SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 
emeklilikuzman@gmail.com

Kimler 2022 sayılı kanun kapsamında aylık alabilir?

En erken nasıl emekli olacağınızı öğrenmek için tıklayın
SGK Hizmet Birleştirme İşlemleri hakkında bilgi için tıklayın
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvurularınız için tıklayın
Bağ-kur Hizmet ve Prim Borcu Sorunlarınız için tıklayın
Askerlik Borçlanmasıyla Erken Emeklilik Hesabı için tıklayın
Çözemediğiniz Her Türlü SSK ve Bağ-kur Sorunları için tıklayın

2022 Aylığı’ndan kimler yararlanabilir

Merhaba sevgili okuyucular; halk arasında “yaş” aylığı olarak bilinen ve halen 65 yaşını doldurmuş 293.373’i erkek ve 545.262’si kadın olmak üzere 838.635 vatandaşımız ile yüzde 40 ve üstü özürlülüğü bulunan 388.601 vatandaşlarımıza (toplam: 1.266.174) herhangi bir prim ödemenin karşılığı olmadan, sadece Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmalarının şerefine verilen aylığın bağlanma ve kesilme sürecini yeniden düzenleyen “65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşları ile Özürlü ve Muhtaç Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Yönetmelik” 6 Kasım 2010 tarihinde Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yönetmelikle 2022 Aylığının başvuru kabulünde asıl sorumluluğun SGK’ya ait olduğu ancak teşkilatlanmasını tamamlayıncaya kadar başvuruların eskiden olduğu gibi defterdarlıklara veya mal müdürlüklerine yapılmaya devam edileceği teyit edilmiş oldu.

Kimler 2022’den yaralanabilir

Kanunen bakmakla yükümlü olduğu ve fiilen bakımını

gerçekleştirdiği 18 yaşını tamamlamamış özürlü yakını olanlar ile 65 yaşını doldurmuş veya yüzde 40 ve üstü derecede özürlü olduklarını yetkili hastanelerden alacakları Sağlık Kurulu Özürlü Raporu ile kanıtlayan 18 yaşını doldurmuş ve herhangi bir işe yerleştirilememiş olan özürlülerden; kanunen bakmakla yükümlü kimsesi bulunmayan, Sosyal Güvenlik Kurumları’ndan her ne ad altında olursa olsun bir gelir veya aylık hakkından yararlanmayan, nafaka bağlanmamış veya bağlanması mümkün olmayan; mahkeme kararıyla veya doğrudan bir mevzuat gereği bağlanmış herhangi bir devamlı gelire sahip bulunmayan ve her türlü gelirleri toplamının aylık ortalaması 100.-TL’den daha az geliri olan Türk vatandaşları bu aylıktan yararlanmak için başvurabilirler.
Ayrıca Sosyal Güvenlik Kurumları’ndan yetim olarak aylık veya gelir almakta olan çocuklardan özürlü olanların aldıkları aylık veya gelir toplamı tutarları özürlülük oranlarına göre 2022 kapsamında ödenecek olan aylık tutarından düşük olanlarda başvurarak aradaki farkı talep edebilirler.

Ramazan Çanakkaleli

Yazının devamını okumak için:
http://www.taraf.com.tr/ramazan-canakkaleli/makale-2022-ayligi-ndan-kimler-yararlanabilir.htm
Kimler 2022 sayılı kanun kapsamında aylık alabilir?

Comments

No Responses, Leave a Reply
  1. erkan bildirici
    21 Şubat 2011, 17:40

    hocam ben yirmi yedi yaşındayım bekarım babamla kalıyorum yüzde kırk raporluyum yeşil karttan yararlanıyorum vizesi yenilemek için gittim yapmadılar babanız memurdur diye ve maaşınızda iptal olacaktır hocam bir an bana ne gerekeni bildirirseniz çok sevinirim

  2. felemez salar
    20 Nisan 2011, 09:12

    mrb 01.01.1999 kızım ve06.26.2003 oğlum var ikiside ağır özürlü hem zihinsel hemde bedensel bakım öcretini alıyom ancak sgk lı olduğum için 2022 den faydalanamıyom torba yasasında bi hak tanıdımı bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim saygılarımla

  3. ayşe çolak
    21 Haziran 2011, 07:48

    2022 kanundan faydalanıyorum yakında evlilik yapacam acaba evlilik durumunda maas keintiye uğrarmı ve eşi olacak olan da 2022 maaş alıyor ve hiçbir sekilde geliri toktur gene maaş kesitiye uğrar mı ayrıca üniversite de okuyorum ve engelli memur alımı sınavınadan faydalanmak istiyorum ama maaş kesilirse bu haktan faydalanmıyacam ne yapmam gerekir beni bu konuda bilglendirirseniz sevinirim

  4. demirhan saka
    12 Temmuz 2011, 12:31

    76 yaşında bayanım özürlü raporuyla ugraşıyorum kac puan almam gerekli maaş almam icin .bilgilendirirsenia sevinirim.

