa takılıp emekli aylığı emekli olmayı bekliyoruz. üstelik yaştan emekli olmayı beklerken bu süre içinde yaşça kimse bize iş vermemekte, ssigortamız olmadığından sağlık hizmetinden faydalanamıyoruz, biz ne yer ne içeriz böyle adalet mı olur nerede adalet ve kalkınma.burada adaletsizlik haksızlık ve eşitsizlik var. bu hükümet acelece bedelli askerlik yok deyip defalarca söylemesine rağmenbir gecede cuzi bir rakam karşılığında postal giymeden sila tutmadan zengin çocuklarını mükafatlandırdı. bedel ödemeden bu vatanın evladı olunamaz. ya şehit çocuklarımız. ya anaduda sefalet içinde yaşayan vatandaşlarımızın çocukları evlatlarını bu ülke için feda ettiler. onların bedelini kim ödeyecek. tayyıb erdoğan şehit ailelerine bunu nasıl izah decek. bunun bir hesabı halka verilmeyecekmi. bizse en doğal ve kanunı hakkımız olan sağlık hizmetlerinden faydalanamayışımızi yaşa takılıp emekli maaşı alamayışımız, yaşımızdan dlayoı kimsenın iş vermemesi 9000 gün sgk prim ödemiş bir vatamndaş olarak hastaneye alınmayışım adalet değil adaletsizlıktır.

  12. Gülten Güven
    03 Aralık 2011, 01:53

    Ben 1992 de bağkura giriş yaptım işe başladım 1993 te işi terk ettim bir yıl bağkura ödeme yaptım.2006 da tekrak esnaf olarak bağkura giriş yaptım 2011 kadar ben ne zaman emekli olabilirim bilgi verirseniz sevinirim şimdiden teşekürler

  13. mert
    10 Aralık 2011, 14:41

    ben evliliğimi, çocuğumun doğumunu, borçlanmalarımı, geleceğimi işebaşlarken devlet tarafından 25 yıl olarak garantileyerek girmişim. o kadar planı boşa mı yaptım. derede at değiştiren bu kanunu yapanlara yazıklar olsun. bari yaşı bekleyeceğimiz süredeki kadar farkı cebimizden vererek emekli olsak.

  14. gonul dayaç
    11 Aralık 2011, 14:41

    Bende yaştan dolayı 5 yıldır emekliliği bekleyen bayanım.Yaşım nedeniyle iş bulamıyorum.İş bulmak için neler yaşadığımı anlatması çok zor ,şuan çalışıyorum ama aynı zamanda bir işe ihtiyacım olduğu işveren tarafından bilindiği için resmen sömürülüyorum (SGK dahil hiçbir sosyal haktan yararlanmıyorum.).Emeklilik için yaşımı doldurmak için daha 20 ayım var ama bu süreyi doldurana kadar psikolojik olarak bir hayli yıpranmış olacağım.Lütfen bu satırları okuyan milletvekilleri bu kadar insanın sesini duysun ya bu yasayı çıkarsınlar yada bizim gibi insanların sağlıklı ortamlarda çalışabileceği iş olanakları yaratsınlar.

  15. özkan özyiğit
    11 Aralık 2011, 18:37

    2012'de yaş madurları erken emekli olabilecek mi???

  16. ayhan yaşar
    12 Aralık 2011, 00:25

    evet arakadaşlara katılıyorum bizde artık bu emekli olalım 26 yıldır pirim odedik hak etik birazda bizlen ilgilenseniz rıca etsek yastan bekliyoruz haber sevidirirci bi haber yaslı diyolar sade saglıktan yararlanmayla olmuyor iki cocu olanara bakurlulara yapıldı biz hadimizi doldurdumuz halde olamıyoruz aslında hamile bayanında evde eşi vardı biz beklicemize onun eşi calısıp beklesin biz hak etik işallah bekliyoruz saygılar sayın buyukler iyi işler

  17. Cengiz YUMUŞAK
    12 Aralık 2011, 22:12

    Daha niye bekliyoruz arkadaşlar 25 yılı doldurdum niye hala çalışıyorum artık bu yasa çıksın.Lütfen birileri görsün bu isteğimizi…

