SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 
emeklilikuzman@gmail.com

Torba Kanun emeklilik yaşını değiştirecek mi?

En erken nasıl emekli olacağınızı öğrenmek için tıklayın
SGK Hizmet Birleştirme İşlemleri hakkında bilgi için tıklayın
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvurularınız için tıklayın
Bağ-kur Hizmet ve Prim Borcu Sorunlarınız için tıklayın
Askerlik Borçlanmasıyla Erken Emeklilik Hesabı için tıklayın
Çözemediğiniz Her Türlü SSK ve Bağ-kur Sorunları için tıklayın
gaxxi, 20 Şubat 2011, No comments
Categories: SGK Haberleri
Tags: , , ,

Torba Kanun emeklilik yaşını değiştirecek mi?

Adıyaman’dan okurumuz Hicri Alkan, 20/12/1970 doğumlu, ilk defa 03.10.1988 tarihinde sigortalı olduğunu, bugüne kadar 6595 gün prim ödemesi olduğunu belirterek ne zaman emekli olabileceğini, Torba Kanun’la yaş bekleyenlerin erken emeklilik hakkının olup olmadığını soruyor.


Okurumuz Hicri Alkan, ilk defa 03.10.1988 tarihinde sigortalı olduğu için, 25 yıl sigortalılık süresi, 51 yaş ve 5450 gün sayısını tamamlayarak emekli olabilecek. Kendisinin 6595 gün prim ödemesi var. Prim gün şartı tamamlanmış. 25 yıl şartı 20.12.2013 de tamamlanıyor. 51 yaş şartı ise 20.12.2021 tarihinde tamamlanıyor.


Torba Kanun’la emeklilik yaşını değiştiren bir düzenleme yok. Yani Torba Kanun emeklilik yaşını değiştirmiyor. Ayrıca torba kanunda 20 yılını dolduran kadınlarla 25 yılını dolduran erkeklerin erken emekliliğine ilişkin bir düzenleme yok.

Dr. Resul KURT


Torba yasada olmayan fakat herkesin çıkmasını istediği düzenlemeler için tıklayınız



  1. Torba yasada emeklilik için prim gününü tamamlayıp yaşı bekleyenlere müjde var mı?
  2. Torba yasada sigorta başlangıcından önceki doğumların borçlanılması ve Bağ-Kur’lular için borçlanma imkanı verilmesi yönünde bir madde var mı?
  3. Torba yasada Staj borçlanması var mı?
  4. Torba yasada sigortalı olduktan sonra yapılan yaş düzeltmelerinin emeklilikte dikkate alınması hakkında bir düzenleme var mı?
  5. Torba yasada emeklilik için Yaşını bekleyenlere sağlık yardımı alma hakkı var mı?
  6. Torba yasada vergi indirim belgesi sorununu çözen bir düzenleme var mı?
  7. Torba yasada hizmet satın alma var mı?

Torba Kanun emeklilik yaşını değiştirecek mi?

Comments

No Responses, Leave a Reply
  1. MACİT AKDENİZ
    21 Şubat 2011, 10:48

    Merhabalar,
    02.02.1987 SSK girişliyim 1968 doğumluylm 8200 primim var benim gibi bir çok insan madur durumda nedenmi ben niye 2018 yılını bekleyeyim ben 1987 de giriş yaparken imza mı atttım emeklilik yaşı artınca bunlara tabisiniz diye özel emeklilik te bile böyle bişe yok nasıl diyorlar kazanılmış haklar var diye bende istiyorum hakkımı ozaman emekli,işçi,esnaf,çiftçi sandık başında verecek bunların cezasını

  2. ulkay mutlu
    22 Şubat 2011, 23:47

    SAYIN YETKİLİ,

    Size bu maili facebook'ta oluşturduğumuz yaklaşık 3000 kişilik (hergün sayımız artıyor ve çığ gibi büyüyoruz.) EMEKLİLİKTE YAŞA TAKILANLAR GRUBU (facebook'a girerseniz büyük harflerle yazın) adına atıyorum.

    Grubumuzun amacı; 1999 yılında çıkan emeklilik kanunuyla, hizmet yılı ve prim gün sayısını tamamlamış olan ancak yaş şartının eklenmesiyle emeklilik hakkımızın gasp edilmesinden dolayı,
    günümüzün ekonomik şartları da dikkate alındığında mağdur durumdaki binlerce emekçinin sesini sizlere duyurmaktır.

