SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 
emeklilikuzman@gmail.com

Sosyal güvenlik destek primi SGDP borçları olanların dikkatine!

En erken nasıl emekli olacağınızı öğrenmek için tıklayın
SGK Hizmet Birleştirme İşlemleri hakkında bilgi için tıklayın
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvurularınız için tıklayın
Bağ-kur Hizmet ve Prim Borcu Sorunlarınız için tıklayın
Askerlik Borçlanmasıyla Erken Emeklilik Hesabı için tıklayın
Çözemediğiniz Her Türlü SSK ve Bağ-kur Sorunları için tıklayın
gaxxi, 14 Nisan 2011, No comments
Categories: Emeklilik Hesabı
Tags: , , ,

Çalışan emeklilerin SGDP borcu için son 20 gün

EMEKLİ olduktan sonra çalışan yüz binlerce hatta milyonlarca kişi var.

Bunların önemli kısmı, çalıştıklarını Sosyal Güvenlik Kurumu’na bildirmedikleri için emekli aylıklarından, yüzde 15 Sosyal Güvenlik Destek Primi (SGDP) kesilmiyor.
Kesilmiyor ama her ay işleyen faiziyle, borçları üst üste birikip gidiyor.

Olayı sonradan öğrenen emekliler de “Biz bu kadar parayı nasıl öderiz?” diye çırpınıp duruyorlar.

BİR KOLAYLIK
Birikmiş vergi ve sigorta primi borçları dahil bir çok kamu borcuna faiz indirimi ve ödeme kolaylığı sağlayan “Torba Yasa”, SGDP borcu olan emeklilere de hem kolaylık ham da faiz indirimi sağlıyor.
Çalışan emekliler, birikmiş SGDP borçlarını;
- 18 taksitte, iki ayda bir yani 36 ayda ödeyebilecekler.
- Birikmiş gecikme faizi borçları silinecek. Onun yerine enflasyona (TEFE/ÜFE’ye) göre, daha düşük oranlı birfaiz hesaplanacak. Böylelikle, birikmiş gecikme faizlerinin yaklaşık dörtte üçü silinecek.
- Yeniden hesaplanan borç peşin ödenebileceği gibi, iki ayda bir olmak üzere 6, 9, 12 ya da 18 taksitte de ödenebilecek.
- Taksitle ödenecek SGDP borçlarına, yıllık yüzde 5, üç yıl (36 ay) için toplam yüzde 15 faiz uygulanacak.

SON 20 GÜN
Faiz indirimi ve taksitle ödeme olanağından yararlanmak isteyen emeklilerin,
- En geç 2 Mayıs 2011 Pazartesi akşamına kadar, Sosyal Güvenlik Kurumu’na “Borç yapılandırılması” başvurusunda bulunup “tescil” işlemlerini yaptırmaları gerekiyor.
- Başvuruda bulunanların, peşin ödeme ya da taksit seçeneklerini belirtmeleri gerekiyor.
- İki ay ara ile ödenecek borcun ilk taksiti Haziran 2011’de ödenecek.
- Bir takvim yılı içinde ikiden fazla taksitin kısmen ya da tamamen ödenmemesi durumunda, yapılandırma işlemi iptal edilecek.

KİMLER BAŞVURACAK?
SSK, Bağ-Kur ya da TC. Emekli Sandığı’ndan emekli aylığı alanlar;
- Ticari ya da serbest meslek kazancı elde ediyorlarsa,
- Limited şirketin ortağı veya anonim şirketin yönetim kurulu başkanı veya üyesi ve tüm diğer şirketlerin ortakları iseler, emekli aylıklarından 1 Ekim 2008’den itibaren yüzde 12, 2009’da yüzde 13, 2010’da yüzde 14ve 2011 yılından itibaren de yüzde 15 SGDP kesilmesi gerekiyordu. Destek primi 1 Ekim 2008’e kadar Bağ-Kur emeklilerinin aylıklarından yüzde 10 oranında kesilmesi gerekirken, SSK ve Emekli Sandığı emeklilerinin Bağ-Kur 12. basamak gelir tutarının yüzde 10’u kadar destek primini ödemeleri gerekiyordu.
Bunların, Torba Yasa’dan yararlanarak SGDP borçlarını ödemek için, 2 Mayıs 2011 akşamına kadar, başvuruda bulunmaları gerekiyor.
Ücret geliri elde edenlerin, emekli aylıklarından değil, ücretlerinden SGDP kesiliyor.
Emekli aylığı dışında faiz, repo, tahvil ve bono geliri, kira geliri ya da kar payı veya temettü
geliri elde edenlerin, SGDP ödemeleri gerekmiyor (Bkz. 5510 sayılı Kanun Md.4).
Dünyada, çalışan emeklilerden, adeta haraç gibi para alan belki de tek ülkeyiz.
Bu anlamsız uygulamaya bir an önce son verilmeli..
Ancak bunun gerçekleşmesi hiç değilse birkaç yıl mümkün gözükmediğinden, çalışan emeklilerin Torba Yasa’dan yararlanmak
suretiyle SGDP borçlarını ödemelerinde yarar var.

