SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 
emeklilikuzman@gmail.com

Torba yasayla geriye dönük SSK borçlanması yapılabiliyor mu?

En erken nasıl emekli olacağınızı öğrenmek için tıklayın
SGK Hizmet Birleştirme İşlemleri hakkında bilgi için tıklayın
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvurularınız için tıklayın
Bağ-kur Hizmet ve Prim Borcu Sorunlarınız için tıklayın
Askerlik Borçlanmasıyla Erken Emeklilik Hesabı için tıklayın
Çözemediğiniz Her Türlü SSK ve Bağ-kur Sorunları için tıklayın
gaxxi, 22 Mart 2011, 72 comments
Categories: SSK Emeklilik
Tags: , , ,

Torba yasa SSK’lıya borçlanma getirmedi

Soru: 1978 SSK girişli geriye dönük SSK borçlanması yapılabiliyor mu? Yeni çıkan Torba Yasası bunu kapsıyor mu? Şuanda SSK da 3200 günüm var.
Mehmet ASLAN

Cevap: SSK’lı geriye yönelik borçlanma yaparak gün kazanamıyor. Torba yasa geriye yönelik borçlanma hakkı getirmedi. Maalesef borçlanma yaparak gün kazanamazsınız. Emekli olmak için; 25 yıl sigortalılık süresi, 5000 gün prim ödeme ve 44 yaş şartlarına tabisiniz. 1800 gün daha prim ödeyerek, 3200 gün olan prim ödemenizi 5000 güne tamamlayacağınız tarihte 44 yaşınızı da doldurmanız şartıyla emekli olabilirsiniz.

Ekrem SARISU – POSTA

Torba yasayla geriye dönük SSK borçlanması yapılabiliyor mu?

Comments

72 Responses, Leave a Reply
  1. YELİZ AKSOY
    23 Mart 2011, 00:43

    1990 sigorta başlangıcım var 1989 başkasının pirimi benim üzerimde görünüyor o pirimden yararlanmam mümkünmü. benim sigorta numaramda başkasının adına yatırılmıs prim var. 1200 iş günüm var ne zaman emekli olabilirim

  2. eyyüp tabakoğlu
    23 Mart 2011, 08:40

    gere dönük ssk pirimlerinden nasıl yaralanırız onu ögrenmek istiyorum yaş 51 calıştıgımız yerler pirim yatırmamış lar makemeye versem kazanırmıyım

  3. memet çilingir
    25 Mart 2011, 21:20

    ben 1953 doğumluyum 1515 gün sigorta pimim var yaşın ileri diye işede almıyorlar benim durumumda olanlar ne yappabilir

  4. hasan yondemir
    26 Mart 2011, 22:01

    1954 dogum luyum yeni cıkan torba yasasın dan faydalanıyor muyum 1982 den sıgortam var

  5. sezayi ışıklılar
    30 Mart 2011, 13:22

    1978 ssk başlangıçlıyım bu güne kadar 2000 gün pirimim var.1963 doğumluyum acaba geriye dönük pirim ödeyip emekli olabilirmiyim

  6. Gülsen ALdoğan
    30 Mart 2011, 21:01

    1977 ssk başlangıçlıyım bu güne kadar 1099 gün pirimim var.1952 doğumluyum acaba geriye dönük pirim ödeyip emekli olabilirmiyim .

  7. hayati dural
    31 Mart 2011, 00:39

    ben 1975 doğumluyum 1990 sgk giriş 1040 güm pirim var ölüm halinde eşim ve cocuğum maaş alabilirmi lütfen cevap bekliyorum bu benim kafamı çok yoruyor

  8. veysel çömce
    31 Mart 2011, 18:06

    ben 1955 dogumluyum sigartamda az gün yattı neden bu yasalar bizi göz ardı ediyor. biz ssk işde çalısamadık köyde babamıızn işinde çiftçi olarak çalısdık şimdi herkes emekli olurken biz çiftcilik yaptık diyemi bize göre bir yasa cıkaran olmucakmı.. ne olacak bizim gibi insanların hali cahillik bizimkisi ama bunların yapdıgı addaletsizlik bagkur yapılandırıyor biz yapamıyoruz.

