SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 
emeklilikuzman@gmail.com

İşte erken emeklilik bekleyenleri heyecanlandıran haberler

En erken nasıl emekli olacağınızı öğrenmek için tıklayın
SGK Hizmet Birleştirme İşlemleri hakkında bilgi için tıklayın
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvurularınız için tıklayın
Bağ-kur Hizmet ve Prim Borcu Sorunlarınız için tıklayın
Askerlik Borçlanmasıyla Erken Emeklilik Hesabı için tıklayın
Çözemediğiniz Her Türlü SSK ve Bağ-kur Sorunları için tıklayın
gaxxi, 22 Ekim 2010, 96 comments
Categories: Erken Emeklilik
Tags: , , ,

Erken emeklilik bekleyenleri heyecanlandıran haberler

İnternet, bilgiye ve habere ulaşmada inanılmaz kolaylık ve hız sağlıyor. Servis sunucularının, belirli bir konuda çıkan her türlü haberi özet şekilde ve günlük olarak alabileceğiniz uygulamaları mevcut. Örneğin sosyal güvenlik ya da iş hukuku dediğinizde, o gün internete kayıtlı tüm medyada çıkan ve içerisinde sosyal güvenlik ve iş hukuku kavramları geçen tüm haberlere bir anda ulaşabiliyorsunuz.

Bu nedenle, her ne kadar Yeni Asır’ın İzmir ve Ege’ye hitap eden bölge gazetesi olduğu yönünde yerleşik bir algı mevcut ise de, Türkiye’nin her yerinden okur maili alabiliyoruz. Üstelik bu bizi artık hiç de şaşırtmıyor. İnternetin bir başka faydası da insanlığı aynı bilgileri tekrar tekrar yazmaktan kurtarması. İnanılmaz bir emek tasarrufu sağlıyor.

Bu nedenle biz de okurların sorularını faks yerine maille göndermesini daha çok tercih ediyoruz. Bir kere okurların gönderdiği sorularda çoğunlukla cevaplamayı engelleyen ya da farklı anlam ve sonuçlara yol açan bilgi eksiklikleri oluyor. Maille gelen sorularda hemen cevap mailiyle bu eksikliklerin giderilmesini sağlamak kolay oluyor. Ayrıca bazen yayınlanan konuyla benzer sorunları bulunan okurlarımız kendi durumlarına da açıklık getirmek ya da garantilemek için hemen sorularını gönderebiliyor. Bu durumda aynı konuları tekrarlayarak diğer okurları sıkmamak için maille gelen sorulara anında özel cevap yazma imkanımız olabiliyor.

MUCİZE BEKLİYORLAR
Geçtiğimiz hafta internet haber sitelerine okurlarımızı da heyecanlandıran birkaç haber düştü. Haberlerin heyecan verici özelliği doğal olarak emeklilikle ilgili olmalarıydı. Daha doğrusu emeklilik için hizmet yılı ve prim gün sayısı koşulunu tamamlayıp da 1999 ve sonrasında çıkan kanunlar dolayısıyla kademeli yaş uygulamasına takılanlar halen bir mucize bekliyor. Kademeli yaştan vazgeçilmesi ya da bir defalığına da olsa erken emeklilik imkanı verilmesi beklentisini koruyan çok sayıda insan var. Hatta bu konuda şehir efsaneleri de dolaşıyor.
İşte değineceğim ilk haber tam da bu mucize beklentisinde olanların yüreğine hitap ediyordu. Haber, SGK Bursa İl Müdürü Ramazan Yıldız’a dayandırılıyordu. Rivayete göre Yıldız, dünyadaki değişik emeklilik uygulamalarına değinmiş, ileri yaşlarda emekli olacak kişilerin alabilecekleri aylık miktarından daha düşük tutarda emekli aylığını kabul etmeleri halinde erken emekli olabildiklerine dair uygulama örneklerinin alt yapısı oluşturulmak şartıyla ülkemizde de geçerli olabileceğini sileri sürmüştü.

BEYİN EGZERSİZİ
Bizce haber gayet normaldi, SGK Bursa İl Müdürü Ramazan Yıldız bir anlamda beyin egzersizi yapmıştı. Özellikle Avrupa ülkelerinde değişik oranlarda yaşlılık veya maluliyet aylığı uygulamaları mevcut. Bizde ise uygulamalar biraz daha katı. Hatta daha önceki yazılarımızda da değindiğimiz gibi özellikle maluliyet aylığında 5510 Sayılı Kanun ile bir anlamda kademeli uygulamaya geçildi. Normal maluliyet oranı yüzde
66.66′dan yüzde 60 oranına çekilirken, yüzde 40-49.99 oranı ile yüzde 50-59.99 oranları arasında da değişik koşullarda maluliyet aylığı bağlanması söz konusu.
Ayrıca her ülkenin kendi gelenekleri, sosyal siyasal ve hukuki altyapısı tarafından belirlenen bir sosyal güvenlik sistemi mevcut. Nitekim bazı Avrupa ülkelerinde de emeklilik koşulları değiştiriliyor, geçmişte verilmiş bazı haklar geri alınabiliyor. Bizde 2035 yılında yerleşecek 65 yaş koşulundan geri döneceği beklenilirken onlar emeklilik yaşlarını 68 den 70′e çıkartmanın tartışmalarını yapıyor.

TEMEL SORUN
Bir yakınımın özel durumundan dolayı biliyorum İsveç’te belki çok az aylık veriyorlardı ve belirli işlerde çalışmalarına imkan tanıyorlardı ama maluliyet aylığı yüzde 35 oranındaki iş göremezlikten başlıyordu. Üç dört yıl önce İsveç ekonomisinin temel direği konumunda olan bazı firmaları, üretimlerini Uzakdoğu ülkelerine kaydırma kararından vaz geçirmek isteyen hükümet, bu türden düşük oranlı maluliyet uygulamalarını kaldırdı. Ancak hemen belirteyim ki, bizde de Ramazan Yıldız’ın değindiği türden değişik koşullarda ve imkanlardaki emeklilik uygulamaları neden olmasın. Bu konuların model düzeyinde tartışılması her zaman mümkündür. Ancak bizdeki en temel sorun emekli aylıklarının Avrupa’ya göre göreceli olarak düşük olmasıdır. Bir de erken yaşta emekli olanlar gerçekten emekli olmuyorlar ki… Bir yandan emekli aylığı alıp diğer yandan da daha çok kayıt dışı ve düşük ücretle çalışmaya devam ediyorlar. O nedenle bizdeki erken emeklilik taleplerinin çoğu kendini garantiye alma noktasından kaynaklanıyor.

GARANTİLEME KAYGISI
İş güvencesi yoksunluğu emekliliği bir an önce garantileme kaygısını körüklüyor. Sadece işçi kesiminde değil, özelleştirmeler sonucu kurum değiştirmek zorunda kalan, yeni kurum ve görevine adapte olma güçlüğü çeken memur kesiminde bile aynı sıkıntı mevcut. Düşünün bir kere yıllarca bir kamu bankasında değişik seviyede görev yapmışsınız. Örneğin denetim elemanısınız. Bankanız özelleşiyor ve bir başka kamu bankasına devroluyorsunuz. Neyse ki bildiğiniz bir iş, sadece kurum değişiyor. Sonra o da özelleşiyor ve önce Emekli Sandığı veya Bağ-Kur’a geçiş yapıyorsunuz. Ardından sosyal güvenlik reformuyla bu kurumlar SGK bünyesine alınıyor. Bu kurumların mevzuat yapılarında da kısa sürede bir sürü değişiklik oluyor. İnsanın bir an için emekli olsak da kurtulsak dediği anlar olmuyor değil.