  5. ŞEBNEM YİĞİT
    21 Temmuz 2011, 16:34

    2022 YE GÖRE MAAŞ ALAN KİŞİ TEK KONUTU VARSA EMLAK VERGİSİNDEN TEK KONUTU İÇİN MUAF OLURMU

  6. GÖKHAN YILDIRIM
    04 Eylül 2011, 10:33

    sayın site yöneticisi size birkaç sorum olacak.Bunlardan birisi şu:Benim 23 yaşında özürlü bir kız kardeşim var.özür oranı % 89.Kardeşim babamın ssk aylığından faydalanıyor. Aynı zamanda da evde bakım parası alıyor.Biz aile ferdi olarak kardeşimin babamdan faydalandığı ssk aylığını iptal ettirebilir miyiz? Bu sayede hem 2022 sayılı kanundan hem de bakım parasından yararlanabilir miyiz? Böyle bir şey mümkün mü? Ben aynı anda hem 2022 sayılı kanundan hem de bakım aylığından yararlanamaz diye biliyorum ama…Bu konuda bana yardımcı olursanız çok sevinirim.Şimdiden çok teşekkür ederim.

  7. umut erencan
    28 Eylül 2011, 01:25

    Kimsesiz ve 60 yaşlarında çiftçi bir vatandaşın almakta olduğu özürlü maaşı, üzerine kayıtlı tarla dolayısıyla doğrudan gelir desteğinden yararlandığı ve sgk tarafından zorunlu tarım sigortasına tabi tutulduğu gerekçesiyle kesilmiş. Bu yanlış uygulama nasıl düzeltilebilir. Çünkü anladığım kadarıyla söz konusu 2022 sayılı yasa ve son yönetmelikte maaşın kesilmesi için gereken gerekçeler arasında doğrudan gelir desteği almak ya da tarım sigortalısı olmak gibi maddeler yok. Bİr gelire sahip olursa kesiliyor maaş. Tarım sigortalısı olmak gelir değil gidere yol açan bir durum. Doğrudan gelir desteği de senede bir ödenen ekstra bir para. Üstelik son çıkan yönetmelikte bu bir engel olarak yer almıyor. Dolayısıyla bu iki faktör nedeniyle maaşın kesilemez. Oysa vatandaşa gelen yazıda bunlar ileri sürülmüş. Saygılar.

  8. yasin
    06 Aralık 2011, 19:23

    2022 den 1 yıldır özürlü maaşı alıyordu babam vefatt etti babamın emekli maaşını baglattık kendi istegimiz üzererine özürlü maaşını iptal ettirdik iptal ettirmeseydik ikisini bir alabilirmiydi.

  9. M SIDDIK AKBAŞ
    17 Aralık 2011, 12:06

    KADINLAR KAÇ YAŞINDA 2022 DE FAYDALAINR

  10. adem çilingir
    21 Aralık 2011, 20:46

    Ben 1996 dan 2000yılına kadar emekli sandığına bağlı olarak vekil öğretmenlik yaptım.bu görev süremi toplattım. ancak biyıla yakın sigortam çıktı. hizmet dökümüm yani çalışma sürelerim giriş çıkışlarım listelenmiş bir halde bana verildi.bu listeye göre benim 3 yıl sigortalı olmam gerekiyor ama bir yıl bile yatmamış.milli eğitim müdürlüğünü dava edebilirmiyim.davaaçarsam bu çalıştığım süreleri sigortalı sayarlarmı? teşekkür ederim….

  11. eyup kıran
    27 Aralık 2011, 18:43

    2022 maaşı almaktayim vaka sigortalı işe girdim 2022 maaşım kesilir mi?

  12. fatma sarıoğlu
    24 Şubat 2012, 13:25