SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 
emeklilikuzman@gmail.com

Yaşını bekleyenler için emeklilik ihtimali var mı?

En erken nasıl emekli olacağınızı öğrenmek için tıklayın
SGK Hizmet Birleştirme İşlemleri hakkında bilgi için tıklayın
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvurularınız için tıklayın
Bağ-kur Hizmet ve Prim Borcu Sorunlarınız için tıklayın
Askerlik Borçlanmasıyla Erken Emeklilik Hesabı için tıklayın
Çözemediğiniz Her Türlü SSK ve Bağ-kur Sorunları için tıklayın

Yaşı bekleyenler emekli olabilecek mi?


Soru: Benim 01.01.1987 yılında sigorta girişim yapıldı. Doğum tarihim 21.06.1971 ve 5.763 prim günüm var. Son günlerde, emeklilik için yaş bekleyenlere bir defaya mahsus af çıkacak diyorlar. Ben de emeklilik için yaşı bekliyorum. Bizim için emeklilik ihtimali var mıdır? Arzu Bilgehan


Cevap: Değerli okurum, bahsettiğiniz üzere, 8 Eylül 1999 öncesi girişli olup emeklilik için yaşı bekleyenlere bir defaya mahsus emeklilik hakkı tanınması için kanun teklifi verildi. Ancak muhalefet tarafından verilen bu teklife, hükümet kanadından destek verilmediği ifade edildi. Emeklilik yaşının artırıldığı sosyal güvenlik reformundan sonra, böyle bir uygulamayı beklemek zaten gerçekçi olmaz. Yani emeklilik için yaş koşulunu tamamlamanız gerekecek.

Sadettin ORHAN – Bugün


Yaşını bekleyenler için emeklilik ihtimali var mı?

Comments

No Responses, Leave a Reply
  1. Erol Balkan
    10 Kasım 2010, 14:56

    Bütün hırsızlara uğursuzlara, çalınan vergilere af getiren, yıllarca askerlikten kaçıp bedelli askerlik bekleyenlere bulunmaz nimet gibi istediklerini veren hükümet ne yazık ki yıllarca emek verip de yaş sınırını tamamlamaya 2-3 senesi kalmış olanlara karşı neden bunu reva görüyor?

  2. YAŞAR KARACA
    10 Kasım 2010, 20:53

    1983 den beri sigortalıyım.Primim doldu.İşsizim.Sağlık hizmetlerinden yararlanabiliyomuyoruz.Emeklide olamıyorum ne yapmamaız Lazım …

  3. yasar14
    10 Kasım 2010, 20:56

    1983 den beri sigortalıyım.Primim doldu.İşsizim.Sağlık hizmetlerinden yararlanabiliyomuyoruz.Emeklide olamıyorum ne yapmamaız Lazım…

  4. osman bozkurt
    22 Kasım 2010, 23:51

    suçlular affediliyor biz hak ettigimiz halde mahkum gibi gün sayıyoruz ondan sonra çıkıyorlar haktan hukuktan bahsediyorlar devlet bizimlemi batacak biz hakımızı istiyoruz af degil

  5. LÜTFİYE SAYIN
    24 Kasım 2010, 02:08

    Arkadaşlar mrb. bende 21 yıldır çalışıyorum ve prim ve yılımı doldurdum. Fakat 10 yıl yaş bekleyeceğim ve işyerim de iflas etti. Şimdi boşta emekliliK bekleyen ve SGK dan da yararlanamıyoruz. Bu devletimiz bizi bu kadar mağdur etmeye hakkı yok çok zor durumdayım. eşim de krizden dolayı işsiz kaldı ne emeklilik nede ekmek bulma ihtimailimiz kalmamış allah kolaylık versin hepimize

  6. m demiray
    24 Kasım 2010, 21:59

    bu erken emeklilik işinde,kesinlikle işçi-memur ayrımı yapılması gerekiyor.25 yılını özel sektörde dolduran İŞÇİLER emekli edilmeli.nedenleri herkesin malumu.

  7. Kader be
    25 Kasım 2010, 01:32

    Bende bütün yorumlara katılıyorum fakat bizler sessiz kaldıkça, hakkımızı aramadıkça herşeyi sineye çekmek zorundayız.İnanın Ankara'da desdekçi bulabilsem meydanlarda hakkımızı arayacağım fakat yaştan emekliliği bekleyenlere nasıl ulaşıp çoğunluk sağlayacağım bilemiyorum.21 yıl çalıştım işsizim müracat etmediğim iş kalmadı ne yazıkki yaştan dolayı kabul görmüyoruz.
    Kısacası iş hayatında tedavülden kaldırıldık hemde bu zor günlerde. Ne yapacağımı bilmez bir haldeyim.

  8. Kenan
    25 Kasım 2010, 08:51

    1999 yılından önce sigortalı olup yaşı bekleyenlerdenim.Biz af felan değil alınmış hakkımızı istiyoruz.Biz ssk lı olduğumuz o günlerde yaş haddimi vardı.25 yıllık sigortalık süresi 5000 gün prim ödemesi vardı.Yazık değilmi bu kadar insana 40-45 den sonra nasıl iş bulunur.Lütfen bu konuyu dikkate alsınlar.İstenirse bu ülkede her şey olabiliyor,hakkımızı geri versinler.

  9. mustafa akbulut
    26 Kasım 2010, 19:35

    özeleştirme mağduruyum 25 yıl 7000 işgünüyle 45 yaşında yeni işsizler arasına katıldım bu saat,ten sonra ne yapabilirimi düşünüyorum.. insan emegini , ömrünü ,kendi siyasi amaçları için yokedenler,birgecede kendilerini emekli edebiliyorlar … arkadaşları facebook,ta. yaştan emekli olmayı bekleyenler sayfasına bekliyorum.saygılarımla.

  10. fehmi kır
    30 Kasım 2010, 14:22

    Devlete ihanet edenlerin dosyaları zaman aşımı nedeniyle af ediliyor.PKK-Hilvan ana davası 30 yıl karar verilemediği için geçen hafta düştü.Devlet memuru olarak 20 yıl çalıştım 1970 dogumlu oldugum için 2015 yılını bekliyorum emekli olmak için.Develete sadakatin bedeli bekle yaşlan sürün ve emekli ama çok yaşamadan ölki devlet yaşasın.fehmi

  11. AYŞEGÜL
    30 Kasım 2010, 15:53

    23 seneden beri hiç ara vermeden çalıştım.pirimim tamam çalışma yılım tamam.Doğum yapıp çalışmayanlara doğum borçlanması hakkı tanındı.2 doğum yaptım hiç ara vermeden çalışdım.çalışmak zorundaydım.çalışdığım için yani boşluk vermediğim için doğum borçlanması hakkımda yokmuş.!!! özel sektör de bittik tükendik artık.sabah 7 akşam 7.Allahtan revamı bu yahu.hakkımızla yılımızı pirimimizi doldurmuşuz zor çalışma şartlarıyla
    NEDEN YAŞIMIZI BEKLEYELİM.!!!!!!!!!!!ACIYIN ARTIK ACIYIN.
    ÖNÜNÜZE GELENE HAK TANIYORSUNUNUZ BİZ HAETTİĞİMİZ EMEĞİMİZİN KARŞILIĞINI YAŞ BEKLEYEREKMİ ALACAZ.ZATEN O ZAMANDA ÖLMÜŞ OLURUZ HERHALDE.
    SAYGILAR SUNUYORUM

  12. umutsuz vaka
    01 Aralık 2010, 17:22

    Değerli arkadaşlar bende yasa mağduruyum .Biz işe başladığımızda şarlar eski siteme göreydi sonrada değiştirildi kazanılmış hak elimizden alındı ve emekli olamıyoruz bu ne biçim adalet .İnsanlar iş kuyruklarında yaşlanırken bizler zamanı gelenlerin emekli olmasını istiyoruz vay efendim avrupada emeklilik yaşı yükseltiliyormuş kardeşim avrupada sitres diye bir şey varmı 21 yıllık meslek hayatında 10 tayin gören varmı?
    21 yılda 3 defa olmak üzere 2 şer yıl doğu ve güneydoğu görevi nedeniyle ailesinden ve çocuklarından ayrılan varmı? iş sitresini evine taşıyan avrupalı varmı? iki yılda çocuklarının okulu ve öğretmeni değişen varmı ? ben ve bizim gibi siz değerli arkadaşlar bu hükümetten bize verilen kısacık ömrümüzü emekli olarak geçirmek istiyoruz emeklinin durumuda malum ama olsun artık kafayı yedirmeden sağlığımız tamamen bozulmadan emekli edilmeliyiz ya soruyorum 25 yıl için enerji ile yola çıkan adamı 30-35 yıl nasıl çalıştırırsınız nasıl verim alırsınız bu neye benziyor biliyormusunuz okyanusun içinde bir adaya gitmek üzere yakıt alan bir uçağı düşünün siz yolda karar değiştiriyorsunuz ve okyanusu geçmesini istiyorsunuz sonuç mu? katliam olur ne olur yapmayın bu yaşayı iptal edin ve emekli olalım.

  13. zeliha göktunalı
    02 Aralık 2010, 13:11

    Bütün arkadaşlara katılıyorum. Yaşı bekleyerek ölüp gidecez. Nedenmi Özel sektörün stresinden işsiz kaldığımızda 40 yaşından sonra işe girememekten. (Giremeyende birçok işsiz arkadaşlarımız vardır 2008 krizinden sonra bu rakam dahada çok artmış durumdadır) Ancak bizim kazanılmış hakkımızı almak onlar için kolay nedenmi? tabiki SOSYAL DEVLET anlayışından. Ama onlar isteseler 1 saatte bu yasa çıkar. Malesef ki dava açma hakkımızda yokmuş. Aslında kanunlar kişinin lehine ise geriye doğru yürür aleyhineyse yürümez denirdi. Ancak Anayasa mahkemesinden bununla ilgili davaların önü tamamen kapatılmış. özel sektörde 23 yıldır çalışan bir kişi olarak 2 katı yıpranıyoruz devlet memurlarına oranla. Bizler mesai bittimi çıkalım diyemiyoruz bugün gidin yarın gelin diyemiyoruz zaten dersek KAPININ önünde kendimizi buluruz. Tabiki İŞ bitince çıkarsınız deniyor. MİLLET VEKİLLERİNE sesleniyorum. Hep kendiniz için birşeyler yapmayı bırakın sizler bizim vekillerimizsiniz. ASLINIZ bunları istiyor birazda buna kulak verin ARTIK. İşverenlere yönelik vergi afları herşeyi çıkartıyorsunuzda bizler işveren olmadığımız içinmi çalışma yapılmıyor. BİZLERİN EMEKLİLİK HAKLARI İÇİN NEDEN BİRŞEY YAPMIYORSUNUZ. Elinizi vicdanınıza koyun artık.