Yasal değişiklik
Sosyal güvenlik alanında heyecan veren bir başka haber de yine emeklilik için yaşını doldurmak için bekleyenlere yönelik. Bunların Genel Sağlık Sigortası (GSS) kapsamına alınması için SGK’nın yasal değişiklik hazırlığı yaptığına yer verildi. Oysa bu durumdaki kişiler zaten isterlerse sadece GSS primi ödeyerek sağlık güvencesi altına girebilirler. Söz konusu yasal değişiklik prim ödemeden güvence altına almak ise bilemem, ancak buna da pek ihtimal veremem. Çünkü yine geçen hafta medyada 2010 Ağustos sonu itibariyle sosyal güvenlik sistemine son 17 yılda bütçeden aktarılan tutarın güncellenmiş değerinin 352.2 milyar dolara ulaştığı yönünde haberler yer aldı. Bu tutar devletin 305.5 milyar dolar olan brüt iç ve dış borç stokundan bile fazla.

Celal Kapan – Yeni Asır
İşte erken emeklilik bekleyenleri heyecanlandıran haberler

Comments

96 Responses, Leave a Reply
  1. nesrin gençer
    22 Ekim 2010, 13:35

    devletin özelleştirme sonucu işinden attığı, işsiz bıraktığı bu insanlara erken emeklilik haberi bir lütuf olarak gösteriliyor. İyi de kardeşim ben emeklilkiğime 4 sene kala severek çalıştığım, yuvamı beslediğim işimden zorla atılmışım. İşte bu sebeple erken emeklilik yasası bir mucize olmamalı işçinin hakkettği en doğal hakkı olmalı.

  2. m demiray
    28 Ekim 2010, 23:55

    erken emeklilik değil 25 yıl çalışıp priminin ödenmesi karşılığında kazanılan bir haktır .Ayrıca Devlet dairelerinde çalışan memurlar 60-65 yaş sınırı getirilmeli.,böylelikle herkes devlet memuru olmak için 40 takla atmamalı,sırtını devlete dayamamalı.çünkü onlar devlet garantisi altında çalışıyorlar İŞsizlik,maaş sıkıntıları yok..ama özel sektördeki insanın çalışıp,primini doldurup ,emekli olması çok zor.,ama kimse bu konuları nedense gündeme getirmiyor.

  3. mustafa
    29 Ekim 2010, 16:25

    bugün resmi tatil, özel sektör işbaşında,memur evinde yatıyor.biz demiyoruzki özel sektörde çalışan da yatsın,ama
    ama hakkı verilsin,25 yıl çalıştıktan sonra emekli olabilsin.

  4. tur.na
    30 Ekim 2010, 16:42

    bir yorumda benden 1985 yılında ilk işe başladım 10 sene değişik işler,ardından 15 senede belediyede işçi olarak çalıştım 2006 mayısında norm kadro dediler işten çıkardılar,4,5 yıl değişik işler yapmaya çalıuştım ama olmadı şuan işsizim her hangi bir gelirim yok sağlık hizmeti yok ama sıkıntı çok nemi istiyorum.
    1-bir sefere mahsus af çıkarın ve 25 yılını ve primini dolduran işsizlere emeklilik hakkı verin.
    2-veya emekli olacağımız güne kadar işsizlik maaşı verin
    3.sağlık hizmetlerinden yararlandırın
    4-yada iş verin.
    kaynakmı ülekemizde bu kadar işsiz ve sıkıntılı insan varken kamuda çalışan işçilere iş verdiğiniz yetmiyormuş gibi yılda 2 sefer devlet 4 seferde kendi kurumları ikramiye veriyor bunları kaldırın ve işsize verin.

  5. fatma erdem
    24 Kasım 2010, 01:30

    benim gibi yaş bekleyen emeklilere bir defalığına af gelmesini istiyorum nedenmi elbette maddi sıkıntılardan dolayı işçi de memur da bu devlet için çalışmıyormu memur 20 yıl deyince emekli oluyor işçi neden yaş beklesin bu haksızlık değilmi yetkililer sesimizi duysun istiyorum

  6. MUSTAFA ÖZ
    25 Kasım 2010, 12:02

    arkadaşlar iyide biz bunların yani partilere niye hala oy vermeye devam ediyoruz ki. ben kendi adıma 4 oyum var 4 tanesini boş atacağım bunlara oy yazık bundan önce akp ye vermiştim ama böyle olacaksa oyum boşa hepsi aynı ama desenki milletvekiline kıyak emeklilik hemen yarın çıkartırlar yasayı onun için kimse oy vermesin

  7. nil ılgaz
    26 Kasım 2010, 23:47

    Evet çok doğru yazılanlar küçücük yaşlarda başladığımız işhayatının zorluklarını anlatmak hiç kolay değil .Kanun öncesi çalışmaya başlayanları kapsam dışı bıraklamarı gerekir.Kademeli geçişin iptal edilmesini istiyoruz.Prim gün sayısını tamamlamış yaşını doldurmuş bir kişinin maaşı bağlansın.

  8. erkancenk
    27 Kasım 2010, 23:40

    merhaba lar
    ben 25 senemi tamamlamış fakat yaşı beklemekteyim,bu kanun kendi açımdn değil aslıda herke adına yazıyorum.
    bilindiği gibi ben ve benim gibi olanlar çoğunlukta çocuk yaşda çalışmaya başladık malum geçim sıkntıs oldu.seneler gecti bizdende aldı fazlasıyla zorlu çalışmanın sebebiyle agır şler fazla mesai derken. 40 yasın doğru tazminatımı aldım çıktm kendi işimi kurarım meselesi yaptım özlemdi hp hayalimdi.işi yurtemedik zarar ettim asıl bundan sonra başladı sorunlarım.kanunu çıkarırlarken düşünmeden kaçınılmış hasta olunca muaf tutulmuş benim senelerim ve param sgk duruken neden hastenlerde bakılmadık.
    çalışma sebebiyle ilkokul mevz. ve yaş birleşince iş yok oldu bulamdım
    3 sene gecti hala iş arıyorum geliim yok,devlet hakkımız olan zorla alınan cocukluk yılarımı el koydu benim bizim hakkımız istiyoruz. saygılar sevgiler

  9. Hasan Akgün
    29 Kasım 2010, 23:58

    işe giriş tarihim 1980 30 yılda emekli olamıyorum yılda 100- 120 gün primim yatıyor. Bu yılları 365 güne tamamlayabilirmiyiz. böyle bir yasa çıksa

  10. Hüseyin Kurt
    30 Kasım 2010, 22:39

    04.01.1984 ssklı olarak çalışmaktayım 3 sene 10 ay yurt dışı hizmetim var emekli olmak istiyorum ama yaş bekli yorum yıl olarak 27 yıl bitmek üzere emekli olmak için ne yapmalıyım

  11. levent yurdakul
    01 Aralık 2010, 14:45

    arkadaşlar sesimizi daha çok çıkaralım biz erken emeklilik değil hakkımız olan emekliliği istiyoruz zamanında bu ülkede 38 yaşında emekli oldu insanlar biz daha ne yapalım yani 25 yıl çalış olmadı 4 yıl daha çalış bu haksızlığa artık bir son verin ne olur

  12. kadir küçük
    02 Aralık 2010, 15:49

    hükümetten sadece şunu düşümmesini istiyorum 1 defa benim yerime askeri ücretle 1 ay geçirsin hic emeklilik hakkı istersem namerdim karsı gorüşünüzü yazarsanız sevinirim. Tüm işçi arkadaslarıma sabır dilerim.

