SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 
emeklilikuzman@gmail.com

Yaşa tabi olmadan 5000 günle emeklilik hk.

En erken nasıl emekli olacağınızı öğrenmek için tıklayın
SGK Hizmet Birleştirme İşlemleri hakkında bilgi için tıklayın
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvurularınız için tıklayın
Bağ-kur Hizmet ve Prim Borcu Sorunlarınız için tıklayın
Askerlik Borçlanmasıyla Erken Emeklilik Hesabı için tıklayın
Çözemediğiniz Her Türlü SSK ve Bağ-kur Sorunları için tıklayın

Yaşa tabi olmadan primi 5000 güne tamamladığınızda emekli olacaksınız


Soru: 28 Ekim 1964 doğumluyum. Sigorta başlangıç tarihim 1 Nisan 1981’dir. Evlendikten sonra çalışmadım. İki çocuğum var. 1 Ocak 2007 de isteğe bağlı prim ödemeye başladım. Daha sonra devlet bizi Bağ-Kura almış. SSK dan emekli olabilmek için Mart 2010 ayından beri bir şirkette çalışıyorum. Daha ne kadar prim ödemem gerekir?  Kaç yasında emekli olurum?


Elif YAS


Cevap: 8 Eylül 1999 tarihi itibariyle 18 yıldan fazla sigortalık süresi olan kadınlar, bu tarihte yürürlüğe konan ve emekli olmak için aranan prim gün sayısını 5000 günden 7000 güne çıkartan ve kadına 58 erkek sigortalıya 60 yaş şartı getirerek emekli olmayı zorlaştırdığından,  kamuoyunda “mezarda emeklilik”  olarak adlandırılan 4447 sayılı yasaya tabi olmadan, eski yasa şartlarıyla emekli  olabiliyor. 


8 Eylül 1999 tarihi itibariyle 18 yıldan fazla sigortalılık süreniz olduğundan, emekli olmak için; 20 yıl sigortalılık süresi, 5000 gün prim ödeme şartlarına tabisiniz. Prim ödemenizi 5000 güne tamamlayacağınız tarihte emekli olabilirsiniz. Ancak, bu şartlarla emekli olabilmeniz için 1 Ekim 2008 den itibaren isteğe bağlı olarak 41 aydan(1230 gün) fazla prim ödememelisiniz. Aksi takdir de, 4/b sigortası(Eski adıyla Bağ-Kur) şartlarıyla emekli olmak durumunda kalabilirsiniz. Daha net bilgi verebilmemiz için prim ödeme gün sayınızı(veya sicil numaranızı) ve çocuğunuzun doğum tarihini bildirmeniz gerek.

Ekrem SARISU – POSTA


Yaşa tabi olmadan 5000 günle emeklilik hk.

Comments

No Responses, Leave a Reply
  1. paşa çaka
    07 Ekim 2010, 23:29

    ssk girişim 1/6/1977. ssk çıkış 30-12-1982 bağkur girişi 1-1-1983 bağkur çıkışi 1-3-1993 terk tekrar bağkur 1-3-2003 giriş. 30-1-2007 bağkur terk.1-5-2007 ssk girişim ssk ya devam ediyorum.hangi kurumdan emekli olurum.

  2. halit
    08 Ekim 2010, 01:52

    benim 6500 iş günümü doldurdum 2010 da işten cıkarıldım 47 yas kanununa gore ben suan .1967 dogumlu 43 yasındayım benım 47 yasımı bekleme zorunlulugum varmı..bekleme sureci nelerden ibarettir saygılarımla arz ederım….cevabınızı beklıyorum

  3. ferhat ayhan
    17 Ekim 2010, 02:23

    01.03.1983 tarhinden beri sigortalıyımmm. 1968 doğumyum ne zaman emekli olucamm.

  4. mevlüt avcu
    18 Ekim 2010, 21:10

    30.10.1966 dogumluyum 1.5.1982 ssk ya girişim var.8150 gunum var ,pirimi yükseltirsem bi emklılık ıcın bı avantajım varmı , asgari ücretle çalışıyorum ne zaman emekli olabilirim .. cevap bekliyorum..

  5. nail abaga
    19 Ekim 2010, 16:06

    sayin mevlüt avcı sende benim gibi yaşı bekleyendensin ayni sorun benimde var ortam karma karisik internette herkes bir telden caliyor sağlikli bilgi hic bir yerden alinmiyor ben sahsen kime inanacağimi bilemiyorum artik en güzeli emekliliği unutmak sectiklerimiz yesinler yeter bence:))

  6. muammeryılmaz
    22 Ekim 2010, 17:28

    merhabalar;benim ssk girişim 14.02.1985 primim 5440 doğum tarihim 25.12.1965 ssk lıyım şu an 48 yaş yani 2013 ü bekliyorum.yaş tahdidine takılmadan emekli olabilmem için bir yasa hazırlığı yada bir formül varmı lütfen cecap yazın.teşekkürler.muammer yılmaz

  7. münüse yaman
    28 Ekim 2010, 10:54

    ben 1997 tarihi itibariyle sgk hizmet vermeye başladım prim gün sayım 2585 yaşımda 35 şu anda nelere tabiyimm

  8. burhan öztoprak
    09 Aralık 2010, 16:54

    günü dolanların bir seferliğine mahsus emekli olacağı haberleri kulağıma geldi bu ne kadar doğru…

