SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 
emeklilikuzman@gmail.com

Geçmiş vergi kayıtlarımla geriye dönük Bağ-kur borçlanması yapabilir miyim?

En erken nasıl emekli olacağınızı öğrenmek için tıklayın
SGK Hizmet Birleştirme İşlemleri hakkında bilgi için tıklayın
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvurularınız için tıklayın
Bağ-kur Hizmet ve Prim Borcu Sorunlarınız için tıklayın
Askerlik Borçlanmasıyla Erken Emeklilik Hesabı için tıklayın
Çözemediğiniz Her Türlü SSK ve Bağ-kur Sorunları için tıklayın
gaxxi, 19 Şubat 2011, 21 comments
Categories: Ali ÖZTÜRK
Tags: , , ,

Ali ÖZTÜRK Ekonomist


SSK ve Bağ-kur Emeklilik Sorularınızı Yanıtlıyor

emeklilikuzman@gmail.com

www.emeklilikhaber.com


SORU:


1987 Maliye kayıtlıyım 2008 yılına kadar Bağ-kur girişim gözükmemektedir 2008′de çıkan yasayla geriye dönük borçlanma yapamadığımdan dolayı 2008′de Bağ-kur’a kayıt olabildim. Tekrar 1987′ye dönük Bağ-kur borçlanması yapabilir miyim? Hüseyin D.



CEVAP:

Hüseyin bey; yazdıklarınızdan anlaşılan 1987 yılından beri vergi kaydınız olmasına rağmen Bağ-kur kaydınızı1.10.2008′de yaptırmışsınız.


Eğer süresini geçirmeseydiniz 1987 değilde 4.10.2000 itibariyle Bağ-kur’unuz başlardı.
Fakat o süreyi de geçirdikten sonra başvuru yapmışsınız ki sizi 1.10.2008 itibariyle başlatmışlar. Artık yapılacak bir şey yok. O hakkın size verilmesi için yeni yasa çıkması gerekir.


Bağ-kur’a hiç kayıt olmayan ve hala işyerleri açık olan vergi mükelleflerinin Bağ-kur başlangıcı 1.10.2008 tarihidir.


Dolayısıyla 1987′den günümüze vergi mükellefi de olsanız aradaki boşlukları Bağ-kur’a borçlanmanız mümkün değildir.



Ali ÖZTÜRK Ekonomist SSK ve Bağ-kur Emeklilik Sorularınızı Yanıtlıyor


  1. 5 yıllık vergi mükelefiyiz ama Bağ-kura hiç kaydımız yok geriye dönük kayıt yaptırabilir miyiz?
  2. SSK ilk işe giriş tarihim 01.12.1985 olup toplamda 6150 gün ödenmiş primim var ben ne zaman emekli olabilirim?
  3. 1969 doğumluyum 06.05.1984 tarihinde sigortalı çalışmaya başladım ne zaman emekli olabilirim?
  4. 1992 yılında vergi dairesine kaydım var yalnız Bağ-kur’a kaydım yok şimdi 1992 yılından Bağ-kur kaydı yaptırıp borçlanabilir miyim?
  5. Torba yasaya göre 1999′dan önce sigortalı işe başlamış olanların eski sisteme göre emekli olabilecekleri söylentisi var doğru mudur?
  6. Eşim 1989 senesinde Bağ-kurlu oldu ve 24 ay Bağ-kur primi yatırdı 1990 ile 1991 senesinde iki kızımız dünyaya geldi acaba eşim doğum borçlanmasından faydalanabilir mi?
  7. Doğum borçlanması için başvurdum SGK’dan ödeme belgesi geldi ancak ödeyemedim ileride tekrar doğum borçlanmasına başvurma hakkım var mı yoksa hakkımı kaybettim mi?
  8. Babam 10.01.1961 doğumlu SSK girişi 01.04.1983 tarihi olup 2800 gün primi var 3600 günden nasıl ve ne zaman emekli olabilir?
  9. Ben 02.03.1967 doğumluyum 14.05.1985 tarihinde işe başladım şu an 8000 günüm var ne zaman emekli olabilirim?
  10. Bağ-kur ekstresinde görülen borcumu yeni çıkacak aftan yararlanarak ödeyeceğim emekli olurken başka sorunlar çıkmaması için şimdiden ne yapmalıyım?
  11. İsteğe bağlı Bağ-kur ödüyorum fakat yakında SSK’lı bir işe gireceğim isteğe bağlı sigortayı sonlandırmak için ne yapmalıyım?
  12. Kendi isteğimle ne zaman işten ayrılırsam kıdem tazminatı alabilirim?
  13. Yeni Bağ-kur affı çıktığında aylık primlerimi ödemeden yalnızca eski Bağ-kur borcumu taksitlendirebilir miyim?
  14. 1995 SSK girişliyim 1984 ve 1988 doğum tarihli iki çocuğum var ben de doğum borçlanmasından faydalanabilir miyim?
  15. Torba yasada 25 yıllık sigortalılık süresini ve yaşını doldurmuş fakat prim eksiği olanlara aradaki boşlukları ödeyerek emekli olma hakkı var mı?
  16. Sigorta başlangıcım 1.1.1986 tarihidir şu anda 7000 günüm doldu ne zaman emekli olabilirim?
  17. 1955 doğumluyum 1971 ve 1975 tarihleri arasında sigortam var askerlik borçlanması yaparak emekli olabilir miyim?
  18. Belli tarihlerde sigortalı çalışarak 6 ay veya 1 yıl boşluk verip tekrar çalışmaya başlayan kişiler aralardaki boşlukları ödeyebiliyor mu?
  19. 6000 günün üstünde SSK primim var ben ne zaman emekli olabilirim?
  20. 1988 yılında vergi ve dernek kaydım var fakat Bağ-kur kaydım 2000 yılında başladı aradaki süreyi borçlanabilir miyim?
  21. Doğum borçlanması bedelini taksitle ödeyebilir miyiz?
  22. Doğum borçlanması için çıkartılan tutar 1 ay içinde ödenmezse hakkımız zayi olur mu?
  23. İmam nikahı olan eşe kocasından dolayı dul aylığı bağlanır mı?
  24. Yaşımı bugünden sonra büyütsem emekliliğime etkisi olur mu?
  25. 1995 yılında esnaflıktan Bağ-kur girişim var 6 ay yatırdım ve kapattırdım 2011 yılına kadar aradaki süreyi toplu olarak ödeyebilir miyim?