  13. hasan içel
    03 Aralık 2010, 22:14

    evet tamamına katılıyorum 25 yılını dolduran ayrılsın ikramiyemizi versin saglıktan yararlanalım enaz günümüz dolanadek işsizlik maaşı versin

  14. nesrin gençer
    04 Aralık 2010, 17:01

    ramazan yıldız bey gerçekten anlamsız beyin egrezsizi yapmış. Ben 20 yılımı vereyim emekliliğimi yaştan bekleyeyim erken emekli olabilmem içinde düşük emekli maaşını kabul edeyim. Sanırım beyefendi iktidar partisine şirin görünmeye çalışıyor ya da çok önemli bir isteği var başbakandan. bu düşüncesinden sayın başbakandan 10 puan almak istiyor. Bizler sigorlı olduğumuzda yaş kanunu yoktu. verilen hak geri alınmaz kimseler kusura bakmasın….

  15. BEYZA
    07 Aralık 2010, 11:42

    1987 işe girdim şu anda yaşdan dolayı bekliyorum lütfen bir keze mahsus af çıkartın dışarda bu kadar işşiz var ne kadar iyi olur

  16. cemil iğli
    08 Aralık 2010, 02:05

    sayın arkadaşlarım bu yasayı cıkaracaklarmı ne yapacak kardeşim herkese bir müjdeli haber veriliyor af geliyor deniyor bu yaş şartı kalkacakmı hükümettekiler adaletsizlik önlenecekmi yaşar okuyan kanununu bitireceklermi işyerinde calışa calışa ömrüm bitti yav artık calışmak istemiyorum bu adaletsizliği bitirin erdoğan başbakan bu hükümete yük getirmez ben sadaka kömür işsizlik parası almak istemiyorum 25 senem doldu hakkım olan emekliliğimi istiyorum yeter artık birazda gencler calışsın 1981 den 1999 kadar 3 milyon arkadaşlarımın hakkı yandı on sene sekiz sene maaş alma taşmı kemirecez işten cıkarılanlar arasında 35 40 yaştakiler başta geliyor bu saattensonra nerde iş bulucaz hükümet bu tasarıyı biranönce oylayın 99 yasasını iptal edin bu haksızlık önlensin yoksa oy zamanı geliyor bu sizin cıkarınıza olur

  17. selahattin ünal
    08 Aralık 2010, 22:03

    ben bağkura giriş yaptıgımda bana 25 yıl pirim yatır emekli olursun dediler şimdi yaşı bekliyeceksin diyorlar verilmiş hakkı geri alıyorlar bizede hakımız olanı versinler

  18. makbule
    14 Aralık 2010, 11:12

    hakkımı ıstıyorum varmı bunun ötesı ne yanı bız enayımıyız 23 yıldır çalışıyorum 5 yıl daha çalışacagım hakmı bu bayanlar 20 yılda emeklı oluyor bende doldurdum 7300 ış gunum var yeter artık ya bızlerın ne suçu var neden bızler fazla çalışıyoruz kanunlar çıkartılırken bı duşunulur kımse etkılenmeden çıkartılır haksızlık yapılmaz böyle bence bu durumdakı ınsanlar ıçın gereken yapılmalı hem bır suru ıssız var ortada bızler gıdelım kı o ışsızler gelsın faydalansın

  19. HÜSEYİN KAYA
    15 Aralık 2010, 16:33

    Ben bu kademeli emeklilik kanunu çıkaran Yaşar Okuyan efendiyi ve bu zihniyette olan ,tüm siyasileri kınıyorum sen önce diyeceksinki, 25 yıl çalış ,5000 gün pirim öde emekli edelim seni .daha sonra bu kanunu hiçe say ve kademeli emeklilik getir .Bu kanunu getirenlerden hakkımı helal etmiyorum onlar istedikleri gibi namaz kılsın, istedikleri gibi hacce gitsiN, Allahın dediği gibi KUL HAKKINI BEN AFFEDEMEM.hakkım geçti size allahtan önce ben varım ben hakkımı helal etmiyorum bu kanunu çıkaranlara ve bu kanunu değiştirmeyip bizi halen yönetenlere hakkım haram olsun umarım çocuklarınızdan ve tüm sülalenizden çıkar .ya emeklimi geri verir bu kanun çıktıktan sonra işe girenleri ilgilendirir dersiniz yada ben ve benim gibiler hakkınmı helal etmez eğer şuanda bu kanunu değiştirmeyenler ,halen bu kanunu görmezden gelip değiştirmiyorsa onlarada hakkımı helal etmiyorum . mecliste bu kadar insan hakkı gaspedilirken buna sessiz kalan iktidarlar ve muhalefetler; hakkım helal etmiyorum….

  20. Afet Özgan
    16 Aralık 2010, 14:33

    pirimim 7000 buldu,20 yılı geçti.2 yaşında bir kızım var,3 ay sonra ikinci bebeğim olacak.Emekliliği hak ettim ama yaşı beklemek zorundayım.bir iş yerinde 4c li çalışıyorum,çalışmak zorundayım.Çocuklarım için,onlara bakabilmem için bu emeklilik olursa benim için en büyük mucize olur.Yetkililere sesleniyorum lütfen bu emeklilik için çalışmalar yapın,benim ve benim gibi olan tüm bekleyenlere müjde verin.Duacınız oluruz.

  21. bursa
    17 Aralık 2010, 09:00

    millet vekilleri kendilerine oldumu meclisten erken veyasüper emekliligi gece yarısı cıkartıyor vatandaşa oldumu yaşı yükseltiyorlar yaşar okuyanın allah belasını versin işşizim bir yıldırda iş bulamıyorum yaş haddine 6 sene yakalandım şimdi 1 sene bekleyecegim inşallahyascıkar

  22. yaşar arı
    17 Aralık 2010, 09:07

    sevgili arkadaşlar niye bize haksızlık yapılıyor ben gururuma yediremiyorumve hepinizi insan hakları mahkesine dava açmanızı istiyorum bu yasa 1999 da çıkmış buna göre verlilen hak geri alınamaz yassasına göre insan hakları mahkemesine baş vuralım tüm türkiyeden yaşı bekleyen lerden destek bekliyorum saygılarımla

  23. fatma şen
    19 Aralık 2010, 02:15

    ben 01.01.1985 yılında sigortaya girişim var şu toplam 458 gün pirimim var uygun taksitle emekli etselerde maaşları borcumuz bitene kadar devlet alsa olmazmı ben çalışacak durumda deyilim eşimide 3 ocakta işten çıkaracaklar bi kırizi bahane edip maaş vermemek için 9 takla atıyorlar ama işverenler kendi lükslerinden vazgeçmiyorlar işçinin kirasımı var faturasımı var umurlarında bile degil aylardır düzenli maaş vermiyorlar bu kıriz sadece özel sektörde çalışanı vurdu devlet dairesindekileri degil onlar tıkır tıkır maaşlarını alıyor biz ne yapalım memur 8 saat işçi 12 saat çalışıyor bu haksızlık degilmi

  24. hüseyin
    19 Aralık 2010, 20:51

    Bende kademe magdurlarından biriyimm ..1985 yılında ssk giriş yaptıgımda böyle bir kanun yoktu 25 yılını dolduran emekli olacaktı vay neymiş ssk batıyomuşş diye yaşar okuyon beyy hatta beceriksiz koalisyon hükümeti car cabuk kademeyi kanunlaştırdı ve haklarımızı elimizden aldı..ben öyle hissdiyorum ki bu bu hükümet bu haksızlıga eminimki bir care bulacak

  25. DİLBER
    19 Aralık 2010, 22:06

    AKP ye sesleniyorum. Özel sektörde çalışmanın ne kadar zor olduğunu bilemezsiniz. Çok yoğun çalışma şartları altında ezilerek herşeye katlanarak çalışmak zorundayız. Bir de buna rağmen 20 yılımı doldurduğum halde yaşdan emekli olabilmek için 4 yıl daha bu çileye katlanmak zorunda olduğumu bilmek beni daha da mutsuz olmama sebep oluyor. AF çıkacak da ben de emekli olacağım bu çilem bitecek bir gün diye umutla bekliyorum. Bazen biz işçileri hiç düşünmediğinizi hissediyorum. Bu seçimlerde nasıl evet diyebilirim size bilemiyorum…

  26. ibrahim karaman
    23 Aralık 2010, 14:14

    çok iyi konuşuyon kadaş bende bekliyorum

  27. kadir elmali
    24 Aralık 2010, 14:44

    akp artık şu kanunu cıkarın bizler yeterrrrrrrrrrrrrrrr hakkımızı verin…

  28. esms
    26 Aralık 2010, 13:36

    evet arkadaşim haklisin bende 6200 gün pirimimvar 22 sene dir calişiyorum inşallah birseferliğne mahsuz emekli yaparlar.bizde bekliyoruz.