  9. doğan yiğit
    31 Mart 2011, 23:16

    sayın başbakan geçmişte işsiz kaıp pirimini dolduramıyanlarada yardımcı olsa ne güzel olur bekliyoruz 1960 doğmluyum 1977 ssk girişim var 20 ay askerlik yaptım 2600 günüm var nasıl emekli olabilirim tşşkürler

  10. ilyas dalkılınç
    31 Mart 2011, 23:31

    slm babam1958 dogumlu 1970 ssk girişi 1700 artı askerli 2 sene ne zaman emekli olur ve ne yapmamız gerek

  11. Kani EROL
    01 Nisan 2011, 09:26

    1957dogumluyum 1979 sigortam var askerlik hariç 4070 gün nasıl emekli olabilirim

  12. HULİSE TUNA
    02 Nisan 2011, 19:44

    1961 doğumluyum.1976 yılında ssk başlangıcım var.doğum nedeniyle işten çıktım toplam 2100 günüm var nasıl emekli olabilirim lütfen cevabınızı bekliyorum.
    HULİSE TUNA

  13. gülnar uzunogulları
    02 Nisan 2011, 22:09

    bagkurdan 01/01/1986 girişliyim 31/o7 /2001 de terk ettim ve bir çalışmaya girdim üç buçuk seenem vardı ve çalıştıgım yer sigorta yapmamaış 1967 ddogumluyum şikayet ettim şu anda dava sürüyü ama bu yasadan geriye dönük borçlanmayı ödeyip emekli olabilirmyim bu yasadan

  14. osman durmus
    04 Nisan 2011, 08:59

    1984 sgk baslangıcım var 4800 gün sıgortalıyım askerliği ödedigim takdirde emekli olabilirmiyim bu yasadan faydalanmam mümkünmü teşekkürler

  15. narin
    04 Nisan 2011, 16:05

    iyigünler benim annem 1961 doğumlu 1992den ssk girişi var 3600 gün ile emekli olabiliyor fakat prim eksikliğinden emekli olamıyor. yeni çıkan torba yasasından faydalana biliyormu eğer faydalanabiliyorsa nasıl borçlanabilirz

  16. özge görgülü
    04 Nisan 2011, 21:53

    1961 DOĞUMLUYUM 4 AY SİGORTALIYIM 1985 GİRİŞLİYİM GERİYE DÖNÜK EMEKLİ OLABİLİRMİYİMM

  17. ömer güneş
    05 Nisan 2011, 21:05

    1954 doğumluyum 1977 ssk girişim var aynı zamnda askerlik borçlanması yapsam 20 ay şuan da 2500 gun sgk pirm günüm bulunmakta budurum da emekli olma olasılığım var mı

  18. Aytekin EMİR
    07 Nisan 2011, 20:00

    1961 doğumluyum. Sigortaya giriş tarihi 1977. Sigorta prim günüm 4700. Yaş haddim dolduğu için geriye dönük borçlanabilir miyim?

  19. serpil öney
    09 Nisan 2011, 11:07

    27 5 1967 doğumluyum.1 kasım 1986 ilk işe giriş tarihim 3090 gün sayım 2 ay 2008 den ssk prim borcum var. 2008 den sonrada isteğe bağlı bağkura geçiş yapmış sgk beni ama hiç prim ödemedim iki çocuğum var. Doğum borçlanmasından birinden iki yıl yaralanabileceğimi öğrendim.Emekli olabilmek için ne yapmalıyım teşekkürler

  20. ramazan dönmez
    13 Nisan 2011, 16:05

    10,03,1961 dogumluyum 1985 te ssk başlangıcım var toplam 800 günüm var emekli olma imkanım varmı teşekkürler