  14. Z.ÇELİK
    04 Aralık 2010, 13:59

    bende 1983 den beri siğortalı olarak çalıştım banada 6 yıl yaşı beklemek zorundayım bu bize haksızlıktır devlet vurguncuyu soyguncuyu askerden kaçanı terüsttü affeden devlet biz yıllarca alın terimizle özel sektörde ne şartlarda çalıştığımızı biliyor mu neden bu devlet bizde bu hakkettiğimiz halde hakkımızı neden yiyiyorBENDE BİRAN ÖNCE BU YASANIN ÇIKMASINI İSTİYORUM BENİM GİBİ YAŞ BEKLEYEN ARKADAŞLAR LÜTFEN SESİMİZİ DUYURALIM BU HAKSIZLIĞA SON VERELİM

  15. Vahap KUNT
    04 Aralık 2010, 16:52

    Cumhuriyet tarihinin en kapsamlı mali affı olmasaydı kaderimize razıydık ama Ben 05/01/2009 yılında sürekli olarak ( 21 yıl 7ay 22 gün ) çalıştığım iş yerinden hani iktidar partisine göre olmayan krizden dolayı ( işverene göre olan krizden dolayı ) işten çıkarıldım. Son 3 yılda 1080 gün olması halinde alınan 10 aylık işsizlik parasını 1079 gün olduğu için 8 ay alabildim yani kanun yapıcılar sayesinde 1 gün için 2ay eksik aldım. İşten çıktıktan sonra 698 gündür işde bulamadım artık iş bulma umudumuda yitirdim ama devlete tek kuruş borç takmadım ne MTV si ne emlak ne elektrik ne su vb. şimdi sorarım kanun yapıcı devlet büyüklerine benim 1 günüm eksik diye 2 aylık işsizlik maaşını keseceksin öbür tarafdan nasılsa af çıkar diye borcunu ödemeyenin faizlerini affedeceksin allahdan revamı bu ? İşe başladığımda 25 yıl sonra emekli olacağım diyordum Kanun yapıcı devlet büyükleri sayesinde yaş sınırı getirilmesinden dolayı şu anda hala daha 3 yıl gibi bir süre beklemem gerekiyor Bu haksızlık değil mi ?

  16. nesrin gençer
    04 Aralık 2010, 16:56

    işsiziz ve emekli olabilmek için yaşı bekliyoruz lütfen emeklilikhaber.com sitesi olarak sizde bürokratlara bu yasayı onaylayacak milletvekillerine iletin. bunca insan bu kanunun çıkmasını dört gözle bekliyoruz. (120 kişi adına)

  17. TURAN TOPAL
    05 Aralık 2010, 17:44

    sayın akp milletvekilleri ve yetkileri bu ssk güvenlik yasasına yaş bekleme yasasını destek vermenizi ben bir akp'li olarak hukümetin desteklemesini beklıyorum bu yaş sınırını insanların haklarını bir seferliğe masusda olsa bu uygulamasını gönülden rica ediyorum

    Saygılarımla…TURAN TOPAL

  18. vahit yardım
    07 Aralık 2010, 10:09

    EVET arkadaşlar bizde magduruz ben mhp li olarak akp ye adaletli diyerek oy verdim ama geniş af yasasında böyle adaletsizlik yapmamalarını bekliyoruz budevleti sömürenlere vurgunculara milletin üstündeki kamburlarına bizlerin vergileri ile beslenen bazı canilere ufakta olsa af var yalnız bu hükümet adalet baş harfi ise bizleride magdur etmez diye düşünüyorum. Biz anadolu çocuguyuz cefa çekmesini kaderden sayarız VATAN SAG OLSUN BAŞBAKANIM DERİZ.

  19. şenol çimen
    13 Aralık 2010, 01:56

    ya kardeşim tamam yaşı bekliyoruz ama iş yok zaten zorlanıyoruz hiç degilse saglıktan yararlanmamız gerekli bunu bari yapsınlar

  20. kerim özbek
    14 Aralık 2010, 00:28

    sayın başbakanımız bu yogun gelen serzselişlere kayıtsız kalmaz umarım muhalefet teklif teklif etti diye geri çevirmez haklıyı haklıya verir bu memlekette erbakanı af edenler hak mahrumuyetine ugramış milyonca vatandaşın çıglık seslerini duyar onlara bayram sevinci yaşatır diye umuyorum arapların milli kahramanı olmak kolay bizimde gasp edilmiş hakkımızı ver bizim kıralımız ol sayın başbakanım size hala güveniyorum meyve veren agaç taşlanır birde çalışanların gelir vergissi çok yüksek aşahıya çekmenizi arz ediyorum

  21. Fatma COŞKUN
    17 Aralık 2010, 11:03

    Hükümet kendi çıkarları için çalışın daha öğrenemediniz mi. Hükümet böyle bir yasa çıkartırsa zaten şaşarım çıkarı yok çünkü ne demişler nerede beleş oraya yerleş :) Benimde 21 yılım doldu prim günüm doldu yaş bekliyorum bende erkekler gibi 25 yıldan emekli olacağım hani nerede kadınların hakları hak denen birşey yok zaten erkek ve kadım eşit zaten :)

  22. şenol çimen
    17 Aralık 2010, 14:27

    arkadaşlar evet magduruz iş bulamıyoruz en azından saglıktan yararlanalım diyoruz hep birşeyler diyoruz ama sesimizi duyan yok bu yorumları ve isteklerimizi ben akp ye chp ye veulusal bütün kanallara yolladım sizlerde haber kanallarına ve partilere emeyl gönderin telefon açın isterseniz biyerlerde toplanıp örgütlenelim sagcı solcu demeden hakkımızı zarayalım saygılarlmla

  23. makbule
    17 Aralık 2010, 17:13

    herkezın sorunu bendede var 22 yıldır çalışıyorum ve 5 yıldaha iş varsa çalışacagız yoksa aç beklıyecegız gencecık kışıler ış bulamıyor bıze kım ış verecek bızler ssk ya tum ödemelerımızı yaptık bız enayı ödeyelım sonra otur kenarda bekle yaşın dolsun dıye nedır bu saçmalık ya zaten 27 sene çalış ahın gıtsın vahın kalsın gerıye ben emeklı maaşı alıyorum dıye sevın ötekı dunyada sevınırız artık bu kadar yıl çalışmaya saglam bunye kımsede kalmaz sag olsun devletımızde bıze hakkını doldurdun artık hastanelerımızde ucretsız bakıabılırsın der bız de gerı kalan vaktımızı az agrı çekelım dıye ılaçları bedava alırız emeklı olduk bız derız kafayı yememek ışten degıl ya yanlızca hakımızı ıstıyoruz o kadar

  24. osman savgat
    19 Aralık 2010, 17:50

    günümüz dolu yaş bekliyoruz yaşım 44 iş de vermiyorlar işkur a baş vurumuz var arayan soran yok buldugumuz işler asgari ücret emekli maaşımız baya bir düşük olacagı için bu işlerede giremiyoruz her kese yeşil kart verenler bizi niçin düşünmez bilemiyorum

  25. osman savgat
    19 Aralık 2010, 17:59

    g ençler için sgk prim indirimi varken bizim gibi 40 ını aşmışlar için kim işe alır benim gibi yaşını bekliyenler için de bir yasa çıkarında bizede bir öncelik verilsinde bizde çalışalım

  26. m demiray
    19 Aralık 2010, 20:36

    özel sektörde,prim gününü ve 25 yılını tamamlayan emeklilik hakkını kazanmıştır.özel sektörden emekli olmanın sıkıntılarını çekenler çok iyi bilir.İŞÇİ derken TAİ-ASELSAN-MKE-DSİ-GİBİ kaymaklı yerleden bahsetmiyorum.ssk sı genellikle asgari ücretten yatan,hep aynı işte çalışamayan,akşamı sabahı ctesi-pazarı belli olmayan,patronun iki dudağı arasında çalışan,yaz tatili deniz nedir bilmeyen,genelde evi kirada olan vs. vs işçilerden bahsediyorum.

  27. yunus caylak
    24 Aralık 2010, 23:42

    ben 1991 sigortamvar birimim de 8 ay gibi boşlugum varyalnız birde askarligi borclanmadım onuda ödersem benim birimim doluyor emeklilik icin yaşı beklcenmi şu andada işsizim nepmam gerekiyor

  28. yunus caylak
    24 Aralık 2010, 23:58

    ben 1991 sigortamvar birimim de 8 ay gibi boşlugum varyalnız birde askarligi borclanmadım onuda ödersem benim birimim doluyor emeklilik icin yaşı beklcenmi şu andada işsizim nepmam gerekiyor ben yunus çaylak

  29. HALKIN KENDİSİNDEN
    01 Ocak 2011, 14:25

    YORUMLARI OKUDUĞUM KADARYLA HEPİNİZ HAKLISINIZ AMA BİZLERİN SORUNU KENDİMİZDE ARAMALIYIZ YAPRIKLARIMIZ DEMEKKİ BİR YERLERDE YANLIŞLAR VAR VE BİZ BU YANLIŞLARI YAPMAYA DEVAM EDİYORUZ VE BU YANLIŞLIKLARI BAZI İNSANLAR KENDİ MENFAATİ İÇİN KULLANIYORLAR,ÜLKE BİZİM EĞER BİZ İSTERSEK BUNLARIN ÜSTESİNDEN GELİRİZ SADECE HALK OLARAK BİRLİKTE TEK YUMRUK OLMALIYIZ OZAMAN BİZLERİ BU ÜLKEDE YAŞAYAN İNSANLARIN YIKMASI İMKANSIZLAŞIR BU ÜLKE BİZLERİN VE ÇOCUKLARIMIZIN BİZLER BU EMANETİ ALDIK ONLARA EN İYİ ŞEKİLDE KAKSIZLIKLARDAN SORUNLARDAN UZAK BİR ŞEKİLDE TESLİM ETMELİYİZ AYNADABİR ANİÇİN KENDİMİZE BAKALIM HATALI OLAN KİM ?

  30. erkan örs
    03 Ocak 2011, 09:10

    değerli arkadaşlar kendimizi faza kaptırmayın erken emeklilik istiyorsak azilzade olan milletvekillerine erken emeklilik istiyoruz diye meil ler atın sonuç meydana çıkar

  31. selahattin kızılkaya
    03 Ocak 2011, 21:03

    arkadaşlar böyle bir yasa şayet çıkmaz ise 2.5 kişi var bu yasayı bekleyen tabi onların yakını ile beraber 4.5 milyonu bulur.onun için bize acımayana bizde acimayalım.her şeye af varda bize neden yok bi fiil 25 sene çalıştık primimizde doldu eeeeee daha neyi bekliyorlar diyorum ki bizde sandıkta veririz cevabı.bu zamana kadar akp ye verdikte ne oldu.