  29. ahmet öner
    27 Aralık 2010, 21:41

    bunların yaptıkları mezarda emeklilik ülkeyi baştakilerin işsizin dertlinin halinden anladığımı var hepsi kendi dertlerine düşmüşler

  30. remziye
    28 Aralık 2010, 16:18

    1988 ssk girişli olup 20 yıl ve gerekli olan emekli primimden daha fazla çalışarak eskı şartlara göre emeklı olmam gerekırken 2 yıldır evde oturup emeklilik yaşımı beklıyorum ve henuz 4 senem daha var..bu haksızlık değilmi?hakettiğimin bana verilmemesi değilmi? son zamanlarda çıkan bazı söylentiler emekli olabılmemız konusunda bizi heyecanlandırırken henüz somut bırşeylerın olmaması çok üzücü…umarım ben ve benım durumumda olup yaşını bekleyen herkesın yüzü ıktıdar partımızın de bu taslağı kabul etmesi ıle güler..yanı hakkımız olan bize verilir..

  31. turhal tavukçu
    28 Aralık 2010, 20:53

    adalet mülkün temelidir 25 yıl anlaşmaydı tek taraflı bozuldu işallah düzeltirler

  32. idris evis
    05 Ocak 2011, 14:10

    evet arkadaşlar çok haklısınız, aynı durum benim içnde geçerli 25 senedir çalışıyorum.5700 prim yatmış, "hakkımız gaspedildi" 3 yıl daha beklemek durumundayım. alınan hakkımızın geri verilmesini istiyoruz.

  33. necmi kalıntaş
    05 Ocak 2011, 20:46

    neco-28evet arkadaşlar hepimiz haklıyız bizim gibi beş milyon insan var hepiside degerli arkadaşlar bende 7900 pirim günüm var ama 49 yaşımı beklemek zorundayım bize torbadan fayda yok galiba işine geldigi gibim,i torbaya kanun koydular sayın başbakanımıza sesimizi duyuralım ki bizleri de bir sefere mahsuz hatırlasın önümüzde secime 6 ay kadar bir zaman kaldı 5 milyon kişinin oyu demek en az dörtle carpsın kac oy etigini hesaplasınlar bizim gibi madur olan vatandaşının sesini duymazlarsa biz hep beraber o zaman sesimizi sandıkta duyururuz saygılarla arkadaşlar

  34. arslan demir
    06 Ocak 2011, 01:48

    arkadaşlar hükümet her yere bir çare buluyor burda kakkı gasp edilen hakları elinden alınmışlara bir sefere mahsuzda olsa yanaşmıyor. hatta işsiz kalanlarada bir çözüm getirmiyor ne yapalım kolluk onlarda kıllık onlarda istedikleri gibi yasa çıkartıyor istememklieri gibi çıkartmıyorlar. Çıkartmazlarsa işten çıkanlarada çözüm bulmazlarsa haziran seçimlerinde görüşürüz. Ayrıca iki dönemdir verdiğim ve verdirdiğim oylar haram olsun.

  35. tamer karabay
    06 Ocak 2011, 18:40

    1983/den beri sigortalıyım 25 yılm doldu 7900 günüm var bende yaşhaddi kazasına takıldım arkadaşlar 47 yaşımı bekliyecekmişim sayın başbakanımızdan b rica ediyoruz herkeze babalık yapıyor fakirlerin evlerine gidiyor kul hakkı nedir bizden daha iyibiliyor ben şu an allahıma bin şükür çalışıyorum 45 yaşındayım yaş haddinden dolayı çıkarılabilirim ben işden çıkarılırsam benim halim ne olacak ben buyaşdan sonra nasıl işbulurumda cocuğuma birlokma ekmek götürürüm işte bu kanunu çıkaranların bu ekmekte her birinin kulhakkı var ben onlara helal etmiyorm onlara haram zıkım olsun bu dünyada ve ahirette

  36. Ayşe Baysani
    07 Ocak 2011, 11:55

    Ben de çoğu arkadaşın yorumuna katılıyorum. 19 yıldır çalışıyorum, birde ilk işe girdiğimde özel sektörde deneme süresi diye 91 yılında işe girmeme rağmen 92 de sigorta girişimi gösterdi. 40 yaşındayım ve bir aydır işsizim, bu yaştan sonra hangi özel sektör beni işe alır, 6400 primim var. Devlet dairelerinde çalışan için hoş, adamlar emeklileri geldiği halde maaşları düşecek diye emekli olmuyor, yıpranmıyorlarda, ya bizim gibi özel sektörde çalışıp yıprananlar, işten çıkmamız için yapılan iş baskısı ve sitresli çalışma ortamalrı ne olacak. Devletimiz özel sektörde çalışan işçilerin emekliliğini devlet dairelerinde çalışanlardan ayrı tutsun. Özel sektörde devam etmek isteyenler emeklilik yılını uzatsın, ama istemeyeni yılını doldurunca emekli etsin. Bizim çektiğimiz çilelere artık bir dur denilsin. Zaten artık aileler bilinçlendi en fazla iki çocuk yapıyorlar, Türkiye'nin de avrupa ülkeleri gibi genç nüfus sayısı azalacak. Ben de erken emeklilik yasasının 1999 yılından öncekileri etkilememesini istiyorum.

  37. ENVER
    08 Ocak 2011, 17:05

    ayşe baysani hanıma katılıyorum bizi öyle bir hale getirdilerki ne derler ne isterlerse oluyor özel sektörde insafsızca insanlık dışı çalışma şartları var ve seni öyle bir bağlamşlarki ses çıkaramıyorsun ıng dedinmi kapı diyorlar 10 sene asgari ücrete talim ediyorsun ev kirası biledeğil asgari ücret bunların tüm parti ve siyasetçilerin ahirette emin olun yatacak yerleri yok. günde en ağır işte çalışıyor kardeşim 12 saat aldığı aylık 750 tl yuh çocuğu oldu yeni yuhhh bide gelecek nesiller için size kademe koyduk diyorlar boşanmalar arttı çocuklar zaten sağlıksız büyüyolar para yok insanlarda bizim kuşak çok kriz gördü işten çıkarmalar gördü şimdi ise 40 geçti yaşlarımız çalıştırmıyolar ama tabii ne halimiz varsa görelim hayvanız ya bizler insan sizsiniz TÜM PARTİLERE DİYORUM SİZLERE YAZIKLAR OLSUN YUH DİYORUM SİZE YUH ÇÜNKÜ ELİMDEN BAŞKA BİŞEGELMİYOR

  38. Sevinç Deliorman
    09 Ocak 2011, 00:46

    merhaba arkadaşlar bende 1989 itibaren çalışıyorum ve 6000 iş günüm var .iki çocuk annesiyim çocuklarımı kreşlerde zor büyüttüm sırf emekli olucam diye.. Hükümet ne yaptı ? elimizden o hakkı aldı en qüzel yıllarımız fabrikalarda qeçti erken çalışmaya başladık bu sefer kademeli emeklilik çıkarttılar bu bize haksızlık değil mi özel sektörde çalışanların ne durumda çalıştıklarını biliyolar mı ? Lütfen bian önce bizim sesimizi duyup bu yasayı çıkarsınlar artık… şmdiye kadar 2 dönemdir AK PARTİYE oy veriyorm ama bu yasayı çıkartmazsa benden ve benim tüm ailemden oy yok ümidimi kesiyorum sayqılarımla…

  39. durmuş tepe
    09 Ocak 2011, 01:06

    seçim zamanı sandığa gitmiyelim ne faydasını gördükki siyasilerin. bence dikkat çeken bi tepki olur.