  21. muhammet aykurt
    16 Nisan 2011, 17:57

    benim anlamadığım bağkurlu bu vatanın evladıda ssk lılar yunanlımı bağkurlulara tanınan hakların yüzde biri ssklılara tanınmadı demek oluyorki biz ssklılar başka milletteniz kardeşim bağkurlulara yaptığınız borçlanmayı bizlerede yapın bizde bilelim türk evladımıyız değilmiyiz ama biliyorumki kimse bunu takmayacak bende zaten yeşillik olsun diye yazdım nede olsa ssklılar bu vatanın çocuğu değiliz

  22. Ezel Leynur
    22 Nisan 2011, 19:08

    1962 dogumluyum. 1976 yilinda ssk girdim.su an 3000 gunum var.emekli olmak icin ne yapabilirim.(geriye donuk sigorta primimi odeyebilir miyim)

  23. erf
    22 Nisan 2011, 20:01

    ssk'lıya geriyedonük toplu para yatıramıyormuyuz

  24. nurhan arıduru
    26 Nisan 2011, 17:28

    ekim.1980 töbankta çalışmaya başladım.1986 şubatta istifa ettim.daha sonra isteğe bağlı sig.taya başvurdum.bikaç ay ödeyebildim.ekim.1956 doğumluyum.geriye dönük borçlanma ile yada herne şekilde olabilirse emekli olmak istiyorum.ne yapmam gerekiyor. tşk.

  25. yakup mersin
    27 Nisan 2011, 13:44

    1980 doğumluyum 1996 da ssk girişim var geriye dönük borçlanma yapılabilirmi ne zaman emekli olurum

  26. ali kuçik
    30 Nisan 2011, 17:45

    Sayın başbakanım eger bizde bu milletin evlatylarıysak bizimde bagkurlulara tanından haklardan yararlanmamız gerek…Nedir bu bagkur deliiligi anlayamadık gitti …….

  27. şahin beyazdavar
    07 Mayıs 2011, 22:11

    1982 ssk kayıtlıım şu an 1808 günüm vr yaşım 47 sayın baş bakanımız bagkurluya af getiriyor ssk lıya neden getirmiyor ben anlayamadım bizim calışıpta ssk primimizi yatırmayan iş verenlere zamanında neden müdahale edilmedi devlet ssk primlerini nsl olsa alıyor bu almış oldugu günlere karşılık neden ssk lı çalışıpta emekli olamayan vatandaşlara geriye dönük borçlanma yasası neden çıkmıyor

  28. Temel Yilmaz
    10 Mayıs 2011, 08:19

    Bagkur calisanlarina verilen bir hak ayni millete mensup ssk calisanlarina neden taninmiyor bu akil almaz bir yanlislik.Bu yanlislik mutlaka duzeltilmeli magdur olan ssk li vatandaslarimizda bu haktan yararlanmali.Yurt disinda binlerce vatandasimiz ssk statusunde calismakta ve sigorta primleri uluslar arasi anlasmalar olmadigi icin yatirilmamaktadir.Vatandas bu gunlerini usulene uygun borcalanip magduriyeti giderilmeli.Bence calisma ve sosyal guvenlik bakani konuyu tam olarak bilmediginden konunun onemi ve vahameti idrakinde degiller.Secimden once bu konuyu halletmesi kamuoyundaki adaletsizligi ortadan kaldiracak ve magdur olan vatnadaslarda haktan yararlanacaktir.secim oncesi bence bu yapilmali sayin Bakanim.