Geçmiş vergi kayıtlarımla geriye dönük Bağ-kur borçlanması yapabilir miyim?

Comments

21 Responses, Leave a Reply
  1. eren koçak
    21 Şubat 2011, 16:54

    ali bey benim babam 27 yıldır çalışıyor prim günüde tam doldu.tam 4,5 yıl vurdu babam emekli olmak istiyor ablam ve ben okuyorum babam ne zaman emekli olabilir?

  2. ABDULLAH ŞENYİĞİT
    04 Mart 2011, 08:50

    Merhaba benim sorum şöyle
    14.06.1975 doğumluum 26.12.1989 tarihinde sgk girişim mevcut sgk da toplam
    olarak 1478 günüm mevcut daha sonra

    12.12.2000 tarihinde devlet memuru oldum ve o tarihten itibaren
    memuriyetim devam ediyor gün birleştirmesi için gerekli evrakları yolladım

    bu bilgiler ısıgında günlerim de birleşirse ne kadar zaman sonra
    emekliliğe hak kazanırım kaç yaşında emekli olurum şimdiden
    teşekkürler

    Abdullah ŞENYİĞİT

  3. cafer ısık
    09 Mart 2011, 01:06

    merhaba ben cafer ısık 1963 dogumluyum 1992 yılında sıgortaya gırdım 5600 gun prım odedım.25 yıla tabıyım.1989 yılında tıcarı taksı almıstım oda ve vergı kayıtlarım mevcut.1990 yılında sattım.1989 yılında bagkur actırmadım sımdı actırıp bır yıl odeme yapıp emeklılıgımı erkene cekme sansım varmıdır .bu arada 600 gun askerlık yatırdım.sımdıden ıyı calısmalar.

  4. Hakan KOÇAK
    31 Mart 2011, 16:56

    Mart 2009 İsteğe bağlı Bağ-kur girişim var ve Mart 2005’de bunu sonlandırarak SSK’ya geçtim. Bugüne kadarda düzenli olarak sigortam yatıyor. Ama bagkur sorgulamada 60 ay değilde 30 ay hizmetim çıkıyor. Gercekte ise 33 ay ödeme yapıldı. Merak ettiğim;
    60 yın tamamını saydırabilmek için geriye dönelik bagkur borçlanması yapılabilir mi? Bu kişi 1955 doğumlu bir bayan. Ne zaman emekli olabilir?
    Not: doğum borçlanması yapamaz, en son çocugu 1994 yılında doğdu.
    Cevabınız için tesekkurler.

  5. emine g
    03 Ağustos 2011, 15:41

    merhaba ben 1959 doğumluyum. 1994 yılında vergi mükellefi oldum, 2000 senesinde bağ-kurumu başlattım.Geriye dönük borçlanabilirmiyim,bunun için ne yapmam gerekiyor? teşekkürler.