  40. yusuf çakır
    16 Ocak 2011, 11:24

    insanların elinden haklarını alanlar cezasını bulur insanlara haklarını verende mükafatını alır bu hükümet sorumluluğunu biliyor inanıyorumki bu hükümet hakları iade edip erken emeklilik yasasını çıkaracak alınan hakları iade edecek hükümete başarılar

  41. emin gür
    17 Ocak 2011, 19:23

    vayyyy ne güzel miş =)___—

  42. recep kayar
    17 Ocak 2011, 22:49

    merhaba bn recep 1988 den beri özel sektörde işçi olarak çalışmaktayım.8500 iş gününe sahibim şuan 46 yaşımdayım.Normalde bu yaşta emekli olmam gerekirken yasalar gereği 2 yıl daha yaşımı beklemek zorunda bırakılıyorum oysa 25 sene önce iş hayatına başlarken daha erken emekli olabilrim düşüncesindeydim.insanları düşünmeden çıkartılan kanunlar yüzünden ben ve bütün işçi arkadaşlarım mağdur durumdayız mevcut hükümetin bu olaya bir çare bulacağına inanıyorum aksi takdirde daha önceki yorumlardada söylendiği gibi çok oy kaybedilecek…Bu kadar işsizlik sorunu yaşanırken biz 25 senesi dolan kişileri işten ayırıp işsiz gençlerimize yer açılmasını öneriyorum.bu şekilde alınan tazminatlar gerekli işlemler için piyasaya sürüleceğinden dolayı bi refah görülecektir.emekli olan kişiler emekli oldum mutluluğunda olurken işsizlerde iş bulma sevinciyle kendilerini daha huzurlu göreceklerdir.Saygılarımla iyi akşamlar

  43. yusuf çakır
    19 Ocak 2011, 13:25

    saygılar arkadaşlar erken emeklilik değil alınmış halarımızı iade etsinler istiyoruz bunun adına erken emeklilikmi hakları iademi ne derler bilmem ama mutlaka bu kanun çıkmalı korkusuzca 2-b af kanunu çıkaranlar alınmış iade hakları mutlaka verirler biz birlikte istemesini bilelim selamlar

  44. cihat aydın
    21 Ocak 2011, 21:10

    demokratik açılım gibi herşeye açılım yapılıyor birde yaşından dolayı işsiz kalmış geçim sıkıntısı ve sağlık sıkıntısı çeken zordaki vatandaşlarına açılım yapsınlar

  45. burak can
    29 Ocak 2011, 02:09

    erken emeklilik değil hakkımız olanı istiyoruz,25 sene dolar mı diye düşünürken 29 sene çıktım bir gecede uçtum 4 sene zamanda yoculuğa çıktım,rızam olmadan ama ger gelemiyorum.geri getirin diye yalvarıyorum,elimizden gelen ancak budur.bakan ve dikkate alan olur,İNŞALLAH.

  46. İSMAİL ÇİFTCİ
    29 Ocak 2011, 14:47

    SADECE BURDAYA ZMAYLA OLMAZ HERKES DIŞARDA ARIYOR HAKKINI BİZLERDE DIŞARDA ARAYALIM HAKKIMIZI GÜN BELİRLENSİN YÜRÜYÜŞMÜ YAPIYORUZ YOKSA AÇLIK GIREVİMİ Mİ HAKKIMIZI İSTİYELİM SAYGILAR

  47. aslandemir
    30 Ocak 2011, 02:28

    Arkadaşlar AKP bu yasayı çıkartmassa çözüm bulmassa sandığa gidelim fakat oyları karşısındaki en güçlü partiye verelimki neden oylar boşuna gitsin uyarılarımız dikkate almazlarsa kendileri bilir. Bu yasayı çıkartmamaları durumunda yaklaşık 2.5 milyon mağdur ortalama bir aile x3 kişi oplam 7.5 milyon kişi oy kaybı + bizleri destekleyen eşimiz dostumuzla bu rakam 10. milyon oyu aşabilir.Sesimizi çıkarmassak ne işsizliğe nede bizlere çözüm bulunmayacaktır.

  48. HÜSEYİN ELÇİ
    30 Ocak 2011, 18:11

    MAYIS 1990 DA İŞE BAŞLADIM. 21 YILLIK MEMURUM. 4,5 YIL YAŞA TAKILDIM. ASKERLİĞİMİ ÖDEDİM. YANİ ASKERLİKLE BERABER 22,5 YILLIK MEMURUM. ESKİ ŞARTLARA GÖRE 2,5 YIL SONRA EMEKLİ OLMAM GEREKİYOR. BİLEN VARSA LÜTFEN CEVAP VERSİN. 2,5 YIL SONRA EMEKLİYE AYRILMAK İSTESEM EMEKLİ İKRAMİYEMİ ALABİLİYOR MUYUM?

  49. METİN KARABUĞA
    30 Ocak 2011, 20:58

    BEN METİN KARABUĞA PRİM GÜN SAYIM 6507 VE HİZMETE BAŞLANGIÇ 12.10.1987 NE ZAMAN EMEKLİ OLACAĞIMI BANA HABER VEREBİLİRMİSİNİZ.BİRDE ASKERLİK GÜN SAYISINI YATIRIRSAM NE OLUR ASKERLİĞİ 18 AY YAPTIM…ŞİMDİDEN İLGİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER…KOLAY GELSİN…

  50. hüseyin şenol
    31 Ocak 2011, 12:11

    gün ve sene dolupta yaş bekliyenlere haksızlık yapılıyor bunu yapanlar kendi emekliliğini kısaltıyor

  51. Ülkü çelik
    31 Ocak 2011, 20:00

    BU BİZİM HAKIMIZ VERİN HAKIMIZI SİZDEN BİR ŞEY İSTEMİYORUZ BİZ SENELERDİR ÇALIŞTIK ARTIK YORULDUK KENDİ YERİNİZE KOYUN BİZLERİ HAYAT ÇOK ZOR OLDU BİZ SİZİN DEdİYİNİZ YAŞA KADAR YAŞARMIYIZ YAŞAMAK İÇİNDE HAYATI KOLAYLAŞTIRIN SIF BUNUN İÇİN DEYİL HER ŞEYİ İÇİN HEPİMİZ YAŞAMAK İSTİYORUZ SAyGİLARIMLA

  52. İSMAİL.Ç.İFTCİ
    01 Şubat 2011, 18:13

    SANDIGA GİTMEKYOK YASA CIKMAZSA

  53. ulku çelik
    01 Şubat 2011, 23:23

    çevreyi güzeleştirdiniz bizim içimizi cökertiniz neden hakımızı vermiyorsunuz fatma gülün sucu deyilde bizim sucumuz ne işallah duyarsınız sesimizi verirsiniz hakımızı

  54. arslan demir
    02 Şubat 2011, 22:45

    arkadaşlar sandığa gidin AKP bu yasayı çıkartmassa oyları hepimiz rakibine verelim. bu rakip ya chp olur yada mhp gitmediğimiz zaman gene en güçlüye yarar o nedenle seçime kadar yasa çıkmassa oylar karşı tarafa atalım boşa gitmesin