  29. turgut saraç
    10 Haziran 2011, 22:31

    26 yıldan beridüzenli bagkur ve sigorta primi ödüyorum fakatsigorta günlerim eksikdiye bagkurdan emekliolamıyorum birdefa mahsuben eksikkgünlerimi ödeyebilecek bir af çıkarsa ne olur düzenli prim ödeyenlere bir af çıksa çokiyiolur neolur yardımc olsa yetkili kişiler selamlar herkese

  30. mustafa yeşilyurt
    15 Haziran 2011, 23:44

    emekli olmak için borclanmadan başka çare yok bize kim bu hakkı tanıyacak secim öncesi bu hak verilmedi yeni meclis açıldıktan sonra verilecekmi bizde bu ülkede yaşıyoruz ssk yurt dında çalışana bu hakkı veriyor aynı kurum içinde 2 çeşit statü olurmu bu eşitlik ilkesine aykırıdır.

  31. kadir çelik
    26 Haziran 2011, 00:21

    1977 SSK girişli geriye dönük SSK borçlanması yapılabiliyor mu? yeni çıkan Torba Yasası bunu kapsıyor mu? Şuanda SSK da 2.600 günüm var.

    KADİR ÇELİK

  32. ALİ DEMİR
    04 Temmuz 2011, 13:03

    1982 den sigortalıyım 5000 gün tam dolmadı bazı aylardan çalışmadığım günler eksik bunu geriye dönük olarak ödeyerek tamaamlaya bilir miyiz ?

  33. Mehmet yalcın
    22 Temmuz 2011, 23:06

    1987 ssk girişim var 1386 sskvar 1996 2000 yılına kadar bakurum cıktı yapıladırma yaptım ondan sonra 0701 2011 yeni bakurum acıldı domum 10 30 1965 domluyum nezaman bakur ssk hangisinden emekli olurum mehmet

  34. rami arıtaşi
    25 Temmuz 2011, 19:27

    20 ay eksiyim var geri dönük aylarımı ala bilir miyim

  35. özlem ercan
    28 Temmuz 2011, 17:29

    annem dulken dedmin maaşını alıordu 1990 yılında evlendi 2006ya kadar dedemin maaşınndan yararlandı evli olduğu halde ve şuanda doğum borçlanması yaparak emeklilik başvurusu yaptık kağıtlar anlnkarya gtti bu durumda ne gibi bi sorun olabilir lütfen acil cvp

  36. yaşar doğan
    05 Ağustos 2011, 19:44

    sayın sgk yetkililerine 1964 doğumlu olan %50 görmeve duyma özürlü bir vatandaşım 1979 ssk girişte ve ogünden bugune 2200 günüm var sakatlık nedeni ve yaş dolayısıyla iş bulmam büyük bir haaayal emeklilik için ne yapa bilirim Saygılarımla

  37. zeynep coşkun
    06 Eylül 2011, 19:05

    mrb babam 1961 doğumlu 2 senelik sigortası var girişi 90 dan ititbaren başka yatmış yok geriye dönük taksitle veya toptan normal yatırabilirmiyiz

