SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 
emeklilikuzman@gmail.com

SSK’dan emekli olmak için kaç gün prim ödemem lazım?

En erken nasıl emekli olacağınızı öğrenmek için tıklayın
SGK Hizmet Birleştirme İşlemleri hakkında bilgi için tıklayın
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvurularınız için tıklayın
Bağ-kur Hizmet ve Prim Borcu Sorunlarınız için tıklayın
Askerlik Borçlanmasıyla Erken Emeklilik Hesabı için tıklayın
Çözemediğiniz Her Türlü SSK ve Bağ-kur Sorunları için tıklayın
gaxxi, 23 Ocak 2011, 29 comments
Categories: SSK Emeklilik
Tags: , , ,

Son 1260 gün primi sigortalı çalışarak ödemelisiniz

Soru:9 Ağustos 1970 doğumluyum. 1 Şubat 1985 tarihinde SSK lı oldum. SSK ya 1855 gün prim ödedim. 1 Ekim 2008 tarihinden itibaren isteğe bağlı (Bağ-kur kapmasında) prim ödemekteyim. SSK dan emekli olmak istiyorum. Şu anda 2683 gün ödenmiş primim vardır. SSK dan emekli olmak için kaç gün prim ödemem lazım? Ve SSK dan emekli olmam için yapmam gerekeni ve emekli tarihimi öğrenmek istiyorum. Serpil YILMAZ

Cevap: SSK da emekli olmak için; 20 yıl sigortalılık süresi, 5000 gün prim ödeme ve 41 yaş şartlarına tabisiniz. 2317 gün daha prim ödeyerek toplam prim ödemenizi 5000 güne tamamlayacağınız tarihte emekli olabilirsiniz. Ancak, primi ödenen son yedi yılda fazla prim ödenen kurumdan emekli olunduğundan, bu şartlarla emekli olabilmeniz için; prim eksiğinizin son 1260 gününü(3.5 yılını) sigortalı bir işte çalışarak ödemelisiniz.

Ekrem SARISU – POSTA
SSK'dan emekli olmak için kaç gün prim ödemem lazım?

Comments

29 Responses, Leave a Reply
  1. zuhal muti
    17 Mart 2011, 18:52

    ben 42 yaşında bayanım 2200 gün çalışmışlğım var daha çoktur ama 10 gün 20 gün gösterilmekten dolayı bu kadar yoksa 11 yıl çalışmışlığım vardır. o zamanki memurlar yani sigorta denetçileri gelir patron yemek ısmarlar ceplerine üç beş kuruş alır giderlerdi kimsede bu çalışanlar nasıl on gün çalışıyor demezdi bi çok insanın bu durumdan haberi bile olmazdı bilende işsiz kalmamak için göz yumardı yoksa kapı orda ödeyemiyorum denirdi şimdi yıllar geçti 10 seneyi aşkındır çalışmıyorum bende emekli olmak istiyorum yaşlı annemi bırakıp çalışmam mümkün diil eksik pirimim in ödemesi ne kadardır ödeyebilirmiyim bunları öğrenmek istiyorum en son sorduğumda 4 yıl dokuz ay çalışmam yada 8 yıl ödemem gerekiyordu fakat çalışmadığım için ödeyemedim zaten bu af bizim gibi olanları kapsamıyo galiba bende emekli olmak istiyorum geleceğimi güvence altına almak istiyorum ömrüm oldukça insan gibi kimseye muhtaç olmadan yaşamak ne yapabilirim bu ödemelere af çıkabilirmi eksik pirime.

  2. burkay şimşek
    17 Nisan 2011, 22:52

    selam ben 1992 dogumluyum ben sigarta dökümü sayfama gırdıgımde… 01.05.2004 Tarihinden İtibaren Aylık Prim Ve Hizmet Sistemi Uygulamasına Geçilmiştir. yazıyor fakat benim 2009-07 de sigorta baslangıcım gorunuyor? bırde yenı yasa hakkında pek bilgim yok kaç gun prim istiyorlar ve yav mevzusu varmı bu yasadada ?

  3. hüseyin
    11 Temmuz 2011, 17:42

    1969 dogumlu bi adamım 1986 dan beri 3.841 pirim ödendi daha ne kadar süre çalışmam lazım

  4. Salih yazici
    20 Temmuz 2011, 09:58

    İyi gunler, 1984 dogumluyum 2005tesigorta girisim var,suan 2005ten bu yana prum odemiyorum,simdi odemeye badladim.acaba kac yasinda emekli olucam ve kac gun prim odemem gerekiyor

  5. serap tetik
    29 Temmuz 2011, 10:59

    merhabalar ben 1990 dogumlu bi bayanım 3 mayıs 2011 de işe başladım ne zaman emekliyim

  6. mehmet yarbey
    03 Ağustos 2011, 14:42

    mrh benim işe giriş tarim 2000 yalnız 2000 den 2004 kadar boş 2004 ten sonra ful tam 2400 günüm var 1981 dogumluyum ve ne zaman emekli olurum beni bilgilendirirseniz sevirim cevabınızı bekliyorum saygılar

  7. pakize shaban
    24 Eylül 2011, 12:41

    ben 1982 doğumlu bayanım 1998 yılından sigortalıyım 4686 gün primim var benim emeklilik için daha kaç iş gününe ihtiyacım var primimin ne kadar olması gerekiyo cevaplarsanız sevinirim

  8. selman TURAN
    17 Aralık 2011, 18:59

    ben 01,05,1988 dogumlu ve2007 tarihinde sgk başlangıcım yapılıp bu güne kadar1024 gün yatırıldıdı daha kaç gün yatrılması gerekiyor ve kaç yaşında emejkli olabiliririm?