  55. vahiddin yapıcı
    03 Şubat 2011, 18:02

    kendileri yararına olunca 5dakikada yasa cıkaran hükümet biz işçi sınıfına gelince bin takla atıp kıvırmanın caresini arıyor sayın başbakan kendisi nekadar işci olarak calıştı işçinin halinden anlarmı ki

  56. hasan kara
    07 Şubat 2011, 18:07

    Halkı çiftçiyi köleleştirdiklerini göremeyen halkımıza sesleniyorum. Bu gaflet uykusundan uyanın ve gerçekleri görerek sandıkta oyunuzu kullanın.Hakkınızı verirken sesiniz çıkmadı .Şimdi kaybettiğiniz hakkınızı almak için yalvarıyonuz.Biraz cesur olun alt tarafı 4 veya 5 yıl daha çalışırsınız.Bunu sandıkta attığınız oyun cezası olarak görün ve bu yapıılan hataları yapmayacak güçlü partilere oyunuzu atın

  57. Neriman Yeşim
    09 Şubat 2011, 08:19

    En doğrusu primleri ödemiş gün bekleyen vatandaşların bir an önce maaşları bağlanırsa insanlar refaha ulaşır ve ekonomik çark daha hızlı ve olumlu bir şekilde döner.
    Insanlarımız geçim sıkıntısı hat safada.
    Hem işsizlik, hem pahalılık, hem parasızlık ne kadar zor bu arada üzüntüden sağlıklarını yitirenlerin sayısı ….. ellerini vicdanlarına koyulsunlar …. 50 yaşındakileri emekli yapsınlar ki gençlere iş kapısı açılsın, çarkı daraltmak yerine sirküler bir hale getirmek daha faydalı olur.
    Bir döner sermaye gibi düşünün olayı.
    İyi Günler

  58. METİN YILMAZ
    09 Şubat 2011, 14:06

    ARKADAŞLAR FACEBOOK'TA (EMEKLİLİKTE YAŞA TAKILANLAR)
    GRUBU VAR.GRUP DA GÜNDEM DAHA İYİ TAKİP EDİLİYOR.GRUBA KATILIRSANIZ HEPİMİZ İÇİN DAHA İYİ OLUR.ORTAK DERDİMİZ BİR AN ÖNCE ESKİ HAKLARIMIZA KAVUŞMAMIZ.SELAMLAR

  59. AHMET
    13 Şubat 2011, 15:52

    BEN 1991 DEN SSK LIYIM DİĞER ARKADAŞLAR GİBİ EMEKLİLİK HAKKIMIZI İSTİYORUZ.YANİ 1999 DAN ÖNCEKİLERE 1 KEREYE MAHSUS OLMAK ÜZERE AF ÇIKARILSIN.BİZİM GİBİ ÇALIŞANLAR YILLARCA ÇALIŞIYORUZ YORULUYORUZ YIPRANIYORUZ AMA EMEKLİ OLAMIYORUZ.BİZ 25 YIL ÇALIŞIYORUZ AMA KENDİLERİ 2 YILDA SÜPER EMEKLİ OLUYOR MAAŞLARINI 5 DAKİKADA BELİRLİYOLAR BU HAKMI ADALETMİ.HER ŞEYE AF GELİYOR AMA ÇALIŞAN İNSANLARIN EMEKLİ OLMALARINA AF GELMİYOR.ÇALIŞAN HERKES PRİMİNİ DOLDURUYOR BORCUNU ÖDÜYOR AMA EMEKLİ OLAMIYORLAR DİĞER TARAFTA İŞVERENLERİN MİLYARLARCA VERGİ BORCUNA AF GELİYOR VE ÖDÜLLENDİRİYORLAR AMA ÇALIŞANLAR CEZALANDIRILIYOR.BİZDE EMEKLİLİK HAKKIMIZI İSTİYORUZ.ÇALIŞANLARIN SESİNE KULAK VERİN LÜTFEN

  60. SADULLAH DEMİR
    16 Şubat 2011, 21:54

    1966 dogmluyum 30 yıldır çalışmaktaydım 20 yıllık şofördüm 4 aydır işsizim bizim piyasamızı öldüren düşük ücretle çalışan emekliler ve şöförün sahipsizliği oldu.45 yaşında oldugumuz için işde bulamıyoruz hak etmiş oldugumuz emeklilik hakkımızı biran önce torba yasasından çıkmasını istiyorum.Çalışsakta yılların yorgunlugu aşırı reflex stres hayatın koşulları ve şöför esnafının sahipsizliği iş bulmamazuı engelliyor hayırlısıyla biran önce emekliliği istiyoruz.

  61. naciye yumak
    23 Şubat 2011, 09:27

    ben 1991 sigortalıyım pirim borçları dolanın emeklilik hakkının verilmesi gerekmektedir.zaten yaşam koşuları geçim derdi herkesi mahvediyor.devletin ilk görevi vatandaşını refah ve huzur içinde yaşatmaktır.bu yapılmıyorsa vatandaşın sorunlarına önem verilmiyorsa demokrasi nerde.1999 öncesi sigortalılar için kesinlikle yaş sınırlaması kalkmalıdır bu bize verilmiş haktır başka ülkelerin
    sorunlarını bıraksınlar öncelikli bizim vatandaşımızdır.

  62. mehmet yenici
    24 Şubat 2011, 17:39

    DUYURU

    EMEKLİLİK İÇİN YAŞI BEKLEYENLER
    (Yaş mağdurları) olarak tüm
    KAMUOYUNA DUYURULUR

    Bizler emeklilik için gereken sigortalık süresi ve prim gün sayısını tamamlayan 1999 yılında çıkan yasanın mağdurlarıyız.

    Yetkililer, ülkemizde emeklilik yaşının, gelişmiş ülkelere göre oldukça düşük olduğunu, bu nedenle ülkemizde emeklilik yaşının yükseltilmesinin zorunluluk olduğunu her fırsatta söylüyorlar. Gelişmiş ülkelerde emeklilik yaşının 60 ile 65 arasında olduğunu söylerken, bu ülkelerin vatandaşına iş veremiyorsa emekli oluncaya kadar asgari refah düzeyinde işsizlik maaşı verildiği gerçeğine hiç değinmiyorlar.

    Bu nedenle, YAŞ MAĞDURLARI olarak bizler “erken emeklilik” istemiyoruz “af” istemiyoruz sadece 1999 yılında elimizden alınan önceki hakkımız olan EMEKLİLİK HAKKIMIZIN GERİ VERİLMESİNİ istiyoruz.

    KAMUOYUNA DUYURULUR

    Saygılarımızla
    EMEKLİLİKTE YAŞA TAKILANLAR GRUBU
    (bilgisayardan facebook'a girerseniz büyük harflerle yazın lütfen)

  63. mustafa kaya
    26 Şubat 2011, 19:27

    4600 sikotamvar böregimin biri yok bacagım kırıldı dizkapaktan patella vetibia ve kırıgı 7aydır iyileşemedim ve yanlış amalıyat yapmışlar birdaha amaliyat olacagım bir 6 aydaha rapor verdiler malen emekli olabilirmiyim ve nekadar maış alabilirim

  64. Ahmet hakan
    11 Mart 2011, 11:41

    20 Mart 2011 Pazar günü İzmir Saat kulesi önünden kordon istikametinden Atatürk Heykeline yürüyüş yapılacaktır.İlgilenen arkadaşarın facebookta büyük harflarle EMEKLİLİKTE YAŞA TAKILANLAR grubuna üye olarak etkinlikleri tıklayıp adlarını yazdırmalarını rica ederiz.Ne kadar çok katılım olursa o kadar etkili bir eylem olur.Valilikten izin alınacaktır.