  38. M.yaşar güler
    13 Eylül 2011, 20:01

    efendim benim 1976 da ssk başlanğıcım var toplam ssk pirim sayım 145 gün resmi olarak gerisini bildirmemişler fakat 1984 tarihinde maliye kaydımı yaptırıp esnaflıga başladım ancak maliyeci memurlar bana o zaman bağ kurunu yaptır yoksa büyük ceza yersin dediler bende buna mütakip gittim yaptırdım birkereye mahsus halk bankasına ödeme yaptım bir dahada uğramadım ancak çeşitli kanunlar çıkmış her şeyden habersizdim ancak 2008 yılında bana dedilerki yeni bir yasa çıktı bağkurlu olanlar geriye dönük pirim borçlarını ödersen emekli ola biliyorsun dediler bende hemen bağ kur dairesine baş vurdum bir türlü kaydımı bulamadılar tam 5 gün boyunca gittim geldim bir türlü bulamadılar en sonunda benim vergi kaydımı istediler bu formu vergi dairesinde onaylat gel dediler ancak vergi dairesinden bütün evraklarımı getirip teslim ettim bana bu olmaz dediler 2000 yılıdan sonraki kaydın geçeli dediler ben itiraz ettim esnaf odasına kaydın varmı dediler bende ticaret odası kaydım var dedim hem şahsi kaydım var hemde şirket kaydım var dedim şirket kaydını al gel dediler 2008de müfesih durumunda olarak ticaret odası kaydımı götürdüm şirket başlangıcım 1988 olmaz dediler 2000 tarihinden bu yana sayılır dediler bağ kur avukatına gittim derdimi anlattım mahkemeye ver dediler olur dedim yalnız kazanamassan bağ kura masraffları ödemen gerek dediler ben geriye çekildim bende para ne gezer ben mahalle arasında çiğ köftecilik yapan bir vatan daşım evimin kirasını bile ödeyemiyorum merkezde dükkanım olsa neyse dedim avukat beye o zaman ispatla gel dediler halk bankasına gittim o kadar yalvardım benim dekontumu bulun diye dekont 10 yıl sonra imha ediliyor dediler şimdi 5 yıla düştü dediler tekrar avukata geldim durumu anlattım peki hiçmi kanıtın yok dedi tek kanıtım vergi dairesi dedim vede şahsi kaydım olan ticaret odası vede şirketin olan ticaret kaydım dedim olmaz dediler bende 2004de kadar bağ kur kaydımın kartı vardı ama istanbulda otururken bodrum da oturuyordum evimi sel bastı eşyalarımla birlikte hepsi talan oldu dedim yapacak başka bir şeyin yok dedi
    torba yasası çıktı baş vurdum yapılandırmak için bana 17ci maddeye giriyorsun dediler ve açıklama yaptılar 07.. 31 temmuz sonunda ödemssen hakların ölür dediler bende allah büyüktür dedim yapılandırdım ama yine olmadı o haktanda mahrum kaldım günü gelmeden tam üç defa başbakanımızı aradım not aldılar biz seni ararız deyip telefonumu aldılar fakat arayan olmadı başbakanımıza haber verilseydi bu düğümü çözerdi ama biliyorum ki sümen altı yapıldı yada unutuldu bilemiyorum baktımki zaman daralıyor bu sefer internetten ali ağaoğluna durumumu anlattım adımı yazdım telefonumu yazdım hatta emin olsun diye bu parayı bana değil evraklarımı size yolayayım siz muhasebeciniz aracılığyla ödeyin bensize üç buçık yıl sonra emekli oluyorum bunu size ödemeyi tahüt ediyorum dedimbu para benim cebime değil devletin kasasına girecek dedim .. telefon numarasına ulaştım defalarca aradım konuşa bilmek için fakat her seferinde yokdur dediler umutlarım kesildi tek umudum Cenabı Allah’tan başka çarem yok inşallah böyle tekrar bir yasa çıkarda ben ve benim gibi olanbinlerce vatandaşımız bu durumdan faydalanır. ben şunu ögrenmek istedim benim bu durumuma bir çare varmı acaba benim açıklamam biraz uzun oldu ama sizden kısada olsa bir açıklama bekliyorum. saygılarımla .. m.yaşar güler.

  39. halil yıldız
    10 Ekim 2011, 19:16

    benim babam 1943 doğumlu ve antalyada 1966 yılından ssk girişi yapılmış ama pirim ödemesi olmayan şu anda yaşlılık maaşı alan birisi yüzde 76 özürlü raporu var geriye dönük borçlanma ile emekli olabilirmi veya hangi şartlar gereklidir ..teşekkür ederim

  40. Yusuf ÖZYURT
    11 Ekim 2011, 21:32

    1948 doğumlu babam ile ilgili 01.10.1994 sigorta başlangıcı 220 gün prim ile geriye dönük borçlanma yaparak veya nasıl emekli olabilir bu konu ile ilgili bilgi verirseniz sevinirim şimdiden teşekkürler.