  18. aydın yıldız
    19 Aralık 2011, 23:05

    evet bende arkadaşlara katılıyorum bir an öne mağduriyetimizi gidersinler bizim olan haklarımızı geri versinler ben 25 yıl ve 6400 pirimim var şu an işsizim iş bulamıyorum baş vurduğum iş yerleri yaşlısın yaşın geçmiş işe almıyorlar geri dönüş yapıyorum emekli olamıyorum benim durumum ortada ne yapacağım bilmiyorum benim devlet büyüklerimden bu yasanın bir an önce ysalaşmsını istiyorum saygılar

  19. Nadir Kundanoğlu
    20 Aralık 2011, 10:21

    Olmalı.
    Bu yasayı bekleyen çok kişi var.
    Yenilere iş imkanı sağlanmalı.
    İktidarında kazancı çok olur bu yasa ile.

  20. Macit AKDENİZ
    20 Aralık 2011, 13:27

    Merhabalar,
    Emekli aylığı hesaplanırken primler neye göre değerlendirilir.Eskiden kazançların son 5 yılına bakarlardı şimdi tüm kazançlara mı bakılıyor.
    Benim prim gün sayım 8400 toplam kazançlarım da 300.000 tl ödemiş olunan primler asgari ücretin brüt 3 katı şimdi ise asgari ücretten çalışıyorum bu benim emekli aylığı bağlanırken sorun olurmu teşekkürler.

  21. ayhan
    21 Aralık 2011, 13:54

    1986 yılından sigortalıyım gunum dolu yas takıldık ayrıca işzizlik biyandan cocuk okuuyoz cocuklar evlencek yasa geldi lutven zate astım hastasıyız bizleride yasa cıkarın tesekurler

  22. süleyman ergün
    03 Ocak 2012, 22:59

    biran önce çıkmalı çünkü bizler 25 yıl primve vergi ödedik hala ödüyoruz. miietvekilleri kendi emekliliklerini bir gecede onaylıyor bize gelince bütçe zorlanıyor. haksızlık olur diyorlar .bekliyoruz.

  23. recep gedik
    05 Ocak 2012, 16:45

    lutfen yetkililer sesimizi duysun yas bekliyorum issizim is bulamiyorum seker hastasiyim ilacimi alamiyorum iki cocuk okutuyorum ne yapacigimi bilmiyorum tayyip baba duy sesimizi

  24. osman köse
    15 Ocak 2012, 20:04

    gerçekten akp bu yasayı meclisten geçirirse oy verdigim bir parti olarak ayrıca çok mutlu olurum çalışanlar olarak herkes akp çalışana birşey vermedi gibi bir algı var toplumda dilimiz döndügünce yapılanları anlatıyoruz ama bu yasa çıkarsa hem bir magdur olarak hemde akp ye gönül vermiş birisi olarak toplumda daha başı dik gezecegim yapılanlardan memnunum memnun olmaasına ama 8000 gün pirimim var 25 yılı mı doldurdum 43 yaşımdayım nereye gitsem yaşın geçmiş gençler varken seni işe alamayız denerek kapılar yüzümüze kapanıyor sayıın başbakanım size herzaman güvendik bu işi yapsanız siz yaparsınız yinede umutluyuz yapamazsanızda üzülmeyiz çünkü bizlerin ne yaşadıgını hissettiginizden eminim elinizde olsa şartlar el verse yapacagınızdan hiç kuşkum yok gözüm hep emeklilikle ilgili gelişmelerde sevindirin bizi sn başbakanım

  25. mehmet tankut
    15 Ocak 2012, 20:20

    ssk pirimim doldu yaştan bekliyorum çalışamıyorum gelir yok iş yok yeşil kart kullanıyorum pirimim dolduğu halde sağlıktan yararlanamıyorum çocuk okuyor gelir yok yaştan bekleyenlerin biran önce emekli olmasını istiyorum saygılar