  65. mehmet burucu
    12 Mart 2011, 09:19

    BEN 1981 DEN BERİ YANİ 30 YILDIR ÇALIŞIYORUM..DAHA NEREYE KADAR ÇALIŞMAMIZ GEREKİYOR…NORMALDE 2006 DA EMEKLİ OLMAM GEREKİYORDU..BENDE BÜTÜN ARKADAŞLAR GİBİ TORBA YASASINDAN ERKEN EMEKLİLİKLE İLGİLİ HAKLARIMIZIN VERİLMESİNİ İSTİYORUM.BİR KEREYE MAHSUS OLARAK BU HAKKIN VERİLMESİNDEN YANAYIM.KANUNDA VERİLEN HAKLAR GERİ ALINAMAZ DİYE MADDELER OLMASINA RAĞMEN BU HAKKIMIZ ELİMİZDEN ALINMIŞTIR.BU HAK TEKRAR VERİLENE KADAR BU İSYAN BİTMEZ.BUNU HERKES BÖYLE BİLSİN VE HER GEÇEN GÜN ÇIĞ GİBİ BÜYÜYOR.YANÖTİCİLERİN BUNU GÖRMESİ ARTIK KAÇINILMAZ..OY İSTEYECEKLERE DUYURULUR…..

  66. Sevda AKYOL
    17 Mart 2011, 15:38

    Eveeeet bende hizmet süremi ve prim günümü doldurup emekli olamıyorum neymiş efendim yaşımı bekliycekmişim miş miş.Bende insanım benim de diğer emekli olanlar gibi emekli olma hakkımı istiyorum mağdurum da mağdurum duyuyormu beni yetkililer acaba.

  67. GÜLSEREN YILDIZ
    26 Mart 2011, 17:19

    99 YILINDA ÇIKAN KANUN BANA BEŞ YIL TAKTI BENİM HAKKIMI KİM VERECEK.GÜVENDİGİMİZ SİYASETÇİLER NEDEN BUNA ÇARE BULMUYOR.SEÇİMLERDE OYUMU KİM BENİM HAKKIMI VERİRSE ONA VERECEGİM.

  68. erol döker
    27 Mart 2011, 23:55

    bende sizler gibi bu konu da hak veriyorum çünkü ben yaşa takıldım isyan ediyorum bu kanun bir tek bu hükümete çalışıyor arkadaşlar

  69. sabriye sülün
    30 Mart 2011, 20:34

    Yaşa takılanlardan biride benim,eğer bu yasa olmasaydı şuan emekliydim.Yasadan dolayı 10 yıl daha çalışmam gerekiyor. Torba yasası dediler bizleri hefeslendirdiler, umarım birileri sesimizi duyar.

  70. KENAN KESKİN
    31 Mart 2011, 13:10

    BEN BU DEVLETE 25 YIL PİRİM ÖDEDİĞİM HALDE HÜKÜMET BENİ YAŞIM NEDENİYLE EMEKLİ ETMİYOR.
    BİZLERDEN KESİLEN "EMEKLİLİK" VE "İŞSİZLİK" PİRİMLERİNİN HÜKÜMETİN KENDİ ÇALIŞANLARINA ZAM VE KENDİSİNE BORÇ TAKAN ÜSTELİKTE BİZLERİ GÜNDE 12 SAAT SİGORTASIZ OLARAK ÇALIŞTIRAN PATRONLARI EMEKLİ ETMEK İÇİN KULLANMASINI İSTEMİYORUZ.
    "ssk 4a millete çalışanlar" GURUBU.

  71. recep altun
    31 Mart 2011, 20:22

    pirimimi doldurdum.28 sene bitti.hala emekli olamıyorum.bu kanun çıktıgında A K P liler mezarda emeklilik diyorlardı.Şimdi neden düzeltmiyorlar.Milyonlarca gençlerede iş imkanı yaratılır.

  72. yusuf
    22 Nisan 2011, 12:58

    nerde o günler 3 yıldır bekliyorum hala 2 yılım warmış we ben hala iş bulamadım işsiz geziyorum nereye baş wursam yaşınız çok diyorlar o yüzden iş yok piyasada mahkemeye versem kazana bilirmiyim nedersiniz

  73. YAKUP GÜNAL
    24 Nisan 2011, 10:06

    BURASI TÜRKİYE EFENDİM,BURASI TÜRKİYE. OLMAZ DENEN ŞEYLERİN HEPSİ BİZDE OLUR,Ümit ederimki bizden sonraki genç nesiller,kendilerine kıyakçı,halka yalancı olan bu siyasetçileri bir daha gün yüzü görmemek üzere TARİHE GÖMERLER.

  74. hilmi öztaş
    27 Nisan 2011, 19:54

    bu mhp dsp anp 3 lü kualisyon çıkardı bu yasayı haklarım haram olsun mahşerde 2 ellerim yakaların da akp de duysun sesimizi bu yasaya kulak versin yoksa onların sonu da bunlar gibi olacak

  75. Miray YILMAZ
    12 Mayıs 2011, 04:05

    Sadaka istemiyoruz.Gaspedilmiş hakkımızı istiyoruz.Geriye doğru kanun işletildiği görülmüşmü ve avrupalıların standardındaymışız diye ilan etmek yakışıyormu eyyy efendiler.
    EYT ( emeklilikte yaşa takılanlar )

  76. hüseyin
    11 Haziran 2011, 09:33

    kardeşim yasa 1999 yılında çıkmış şu an yasa mahkemede ve yüzde yüz kazanılacak ve emekli olunacak

  77. goksel toptas
    26 Eylül 2011, 21:25

    burası avrupamı türkiye bilmeyen bilsinde ona göre insanlara mudahale etsin 40-50 yasında insana kim iş verirde emekli yasını artırıyorsunuz özel sektörde bizi bu kötü hallere düsürenlerin hepsine hakkımı hellal etmiyorum haram olsun ahirette elim 2 yakasında olacak

  78. optam
    27 Eylül 2011, 22:00

    kamuda-askerde-belediyede emekliliği gelmiş herkesi zorunlu emekli edin. adam emekli olupda karının dırdırıyla mı uğraşacam,kaveyemi gidiyim, nasıl vakit geçircem, düşüncesiyle işe gidip geliyor. zaten 45-50sinden sonra onlardan verimde alamazssın, özel sektör olsa suyunu çıkarıncaya kadar çalıştırıda, resmi daire öyle değil. hatta 45-50 yaşında öğretmenlik yapanları bile, hemen emekli edilmeli, bunlar geridekiler hiç düşünmeyenler.

  79. n güven
    27 Eylül 2011, 23:58

    adam zaten 20 yıl çalışıyo niye emekli etmiyorlar anlamıyorum hayatında hiç çalışmamış anası,babası veya kocası dışardan prim ödemiş şimdi emekli maaşı alıyorlar hayatında 1 gün bile üretime katkıda bulunmamışlar ayrıca az yerseler emekli de hak ettigi maaşı alır

  80. n güven
    28 Eylül 2011, 00:00

    hem 58 yaşında emekli ediyorlarsa iş versinler o zaman neden 30 yaş sınırı arıyorlar bu devlettede böyle özel sektörde böyle

  81. n güven
    28 Eylül 2011, 00:04

    avrupada herkes 8 saat çalışıyo türkiyede 12 saat istersen kabul etme ama herkes devlet memuru degil ki 3 te işi bitsin salla başını al maaşını vekilde olamıyacagımıza göre

  82. n güven
    28 Eylül 2011, 00:08

    bunlar yetim hakkına bile göz dikiyorlar daha ne diyeyim bunların topunu allaha havale ediyorum tüyü bitmemiş yetim haakı

  83. n güven
    28 Eylül 2011, 00:16

    sayın sgk il müdürü ramazan bey demek bizimle beyin egzersisi yapıyorsunuz dilerim allahtan allahta sizinle böyle beyin egzersizi yapar siz tiii geçin gün olur devran döner

  84. metin
    23 Aralık 2011, 13:58

    turkiyedede salık cıkarıyolar bumu mujde isana aly geciyorlar bizim emeklilimiz dolmuş salık napayım ben salık yararlanmasını para iş olmayınca iş olmayınca avrupa maş oduyor işcisini magdur etmiyor burdada emekli beklerken isan oluyor e bizde onagore madur onarı edicez

  85. metin
    24 Aralık 2011, 00:46

    aynen katılıyorum salık yararlanmması istemiyoruz hakımız olan emeklilimizi istiyoruz

  86. Rana Şengönül
    28 Aralık 2011, 11:03

    sağlık yardımı istemiyoruz. Hakkımız olan emekliliği istiyoruz. gençlere yol açılsın..işsizlik azalsın.. halkın sesine kulak verin artık..