  32. necmi kalıntaş
    05 Ocak 2011, 21:03

    evet arkadaşlar hep beraberce meyil atalım sayın vekillerimiz ve başbakanımız sayın r.tayip erdoan sesimize kulak versin ve dinlesin bizleriki yarın secim meydanşlarına cıkınca bizlerede söyleyecek söz bırakmasın ve rahatlıkla bizleri bir sefere mahsuz emekli ederse oy almaya hak kazansın ve hic teredüt etmesin o zaman eger torbada bize karşı bir kanun yoksa bizdede onlara verilecek oy yok onları o zaman sandıga gömelim

  33. mehmet
    05 Ocak 2011, 21:53

    bu affın gerçekleşmesi kesinlikle gerekiyor.nasıl olsa seçimlerde görüşeceğiz

  34. Kenan
    06 Ocak 2011, 11:15

    Arkadaşlar,hepimiz yazdıklarımızda sonuna kadar haklıyız.Emeklilik hakkımız elimizden alındı.Bunun için neler yapmalıyız,kimlere ulaşmalıyız.Lütfen birlik olup,muhalefet partisinin verdiği yasa tasarısını hükümete kabul ettirmemiz gerekiyor.Bir adreste buluşalım.Lütfen gerekli yazışmaları yaparak,bir organize yapıp bu seçimi çok iyi değerlendirelim.Hem bizim bu sıkıntımız çözülür,hemde bizim yerimize işe girecek insanların sıkıntısı çözülür.İşsizlik oranıda büyük bir ölçüde düşer.Lütfen herkesin duyarlı davranmasını istiyorum…

  35. kıyaettin saçmalı
    08 Ocak 2011, 14:21

    biz çalışanlara yapılan büyük bir haksızlık bu emeklilikte kademeli geçişi yapanlar rahat uyuyamaz diyoruz ama malesef rahat uyuyorlar.ülkeyi yönetemeyen insanlar başa geçerse ülkeyi ona buna soydurursa olan malesef alt tabakaya oluyor.yani biz emeğiyle geçimini sağlayan işçi kesimine oluyor.biz işçileri ancak seçim zamanı hatırlıyorlar.devlet olarak diyeceksin arkadaş sen işe başladığında yirmibeş sene hizmet süreni ve primini tamamla sonra emeklilik hakkını elde et diyeceksin ,sonrada zamanı gelince sen emekli olamassın bu nesacmalık

  36. hüsniye avşar
    08 Ocak 2011, 17:04

    bende 1989 girişliyim yani yaş kanunu benide etkiledi şu an emkli olacaktım ama kanundan dolayı bende yaşımı bekliyorum aslında önceki girenler değilde yeni kanunun çıktığı tarihten sonra işe girenler için geçerli olacaktı bu yasa yani bu yaştan sonra aldığımız maaş ancak ilaç parası olur sanırsam lütfen birileri sesimizi duysun saygılarımla.

  37. hilmi acar
    09 Ocak 2011, 20:18

    verilen haklar geri alınırmı şaşıyorum bu işe anlam verwmıorum emekliliğim iki sene geçti altı sene daha bekliorum haksızlık deilde ne bu

  38. murat acar
    10 Ocak 2011, 11:05

    Anayasada verilen hakları koruyan bir madde olduğunu biliyorum bilir kişilerin bu maddeyi araştırarak maddeye dayalı verilen emekli haklarımızın geriye alınacağını düşünüyorum,yanılıyorsam hiç emekli düşünmüyorum,geridekilerde bu hükümetin ne olduğunu kahve köşelerinde düşünsünler.

  39. hakan çakır
    11 Ocak 2011, 00:10

    Eger hükümet muhalefetin verdiği bu öneriyi desteklemiyorsa bizde hükümetteki partiyi desteklemeyip bir defalıgına oylarımızı muhalefet partilerine verelim herşey onların dediği istediği gibi olmasın

  40. ramazan kızılkaya
    23 Ocak 2011, 12:11

    merhaba arkadaşlar bende tam 30 yıldır çalışıyorum yaşımıda büyüttüm hala yaşı büyütmez olaydım neymiş efendim yaş büyütme emeklilikte uygulanmazmış devletin hastanesinde grafikler çekilerek yaşmızı olması gereken yaşa getirdik kabul edilmiyor bekleyeceksin deniliyorum.

  41. erol dogan
    23 Ocak 2011, 20:39

    herkese selam bende 60 65 emeklilik yaşına karşıyım ama 39 40 yaşında emekli olanlara karşıyım 50 yaş normaldir agır şartlar sanayi işlerinde çalışanlar 47 normaldir 39 yaşında emeklilik ülkemize zarar diye düşünüyorum

  42. Osman ALTAŞ
    24 Ocak 2011, 11:45

    Selam bende 1985 girişliyim senem ve günüm dolu ama yaştan bekliyorum ve uygulanan bu kanun kanunu koyanları degil biz magdur etti onlar cebini doldururken biz üç kuruşa çalışıyor evimizi geçindirmeye çalışıyoruz Sunulan bu tasarı muhalefetten geldiği için kabul edilmeyecek çünki seçim öncesi muhalefete artı yazar ama başlarına geleçekleri bilmiyorlar. ontane oyum olsa birini vermem kendilerini dürüst zanneden bu insanların neler yaptıgını herkez biliyor mal varlıkları katladıda katladı seçimde halk umarım cevap verecek bunlara. Saygılar.

  43. ARİF YAKUT
    26 Ocak 2011, 12:07

    20.11.1987 DOĞUMLUYUM BABAMIN HASTALIĞINDAN DOLAYI ÇİFTÇİLİK İŞLERİNİ KENDİM YÜRÜTTÜM O ZAMAN 10 YAŞLARINDAYDIM VE 1988 YILINDA FATURALARI KENDİ ÜSTÜME KESTİRDİM.1998 TARİHLİ BAĞ-KURLU OLMA İMKANIM VAR MI.İLEİRİ Kİ TARİHLERLE BU HUSUSLARLA İLGİLİ BİR KANUN ÇIKARSA YARARLANABİLİRMİYİM.TEŞEKKÜR EDERİM.

  44. sıkıoglan
    27 Ocak 2011, 23:54

    1966 dogumluyum 1985 yılında sıgortalıoldum yaklasık 9000 pirim ödemişim emeklilik ne zaman banada bılgı verin tşk. ederim

  45. burak can
    29 Ocak 2011, 01:59

    bende diyorum ki,çıksın bu yasa versinler haklarımızı alsınlar oylarımızı,bu kadar basit işte.

  46. adnan yucel
    29 Ocak 2011, 16:43

    1985 ssk başlangıcım var prım ve iş günümu doldurdum yaşı beklıyorum yasa da bızede emeklılık cıkar dıye umut edıyorum. Cıkmassa iki donem oy vermış oldugum ve uye oldugum akp bukadar basıt olur benım için getırdıgımız gıbı goturmesınıde bılırız aklını başını alsın bızlerı emeklı yapsın torba yasada torbasıda dolsun yoksa gun gelecek o torba boş cıkacak calışacak gucum kalmadı SAYGILAR……

  47. GÜLAY GÜMÜŞ
    01 Şubat 2011, 11:51

    çalıştığım işyerindeki zorunlu mesailer yüzünden hastalandım işyerinden ayrıldım.6 ay istirahat ettim bir yandan malum ekonomik nedenler yüzünden ne olur ne olmaz diye iş aradım.İş başvurularının çoğunda yaş sınırı var yaş yazmayanlara başvurdum biz genç eleman arıyoruz dediler yani yaşın büyük diyorlar.devlet yaşın küçük diyor emekli etmiyor.yaştan emekliliğe 7.5 yıl var.Emeklilik yaşını büyütüyorsunuz ama özel sektör belli bir yaştan sonra sizi işe almıyor peki bunu düzenlemeden bu yasayı nasıl çıkardınız ben şimdi 7.5 yıl ne yiyip içeceğim.lütfen duyun artık sesimizi hiç olmazsa özel sektör bu yaş düzenlemesine alışıp yaşı büyük eleman alana kadar biz aç açıkta kalmayalım.lütfen çıkarın ilgili yasayı ne olur.

  48. ercan ovagülü
    01 Şubat 2011, 14:50

    sayın başbakanımızdan hz. ömerin adaletini bekliyoruz zor durumda olan binlerce aynı kaderi paylaşan arkadaşımız var işe girdiğim tarihte 25 yılını doldur seni emekli edeceğiz diye söylendi ama 1999 tarihinde yok arkadaş 25 yılınıda doldursan senin işin yaş dediler kurumaya bıraktılar gerçektende kuruduk iş yok çalışalım ya iş verin çalışalım yada işe giriş tarihinde bize tahahhüt edilen hakkımızı.saygılar selamlar

  49. cemal kbar
    01 Şubat 2011, 20:43

    önceki yazımda haklıyım ama hukumete karşı yargısız davrandım bu emeklilik yasasını çıkaran bu hukümet değil fakat biz vatandaş olarak bu hukümete güvendiğimiz için yanlışlar düzeltilebilir ama düzeltilmedi artı şimdi gençler uzun sene sonra emekli olcak yatıp yatıp 40 yaşında işe girip 15 yıl içinde emekli olcak genç 16 yaşında işe başlayacak 40 yıl çalışacak emekli olcak bu kişi yatmış oturmuş hiç yıpranmamış tabi 80 yaşına kadar yaşar emekli maaşını harcar peki 16 yaşında işe başlayan kişi bu kadar yaşayıp para harcayabilirmi buna son demek hukümete düşüyor halkın ve benim ümidim bildiğim kadarıyla akp hukümetine düşüyor

  50. bakır polat
    06 Şubat 2011, 19:43

    benim 8 tane oyum var emeklilik fiyasko çıkarsa artık bu hükümete kesinlikle oy yok yok

  51. mahmut teke
    08 Şubat 2011, 20:19

    1983 yılında gaziantep nizip barak su içme kurumu köy hizmetlerinde işe başladım askere gitim 1987,de askerden geldim şimdi şu durumda sanko holdingte çalışmak tayım yaşar okuyan namusuz olmasaydı ben 3yıl önce emekli olacaktım türkiyede böyle şerefli adam oldu sürede çok insanlar bunun yüzüne emekli olamadı eğer kızı varsa kızını alacam eniştesi olacambunun paraya ihtiyacı vardı ve varsa da gaziantepte köprülü kavşakler yapıldı oraya gidebilir vergi harcı alınmaz daha çok para kazanır başka diyeceğim kalmadı bunun kadar yeter

  52. kadır
    10 Şubat 2011, 23:37

    sayın başbakanım herkese bir açılımdır gidiyor.. bu devletin var olma sevebi biz işcilerde bir nefes……

  53. sedat
    11 Şubat 2011, 13:49

    bu akp hükümetinden emeklilik yaşı icin umut bekleyenler yanılıyor bu hükümet bu tasarıyı cıkarmaz kendi cıkarları icin bir kanun olsa gece cıkarırlar kimse kusuruma bakmasın bunları secen biz halkız bu halk böyle halk oldugu sürece ne bunlar nede başka bir hükümet bu kanunu cıkarmaz sindirilmiş bir toplum olmuşuz

  54. mehmet topal
    21 Şubat 2011, 17:25

    ise giris tarıhım 07.07.1985 dogum tarıhım10.0.9.1968 pirim günüm ise 7bin bu sartlarda ne zman emekli olabilirimmm lütfennn cevaplarmısınızzzz???