  41. hanifi ocak
    02 Aralık 2011, 20:38

    1956 dogumluyum ssg günüm 2000 nezaman emekli olurum yatmayan günlerimi borçlanma oluyormu

  42. özen ermis
    26 Aralık 2011, 02:58

    bag-kur'dan emekli olmak için çıkan torba yasasından kalan borcum için 2012 de herhangi bir bankadan borcumu taksitlendirerek emekli olabilirmiyim.2011 de 3 aylık prim borcum için emekli olamamıştım aynı şartlarda borcumu ödeyebilirmiyim en kısa zamanda yanıtlarsanız mutlu olurum teşekkürler.

  43. muhsin kocadağ
    31 Ocak 2012, 17:09

    eksik günleri borçlanmayı sıkgündeme getirir seniz
    menmun oluruz

  44. uğur yücetaş
    04 Şubat 2012, 17:48

    1979 dan sıgorta gırısım 724gunum var ayrıca 10 yıl bagkurum var bagkurdan sonra 18ay sskam var 1962 dogumluyum nezaman emeklı ola bılırım…

  45. fazıl kutlu
    06 Şubat 2012, 12:41

    inşallag allahtan dilerim geriye dönük ssklılara bir af gelir yoksa halimiz ferişan ölünce anca yoksa başka türlü emekli olamayız
    yş gecti

  46. mehmet kaplan
    10 Şubat 2012, 18:00

    geriye dönük sigorta borçlanması varmı =1987 sigorta girişim var 1212 gün sigortam var geriye dönük borçlanma varmı?

  47. Mustafa Erkuş
    16 Şubat 2012, 19:29

    ssk geriye dönük yaşımı çalışma yılı doldurmaktayım günlerim eksik şuanda 1000 günüm eksik işe giriş tarihi 1983 11.ay yaşım 1965

  48. ayşe kuru
    21 Şubat 2012, 00:55

    emekli olmak gittikçe zorlaştırılıyor.çalışma şartları bi okadar da zor bu zamanda sgk lıyım ara boşluklarım var geriye bağlı borçlanma yasası da yok olsa belki bi nevi imkan olacak ama bir türlü sunulmuyor.yasalar zorlaşıyor ama çalışma imkanlarında hiç bir korumada yapılmıyor.özellikle kadınkara çocuk olunca işten çıkmak zorunda kalıp boşluk oluyor.devlet kreşi olsa daha farklı yaklaşılsa iştende ayrılmak zorunda kalınmaz

  49. sami kaya
    24 Şubat 2012, 10:11

    1953 doğumlu annem 13,07,1976 işe girişi 649 gün pirim var nasıl emekli olabilir.

  50. Belgin Çıkıkcı
    27 Şubat 2012, 18:30

    1960 doğumluyum sigorta girişim 1981, 712 prim ödemem var 4 yıldır da part time olarak çalışmaktayım 83 ve 92 yıllarında doğum yaptım nasıl emekli olabilirim?

  51. çetin çakır
    28 Şubat 2012, 14:03

    merhaba ben babam adına yazıyorum bu yazıyı babam 1966 doğumlu 1993 tarihinde işe girdi sigorta girişi var yani ve 2011 de işten ayrılmak zorunda kaldı 5000 iş gününü tamamladı emekli olabilmesi için şartlar nelerdir teşekkürler

  52. gokan karakus
    28 Şubat 2012, 22:34

    Annem adına yazıyorum ben 1982doğumlıyum kardeşim 1983 doğumlu annem 1985 yılında sigortaya girişli.çocuk borçlanmasında nasıl borçlanabilir.annemim suan 3500 gün pirimi var. geriye dönük torba yasasından süper emeklilik gibi birşey varmı ,suan 46 yaşında kaç yaşında emekli olabilir hangisinden yararlanabilir