  26. halis taşçı
    25 Ocak 2012, 22:47

    on yıldır iktidarda olan ak parti kendi istediği konularda her şeyi yapabiliyor. bir çok alanda özel kanun ve düzenlemeler getiriken maalesef bizler yıllardır belklediğimiz prim günümüzve 25 yıllık hizmet günümüz dolmasına rağmen yaşaa takılıp emekli aylığı emekli olmayı bekliyoruz. üstelik yaştan emekli olmayı beklerken bu süre içinde yaşça kimse bize iş vermemekte, ssigortamız olmadığından sağlık hizmetinden faydalanamıyoruz, biz ne yer ne içeriz böyle adalet mı olur nerede adalet ve kalkınma.burada adaletsizlik haksızlık ve eşitsizlik var. bu hükümet acelece bedelli askerlik yok deyip defalarca söylemesine rağmenbir gecede cuzi bir rakam karşılığında postal giymeden sila tutmadan zengin çocuklarını mükafatlandırdı. bedel ödemeden bu vatanın evladı olunamaz. ya şehit çocuklarımız. ya anaduda sefalet içinde yaşayan vatandaşlarımızın çocukları evlatlarını bu ülke için feda ettiler. onların bedelini kim ödeyecek. tayyıb erdoğan şehit ailelerine bunu nasıl izah decek. bunun bir hesabı halka verilmeyecekmi. bizse en doğal ve kanunı hakkımız olan sağlık hizmetlerinden faydalanamayışımızi yaşa takılıp emekli maaşı alamayışımız, yaşımızdan dlayoı kimsenın iş vermemesi 9000 gün sgk prim ödemiş bir vatamndaş olarak hastaneye alınmayışım adalet değil adaletsizlıktır.
    halis taşçı-ankara eklemiş. | 27 Kasım 2011 Saat 22:51

  27. tevfik ercan
    26 Ocak 2012, 11:07

    sayın başbakanım yaşa takıldım hak etmişiz 19-01-1967 doğümlü 5150 günden hak etmişiz 6230 gün olmuş neden biz kuyruklara girip gelir beyeanı veriyoruz neden sa sola bizi sürüklüyorsunuz iki cocuk okutuyorum hatta eşimide dışardan lise okutuyorum işsizim serbes iş yapıyorum sağlıktan yararlanamıyoruz lütfen artık bizede bi yasa çıkarın maduruz saygılarımla

  28. çetin selçuk
    29 Ocak 2012, 20:14

    sayın başbakanım.sigorta yaşını ve prim gün sayısını doldurmuş olmasına rağmen,yaşı beklemek zorunda olan binlerce vatandaşınızın emekli olamamaktan dolayı mağduriyetlerini biliyorsunuzdur.bende bu insanlardan biriyim.artık bu vatandaşlarınızı ne zaman sevindireceksiniz.bizlerin emeklilik hakkını bir an önce verilmesini saygılarımla arz ediyorum.lütfen sesimizi duyun ve şu erken emeklilik yasasını hemen çıkartın artık.bukadar insanın vebalini almak istemezsiniz umarım.bir babalıkta bu durumdaki insanlara yapmanız dileğiyle saygılar sunuyorum.

  29. Bilal Aysel
    30 Ocak 2012, 11:18

    sayınbaşbakanım erken emeklilik yasasını biran önce cıkarın cünkü buyasayı bekleyen cok vatandaşımız var vatandaşımızın dogal hakkı primini ödemiş yılınını doldurmuş yaşa takılan cok vatandaşımız var erken emeklilik yasasını cıkaracagınız zaman yılıdolmuş azpirimi kalmış vatandaşlarımızında buyasadan yararlandırın gününü paraya çevirin ve emekli ediniz saygılarımla

  30. ramazan yalçın
    30 Ocak 2012, 11:50

    ben 1 ocak 1966 doğumluyum.1984 sigorta girişliyim 5193 pirim günüm var.48 yaşında emekli olacam.erken emeklilik bizi etkilermi acaba

  31. Hüseyin Çiğdem
    01 Şubat 2012, 00:08

    iktidar milletvekillerin dikkatine muhalefet partisinin vereceği kanun teklifine emekliliği hakketmiş yaşa takılanların biz ve bizim gibi yaş madurlarını sevindirmek için bir kereye mahsus bir delikanlılık yapın saygılar