  55. yaşar keskin
    26 Şubat 2011, 22:05

    AKP eğer 1999 öncesi çalışanlara emeklilik teklifini onaylamıyorsa, bizde onun hükümetini onaylamıyoruz.
    oy filan yok..

  56. melek tel
    03 Mart 2011, 02:34

    EMEKLİLİK İÇİN YAŞI BEKLEYENLER
    (Yaş mağdurları) olarak tüm
    KAMUOYUNA DUYURULUR

    Bizler emeklilik için gereken sigortalık süresi ve prim gün sayısını tamamlayan 1999 yılında çıkan yasanın mağdurlarıyız.

    Yetkililer, ülkemizde emeklilik yaşının, gelişmiş ülkelere göre oldukça düşük olduğunu, bu nedenle ülkemizde emeklilik yaşının yükseltilmesinin zorunluluk olduğunu her fırsatta söylüyorlar. Gelişmiş ülkelerde emeklilik yaşının 60 ile 65 arasında olduğunu söylerken, bu ülkelerin vatandaşına iş veremiyorsa emekli oluncaya kadar asgari refah düzeyinde işsizlik maaşı verildiği gerçeğine hiç değinmiyorlar.

    Bu nedenle, YAŞ MAĞDURLARI olarak bizler “erken emeklilik” istemiyoruz “af” istemiyoruz sadece 1999 yılında elimizden alınan önceki hakkımız olan EMEKLİLİK HAKKIMIZIN GERİ VERİLMESİNİ istiyoruz.

    KAMUOYUNA DUYURULUR

    MELEK TEL

  57. E.KARYAĞDI
    04 Mart 2011, 18:38

    ARKADAŞLAR BU ERKEN EMEKLİLİK HABERLERİ NİÇİN ULUSAL BASIN VE TV LERDE YER ALMIYOR ÇOK MERAK EDİYORUM. SADECE HALK ARASINDA SÖYLENEN FISILTI GAZETESİ VAR.
    BU HABERLERİ BASINA DUYURALIM

  58. ekrem gul
    05 Mart 2011, 08:35

    artık sesimizi duysunlar yeter ya hakkımız olanı versinler bari bir kereye mahsus yaşımız geçik yaştan dolayı işede almıyorlar artık ne olacak halimiz düşünmek bile istemiyoruz

  59. bilaluçal
    07 Mart 2011, 16:10

    sayın başbakanım sayın bakanlar dayın AKPlivekiller bizler yaşa takılan 25yıl çalışıp emekli olamayan yaş madurlarıyız sizden isteğimiz 1999 öncesi emeklilik hakkımızı verp maduriyetimizi gidermenizdir millet vekilleri 5yılda emekli olurken bizlerin emeklilik hakkımıza engel olmayın bu hakkımızı bize geri verin saygılarımızla tüm madurlar

  60. hasan aşudu
    11 Mart 2011, 22:25

    25.4.1968 doğumluyum 25,2,1986 yılında bağkura girdim tam 25 yıl bağkur yatırdım ben bağkura başlarken 25 yıl yatırdığımda emeklilik hakkı kazanıyordum pirim yatırmaya başlarken bağkur tarafından bize verilen bilgi böyle idi şimdi ise pirim günüm dolduğu halde pirim ödememi dondursdam sağlık hizmetinden faydalanamıyorum resmen mağdur durumdayım böyle bir adalet olmaz. benim pirim günüm fazlası ile dolu 6 yıl daha yatırsam çokmu maaş vereceklerki şuan dondurduğum sağlık hizmeti vermiyorlar

  61. yılmaz aksoy
    16 Mart 2011, 19:37

    Ben 05.04.1988 tarihinde işe basladım ve ne zaman emeklı olabılırım?

  62. Sevda AKYOL
    17 Mart 2011, 15:49

    BEN DE EMEKLİ OLMAK İSTİYORUM.ERKEN EMEKLİLİK SÖZ KONUSU OLSUN LÜTFEN.HÜKÜMETE OYUMU VERECEĞİM SÖZ.MAĞDURUMDA MAĞDURUM.

  63. fakı korkar
    17 Mart 2011, 16:25

    erken emeklilik yok diyorlar türkiyede çalışan ortamın yaş ortalaması belli onun için yiyemeden ölsün diye hak tanımıyorlar

  64. mustafademiray
    17 Mart 2011, 17:45

    Erken emeklilik meselesi daha doğrusu hak edilen emeklilik basında çok yer almıyor.,nedenini anlamak çok güç.kaynak deniliyor,ama trilyonlarca özelleştirilme yapıldı,işsizlik fonunda biriken trilyonlar var ama devlet işçilerin özellikle özel sektörde çalışan işçilerin hakkını vermek istemiyor.günümüzde işsizlik sıkıntısı had safhası olduğu halde hak edilenin verilmemesini anlamak güç.

  65. Dilek Turan
    18 Mart 2011, 13:28

    Ben de sizin gibi yaş mağduruyum arkadaşlar,İŞSİZİM ŞU AN.ve 7 sene yaşı beklemek zorundayım am bu yasa çıkmazsa AKP ye sittin sene oyumuz yok,yalnız birlik de olmak,meydanlar da toplanmamız gerek..

  66. TÜLAY IŞIK
    19 Mart 2011, 09:34

    SELAM BENİM GİBİ YAŞDAN EMEKLİ OLAMAYAN MAĞDUR ARKADAŞLAR.BU DEVİRDE SESSİZ KALANA HİÇ BİR ŞEY YOK.BİZDE SESİMİZİ ÇIKARMAZSAK BİRLİK İÇİNDE OLMAZSAK HAK ETTİĞİMİZ EMEKLİLİĞİ ALAMAYIZ.BİZ EMEKLİLİĞİ ALAMAZSAK HAKKIMIZI ALANLARDA OYUMUZU ALAMAZLAR.SAYGILARIMLA

  67. ertan tokat
    20 Mart 2011, 01:24

    selam .bende yaş madurlarındanım ilk işe girişim.18.09.1985.şu ana kadar sgk primim 6088 oldu yaş 44 oldu 1967 doğumluyum daha ne kadar çalışaçagız zaten uzun zamandır işsizim benim gibi madur olan insanlar emekliliğini istiyor artık özel sektörde çalışmaktak bittik artık yorulduk.emekli olmak benim gibi insanların hakkı olmalı ve yeni nesilin önü biraz olsun açılmalı.arsızlara hırsızlara kanun çıkarıldı hepsini serbes bırakıldı. beki benim gibi insanların ne sucu var kanunu çıkardıgınız kişiler benim gibi insanlardandamı ölemli kişilerdi bizlerin sucu doru olup şimdiye kadar düzgün çalışmakmı bakın önümüzde seçimler var bizler hep büyüklerimizi düşündük şimdi sıra büyüklerimizde bu fırsadı iyi deyerlendirin ne yasası çıkaraçaksanız çıkarın biran önce artık.saygılarımla…

  68. R.K.P
    20 Mart 2011, 12:32

    Yazıklar olsun yıllarca prim öde birileri geçsin başa bekleyin bakalım daha yaşınız dolmadı desinler 45 den sonra devlet iş versin çalışmayan namerttir iş veremiyorsan hak edene hakkını ver bari emekli et de ama Türkiye de dürüst insan devamlı cezalandırılır yazıklar olsun YAZIK HAKKIMIZI YİYENLERE

  69. nesrin gençer
    25 Mart 2011, 16:18

    bizler devlet tarafından işsiz bırakıldık hem de yaştan emekli olamıyoruz. şu an da facebookta 16 bin kişiyiz emeklilikte yaşı bekleyen kişiler olarak. bu yasa seçimlere kadar çıkmaz ise 25 milyon kişinin oyu yasa yı çıkarma sözü verecek hangi parti ise ona verilecek. (ÖNEMLE DUYURULUR) 03 NİSAN PAZAR GÜNÜ İZMİR GÜNDOĞDU MEYDANINDA BÜYÜK BİR EYLEM YAPILACAK. (VALİLİKTEN TÜM İZİNLER ALINDI) Buraya yorum yazan arkadaşlar sizleri facebookta "EMEKLİLİKTE YAŞA TAKILANLAR" grubuna beklioruz.

  70. MEHMET FIÇICIOĞLU
    26 Mart 2011, 11:28

    BİZLER VATAN HAYİNİ,HIRSIZ VE HUYSUZ KİŞİLER DEĞİLİZ.ELİMİZDEN HAKKIMIZ OLAN EMEKLİLİĞİMİZİ GASP EDEN GENÇLİĞİMİZİ YİYİP BİTİREN 35 İNDEN SONRA İŞ BULAMAYAN HAKLI MAĞDURLARIZ.1999 YILINDAKİ 3 LÜ KUALİSYON HÜKÜMETİ VE ŞİMDİKİ AK PARTİYE SORUYORUM EĞER ZERRE KADAR KUL HAKKI YEMENİN NE OLDUĞUNU BİLİYORSANIZ HAKLARIMIZI İVEDİLİKLE İADE EDİNİZ.TORBA YASADA ZENGİN KESİM VE DOLANDILICILARA GÖRE ASIL MAĞDUR KİŞİLER BİZLERİZ 25 YIL 5000 GÜN PRİMİ DOLDUR EMEKLİSİN DEDİLER AMA GELGELELİM DÜNYANIN HANGİ ÜLKESİNDE KAZANILMIŞ HAKKI GASP ETMEK VAR. ÖNCELİKLE 1999 YILINDAKİ 550 MİLLET VEKİLİNE VE ŞİMDİKİ 550 MİLLET VEKİLİNE HAKKIMI HARAM EDİYORUM HELALLEŞMELERİ İÇİN 12 HAZİRAN 2011 E KADAR YASAYI ÇIKARMALARINI AKSİ HALDE AHİRETTE BULUŞMAK DİLEĞİYLE SAYGILAR…

  71. nesrin gençer
    26 Mart 2011, 15:51

    BU YASA ÇIKSIN 25 MİLYON OY AKPARTİNİN OLSUN HEM DE FEDA OLSUN. ŞAYET ÇIKMAZ SA BU OYLAR HANGİSİNE GİDER ONU DA AK PARTİ DÜŞÜNSÜN.
    BİZLERİN ÇOK GÜZEL İŞLERİ VARDI, ÖZELLEŞTİRME DEDİLER KAPIYA KOYDULAR, PRİMİMİZ DOLU, ÇALIŞMA YILIMIZ DOLU DEDİK, YAŞI BEKLEYİN DEDİLER. BU TÜRK İNSANINA YAPILAN ZÜLUMDAN BAŞKA NEDİR ACABA.????