  87. ERTAN TOKAT
    02 Ocak 2012, 11:17

    EMEKLİLİK HAKKIMIZI İSTİYORUZ ZATEN İŞSİZİM İLK İŞE GİRİŞ TARİHİM .18 .09 .1985. SGK PRİMİM 6088 OLDU – YAŞ OLDU 45 –05 . 04 .1967 DOGUMLUYUM ARTIK EMEKLİ OLMAK BİZİMDE HAKKIMIZ MİLLETİN VEKİLLERİ HİÇ BİR ÖZELLİĞİ YOK ZATEN MİLLET GETİRDİ İNSANLARIN HAKKINI KORUSUN DİYE KENDİLERİNE ÖZEL YASALAR ÇIKARSINLAR DİYE GETİRMEDİLER KENDİLERİNE GELDİĞİNDE 2 YILDA SÜPER EMEKLİ OLUYORDA ÇALIŞAN İNSANLARIN NE SUCU VAR .O MECLİSTEKİLERE HAKKIMI HELAL ETMİYORUM MİLLETİNİ HİÇE SAYDIGI İÇİN ONLARI CENABI ALLAHA HAVALE EDİYORUM ALLAHA NASIL BİLİRSE ÖYLE YAPSIN ONLARI.

  88. necati çağdaş
    02 Ocak 2012, 23:23

    milet vekili 2 senede emekli oluyo ben 28 sene oldu hala bekliyozzz .ayıppp. allahın huzuruna nasıl varacaksınız.adamlar 10 bnlira maaş alıyolar AÇIM DİYE BAĞIRIYOLAR. bizler asğari ücretle ğeçinmeye çalışıyozz.YUHH.MAHŞERDE İKİ ELİMİZ YAKANIZDA OLACAK. İNŞAAALLAH,ANA YASADA EŞİTLİK İLKESİ VAR DENİLİYO KİME. ZENĞİNE,PARAYI VEREN ASKERE ĞİTMİYO YUUH .AMA VATAN SEVĞİMİZİ KİMSE ALAMAZ. TÜRKİYE BU HALİYLE DÜZELMEZ ,HAZRETİ ÖMER ADALETİ OLMADIKÇA DÜZELMEZ KARDEŞİM, BU KADAR İSRAFDAN KAÇININ ,İŞKEMBELERİ YETİM HAKKIYLA DOLDURMAYIN ,5 DAKKİKADA YASA ÇIKARANLAR , BEKLETMEYİN YAŞ BEKLEYENLERİ BARİ İŞE YARAYIN. SANDIK ĞELİYO ,SAYĞILARIMLA

  89. EYLÜL TOPRAK
    05 Ocak 2012, 20:31

    erken emeklilik bekleyenlerdenim ssk girişim 1987 hala bekliyorum millet vekilleri 2 yılda emekli bizim gibi çalşanlar sürünmeye devam on binlira maaşla açız diye bağırmasınlar birazda utanmayı bilsinler açız derken yazıklar olsun haram olsum garibanın hakkını yiyorlar çalışanın hakkını yiyiyorlar daha ne diyeyimki UTANIN

  90. deniz demir
    07 Ocak 2012, 14:37

    25 senedir çalışan bi bayanım daha 5 yıl daha çalışmam gerekiyor sağlık sorunların var bir an öce şu yasayı çıkartın yazık değilmi bize

  91. Münire Metin
    10 Ocak 2012, 14:45

    Ya galiba kendimiz yazıp kendimiz okuyoruz, gerekli mercilerin bizim ne durumda olduğumuzdan haberi yokki! onlar kendi maaşlarıyla meşgul. Bizlerde hala hayal kuruyoruz biri akıl ederde bi yasa çıkar emekli oluruz diye. Yıllarca bekle emekli olucam diye sonra yaşın tutmuyo desinler. Birgün mutlaka ettiğinizi bulacaksınız. Burda olmazsa öteki tarafta inş.

  92. Kadir Yay
    15 Ocak 2012, 20:50

    52 yaşımdayım.20 yıllık hizmetim var öğretmenim.Bir sürü öğretmen adayı boşta bekliyor, bizlere borçlanarak ta olsa emekli olma hakkı verilsin hemen emekli olup, kadroları boşaltalım.Emekliliği dolanları ise bekletmeyin hemen emekli edin.

  93. hüseyin sezen
    15 Ocak 2012, 20:58

    iki senede emekli olan vekillerimize hakkımı helal etmiyorum allahın afetmediği tek şey kul hakıdır hatırlatırım….

  94. ihsan kına
    29 Mayıs 2012, 22:54

    ben 1976 doğumluyum ilk işe başlama tarihim 1987 yani ilk okul bittikten sonra 11 yaşında yaşım 36 askerlik hariç 23.5 senedir çalışıyorum bunun son 14.5 senesi sigortalıyım sigorta başlangıcım 01.11.1997 -08.09.1999 dan önceki yasaya göre emekli olmama 10.5 sene vardı yeni yasaya göre 21 seneye çıktı yani 10.5 sene yaş vurdu zaten 23.5 sene çalışmışlığım var 21 sene daha çalılırsam toplam 44.5 sene çalışmış olacam 57 yaşında emekli olacam peki özel sektörde bu mümkünmü 23.5 senedir ayakta çalışıyorum bir menüsküs ameliyatı geçirdim şimdide boyun fıtığı oldum özel sektörün ağır şartlarında. 21 sene daha çalışsam nolur acaba 08.09.1999 yılında önceki emeklilikle ilgili geçerli olan yasayı hak sahiplerine tekrar geri verin bizi üzmeyin özel sektörde telef olup gideceğiz vallahi hiç olmasa özel sektörde çalışanlara uygulayın prim doldurma ve 25 yıllık sigortalılık şartını. kamuda çalışan zaten emekli olmuyor işleri rahat maaşları iyi kamuda çalışan bir tanıdığa sorduğumuz zaman emekli olmuyormusun diye 2 ile 3 bin tl arasında maaş aldığını söylüyor emekli olursam maaşım düşer diyor yani kamuda çalışanın emekli olmayı istemekle bir derdi yok 2 yılda emekli olan millet vekilleri umarım birgün biriniz bu yazıları okursunuz yada duyarsınız eğer vicdanınız sızlamazsa rahatsızlık duymazsanın sizin yatacak yeriniz yok ahirette.

  95. ahmet nadir
    15 Eylül 2012, 15:56

    çok yazık

  96. Naci Çakmak
    04 Kasım 2012, 13:25

    25 yıl pirim ödedim 12 saat çalışıyorum herşeyi hakettiğim halde neden emekli olamıyorum 25 yıl dahamı çalışmam gerekiyor ! bu hükümete 3 sefer oy verdim bundan sonra 0 oy 15 yıldır hükümetin başındasınınz asgeri ücret 700 tl geçmedi.