  32. ÖZGÜL GÜZEL
    01 Şubat 2012, 15:23

    SON BİR KAÇ YILDIR HEP AYNI HABERLER YAŞI BEKLEYENLERE MÜJDE, YOK SEÇİMDEN ÖNCE, YOK SEÇİMDEN SONRA,HEP BİR ÜMİT, SONRA YİNE HÜSRAN LÜTFEN ÇIKSIN ARTIK BU YASA İSTEYEN OLSUN İSTEMEYEN OLMASIN ZATEN EMİNİM EMEKLİ OLMAK İSTEMEYEN DE BİR ÇOK İNSAN VARDIR. HİÇ DEĞİLSE OLMAK İSTEYEN KADINLARIN YÜZÜNÜ GÜLDÜRÜN. BEN 22 YILDIR ÇALIŞAN BİR BAYANIM VE YAŞ YÜZÜNDEN DAHA 7 YIL DAHA ÇALIŞMAM GEREKECEK. ERKEN YAŞTA İŞ HAYATINA BAŞLAMAK CEZA GİBİ. 29 YIL HEM İŞTE HEM EVDE ÇALIŞMAK BİR ÖMÜR SANKİ. İZİN VERİN DE ARTIK BİRAZDA EVİMİZDE ÇOCUKLARIMIZLA EŞİMİZLE VAKİT GEÇİRELİM BİZ KADINLARA BUNU ÇOK GÖRMEYİN LÜTFEN.

  33. cemal ayyıldız
    04 Şubat 2012, 23:21

    buradan sayın başbakanımıza bakanlarımıza sayın milletvekillerimize sesleniyorum 1985 ssk girişliyim 1999 da yasa çıktığında 14 yılın üzerinde sigortam vardı bu kadar geriye dönük yasa çalışırmı sizden önceki hükümetin yapmış olduğu haksızlığı çıkaracağınız yeni yasayla maduriyetimizi gidereceğiniz ümidiyle saygılar

  34. aydın büyüktepe
    07 Şubat 2012, 02:13

    akp milletin sayesinde iktidar oldu yaşa takılanların hakkını yemeyin bu dünyanın öbür tarafıda var hesabını veremezsiniz

  35. ARZU ÖZALP
    10 Şubat 2012, 11:12

    KENDİLERİNE GELİNCE BİR GECEDE ZAMMI KOYARLAR AMA SAYIN ERDOĞAN BEY VERDİĞİ SÖZLERDEN HEP YAN ÇİZER OYU ALANA KADAR ATAR BİZİM GERİZAKALI HALKIMIZDA İNANIR KIÇININ ÜSTÜNE OTURUR EY BAŞBAKAN SEN RAHAT UYU PRİM GÜNÜNÜ DOLDURUP YAŞI BEKLEYENLERE YANİ 1999 DAN ÖNCE İŞE GİRENLERİ SÜPER EMEKLİ YAPACAKTIN NE OLDU HERİF GİBİ SÖZÜNÜN ARKASINDA DUR ELBET BU HALK UYANACAK

  36. ayhan yaşar
    13 Şubat 2012, 13:18

    1986 yılında işe giren emekli yas şartı arandıktan sora nabim süper emeklili salıda siz kendinize yapın

  37. sedat mahlut
    15 Şubat 2012, 10:45

    mrb 1967 dogumluyum 9100 gün pirimim var halen çalışıyorum bende yaş madurlarındayım bir an önce bizim gibi yaş mağdurlarına emekli edinki diyer bekleyenlere iş imkanı açılsın inşallah bu yasadan bizlerde yararlanırızda emekli oluz sevgilerimle

  38. Şaban KILIÇARSLAN
    16 Şubat 2012, 12:14

    ALLAH rızası için şu emeklilik hakkımızı verin gerçekten hizmeti ve primi dolan bizler çok zor durumdayız çocuk okutuyoruz sağlıktan yararlanamıyoruz.