  72. etemsayar
    27 Mart 2011, 15:48

    9300 ğün oldu ve yaşa takıldım herkese af haketmeyene af kredi bizim suçumuz neydi yuh olsun 1999 dan sora gelen hükümetlere hakkımızı helal etmiyoruz santim santim bu dünyada alamazsak ahirette elim iki yakanızda tüm millet vekilleri

  73. nuray deniz
    28 Mart 2011, 12:05

    evet arkadaşlar hepiniz haklısınız ama arkanızda sizi destekleyen sadece siziz gibi madur olanlar var.o milletvekillerimiz kendilerini çok çalışmış gibi 2 senede emekli ederken ve bizlere olmayacak şeyleri vaad ederken neredeyse suçluların hepsini af edip dışarıya salarken bizleri affetmesini ve haklarımızı geri vermesini beklemeyeleim onların çok işleri var daha seçimler var kendilerini haklı çıkarmak için borçlarını ödemeyenlerin borçlarını silmek var borçlarını zamanında ödiyen ne oluyor bilmem ama vs vs onun için böyle bir yasa beklemeyin onların çoook işi var

  74. MKB
    28 Mart 2011, 18:25

    Bu konuda yorum yapıp sorunlarını dile getiren arkadaşlara bende katılıyorum. Şu an görev yapan hükümet yetkililerine diyorum ki: Allah rızası için hakikaten yaşı bekleyenler olarak bize emeklilik hakkı tanıyın, gençlerin önü açılsın.

  75. Hüseyin ORUÇ
    29 Mart 2011, 11:48

    Arkadaşlar çok haklısınız.İş sandığa gittiği zaman biz de hak edene vericez oyumuzu.Adalet değil bu yaptıkları.

  76. saadet yaylı
    31 Mart 2011, 20:14

    evet bu sitedek arkadaşla gibi bende maduru ben on yedi yaşında işegirdim şu an kırk yaşındayım tam emekli oldum derken yaş vurdu bu çok büyük haksızlık herşeye af geliyor buna neden gelmiyor

  77. murat ar
    11 Nisan 2011, 15:02

    benimde günüm ve pirimim doldu fakat emekli olamıyorum yaş ın iptal edilmesini istiyorum. herkese af çıkıyor bir kerede bize çıksn zeten çok bunaldım çekilecek yanı kıalmadı belkide istifa edeceğim

  78. VAHAP ZAFER
    12 Nisan 2011, 22:46

    ARKADAŞLAR SAYIN MİLLET VEKİLLERİ YAŞA TAKILAN MAĞDURİYETİ OLSAYDI GECENİN 03:00 DE MECLİS AÇILIR HERBİRİ KOŞARAK GELİR OLMAYAN YASAYI YASALAŞTIRARAK KENDİLERİNE KIYAK EMEKLİLİKTE YAPTIKLARI GİBİ ANINDA GEÇİRİRLERDİ.BİZLERDE YAŞ MAĞDURLARI OLARAK HAK HUKUK ADALETTEN BAHSEDEREK BİZLERİ UYUTMANIN YOLLARINI ARAR İKEN GELİN BİZLERDE 12 HAZİRANDA ONLARI UYUTMANIN GERÇEĞİNİ ORTAYA KOYALIM UYANIN EMEKLİLİKTE YAŞA TAKILANLAR.

  79. V.şahin
    14 Nisan 2011, 17:14

    1984 senesinde işe başlayıp 2010 senesinde işten ayrıldım.
    Primim doldu,25 yılım doldu daha biz emekli olmak için birdahamı 25 sene çalışalım.Hayır çalışamayız yaşım 42 olduğu için beni işe almıyorlar.Doğal olarak gençleri tercih ediyorlar.EEEEE biz ne yapıcaz açmı gezelim.Ben çalışmak istiyorum.Neden beni ve benim gibileri işe almıyorsunuz.
    Hayır pilimiz bitmedi iş vermiyorsunuz o zaman emeklilik hakkını bizede tanıyın.25 sene çalış hizmet et neymiş yaşın 42 çalışamassın.
    Ne yapalım ölelimmi yani?
    Bu mu bizlere reva görülen.

  80. bursa
    15 Nisan 2011, 10:13

    selam 1981 yılından sigorta başlangıcım 2010 yılında işten cıkarıldım 45 yaşındayım 30 yıllık calışma hizmetim var 15 aydır işsisim 500 tlye bile iş bulamıyorum sayın akp hükümeti iş var diyor iş varsa niye bulamıyoruz her gün iş arıyoruz bu ülke sadece siyasetcilerinmi vatandaşın hicmi hakkı yok istedigimiz tek bir şey var bir kereye mahsusta olsa calışma süresi dolmuş yaşı bekleyenlerede af cıksın emekli olalım tabiki bunu cıkarmazlar dürüst vatandaşa bu ülkede nefes almak yaşam bile haram her halde onlar hapisteki hizbullahcılara af cıkarır

  81. halil akarsu
    21 Nisan 2011, 08:09

    emekli olmak istiyorum fakat olamıyorum iki ay sonra yaş hariç herşeyimle hak ediyorum milliyetci hareket partisine sesleniyorum oy almanın en kolay yolu vaat edin oy alın bu ülkede yıllarca böyle oldu kesinlikle iktidara gelirsiniz

  82. nural
    16 Haziran 2011, 19:56

    sayın başbaknım,

    bir çalışan bayan olarak sizden tek istek ve arzumuz yaş bekleyenlere emeklilik hakkı gelsin artık çok yorulduk çalışmaktan.ben 22yıldır tekstilde çalışıyorum.eşinize bir bayan olarak sorun bakalım bir bayanın çalışabileceği süre kaç yıldır?artık yeter sizden tek isteğimiz bayanlara ve erkeklere yaş bekleyenlere emeklilik hakkı gelsin.önceki kanun gibi !!!bu kanunu değiştirenler öbür dünyada nasıl hesap verecekler bilmiyorum!!!!!!!

  83. GULSEN ULUĞ
    19 Ekim 2011, 10:21

    EVET ARTIK YETER YAŞ İÇİN EMEKLİ OLAMIYORUZ .
    İLK İŞE GİRDİĞİMİZDE EMEKLİLİK YASASI NEYSE O HAKKIMIZI GERİ İSTİYORUZ.
    YAŞ BEKLEMEK İSTEMİYORUM MADEM PRİM SÜRESİ VAR DOLDURDUKTAN SONRA NASIL YAŞA VURULURDA EMKLİ EDİLEMEZ BU NASIL BİR HUKUK ANLAYIŞIDIR. ONU DA GEÇTİM ÖĞRENCİLİK DÖNEMİNDE SİGORTA BAŞLANGICI VAR AMA OKUL PRİM ÖDEMEDİĞİ İÇİN SAYILMIYOR O ZAMAN NEDEN SİGORTA YAPILIYOR YAPILMASIN VERİLMESİN ANLAMI YOKSA İLGİLİLİER LÜTFEN ARTIK BİRAZ SESİMİZE KULAK VERİN.

  84. aynur akar
    30 Ekim 2011, 15:57

    ewet bu arkadaşlara %10 katılıyorum.yaşı bekleyenlere af çıkmalıdır.

  85. fatmatrs
    03 Kasım 2011, 11:32

    biz işe girerkenki yasa ne ise o uygulanmalı kazanılmış haklar alınamaz sanki oyun oynuyoruz ben istedem yasayı değiştirdim olurmu böyle sizden yeni yasa değil biz haklarımızı istiyoruz. artık yaş beklemek istemiyoruz lütfen.

  86. barbaros caner
    03 Kasım 2011, 13:10

    Kardeşim maçın ortasında kuralmı değişirmiymiş? Sayın yetkililer size aynı uygulama yapılsa ne dersiniz? Hakmıdır şimdi bu,sözlerim vicdan sahiplerinedir..

  87. HANİFE
    11 Kasım 2011, 10:43

    1992 yılında işe girdiğimde bana 20 yılda emekli olunuyor denmişti.çalıştığım yer o kadar sıkıntılı bir yer ki allahım burda 20 yıl nasıl geçer demiştim.zar zor maaş aldım 4 yılda bir seçcim yaptık her seferinde işten çıkartılma korkusu yaşadım halende yaşıyorum her gelen yönetim ayrı sıkıntıyla geliyor .ve en kötüsü yaş yüzünden emekliliğime 8 yıl daha eklendi günüm doldu 20 yılımda mayıs ayında dolacak .işten ayrılamıyorum çünkü çok borçluyum evde oturarak emekliliği bekleyecek durumum yok.artık çok yoruldum lütfen bize hakkımızı geri verin .memlekette bu kadar işsiz var.bizleri emekli edin lütfennn

  88. gülten gökmen
    16 Kasım 2011, 22:22

    ben eşinden ayrılmış;3 çocuğunun eğitimini karşılamak için mücadele eden yalnız bir kadınım..kızım üniversite öğrencisi..kızıma hiçbi yerden burs alamadan asgari ücretle çalışıom…üstelik;önce yüksek prim yatırıp hala da düşük prime devam ettiğimden şu anki primlerimden dolayı maaşım her ay düşüyomuş..bu ne haksızlık ya..ben devlete girdi sağlıyom hem de emekli maaşıma durum kötü etkiyor.başbakan madem tabana kadar inip oy alabiliyor kazanıyor..o zaman bi zahmet insanlar napıyor bi inceletsin ekiplerine….yazık değil mi ben ve benim gibilere..güya 2007 de 20 yılla emekliydim;ve içimde kalan üniversite aşkını emekli olunca kızımla okucaktım…itin beni itin….umarım benim bugün yaşadığım umutsuzluklar;bigün hükümetin başındakilere de gelir..(emeklime bi buçuk yıl var şu an..3 günlük dünyada çektirin çektirebildiğinizce)

  89. HTASCİ
    14 Aralık 2011, 22:24

    BAŞBAKAN DİYORKİ
    EY OĞUL ADALETLİ OL,ADALETİ DAĞITIRKEN HERKESE EŞİT DAVRAN, DEVLETİN MALINI HAK ETMEYENELERE DEĞİL HAKKI OLANLARA EŞİTÇE VER, EY OĞUL, ADAM KAYIRMA,KİŞYE ÖZEL YASA ÇIKARMA, PARASI OLAN ZENGİN ÇOCUKLARINI ASKERLİKTEN MUAF TUTMA, VATANI İÇİN ŞEHİT OLANLARA SAHİP ÇIK.
    BAŞBAKAN BUNU DERKEN, NE YAZIKKI AYNI HÜKÜMET VE BAKANI BİZLERİN HAKKI OLUP EMEKLİ OLMA HAKLARIMIZI GASPEDEBİLİYOR. 1986 YILINDA İŞE BAŞLAYAN KİMSEYİ ECEVİTİN EMEKLİ YAŞINA TAKARAK HAKSIZCA HAKETTİKLERİMİZ GASPETMESİ BUGÜN ONUN CEREMESİNİ AK PARTİ ÇEKTİRMEKTE. O GÜN ECEVİT BU YASAYI ÇIKARIRKEN DOĞRU DÜŞÜNEBİLDİMİ. BİZHAKKIMIZI İSTİYORUZ. EVDE OTURUP İŞ AŞ PARA OLMADAN SEFALET HAYATI ZÜLÜM İSTEMİYORUZ. BAKAN AÇLIK NEDİR İŞİ AŞI OLMAMAK NEDİR BİLİRMİ. KIRMIZI KOLTUK İNSANLARI DEMEKKİ ADALETSİZLEŞTİRMEKTE.HTA.ANKARA