  9. bayram ozkaya
    23 Aralık 2010, 16:05

    adim bayram ozkaya ,turkiye emeklilik yasasindan yararlanmak istiyorum 9700 gunden odemek istiyorum
    dogum tarihim 1 subat 1962 ,,1972 senesinde hollandaya gedim ve 1979 dan 2010 senesine kadar calistim ,ve suanda malulen emekli oldum hollandadan
    turkiyeyi ne kadar ucret odeyecegim emekli olmak icin

  10. ekrem duman
    29 Aralık 2010, 00:26

    stajerlik sigorta nosu neden sigorta başlangıcı sayılmıyor

  11. Erdem İÇTEN
    16 Şubat 2011, 15:50

    Yaşa tabi olmadan primi 5000 güne tamamladığınızda emekli olacaksınız

    Soru: 14 Nisan 1968 doğumluyum. Sigorta başlangıç tarihim 1 Haziran 1982’dir. . SSK dan emekli olabilmek için Hala bir şirkette çalışıyorum. 7500 gün Prim Günüm Mevcut Daha ne kadar prim ödemem gerekir? Kaç yasında emekli olurum?

  12. recep hoplar
    18 Şubat 2011, 19:04

    iyi akşamlar ekrem bey..1.1. 1984 yılında sigorta girşliyim.
    günüm dolu yeni çıkma söylentisi olan torba yasasındaki haktan bende faydalana bilrimiyim bu şartlarda.yaş bekleyen birisi olarak..ne zaman emekli olabilrim..saygılar..

  13. MUSA
    18 Şubat 2011, 21:59

    SORU:SSK GİRİŞİM 27.07.1984 TÜR. 01.01.1966 DOĞUMLUYUM SİGORTAM HALA DEVAM ETMEKTEDİR 5350 PRİMİM VAR ÇIKACAK OLAN BU TORBA YASASI EMEKLİLİĞİMİ ÖNE ÇEKECEK Mİ ? ŞUAN BENİM EMEKLİ OLMAMA 3 YIL VAR BENİ BİLGİLENDİRMENİZİ RİCA EDİYORUM ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER ( EKREM SARISUDAN CEVAP BEKLİYORUM)

  14. harun adıgüzel
    22 Şubat 2011, 00:52

    babam 12.10.1962 doğumlu işe başlama tarihi 01.03.1989 bu güne kadar pirim ödeme günü 4912 askerlik borçlanmasını ödedikten sonra 5512günü oluyor torba yasasından yararlanabilirmi yararlanamazsa ne zaman emekli olabilir yaş olarakta 20 ay geriye gelirmi???

  15. özcan polat
    07 Mart 2011, 21:39

    babam 1979 ssk gırıslı 1000 gunu var 1998 de bag kurlu oldu ne zaman emeklı olur.ssk nezaman emeklı olur ne kadar prim ödemem gerekiyor

  16. Mahmutşafak TAŞKIRAN
    24 Mart 2011, 14:50

    oğlum 13.01.1976 doğumlu ve 01.06.l993 yılında orman bölge müdürlüğünde ssk lı olarak işe başladı bu arada askerlik görevini ifa ettikten sonra çalışmaya başladı daha sonra kurum çıkışını verdi ve bağkura üye olarak faaliyeine devam ediyor ve 18yıllık hizmeti var ne zaman emekli olur

  17. cennet ışık
    29 Mart 2011, 18:58

    1944 doğumlu babam 1966-67 yıllarında 123 gün sigortalı çalışmış .askerlik borçlansa ve sigortalı çalışsa ne kadar sürede emekli olur.

  18. sibel sezgin
    26 Temmuz 2011, 17:45

    Annem 01.11.1972 dogumlu sigorta başlangıcı 1989 prım gun sayısı 4550 erken emeklı olabılr mı ne zman emeklı olabılır cevap yazarsanız sevınırım.

  19. sultan soylu
    03 Ekim 2011, 00:45

    8150 iş günü ssk emeklisi olan biri bugun net kaç lira emekli maaşı alır bilgilendirirseniz sevinirim

  20. HALIL YILDIRIM
    29 Aralık 2011, 20:06

    1999 DA 5000 IS GUNUNDEN EMEKLI OLDUM DOVIZ KARSILIGI 823 GUN TURKIYEDE CALISMISLIGIM VAR ONU EMEKKLILIGIME DAHIL ETMEDILER O IS GUNLERIMIN AKIBETINI MERAK EDIYORUM RESMI KURUMLARIN ALT KESIMDEN EN UST DUZEYINE KADAR DULEKCE ILE BAS VURDUM INSAN VATANDAS YERINE KONUPDA CEVAP VERMEDILER HUKUMET EMEKLI MILLET VEKILLERINE YUZDE YUZ ZAM VERDI BIR BIRINE DUSMAN GIBI BAKAN VEKILLER HEMEN OLUMLU OYLADILAR ONLARA OY VEREN VATANDASA SADECE YUZDE 4 ZAMA HIC SESLERI CIKMADI AMA GENE SECIM OLACAK OZAMAN NE DIYE VATANDASIN EMEKLININ KARSISINA NASIL CIKACAKLAR AMA ZATEN IYI DUSUNSELER BIR DAHA MILLETIN KARSISINA CIKMAZLAR.