Şükrü KIZILOT – Hürriyet Gazetesi- 13.04.2011

Sosyal güvenlik destek primi SGDP borçları olanların dikkatine!

Comments

No Responses, Leave a Reply
  1. Ekrem altuntaş
    14 Nisan 2011, 09:11

    Sn. Kızılot, Gerçekten değindiğiniz gibi çalışan Emeklilerden kesilen veya kesilmek istenen SGDP uygulaması çağ dışı bir uygulama zaten çalışandan vergisini, stopajını, KDV sini alan hükümet bu uygulama ile resmen haraç almaktadır. Ülkemizin kalkınmasını istiyoruz ancak bu mantıkla mümkün değil emekli çalışan öğretmen, mühendis, doktor, avukat gibi meslek mensuplarını çalışıyor kamu hizmeti yapıyor diye cezalandırmanın bir mantığı varmı. Bu anlaşılmaz ve hukuksuz ve adil olmayan uygulamadan acilen vazgeçilmelidir. bunun sorumluları siyaseten de karşılığını mutlaka alacaklardır diye düşünüyorum. slm.

  2. HAKKI ŞANLI
    14 Nisan 2011, 15:41

    Ülke ekonomisine katkılarından dolayı teşekkür edeceğimiz emekli çalışanlara ve esnafa ceza olarak görüyorum…üstelik şu sıkıntılı anlarımızda…emekliler katkı olsun yaptıkları işlerden dolayı kaş yapayım derken göz çıkarıyorlar…saygılar

  3. Yaşar Gönenç
    15 Nisan 2011, 22:21

    Dünyanın her yerinde insanlar çalışmaya teşvik edilir.
    Biz de emekli çalışırsa aylığından %15 kesilir.Bu ne demek sen çalışma,üretme evinde otur aldığın emekli maaşını tüket demektir.Maaşın o kadar çok ki bu sana yeter.Çalışmana gerek yoktur anlamına gelir. Bu mantığa
    katılmak mümkün değildir.SGDP uygulamadan derhal
    kaldırılmalıdır.Saygılarımla.
    YAŞAR GÖNENÇ

  4. Güray DİLLİ
    18 Nisan 2011, 18:12

    emekli olduktan sonra çalışan ve emekli maaşlarından sgdp kesilen hakim ve savcılara , kesilen sgdp leri toptan iade edildi ve 2010 yılından itibaren emekli maaşlarından kesinti yapılmıyor. Aldıkları emekli maaşları biz emekli avukatlara göre epey yüksek. en az 2-2.5 katı . Yani 700-1000 tl emekli maaşı alan avukatlardan % 15 sgdp kesilmeye devam ediliyorken az 2.500-3.000 tl emekli maaşı alan ve fiilen çalışan emekli hakim ve savcıların maaşlarından kesinti yapılmıyor . Gerekçe onların EMEKLİ SANDIĞINDAN EMEKLİ OLMALARI ……….

  5. Şenol demiral
    20 Nisan 2011, 00:21

    emkliyim sgp. borcumu yapılandırdım 2 çocuk okutuyorum 2 ayda maaşım 1200 600 Ü kesilecek her ayda 200 sgdpirimi kesilecek ah kafa emekl,i oldun niye büfe açtın sanki kahroluyorum ne biçim yöneticilerimiz var yatana devlet yardım ediyor çalışana gel bure çalıştığına pişman yapıyor.

  6. sinan üzkan
    23 Nisan 2011, 18:29

    mağdur olan ve kendini magdurların yerine koyan herkes bu uygulamanın kaldırılımasına destek vermeli.gerekirse cumhurbaşkanına yazmalıdır.emeklinin cebindeki 5000- 6000 lirayı almanın mantığı nrdir.emekli ya hacca gidecek ya da evladını evlendirecek.zulüm olarak degerlendiriyıorum.

  7. EALPER
    24 Nisan 2011, 23:51

    GÜRAY ABİ..EMEKLİ AVUKAT OLDUGUNU BELİRTMİŞİN..BENİMDE BABAMA 10 MİLYAR BORÇ ÇIKTI..İYİ YA İŞTE AVUKAT OLARAK BİZLERE ÖNAYAK OLSANA ABİ.DAVA AÇALIM.SİTE KURALIM.BİŞEYLER YAPALIM.BEN BU PARANIN ÇOK YÜKSEK KESİLDİGİNİ DÜŞÜNÜYORUM.YÜZDE 5 GEÇMEMELİ VE ESKİ BORÇLAR SİLİNMELİ.YADA ZAMANINDA KESSEYDİ DEVLET.ZAMANAŞIMI DENEN BİŞEY VAR.BUNLAR 2003 YILINDAN BORÇ ÇIKARMIŞ.EL İNSAF…

  8. Mahmut Disli
    25 Nisan 2011, 10:35

    Emekli calisanlarin cebinden elini cekmeyen hükümet bunun en güzel cevabini 12 Haziran´da alacaktir.