  90. zeliha karahan
    15 Aralık 2011, 21:33

    slm ben dul bayanım ve şuan isteğe bağlı sigortalıyım benim gelirim yok ssk da eksik günlerim var ve bu eksik günlerimi yatırmam için sgk borçlanma çıkmasını bekliyorumm acaba bağkur gibi sgk yada borçlanma yasası çıkacakmıı .. çünkü ben çalışamıyorum ve zor durumdayımm 2014 de emekliliğe hak kazanıyorum ama eksik günlerim var ..ve benm emekli olmaya çok ihtiyacım var çünkü gelirim yok …ve bu konuda ne yapabilirimm yapacak bişey yokmu3800 günüm var cevap yazarsanız sevinirimm teşkler

  91. nur varol
    22 Aralık 2011, 09:42

    sayın başbakanım pirim günümü doldurdum yaş bekliyorum bu yasayı lütfen çıkarın umutla cıkaracanız yasayı bekliyoruz saygılarımla

  92. ayşe
    26 Aralık 2011, 15:55

    lütfen!…haksızlık etmeyi sevmeyen bir insan olduğunuza inanıyoruz…Lütfen Başkanım!…iktidar partisi olarak her şey sizin elinizde….bu haksızlığa da son verin bizden daha çok dualar alın…

  93. semra
    26 Aralık 2011, 21:20

    Kazanılmış hak elden alınamaz.yasalarca korunduğu için fakat hiç kimse hak ettiği emekliliği için dava açmayı düşünmediğinden daha çookkk bekler yaş madurları.

  94. isa şahin
    28 Aralık 2011, 20:31

    Sayın akpli bakanlarımız nasıl oluyorda muhalefetden teklif geliyorda siz hükümet tarafından desteklenmiyor bu yasa mitinklerde sizler demiyormuydunuz milletin beklediği yasayı çıkaracayız.nerde o verdiğiniz sözler ben bir millet olarak bu yasayı istiyorum . milletin istediği yasayı çıkracağınızada inanıyorum binevi çünki sayın cemil çicek bakanımız milletin görüşünü alıyoruz diyor. bende inanıyorum bu yasa çıkacak inşallah .say başbakanım sen bu işi çözersin gerçekten çok madur insanlar var .emekli olacayız diye hep çalıştık 1999 yasası bizyaşı bekliyenlere vurdu bunun çözümüde sizde.buyasayı çıkarmanızı bekliyoruz.bukonuyu üstün müsadelerinize sunarız saygılarımızla

  95. dilek egi
    06 Ocak 2012, 13:23

    O YASANIN ÇIKMASINI İSTEMEYEN BAKAN VEKİLLERİMİZE BİR SORUM OLUCAK. KAYNAK YOK NERDEN KAYNAK YARATILACAKTA O KADAR İNSAN EMEKLİ EDİLECEK DİYEREK YASAYI GÖRÜŞMEDEN KAPAYANLAR VEKİLLERİN EMEKLİ MAAŞINA BİR GECEDE % 100 ZAMMA NASIL KAYNAK BULDUNUZ ? AYNI KAYNAKTAN BİZEDE BİR BÜTÇE AYIRSANIZ OLMAZ MI ?

  96. ümit koşar
    06 Ocak 2012, 16:56

    sayın başbakanım pirim günümü doldurdum yaş bekliyorum bu yasayı lütfen çıkarın umutla cıkaracanız yasayı bekliyoruz millet vekillerini 2 yılda emekli olması için yasa çıkardınız lütfen bizide mağdur etmeyiniz yaşım 43 işyerleri yaşım ilerledi bize yaramazsın deyip işyeri işten çıkarıyor başka işyerleri ise yaşlısın diyor bu nedenle durmadan iş değiştiriyorum saygılarımla

  97. şemdin barlas
    09 Ocak 2012, 14:18

    salam herkese vekillerimiz kendileriicın hemen yasacıkarıyorlar bızıduşunen yok ben yaklaşık 26 yıldır calışıyorum artık yorüldüm emekli olursam calışmiyacagım benim yerime başkaları iş imkanı olur

  98. yavuz ertuğrul
    09 Ocak 2012, 20:24

    sayın yaş mağduru arkadaşlar biz sadece millet vekillerinin ve hükümetin bu gibi yakarmaları dikkate alacaklarını zannetmiyorum dikkate değil bizim bu yazdığımız yorumları okuyacaklarına inanmıyorum çünkü onların yiyecek ekmeği var mutlu yvaları var para iş hiç bir ihtiyaından mahrum değiller tuzu kurular bizi dinlerde yaş mağdurlarına çıkaralım bir yasa sevindirelim diye gayret göstereni boş verbitanede teklif veren varmı bunları biz seçmedikmi gene bizi,m kapımıza gelmeyeceklermi bu millet vekillerine ben açken ben sana yalvarırken nerdeydin deyipte tokadı yapıştıracak gün gelecek ama bu yaş mağdurlarını sadece millet vekillerimi bunlar düşünmüyor bu SİVİLTOPLUM ÖRGÜTLERİZ NE İŞE YARIYORBU SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİ NEDEN HÜKÜMETE BASKI YAPMIYOR BİZ YAŞ MAĞDURLARI KİMSESİZ YETİM Mİ NEDEN HERKES VURDUM DUYMAZ NEDEN YAŞ MAĞDURLARININ SESİNİ DUYAN YOK ,NEDEN NEDEN NEDENİNİ BİLEN VARSA YAZIN SİZDE BOŞ DURMAYIN BELKİ BİR MERHAMETE GELEN OLURDA EMEKLİ EDERLER BU MAĞDURLARI. AKP EN ÇOK SEN KULAK VER BU SESE TÜRKE YALVARMAK YAKIŞMAZ ,SİZ MERHAMET EDİN……..

  99. AHMET GÜNDÜZ
    10 Ocak 2012, 08:53

    YAŞ Mağduruyum diye yalvaran arkadaş,anladığım kadarı ile el öpmeyi yeniden gündeme getirme hayallerin var,hgakkını almak istiyorsanız yargı mercilerei sizi bekliyor.Ben de sizin gibi mağdurum T.S.K. den ayrılmak mecburiyetinde kaldım,çok acı bir bedel ödedim.BU ülkede sadece onlar yok 75/1 ben siz o herkes vr.Benim şu anda DEVLETTEN ALACAĞIM KIDEM TAZMİNATIM HALA ÖDENMEDİ ,GEREKÇE İSTİFA,2 YIL M.VEKİLLİĞİ YAPIP HER AY 7000.00 EMEKLİ MAAŞI NEREDE GÖRÜLMÜŞ BÖYULE BAL.ARI BİLE BU KADAR BAL YAPAMAZ.BU m.VEKİLİ MAAŞLARI İLE İLGİLİ YASA DEVLETİ SOYMAKTIR BENCE.SONUNDA UCUN DA NE VARSA RAZIYIM YAZARIM.BİŞR TÜRKÜ VAR BİLİYORSAN BOL BOL DÜŞÜN-"YİĞİT MUHTAÇ OLMUŞ KURU SOĞANA.HAKKINI ARAMASINI BİL.SAYGHILARIMLA BEN DEDE-ESK.

  100. ayse
    10 Ocak 2012, 13:33

    emeklilik hakkimizi iceren yasayi ciddiye almayan akp millet vekillerini kiniyorum,,bizlerin odedigi vergilerle simdi rahat yasayin bakalim,milyon sayida yas magduru insanlar ac iken sizler tok…21 sene vergi odedim,toplu ikramiyem 3 senedir devlet kasasinda,,3 sene daha param kasada bekleyecek..6 sene yas vurdu,haram olsun hakkim..harammmmmm..

  101. yaşar özdemir
    10 Ocak 2012, 13:33

    yaşı bekleyenleri mağdur etmeyin vebali ağar saygılar

  102. mehmet aytac
    10 Ocak 2012, 16:49

    selam arkadaşlar size katılıyorum benim arıma giden ne biliyomusunuz isanı enayi yerine koymaları oysa o kişiler kadar bizimde hayalermiz yetişmiş cocuklarmız var o hakzız yere emekli edilen insanar bizle dalga geciyolar o emekli olan insanara yazıklar olsun ben devlete kızmıyorum ama en azından belki durumu devletin bozuk olabilir en azından isanı ayırm yapmadan eşit bir şekilde emekli edebilirlerdi hamile kadının evde calısan eşleri vardı onara 4 yıl kıyak yapıldı biz hak etimizi alamadık ve onarın eşlri calısıp bekleyemezmidi yada herkez eşit olabilirdi ben devlede haram etmiyorum benimle hakzız yere emekli edilenere haram ediyorum hakımı saygılar

  103. mustafa
    11 Ocak 2012, 16:45

    Emeklilikde YAŞ'A TAKILAN İŞSİZLER.Hepsinin geçindirmekle yükümlü olduğu aileleri var.bilmiyorum farkındamısınız.bu insanlar ne yer ne içer.yaş 45-50 olduğu için iş de bulamıyorlar.