    Bizler, hizmet yılı ve prim gün sayısını tamamlamış,ancak yaşdan dolayı emekli olamayan emekçilerdeniz. Bizlerin yaşı beklemeden emekli olması konusunda yardımlarınızı rica ederiz.

    Ülkay MUTLU

  3. Hüseyin
    23 Şubat 2011, 00:57

    BEN ÇALINCA HIRSIZ DEVLET ALIN CA YASA BU DÜNYANIN DİĞER TARAFIDA VAR YEYİN İÇİN ELİNİZİ KENDİNİZ VE YANDAŞLARINIZ İÇİN KALDIRIN BAKALIM.

  4. mehmet yenici
    23 Şubat 2011, 10:02

    Bütün Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşlarının,Türkiye Cumhuriyeti Partilerinin,Türkiye Büyük Millet Meclisinin,Türkiye Cumhuriyeti Hükümetinin ve Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı’nın DİKKATİNE;

    Bizler 25 yıl ve fazlasını çalışan 5.000 ile 10.000 bin arası prim yatıran 1999 yılında düzenlenen ve 2002 yılında yasalaşan ancak yaş’dan dolayı emekli olamayan “KADEMELİ EMEKLİLİK” mağdurlarıyız.

    Binlerce gencimizin işsiz olduğu ülkemizde,belli bir yaştan sonra işten çıkarılmış iş bulamayan evine ekmek götüremiyen insanların sesini duyunuz artık.

    Bizler “erken emeklilik” istemiyoruz “af ”istemiyoruz sadece 1999 yılında elimizden alınan önceki haklarımızı geri istiyoruz.

    SAYGILARIMIZLA

    “EMEKLİLİKTE YAŞA TAKILANLAR” Grubu adına (Facebook

  5. KEMAL SAĞLAM
    23 Şubat 2011, 16:47

    RESUL BEY yazılarınızı devamlı takip ediyorum,,emekli olabilmek için yaşı bekleyenleri daha doğrusu 1999 yaş mağdurlarını,,neden biraz olsun destekleme gereği duymuyorsun çok merak ediyoruz…KEMAL SAĞLAM

  6. şafak
    24 Şubat 2011, 14:59

    1971 doğumlu bir bayanım.

    1989 ENDÜSTRİ MESLEK Lisesi mezunuyum.
    1987-1989 yıllarında stajer öğrenci olarak bu sürelerde fiilen çalıştım,
    bana –sigortalı oldun- denildi ve sigorta kartı verildi.
    Emeklilik hesabımı buna göre yapmaktayken
    yıllar sonra bu sigortanın geçerli olmadığını, emekliliğimin gecikeceğini öğrendim, çok üzüldüm.
    saymadıkları günlerimizi topladığımızda emeklilik yıllarımız doluyor.
    yeni çıkardıkları torba yasasından;
    hapiste geçen sürelere borçlanma hakkı verildi,
    SSK başlangıcından sonra yapılan yaş büyütmelerini kabul ettiler,
    avukatlara geriye dönük stajerlik borçlanması hakkı tanındı,
    ssk ve vergi borçlularına af çıkardılar,
    mahkumları salıverdiler,
    doğumun borçlanması oldu
    yurt dışı borçlanması oldu,
    askerlik borçlanması oldu,
    ee biz insan değilmiyiz? hiç hakkımız yokmu?
    bu şekilde emekli olmayı bekleyen milyonlarca kişi var
    Stajyer olarak çalıştığım sürelerin emeklilik primlerinin, istenmesi halinde geriye dönük borçlanılıp, SGK'ya ödeme hakkı verilmesi suretiyle emeklilik hesabında (sigorta başlangıcı ve gün sayısı olarak) dikkate alınmasına yönelik yasal düzenleme yapılmasını istiyorum.

  7. recep altun
    27 Şubat 2011, 22:41

    1999 magdurları olarak hakkımızı istiyoruz.Binlerce işsiz genç iş bulamazken .hak ettigi halde neden insanlara emeklilik hakkı verilmez.