  9. Utku Barış
    27 Nisan 2011, 14:47

    Evet ebnde emekli bir öğretmenim.Bende s.g d. pirimine muhattabım.Bu konuda epey ce makale okudum.Bir makallenin birinde Balıkesir ilinde saossyal güvenlik destek pirimine muhattap birisinin 6 avukatlı bir davayı kaybettiğini okudum.Gerekçe ise,develetin sosoyal görevini yapması için bu kesintinin şart olduğu idi.Tabiii bu açıkları biz emekliler yaptık değil mi.Gelen yedi giden yedi.Yiyenlerin sosyal güvenlik kurumlarının içini boşaltanların ceremesini biz emekliler çekiyoruz.Kemal Kılıçtaroğlu seçim bildirgesinde bu destek pirirmini kaldıracağını beyan etti.Sizlerde eğer bu kanunun kaldırılmasını istiyorsanız,lütfen oylarınızla destekleyiniz.Veya bu konuda toplu dava açarak bu kanunun iptalini istemeliyiz.

  10. sinan bektaş
    27 Nisan 2011, 21:38

    bu nası devlet bu nasıl sistem isyan ettiriyorlar…ticari taksimiz var aracın geliri destek primin karşılamıyooo bizim gibi nice emekli ne olacak nereye varacak bilemiyoruz türkiye cumhuriyet tarihin de en büyük vergi tuzağı başkada bişey deil. hiçbir ülkede olmayan vatandaşı böyle sıkıntıya düşüren ülke yok burası türkiye borcum yok die düşünmeyin her an herşey olabilir…

  11. Ali kaya
    29 Nisan 2011, 19:23

    herkesi bir tutmuşlar.
    El emeği ile geçinen küçük zanaatkarlarla trilyonluk emekliyi aynı kefeye koymuşlar.
    ne diyeyim.
    vardı da vermedik mi?
    sıkıntdan ya beyin kanaması geçireceğim, yada pat diye gideceğim.
    Ev kirası verdikten sonra kalan 400.
    bu yasadan dolayı çıkan borç ıo milyar.
    Gelde yapılandır!

  12. KEMAL KILICDROGLU
    05 Mayıs 2011, 23:20

    EMEKLİDEN % 15’LİK KESİNTİYİ KALDIRMAK BOYNUMUN BORCU

    Emeklilerin konusuna da değinen Kemal Kılıçdaroğlu, yeniden çalışan emekliden yapılan % 15’lik kesintiyi kaldıracağı sözünü verirken, konuşmasını şöyle sürdürdü:

    “Recep Bey diyor ki; emekliye o kadar zam yaptık ki emekliler yaz tatillerini Kanarya Adalarında geçiriyor.. Emeklilere soruyorum; hayatlarınızdan memnun musunuz?

    Emekli hakkını arayacak ve onun hakkını arayan 6 Okun yeri belli 12 Haziran’da sizlerle birlikte kuracağız ‘Halkın İktidarı’nı.

    Yasa çıkararak emekliyi 2. sınıf yaptılar, milli gelir artışından pay almalarını engellediler. Ben bu hakkı size vereceğim. Emekliye 2. sözüm intibak yasasını biz çıkartacağız. CHP dışında halkını düşünen başka bir siyasi parti yok, tüm projelerimiz sizler için.

    Esnaf kardeşlerime sesleniyorum, emekli olduklarında çalıştıkları için %15 kesinti yapıyorlar, Allah aşkına çalıştığı için ceza veren başka bir ülke var mı? Bunu düzeltmek de benim boynumun borcudur.

  13. Cengiz Avşar
    01 Haziran 2011, 21:48

    Bu önemli bilgiler için teşekür ederim size. Ne yazıkki bende SGDP mağduruyum bilmiyordum kardeşimin arabası üzrideydi ticari fakat son anda öğrendim ve yapılandırdım 18 ay taksite .
    Sizden rıcam.
    1-maaşımda kesilmesi için ne yapabilrim
    2-2010 -12 ayı ve 2011 in 5 ayı (çünkü arabayı hemen devrettim Yani kalan 6 ay borcumu nasıl yapacam
    3-Eğer haber vermeseydim arabayı devredip sonra bu borcum çıkarmıydı.Sevgi saygılar çok teşekür ederim.

  14. DİLAVER KARAKOÇ
    02 Haziran 2011, 20:59

    2003 tarihinde iş yeri açtım 08/2010 da kapanış verdim ve bana ssk dan 2500 tl borç çıktı ve maaşımdan kesiliyor ve 8137.18 tl bağkurdan borç çıktı bu çıkan borç doğrumudur

  15. mehmet vehbi çat