  104. AHMET GÜNDÜZ
    11 Ocak 2012, 17:09

    YAZIN HERKES FİKRİNİ YAZMASINI ÖĞRENSİN.ESK-DEDE SAYGILARIMLA

  105. ayten bicak
    14 Ocak 2012, 22:33

    yurdisinda evhanimiyim yasim 49 tr emeklilik hakkim var ama yaklasik 55min tl yatirmamlazim ama bu paraya yatirma imkanim yok tr de emeklilik kiredesi alarak ma asim dan kesdirerek kiredi alabilme imkanim var mi tesekur ederim saygilarimla cevabinizi bekli yorum

  106. yavuz ertuğrul
    16 Ocak 2012, 14:33

    slm yaş mağdurları bir konuya değinmek istiyorum bu yaaş mağdurlarını bukadar maddi sıkıntıya sokmak dünyanın birtarafında varmı acaba benim işim yok emekli değilim gelirim yok üstelik raporluyum ömür boyu ilaca bağımlıyım kalp hastasıyım nasıl geçiniriz bir yolu varmı bizdemi vurgunmu yapalım hırsızlıkmı yapalık bu nasıl bir adalet anlayışıbatının yaş uygulamöasına gelince uyguluyorsunuz ama batı mağdur bırakmıyor sosyal güvence altına alıyor bir geçim kaynağı veriyor ondan sdonra yaş bekle diyor soruyorum şimdi ben 59 yaşındaYIM GÜNÜM FAZLASIYLA TAMAM gelirim yok nerden ne bulur nasıl geçinirim vicdanı olan bu millete seçimlerde vekiliniz olmak için yetki isteyen seçildikten sonra ben nasıl olsa millet vekili oldum bir gecede 2 yılda emekliliğide garanti ettim hana ne milletten birdaha seçilsem ne olur seçilmesem ne olurdemeyin allah için bu yaş mağdurları için vicdana gelin de emeklilik için CHP MİLLET VEKİLİNİN TEKLİFİNİ AKP MİLLET VEKİLLERİ SİZE DÜŞER BU GİBİ TEKLFLER İŞİ PARTİCİLİĞE DÖKÜP DE BU YAŞ MAĞDURLARINI PERİŞAN ETMEYİN KURTARIM MAĞDURLARI , AKP HADİ YA ALLAH

  107. Faruk Saçlı
    16 Ocak 2012, 17:14

    Yeni kanunlar çıkmadan önce 5000 iş günü çalışanlar emekli olabileceklerdi, bu bize verilmiş bir haktı. Verilen haklar geri alınabiliyormu?

  108. ismail ötegen
    17 Ocak 2012, 11:24

    esselamü aleyküm.
    maalesef TÜRKİYE'mizde çok kötü şeyler olmakta.emek hak ihlali olarak düşündüğüm sosyal güvenlik deformu bu kötülüklerden biri.bence bir ülkenin iyi yönetilmesi halka çalışanlara verdiği değerle orantılı . ve bir ülkede maddi huzurun olup olmadığı da emeklilerine verdiği ile belli olabilir….ssk lı çalışmak istayen birey adeta devletle sözleşme yaparak kanuni olarak 25 yıl 5000 iş günü esasına göre bir hakka sahip olmakta iken 1999 ve 2008 depremleriyle hek ihlali olmamış mıdır?

    Sosyal güvenlik haklarına darbe

    Sosyal güvenlik haklarına ilk darbe 1999 yılındaki 4447 sayılı yasayla yapıldı, ikinci darbe 5510 sayılı yasayla AKP döneminde gerçekleşti. Önce SSK hastaneleri Sağlık Bakanlığı’na devredildi. Ardından 2008 yılında 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu yasalaştı. 5510 sayılı yasanın başlıca özellikleri şöyle:

    * Yeni işe girecek olan kadınlar 58, erkek sigortalılar ise 60 yaşında emekli olacak. Emeklilik yaşı 1 Ocak 2036 ve 31 Aralık 2037 tarihleri arasında kadınlarda 59, erkeklerde 61 olacak. Bu tarihten sonra emeklilik yaşı kademeli artacak ve 2048’de kadın ve erkekler için 65’te eşitlenecek.

    * Prim ödeme gün süresi 7 binden 7 bin 200 güne çıkarıldı.

    * Gazeteci, postacı, gemi adamı, infaz memuru, uçuş personeli, tren makinistleri gibi meslek sahiplerinin yıpranma hakkı kaldırıldı.

    * Emekli aylığı bağlama oranı, yeni işe girenler açısından her yıl için yüzde 2 uygulanacak. Eskiden bu oran Emekli Sandığı’nda yüzde 3, SSK ve Bağ-Kur’da da yüzde 2.5 idi. Yasa öncesinde SSK ve Bağ-Kur’da emekli aylığı bağlama oranı yüzde 65 iken bu yasa sonrasında yüzde 50’ye kadar düşecek.

  109. ahmet sicim
    18 Ocak 2012, 01:21

    ben 42 yaşındayım prim ödemem bitti. yaştan emekliliğimi bekliyorum. benm kaymakamlığamı dilekçe vermem gerek yoksa sadece ssk kurumuna başvurmam yeterli olacakm ı?

  110. mehmet yazilitaş
    19 Ocak 2012, 12:29

    erken emekli olanların maaşlarını durdurabiliyormu devlet niye emeklisi gelmiş insanları kademeli emeklilip deyip durduruyor ozaman emeklinin maaşını da durdur aynişey

  111. Şaban KILIÇARSLAN
    21 Ocak 2012, 13:31

    ALLAHA yemin ederimki vatandaş ayırımı yapmam yapmakta istemiyorum Elhamdülillah Müslümanım yalnız VANDA 30 gün ssk sı olanları belkide bir çok yakınlarını emekli edecekler O zaman Ceyhan Düzce Adapazarı depremlerinde mağdur olanlarada hak doğacak ben tam 26- 27 yıldır çalışacam primim 8200 olacak halen 5 yıl yaş bekleyecem birileri benim kazandığım hakların üstüne oturacak bende bu vatanın evladıyım benimde cocuklarım var tam 1 senedir işsizim birilerini e ALLAH havale ediyorum O deprem mağdurlarına işversinler bizede emeklilik benden kesilen paralarla kimse birilerine kıyak çekmesin yoksa hakkım haram olsun

  112. Macit AKDENİZ
    22 Ocak 2012, 23:47

    Erken Emeklilik Süper Emeklilik 2012 mart ayında belli olacak bu emeklilik yasası için kimler yararlanabilecek,haberde primini doldurmuş olanlarda da diyor yüksek prim ödeyenlerde veya hariçten para yatırıp süper emekli mi olunabilinecek peki emeklilik yaşı dolanları kapsayacakmı örnek verirsek 23.11.1968 doğumluyum 02.03.1987 de sigortalı oldum ve 8450 primim var normalde 50 yaşında 2018 de emekli olacam mart ayındaki yasa bizlerede yansıyacakmı teşekkürler

  113. nesıbe
    23 Ocak 2012, 22:00

    pırımı dolmuş fakat yaşını bekleyenlere bir an önce yasa çıkarın lütfen

  114. MEHMET TAŞĞİN
    23 Ocak 2012, 22:08

    neden ki kamuda 30-40 yıldır çalışanları emeklı yapmıyorlar.yoksa onlara verdiğiniz 4-5 bin TL lik az mi buluyorsunuz bı de özel sektör de çalışanlara bakın
    YETKİLENLERİN DİKKATİNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  115. ELİF TAŞĞİN
    23 Ocak 2012, 22:11

    BİZE KULAK VERİRMİSİNİZ BBİZ ÖZEL SEKTOR DE ÇALİŞANLAR OLARAK HAKKIMIZI İSTIYORUZ

  116. volkan
    24 Ocak 2012, 10:34

    babam 13/08/1955 doğumlu
    tarım bağkura ilk prim yatırdığı tarih 25/10/1988
    fakat işe başlama tarihi 01/01/1989 gözüküyor
    primlerini aralıksız yatırmaktadfır
    1 babam ne zman emekli olur
    2 babam askerliği satın alırsa ne zaman emekli olur
    3 işe başlama tarihini 25/10/1988 olarak gösterebilmemiz için ne yapmalıyız

  117. AHMET GÜNDÜZ
    25 Ocak 2012, 07:54

    BEKLEMEK KADER GİBİ GÖRÜNÜYOR.bUNLAR YASA ÇIKARMAZ,İKIDEM TAZMİNATI ÖDEMEZ-NEDENİNE GELİNCE SİZ SUÇ İŞLEÖEDİNİZ Kİ NAMUSLU VATANDAŞIN İSTEME HAKKI OLAMAZ.ÇIKSINDA GÖRELİM.
    ESKİŞEHİR-DEDE

  118. SALİH CAN
    25 Ocak 2012, 09:08

    Sayın devlet büyüklerim çalışmalarınızda başarılar
    İnsanın insan olmasından dolayı elde ettiği haklara insan hakları deniliyorsa
    Ben SALİH CAN
    ”Ž20.05.1967 doğumluyum 25.09.1986 yılında. bir iş yeri açtım maliye kaydımı yaptırdım bağkur kaydım yapıldı 25 yıl 9000 bin günün doldumu emekli olursun dediler vergimizi pirimizi geciktirmeden ayı ayına devlete olan borcumuzu yatırdık birde 1996 yılında ankara bağkur genel müdürlüğünden tebligat geldi içinde diyorki emeklilik konusunda 25 yılını doldur yani 9000 bin gününü doldur yaşın ne olurs a olsun emeklilik hakkına sahipsin diyor bu bir devlet seneti tahüdname değilmi şimdi 4 yıl 7 ay bekleyeceksin diyorlar pirimi yatırmaya devam etmezsen sağlık güvencemizide keseceklerini söylüyorlar öksüz yetim gibi ortada bıraktılar adalet bumu sosyal devlet bumu devlete borcu olanlara maliye sgk ona buna yapılandırma var bizim gibi dürüst vatandaşlara yok bu türkiyede doğru olmayacaksın yanlış olacaksın yanlış olanlara ödüllendiriliyor doğru dürüst vandaşlar cezalandırılıyor SGK emekçiler esnaflar batırmamıştır yeşilkartlı ları bir araştırsınlar türkiyeyi geçmiş siyasilerin kötü yönetimleriyle bir gecede bankaları boşaltanlar batırmıştır dile kolay 25yıl 9000 günü geçik pirim yatırdım 25 yıl devlete vergimi yatırdım maalesef sonuç 4 yıl 7 ay bekleyeceksin diyorlar bu kul hakkıdır helal olmaz haramdır ben bağkura 18 yaşıda girdiysem yanlışmı yaptım benden 5 yaş büyük olanlar aynı tarihde girelim onlar emekli olsunlar bizlerde keriz gibi bekleyelim bunun neresinde Adelet , Adelet maalesef burada sarsılmıştır haklarımız gasp edilmiştir gereğini yapacağınıza inanıyorum SAYGILAR. SALİH CAN
    **1986 YILINDA SSK VEYA BAĞKURLU OLARAK İŞE BAŞLAYAN
    **25 YIL PRİM ÖDEYEN (1986 YILINA TABİİ 5300 PRİM.)
    ***25 YIL HİZMET YILINI DOLDURANLAR,
    ***31 ARALIK 2011 TARİHİNE KADAR 44 YAŞININ DOLDURANLAR İÇİN BİR DEFAYA MAHSUS EMEKLİLİK YASASI ÇIKARTILMALI,,, SAYGILAR

  119. mehmet
    25 Ocak 2012, 16:20

    arkadaşlar hepiniz, haklısınız saygı duyuyorum görüşlerinize ama bu işi bunlar yapamaz,ancak allah korkusu olan düzeltir.
    bende 5 yıldır fazladan çalışıyorum hakkım helal değil.

  120. gülçin öğünç
    25 Ocak 2012, 20:13

    Memura af,Cumhurbaşkanına af,iş verene af,Bağkurluya af biz Ssk'lılar türk vatandaşı değilmiyiz?BİR kere mahsus bizlere neden yaş affı ve günü eksik olanlar için prim boçlanma affı çıkmıyor?