  53. hürriyet göl
    29 Şubat 2012, 11:16

    1962 doğumluyum 1991 sskalı oldum ama pirimim yok
    3000 günüm var geriye dönük borçlanma yapa bilirmiyim nezaman emelki olurum

  54. Esra
    01 Mart 2012, 02:10

    merhaba annemin 2002 yılından 2 senelik çalışma süresiyle 720 gün sigorta süreci bulunuyor ve bu esnadaki sigorta boşlukları bulunuyor acaba annem ne şekilde emekli olma şansını yakalayabilir? annem şuanda 42 yaşında ve yasaya göre 44 yaşını sınırlamasını gerektiğini vurgulanıyor.Cevabınızı bekliyorum, teşekkürler

  55. şerif erdoğan
    07 Mart 2012, 22:18

    meraba ben şerif 1979 sigorta girişim 360 pirimim ödenmiş ben 1966 dogumluyum geriye dönük bmrclanma yapabilirmiyim cvp bekliyorum saygılarımla

  56. MEHTAP DEMİREZ
    08 Mart 2012, 13:17

    annem 1996 girişli 4700 gün primi var 50 yaşında nasıl emekli olabilir.

  57. Süleyman Geyikci
    18 Nisan 2012, 10:05

    1986 dan 255 günlük ssk primim var.1992 ye kadar araboşluğum var.18 ay askerliğimi borçlandım parasını yatırdım 1992 de.22.12.1992 tarihinden itibaren memur olarak halen çalışmaktayım.ssk ara boşluğunu yatırabilirmiyim yatıra bilirsem hangi tarihte emekli olabilirim.17.11.1969 doğomluyum.

  58. erdogan yılmaz
    18 Nisan 2012, 20:49

    1972 dogumluyum 1990 sgk lıyım gunum cok az ara boşlukları doldura bilirmiyim buna bi care varmı yoksa milyonlarca magdur var benim gibi gecmişe dönuk bir af cıkmasını için yetkililerden buna af cıkmasını bekliyorum

  59. Ozan Buyruk
    19 Nisan 2012, 00:44

    Benim annemde 1978 girişli 337 gün primi var şuan 51 yaşında bizde ara boşlukları doldurabileceğimiz 1 kanun varmı yada çıkarmı hükümetimizden bekliyoruzi. .

  60. cenk erdier
    19 Nisan 2012, 01:21

    1967 doğumluyum.1989 yılında 125 gün ve muhtelif yıllarda 1444 gün , bugüne kadar toplam 1569 gün sigortalılığım var.geçmişe yönelik borçlanabilirmiyim? veya kaçyıl daha ödemem lazım?

  61. fakı eroğlu
    22 Nisan 2012, 16:10

    1999 dan önce benim sigortam var; ancak mesleğe giriş tarihim 2006,hizmet birleştirme yaparak 2034 olan yaş haddi emekliliğim 2030 a düştü ;ancak 1999-2006 arasını borçlanarak kapatırsan bana ne gibi faydası olur,veya böyle bir kapatma imkanı var mı?

  62. Ahmet GÜNDÜZ
    27 Nisan 2012, 15:28

    6111 Sayılı yasa ile Bağkur sigortalarına resen işlenmiş dahil edilmiş günlerin karşılığının bankadan alınan krediler ile yıl yaş ve günleri satın alınan boşluk yıllarına ait günlerin karşılıklarını yatırıldı ve emekli oldular.Bu yasa sadece bağkur sigortalarını kapsıyordu.Mecliste zannedersem SSK ile ilgili verilmiş bir yasa teklifi var inşallah çıkarsa SSK lılarda borçlanarak noksan geriye dönük prim günü satın alabilecekler.OLMASI gereken de bence bu adil çözüm diyorsak olmalı.3201 sayılı yasa yurt d,ışında hiç prim ödememi ve çalışmamış ev hanımları yurda kewsin dönüşlerinde yurt dışında kaldıkları günler yeterli ise ve karşılığını ödemek koşulu ile emekli oluyorlar.Bu hak sadece onlara verilmiş bir hak olması bence adil değil,TÜrkiyede yaşayan ev hanımları yaş yıl şartları oluşmuş olması durumunda bu bayanlarında karşılığını ödemek koşulu ile emekli olmaları gerekmektedirHakların aranması gerekir.Hanımların Avukatları ile bu hususu görüşmeleri gerek bir kısmına yanı yurt ta olan bayanlara uygulanmaması Any nın eşitlik ilkesine aykırı bir durum.Saygılarımla Ben DEDE/ESKİŞEHİR