  39. hacer kozan
    06 Mart 2012, 23:39

    benim eşimde yaşı bekliyor primini doldurmuş neden verdikleri sözleri tutmuyorlar bizleri mağdur ediyorlar onları tuzu kuru paşalar gibi yaşıyorlar bir elleri balda bir elleri yağda bizim gibi kiracı olanlar ve çocuk okutanlar ne yapsın bir an önce şu yasa çıksada bizde rahat edelim inşallah

  40. papates
    09 Mart 2012, 15:24

    kendi il milletvekillerinize http://www.tbmm.gov.tr/develop/owa/milletvekillerimiz_sd.liste den bakarak eposta gönderirseniz talepleriniz ancak o zaman duyulur.

  41. şükriye yakupoğlu
    19 Nisan 2012, 09:00

    pirimim doldu yaşı bekliyom çalışmam şart çalışamıyorum 35 yaşındayım iş arıyorum hep yaş sınırı var işe almıyolar madem emeklilik yaşı uzadı buişede bir çözüm bulsunlar 18/20 yaş alıyolar bu millet napsın 30zu geçtinmi iş bulamıyon zorlaşıyo

  42. ahmet oral
    21 Nisan 2012, 08:21

    ben çalışma hayatıma başlarken bana dendi ki o zamanki yasa oğlum ahmet sen 25 yıl 525 gün çalış emeli maaşını al tamam dı eeeeeeeeee ne oldu şimdi bu yasaydı yaşdı derken benim 6 yılıma yani 72 maaşıma el konulduş oldu bazaen duyuyorum ceteler darbeciler çökertiliyor aslında çökertilen biz işçiler olduk artık çökertilmek istemiyoruz hakkımızı hak ettiğimiz hakkımızı vaat edilen hakkı almak istiyoruz hükümetten bu konuda salıklı bir çalışma bekliyor ve teşekkür ediyorum

  43. mustafa tekin
    24 Nisan 2012, 12:19

    bu yasa cıktığında 6sene vardı emekli olmama yasa cıktı 6 sene 12 seneye cıktı şimdi 30 yıllık calışmam 8000gunum var yasa takıldım 3 sene daha var haksızlık değilmi benden az calışmış olanlar yıllardır maas alıyor aksine işede giremiyoz hakkımızı versinler yoksa obur dunyada soke soke alırım

  44. gökan afşar
    02 Mayıs 2012, 00:28

    Ben sayın başbakanımıza bu konuda gerekeni yapacağına adım gibi eminim.şu ana kadar mağdur olan herkesin mağduriyetini giderdi sağolsun.ama herşey sırayla hemen istendiği an bişey olmuyor sonuçta.beklemek gerek.çünkü yıllardır hallolmayan çoğu meseleye el attılar ve hallettiler.inşallah bunuda zamanı gelince halledecektir mutlaka.saygılarımla

  45. Güllü şenel
    08 Mayıs 2012, 21:43

    Merhaba girişim 07/07/1994 60 doğumluyum 3600 den emekli olma ihtimalim varmı ? Hala çalışmaktayım fakat sağlık sorunlarım dan dolayı zorlanıyorum çıkma imkanım yok Teşekkürler

  46. ramazan kızılkaya
    09 Mayıs 2012, 12:05

    arkadaşlar hukuk denilen bir şey kalmadığını anlatayım benim1981de o zaman yaşım 1967 idi ailem yaşımı küçük yazdırmışlar bende T.C:mahkemesine giderek yaşımı 1965 yaptırdığım halde bu yaş kabul edilmiyor nerde hukuk arıyorum.

  47. ahmet acar
    27 Haziran 2012, 15:07

    bu yaş bekleyen çalışanları iktidar partisi bilmiyor, görmüyor mu bunun için ne yapmamız gerekiyor hem büyük ölçüde işsizlik önlenmiş olmaz mı

  48. mehmet VURAL
    04 Şubat 2013, 13:24

    Bende Rabbim izin verirse 2013 ağustosda 25 yılımı dolduruyorum.sevgili çok değerli başbakanımız yaş haddinden erken emeklilik için gerekli çalışmayı yaptırtıyor kurmaylarına.İnşallh 2013 ekim ayında yasallaşır.Şimdiden çok değerli Başbakanımızın tüm çalışmalarına başarılar dilerim.