SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 
emeklilikuzman@gmail.com

SSK ve Bağ-kur affı ne zaman çıkıyor?

En erken nasıl emekli olacağınızı öğrenmek için tıklayın
SGK Hizmet Birleştirme İşlemleri hakkında bilgi için tıklayın
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvurularınız için tıklayın
Bağ-kur Hizmet ve Prim Borcu Sorunlarınız için tıklayın
Askerlik Borçlanmasıyla Erken Emeklilik Hesabı için tıklayın
Çözemediğiniz Her Türlü SSK ve Bağ-kur Sorunları için tıklayın

Af Kanunun en geç Şubat ayının ilk haftasında çıkması bekleniyor

Soru: Babam 2 Mayıs 1946 doğumlu. 2001 Ekim ayından beri mükellef. Ve hala devam ediyor. Daha önce Bağ-Kur kayıt yaptırmamış. Borçlarını ve iki sene askerliğini yatırsak; Af yasasından yararlanabilir mi? Yararlanırsa emekli olabilir mi? Birde af ne zaman çıkıyor? Mustafa ERBİL

Cevap: Bağ-Kura süresi içinde kayıt ve tescilini yaptırmayanların sigortalılık hak ve yükümlülüğü 1 Ekim 2008 den itibaren başlatılıyor. Yeni bir yasa çıkmadığı sürece, babanız 1 Ekim 2008 den önce Bağ-Kura kayıt yaptıramaz.
Babanız yaş haddinden emekli olmak için; 5400 gün prim ödeme ve 62 yaş şartlarına tabi. 1 Ekim 2008 tarihi itibariyle sigortasını tescil ettirdikten sonra, askerlik süresini borçlanıp, ara vermeden prim öderse, prim ödemesini 5400 güne tamamlayacağı 1 Şubat 2022 tarihinde emekli olabilir. Af Kanunu yürürlüğe girmeden kaydını yaptırıp borçlarını çıkarttırırsa, Kasım 2010 ayına kadar(bu ay dahil) olan prim borçları af kanunundan yararlanır. Af Kanununun ay sonunda kadar çıkması bekleniyor. Ancak, Şubat ayının ilk haftasında çıkması da muhtemeldir.

Ekrem SARISU – POSTA

SSK ve Bağ-kur affı ne zaman çıkıyor?

Comments

No Responses, Leave a Reply
  1. Kenan KESKİN
    21 Ocak 2011, 00:23

    Babam 1947 Doğumlu 1972 Sigorta Girişli. Hala devam ediyor. Prim borcu yok ama Gün eksiği var. Buna ilişkin bir af söz konusu mu? Ve nasıl yararlanabilir?

  2. selman metin
    21 Ocak 2011, 21:18

    tc tarihinin en büyük yapılandırılması ise mutlaka tescil edilmemiş hizmetlere de ( 2000 öncesi için ) kolaylık sağlanmalı. ancak görünen o ki torba da böyle bir düşünce yok. bir milletvekili önerge vermişti ama sonuç yok galiba. çıkmazsa yazık. otoriteler bu iş için konuşmalı bence. herkese esenlikler dilerim.

  3. MUSTAFAÇATAK
    24 Ocak 2011, 12:04

    AFDAN KİMLER YARARLANACAK

  4. Mahmut yaz
    28 Ocak 2011, 21:43

    1986 ve 2000 yılı arasındaki kisilere neden af getirmeyi dusunmuyorlar onlar afrikadanmi geldi liderler vatandaşları iyi düşünmeli saygılar

  5. cemalettin yılmaz
    02 Şubat 2011, 20:53

    Ben 17.03.1971 dogumluyum.2005 ten itibaren bagkurluyum.1 yıllık borcum var af bunu etkiler mi?

  6. ömür demirkapı
    05 Şubat 2011, 02:39

    artık yeter atmaca gibi bekliyoruz doktorlara gidemiyoruz af gelsede kurtulsak

  7. şeref uysal
    07 Şubat 2011, 22:17

    babam1999 yılından bağkurda kaydı olan marmarabirlikten numarası çıktı afla hepsini ödesek ne zaman emekli olur

  8. Mustafa Yıldız
    18 Şubat 2011, 19:06

    ben 1976 yılı itibariyle bağkura kayıt oldum. 1977 de 1140 lira bağkur pirimi yatırdım ve ondan sonra yatırmadım. 1987 yılında köy hizmetlerinde sigortalı olarak işe başladım. 2006 yılı itibariyle bağkur affından yararlanarak belli bir miktarda taksitlerimi ödedim. 19.09.2008 yılından sonra pirim ödemedim. şimdi ise çalıştığım kurumda yaştan dolayı emekliliğe sevk edilmem düşünülüyor. bense bağkura olan borcumun bu aftan yararlanarak tamamını kapatarak sigortamın üzerine aktarmayı düşünüyorum. emekli olma tarihim 14.04.2011 tarihi itibarıyla emekli olmayı düşünüyorum. bu aftan yararlanabilirmiyim. ( çalıştığım kurum 60 yaşında emekli olmamı mecbur kılıyorlar) mustafa yıldız. doğum tarihim : 07.04.1951 kahramanmaraş

  9. ali tunç.
    27 Şubat 2011, 19:34

    83 den beri bağ kurluyum.
    hiç ödemişliğim yok en son 73 milyar borcum vardı afla birlikte kaça düşer 3 ay içinde ödeyebilirim…. yasımda doldu

  10. tuncer şılak
    27 Şubat 2011, 23:42

    meraba hocam ben manisadan tuncer,babam 1948 doğumlu 1994 ten bağkura girişi var ama hiç ödemedi.sadece girişi var.torba yasa onaylandı şimdi aftan sonra ne kadar ödeyip emekli olabilir.şimdiden teşekür ve saygılarımı sunarım……….

  11. mustafa kutlu
    06 Mart 2011, 15:15

    merhaba benim babam 1956 dogumlu1986 girişli bagkura baga bi ödenmemiş primleri var af cıkacakmı bunu sormuştum

  12. emre ayan
    12 Mart 2011, 22:41

    babam 1951 doğumlu 1982 yılında çiftçi bağkura kayıt yaptırmış yaklaşık 15 yıl yatırmış en son çıkan bağkur affında 25 bin tl borç çıktı.parayı 2 gün geçikmeli bulduk borçu yatımaya gittiğimizde bağkurun hepsinin silindiğini söylediler.neden olduğunu sorduk 17 yıl çiftçilik yaptığını gösteren bir belgenin olmadığını 1997 yılında 2 ay sigorta yatırıldığını bu nedenle çiftçi bağkurunun silindiğini söylediler.hiç bir hakkımızında olmadığını üstüne basabasa söylediler babamda 2 yıldır sigortasını yatırıyor.yatırmış olduğu bağkur ne olacak sigortaya geçermi geçerse sigortadan emekli olurmu yoksa yaştanmı emekli olur.yoksa hiçmi olamaz.

  13. sacide kara
    15 Mart 2011, 20:56

    selam muğladan yazıyorum babam 1976 ssk lı 1100 günpirimi var ve tarım bağkuru 1993 de başlamış 2002 de son bulmuş bu arada 3263 gün pirim oluşmuş fakat hiç ödeme yapmamış bu borç devlet tarafından 5 yılı aşan borçlar kapsamında afla silinmiş şimdi ne yapmalıyız acaba askerlik borçlanması da ilave edilirse yada kısaca babam emekli olabilirmi ne yapmalıyız teşekkürler

  14. Hesna ÇELİK