  63. hürriyet göl
    11 Mayıs 2012, 15:50

    bizi işverenler mağdur etti 21 yıydır çalışıyorum 1991 den buyana işverenler pirim ödememiş sska yapmamış mağdur bırakmış şimdide ali tez bey mağdur bırakır bizim devletten başka gidecek bie kapımız yok bize geriye dönük borçlanma çıkarsın alitez yardımcı olmuyor ali babacan yardımcı olsun erdoğan baba yardımcı olsun evvel allah sonra onlara güveniyoruz bizi zorda bırak basınlar 1962 doğumluyum 50 yaşındayım kise beni çalıştırmaz şimdiden teşekürederim

  64. köksal kaya
    09 Temmuz 2012, 00:02

    1984-1989 yılları arasında 1770 bağkur günüm var 2003 yılından bu yana ise muhtelif zamanlardan ssk dan 2530 gün olmak üzere toplam 4300 günüm oldu emeklilik şartlarım ise 5225 gün üzreinden 01-08-2012
    anacak aradaki boşluk sebebi ile günümü tamamlamam gerekiyor boşlukta olan yıllar için gün alma imkanım varmıdır bu konuda bilgi ve görüşlerinizi rica ediyorum

  65. coşkun tumak
    24 Ağustos 2012, 18:00

    Merhaba!almanya 1967 doğumluyum 2000 de kesin dönüş yaptım almanyadaki ssk ödmemi iade aldım ilk sigorta giriş trihi 1984 dir şuan 2600 iş günüm mevcuttur geriye dönük nasıl borçlanabilirim borçlanma bedeli günlük 9,1 tl olduğunu biliyorum fakat kaç gün üzerinn ödme yapmam gerekiyor bilgi alabilmiyim?saygılarla

  66. necmettin kay
    29 Ağustos 2012, 21:17

    bağkurlular için kalan günlerine banka kredisi çekerek veya para yatırarak emekli oldurdular akparti bunu yaptı. *** ssklılar *** için neden yapmıyorlar. hep işverene hep iş verene oluyor*********** ssklılara yokmu****************

  67. MURAT YILDIRIM
    31 Ağustos 2012, 22:27

    ben 1963 doğumluyum.1981 yılında işveren bana ssk numarası ve ssk kartımı verdi ama şimdi baktığımda o yıllarda günüm görünmemektedir..günlerimle ilgili herhangi bir işlem yapabilirmiyim..o yıllarda çalıştığımı ispatlayacak şahitlerim var. şu an 3310 günüm var.bilgilendirirseniz sevinirim…MURAT YILDIRIM.-İST.

  68. erden şentürk
    08 Eylül 2012, 09:02

    selam ben uzun yıllar kendi ağbimin yanında çalıştım beni 3 gün 5 gün gösterip yıllarca haklarımızı çalmışlar şuan 47 yaşında 1983 ssk girişlitoplam (askerliğide ödersem) takriben 1500 güne daha ihtiyacı olan biriyim şunu öğrenmek istiyorum ben iş mahkemelerine geriye dönük çalınan günlerimden 1500 gün için mahkeme açabilirmiyim? ve açarsam sonuçu ne olur saygılar . Erden ŞENTÜRK

  69. gözde demirkol