  121. recep çıkmazyol
    25 Ocak 2012, 22:48

    selamlar bende 1987 işe girişli ssk maduruyum beninde 5850 iş gunum var banada 50 yaşında emekli olacan diyorlar ama benım meslegım mobılya montorlugu yeri geldiginde 12 13 cu katra mobiya cıkarıyorum ve yaşım 43 gelsınler o yasayı cıkaranlar cıkarsın hergun benım şikayetım iş bulamamak hangı kapıya gıdiyorsam biz sseni sonra ararızdiyorlar yanı bizim meslek için yaşlısın ben devlet buyuklerine sorarım arkadaş hırsızlıkmı yapalım cocuklarımızın rıskı için iş bulamasak ssk dan yararlanamıyoruz ALLAH aşkınına bize bir care saygılarımla

  122. HAMİT MANDACI
    26 Ocak 2012, 20:52

    BENDE YAŞA TAKILDIM DAHA 4 SENEM VAR 27 SENEDİR FUL ÇALIŞMAKTAYIM
    BİZLERİN DE YÜZÜ GÜLSÜN ARTIK.BİRAN ÖNCE ÇIKSINBU ERKEN EMEKLİLİK.BU EMEKLİLİK NEZAMAN ÇIKACAK?

  123. ayfer şahin
    28 Ocak 2012, 11:08

    helal olsun dogru söylüyorsun kendilerine bir gecede yasa dogru vatandaşa bekle geber yasası çıkarıyorlar artı para ödemeye devam mezara kadar para ödemezsen saglıktanda faydalanamassın biz devlete devlette devlete kurşun sıkanlara versin

  124. SEMİH UÇAR
    29 Ocak 2012, 14:11

    SAYIN DEVLETİMİZ BU YASAYI ÇIKARIRSANIZ GENÇLER ÇOK ÇABUK İŞ BULURLAR NE OLUR BU YASAYI ÇIKARIN?

  125. Atilla Gözüküçük
    29 Ocak 2012, 15:04

    ben 1965 doğumluyum sigorta girişim 1986 ben de yaşa takıldım 26 senedir çalışıyorum pirimim 7000 binin üzerinde torba yasasından bu hükümetin biran önce yaş kanununu bir kereye mahsus çıkarmasını umut ediyorum, gelecek gençlerin de iş konusunda bir nevi önü açılmiş olur. bu iktidarı bu millet insanların sorunları için ve sıkıntılarının giderilmesine çare için seçti, şimdi bu iktidar bunun gereğini yerine getirmelidir. çünkü bu konuda demek ki bir sıkıntı var, hem diyorlar ki ssk, bağkur, emekli sandığı birleşti diyorlar, öyle ise ssk lıya bu ayrımcılık niye, bağkurluya yüz kere af çıkarttınız, emekli sandıklıya bir gecede binbir türlü af çıkarttınız da ssk lıya gelince kılınız kıpırdamıyor. insafa ve vicdana davet ediyorum allahın adaletini uygulayın eşit muamele yapın herkese.

  126. seyit demirsa
    30 Ocak 2012, 13:39

    ben 1982 yılından beri çalışıyorum pirim gun sayım 10300 oldu hala emekli olamıyorum allah aşkına birileri görsun bu insanların halini yaştan dolayı daha 2 yıl bekleyecegim yazık degilmi mezardamı emekli olacagız yeter artık birileri görsun bu insanların durumunu bazı eski yasalar geçerli oluyor yeni yasa uygulamıyorlar kendilerine vatandaşa gelince yeni yasalara tabisiniz diyorlar allahtan revamı bu

  127. mürvet akduman
    31 Ocak 2012, 08:35

    ben de 27 yıldır çalışıyorum 6000 iş günüm var çocuğum 13 yaşında onun ne büyüdüğünü nede okul hayatını görebildim sabah 7.30 .evden çıkıp 7.30 da eve giriyorum geldiğim gibi yemek yap ortalık topla onunla ilgilenmeme zaman kalmıyor ama artık ben oğlumla ilgilenmek onun yanında olmak istiyorum lütfen birileri bizi duysun

  128. mehmet tankut
    31 Ocak 2012, 15:49

    tüyü bitmemiş yavruların hakkını yiyorlar allah bunun hesabını soracaktır iki elimiz yakanızdadır çocuklaf hiç bırakmayacaktır yakanızı süt içmeyen çocuklar aç yatan çocuklar ın günahını nasıl verecekler pirim borcum yok yaştan beklemek adaletsizliktir

  129. abdullah aydoğanoğlu
    31 Ocak 2012, 18:17

    artık 99 yılında değiliz cihanda sözü kabül gören sn başbakanımız o zor günleri atlattığımızı söylüyor.o zaman ülkenin parası yoktu artık var.kendi söylüyor bizde inanıyoruz.o günler geride kaldı,sayesinde.ALLAH RAZI OLSUN bizden istenileni,vermek istemesekte,zorla aldılar..mağduruz, 5860 iş günüm var ,2000 senesinde iş yerim kapandı.11 senedir sudan çıkmış balık gibiyim,
    senelerdir işsizim,yaş 44 ve bana 5 sene daha bekle diyorlar.ülkem çok güzel manzaralar sergilerken ben sefilleri oynuyorum..ve daha niceleri.ey cihanda sözü kabül gören ve bundan gurur duyduğum başbakanım,şu bizim emeklilik hakkımızı verde,bizimde ailemizde,yakın çevremizde sözümüz kabül görsün.eşe dosta giderken elimiz kolumuz dolu gidelim.ülke ekonomisine can verelim,kendimiz can bulalım.insanların kazanılmış haklarını iade edelim.size yakışan,bize yakışan budur,fark budur,burdadır.sizide diğerlerinden ayıran özellik budur.

  130. AHMET GÜNDÜZ
    01 Şubat 2012, 10:01

    Yukarıda yaşa takılan serzenişte bulunan arkadaşım,5510 sayılı yasanın hizmet birleştirme 4 ncü maddesini aç ve iyi oku ve düşün.5510 sayılıu yasa 2008 tarihinde yürürlüğe girdi.sizin emekli olma durumunuzzun 1/2 si 506 saylıl yasaya tabi bu nedenle sizi bağlayamaz,SDosyal güvenlik kurumuna emekli işlemlerinizn yapılması için müraacat et ,müracaatınıza yaş durumöu nedeni ile hayır diyecek sizde anayasa gereğince bu kısıtlamanın aykrırlığından verilmiş bir hakkın elinizden alındığı savı ile emekliliğine karar verilmesini iş mahkemesinden talep ediniz muhatap kurum da sosyal güvenlik kuerumu dur.Mahkemeyi açtığınızda beni lütfen arayın nedeni ne gelince kazandığımız bir mahkeme kararı var ve yargıtay kararı var.Kesinlikle bu davayı kazanırsıznı Saygılarımla feveranını anlıyorum İYİ GÜNLER ESKİŞEHİR -BEN DEDE

  131. remzi öksüzoğlu
    02 Şubat 2012, 00:29

    BENDE YAŞA TAKILANLARDANIM 1986 ssk başladım yaşım 43 pirim tamam ama 7 yıl beklicem iş ilanları 25- 35 yaşarası elaman alıyorlar peki bizlerin durumu ne olacak bu kölelik deyilde ne ikdidar partisi ya işimkanı sağlaması lazım yada bizleri biran önce emekli edip bu rebalden kurtulması lazım

  132. Hüseyin Çakır
    02 Şubat 2012, 10:33

    eskişehirli dede ye özellikle . Yukarda mahkemeden bahsedilmiş.Benim durumumda aynı 1982 10.1 nde ssk lı olarak iş başı yaptım. 7270 gün prim ödemem var.SSK ya girmeden iki ay önce yaş tahsisi için mahkeme açtım ssk ya girdikten bir ay sonra doğum tarihim 10,06,1967 ' den 10,06,1965 olarak düzeltildi .Davayı işe başlamadan önce açmışım. İşe başladıktan bir ay sonra mahkeme sonuçlanmış. Ancak Yaşa takılmam sebebiyle emekli olamadığım gibi iki yıl da yaştan kaybediyorum.

  133. mehmet erkılıç
    07 Şubat 2012, 12:38

    19/01/1963 doğumlu olup 1/06/1988 ssk başlangıç tarihim 18 ay askerlik borçlanması olan 540 gün yatırdım yani 4847+540=5387 gün toplam pirim sayısı yani şu anda pirim yatırmıyorum net olarak nezaman emekli olabilirim ve emekli olanakadar sağlıkdan nasıl faydalanırım bilgi verirseniz sevinirim.

  134. süleyman demir
    08 Şubat 2012, 18:40

    ben diyorumki oradakiler millet vekili degil kendilerinin vekili vatandaş yararına hic bir şey konuşmuyolar hep horoz dögüşu yaparak vakit geciriyolar kendi mağaşlarını düzeltiyolar cumhur başkanının 7 yıl geldigini 5 yıl olmazmış yani arkadaşlar onlara va bize yok ama az kaldı tayyip erdoğanı belediye başkanlığı dönemden beri desdekledik ama artık onada yok orada oturan kendilerini millet secmemişde başka birileri getirmiş gibi davranıyorlar cebimize girmesi gereken paralarımızı yaş kararı cıkararak resmen gasp ettiler yetmez gibi pirim ödemesseniz sağlık yok dediler yaşa takılanlar partisi kurs inanın meclise girariz kalın saglıcakla

  135. mahmut
    18 Şubat 2012, 09:57

    sebebleri neymiş emekli ederlerse hayat şatları gereği.tekrar çalışacağımızdan .sikortasız kişilerin çoalacağından.dolayı bu yasa çıkmazmış.yani annıcanız biz sizlerideyil
    devltiz devleti düşünürüz bende diyorumki milletsiz devlet olmaz.önce millet sonra devlet .herşeyin çaresi var yaşa gelince bekle ölmessin .yazık.ya bu milletin suçu ne.başkaları emekli olacak sana sıra gelince bir yasayla hakkını elinden alacaklar.bizde hakkımızı istiyoruz .enazından gündeme gelsin bu nedemek gündemde yok lafları kınıyorum.bizler bu vatandaşın evlatları deyilmiyiz anlamadım.iyigünler

  136. gulhan beyceoğlu
    02 Mayıs 2012, 17:37

    1971 dog isegiris 15 09 1989 tekrar 2003~2008 istege bag bagkur 2008- 2011 istege bagli ssk 2011-2012 aktif ssk yatirdim daha da emeklilik hakkina kavusmadiysam bizi mezardami emekli yapmayi dusunuyorlar artik calisma gucum kalmadi lutfen erken emk tasarisini birdaha gozden gecirmeninizi istiyorum

  137. cahıt
    04 Mayıs 2012, 23:34

    25 sene bır fil çalışma surem doldugun da tazmınatımı alabılırmıyım beledıye işçı olarak çalışmaktayım prımın yeterlı ..?