  8. sevda
    28 Şubat 2011, 14:03

    Merhaba, babam 16/02/1987 yılında ssk lı olmuş 30/06/1987 tarihinde işten ayrılmış. tekrar 01/02/1991 tarihinde ssk dan işe başlamış ve 30/04/2005 yılına kadar ssk lı çalışmış. daha sonra 01/05/2005 tarihinde işyeri açarak bağkurlu olmuş halen bağkur ödemekte. babamın doğum tarihi 14/12/1968 dir. babam ssk dan emekli olmak isterse ne yapmalı ve ne zaman emekli olur. bağkurdan ekemli olursa ne zaman emekli olur. şuan bağkurdan 530 tl ödüyor. (bağkur ödemeleri yüksekten). hangisinden daha fazla maaş alır. bu konularda bizi aydınlatırsanız sevinirim. kolay gelsin.

  9. ibrahim deniz
    28 Şubat 2011, 23:25

    14 yaşında kaynakçılık meslegine başladım yaş 30oldu hala çalışıyorum artık gözler görmüyor kumpası okuyomuyombirsürü işsiz genç varken 45 yaşındaki adamdan işbekliyorlar ustaya süpürge tuvalet temiletiyorlar hergün sitres sesimizi duyan yokmu yabizi korruyun ya emekli edin cinnet geçiriyozinşallah büyüklerimiz anlar saygılarımla.,.

  10. mustafa AKÇAY
    02 Mart 2011, 16:10

    torba yasada sigortalı olduktan sonraki yaş düzeltmeleri kanunen geçerli olacakmı. yani erken emekli olabilecekmiyiz. torba yasa çıktı ama bu maddenin kanunlaşıp kanunlaşmadığı belli değil hiç bir yerde rastlayamadım.

  11. ibrahim ayten
    02 Mart 2011, 23:02

    merhaba 1963 dogumluyum 21/06/1988 sıgorta baslangıcım 48 yasındayım 2594 gun prımım var hala calısmaktayım ne zaman emeklı olurum yardımcı olursanız sevınırım. İBRAHİM AYTEN

  12. Ayşegül
    04 Mart 2011, 12:28

    Merhaba bende 1971 doğumlu 1989 yıllarında staja başlamış bir bayanım yukarda bir bayan arkadaşımın yazdıklarına aynan katılıyorum benim gibi bir çok bayan evinde çocuklarına bakması gerekir iken prim tamamlamaya çalışıyoruz. Bu bizide çocuklarımızıda sıkıntıya sokuyor herkeze af hakkı doğar iken bize neden staj dönemi ssk hakkımızı kullandırmıyorlar bize doğum sonrası 2 yıl prim hakkı doğacağına staj dönemi ssk primi hakkımızı yatırma ve emekliliğe sayma hakkı verilsin istiyoruz

  13. ramazan rimur
    30 Mart 2011, 12:29

    babamın 1993 yılında ssk girişi var 7günlük 01.04.2004 tarihinden itibarende tarım bağkurlu doğum tarihi 01.01.1956 doğumlu torba yasadan yararlanabilir mi? hangi yaşa tabi acaba öğrenebilir miyim.

  14. nuri filiz
    31 Mart 2011, 22:55

    ben 1989 dan beri kesintisiz 7600 gün prim ödedim 5000 günle emekli olanlar var torba yasa ile bir düzenleme olacak ise en ADALETLİ sistem prim gün sayısı esas alınarak,seneye bakılmaksızın yapılmalı.adam 30 yıl sigortalı ama5000 gün anca olmuş.bu işe öncülük yapan arkadaşlar bu hususu da dikkate alın lütfen.haklarımızı alalım derken benim durumumdaki magdurları gözardı etmeyin.bir parti meclise laf olsun diye kanun teklifi sunmuş,konuyu araştırmamışbile .oyistiyor ise benim pozisyonumdaki magdur sayısı daha fazla .yeterssiz ve sınırlı ,tasarı oluşturmuş.sizlerden ricam prim gün sayısı üzerinden en adaletli bir çözümü ortaya koymanızallah yardımcınız olsun 1999 mağduru oluşumları .girişimlerinizden bir sonuç alamazsanız bu sitelerden bizim gibi vakti kısıtlı sürekli çalışan insanları yönlendirin. dediginiz yere tepki oyumuve en az 100 tanıgım kişinin oyunu ynlendirecegim size

  15. yılmaz