  9. ercan yıldız
    05 Ocak 2012, 18:45

    iyigünler 1962 dogumluyum 1999 da sigorta girişim var..3485 günüm var.. askerliğimi ödemek için ne kadar vermem gerekiyor ve kaç sene daha çalışmam gerekiyor..

  10. derya günindi
    10 Ocak 2012, 15:11

    05.11.1978 doğumluyum ilk işe giriş 08.08.1998
    3.069 pirimim var ne zaman emekli olurum

  11. abdullah güngör
    14 Ocak 2012, 22:54

    ben abdullah güngör 2004 de ssk lı oıdum nezaman emeli olurum erken emeklilik benide carparmı

  12. levent emre
    22 Ocak 2012, 15:38

    1967 dogumluyum 1990 yılında sıgorta girişim var suan 5.075 gün pirimim var ne zaman emekli olabilirim cevaplarsanız memnun olurum tesekkurler…

  13. serdar atila
    08 Şubat 2012, 16:05

    12.02.1979 doğumluyum 25.11.1998 ssk girişliyim.3842 gün ödeme günün var.kaç gün daha ödeme yapmam lazım.ve nezamn emekli olabilirm.
    iyi çalışmalar

  14. mustafa çırak
    22 Şubat 2012, 15:00

    04.04.1970 doğumluyum. 1988 sigorta girişli 4000 prim günüm var.Ne zaman emekli olbilirim?

  15. DENİZ BİRSEN
    02 Mart 2012, 10:57

    29/10/1986 doğumluyum
    2008 10. aya sigortam başladı
    toplam 1004 günüm var
    sigortalı bir işte en fazla ne kadar çalışmam lazım,geri kalanı para ile yatırabilir miyim…
    ne zaman emekli olabilirim,yardımcı olabilirseniz sevinirim

  16. Hatice Gündoğdu
    06 Mart 2012, 22:37

    28.02.1979 doğumluyum,sigortaya giriş tarihim,15.02.1999- 2180 günüm var nezaman emekli olabilirim

  17. ANIL GÜLER
    08 Mart 2012, 11:19

    merhaba Babam adliye kurumundan 2000 öncesi emekli oldu(25 yıl doldu)2005 yılında vefat etti.annem dul ve yetim maaşı alıyor.intibak yasasından yararlanacakmıdır.teşekkür ederim.

  18. ülkü akbudak
    03 Haziran 2012, 09:21

    03.01.1990 doğumlu bayanım ssk girişim 30.04.2008 111 gün ödeme günüm var. kaç gün ödeme yapmam lazım ve ne zaman emekli olabilirim. kolay gelsin iyi çalışmalar.

  19. meryem
    05 Ağustos 2012, 18:48

    ben 2002de iş başı yaptım 2186günüm var emekli olmak için kaç gün lazım

  20. büşra
    05 Ağustos 2012, 18:51

    ben 21 ekim 1981 doğumluyum.İşe giriş tarihim 2002de başladım.Benim 2186 günüm var. emekli olmak için kaç günüm var

  21. birsel kapan
    11 Ağustos 2012, 22:22

    bizim 1995 ten sigortaliyız kaç yaşında emekli olabiliriz cvp bekliyoruz

  22. seher dirik
    17 Ağustos 2012, 15:25

    benim annem 1961 doğumlu ve tek böbreği bulunmaktadır.
    600 iş günü var ve kendisinin malulen emeklilikten yararlanması için ne yapmamız gerekiyor.
    1800 güne tamamlamak için eksik günlerini kendi isteği ile ödemek isterse de emekli olabiliyor mu?
    bana yardımcı olur musunu

  23. hüseyin genç
    26 Ağustos 2012, 11:04

    05.05.1965 dogumluyum ssk başlangıcı 10.04.1989 .suanda 2.258 günüm war %52 engelli raporum var su durumda bir kurumda çalışıyorum ne zaman emekli olabilirim …

  24. ahmet akkus
    30 Ağustos 2012, 20:34

    Bimin babamin 1013 gun sigartosu var geriye askerligin yapmis ama sigartosunu yatiracak 7 ayda arabistandan getirecek geriye ne kadar para odememiz gerekiyorrr ???????

  25. savaş yılmaz
    05 Eylül 2012, 18:18

    kolay gelsin ben 1970 doğumluyum 1992 de ilk sigortalı oldum beşbin dokuzyüz gün pirimim var iş kazası gecirdim
    yüzde 25 iş görmezliğim var şu an halan istirahatlıyım emekli ola bilirmiyim

  26. sedef