  6. hüseyin agcabay
    05 Eylül 2011, 19:33

    torba yasasından faydalandım 16 bin tl geriye dönük borclandım 6 bin tl sini ödedim 10 bintl sini de ödeyemedim yasadan yeniden faydalanmak için ne yapmalıyım?

  7. n güven
    09 Eylül 2011, 00:40

    devlet vergiye gelince alıyor ama nedense çeşitli nedenlerle ödemeyen bagkuru kabul etmiyor

  8. Enver TEKİN
    23 Eylül 2011, 22:50

    Sayın Ali Bey,

    Eşim 15.02.1962 doğumlu.1984 yılında sigortalı işe başladı.29.02.1991 yılında işten ayrıldı.İşten ayrıldıktan sonra 2 doğum gerçekleşti.Doğum primlerini yatırabiliyorum.Akabinde 01.12.2007 tarihinde isteğe bağlı sigorta primi ödemeye başladım.2008'in onuncu ayında isteğe bağlı sigortalılık, yasayla isteğe bağlı bağ-kur'a geçti.2007 ve 2008'in primlerini aylık olarak ödedim.2009'un 2-5-8-12 ayların primlerini ödedim.Bu arada boşluklardaki ayların primlerini ödeyemedim.2010 tarihindede aynen 2009 gibi aralıklarla prim borçlarımı ödedim.2011 tarihinde Torba yasasından yararlanabilmek için yapılandırmaya girdim.Yapılandırmada geriye dönük ne kadar prim borcum varsa ödemek istedim.Eşime çıkartılan tüm borçlara karşılık yaklaşık 1500 TL borç çıktı ve ben bunu peşin olarak ödedim.Daha sonra 2009'a ait ödenmemiş aylarımın alınmadığını öğrendim.Ben bunları faizi ile birlikte olsa bile ödemek istiyorum.Bunu ne şekilde ödeyebilirim ? Hakkım var mı ?

    Benim bu sorunumla ilgilenirseniz çok memnun olurum…

  9. halilkara
    27 Ekim 2011, 09:15

    2000 yılında gıdaüzrenine verkilevhamı aldım ama bağkura başvurmadım otarihlerde bağkur vergidairelerinden bilgilerialıp bağkurluyapıyorlardı bni yapmamışlar bn halavergimükellefiyim geçmişedönük yıllarımızı nasıl geri alacaz oyılların bedeli neyse ödemek kaydıylabağkuradavamı açmakgerekiyo acaba

  10. Hakan Acran
    06 Şubat 2012, 21:27

    merhaba,bağkurumu 25 yıl ödedim fakat maliyede eksiklerim var emekliliğim kabul olur mu?

  11. Veli Kırtık
    07 Şubat 2012, 13:56

    Sn Ali Bey
    Babam 1989 yılında ssk lı görünmeye başladı 1949 doğumlu 1477 günü var 1994 – 1996 – 1999 yıllarında bağ kur keintisi yapılmış bunu tekelden öğrendik buna ilişkin belgeleri bize posta ile yolladılar. Şimdi emekli olması için nasıl bir yol izlememiz gerekiyor ne yapmamız gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim.

  12. metin özkan
    08 Mayıs 2012, 16:09

    sayın ali bey ben 92 bağkur girişliliyim.2005 terkim verildi 2008 tekrar af kapsamında başlatıltı.ayrıca 1996 tarihinden bu zamana kadar balıkcılar kooperatifine üye olup maliye kayıtlı vergi vermekteyim.acaba 2005 2008 arası geriye dönük bağkur hizmetim sayıllırmı? teşakkür ederim

  13. burcu barış
    28 Mayıs 2012, 23:44

    Benim eşim yurtdışında geçmişe dönük 5 yıllık sigortası var orada.Ben Türkiye'de öğretmenim. Eşimin Türkiye'de geriye dönük 2 yıllık sigortasını yatırabilir miyiz?Türkiye'ye kesin dönüş yapacak?

  14. MEHMET ERÇELİK
    02 Temmuz 2012, 22:45

    1987 de maliye kayıtlıyım 2000 yılında yılında bağkur kaydı yaptırdım geriye dönük borçlanma yasası çıktımı?
    çıktıysa yararlana bilirmiyim?

  15. ekrem yılmaz
    09 Temmuz 2012, 19:37

    Ben 2000 yılında maliyeye kayıt oldum 3 ay sonra terk verdim bu arada haberim olmadan bağkura kaydım yapılmış şimdi borçlu görünmekteyim hiç pirim ödemedim şimdi geriye dönük 2000 yılından bu yana ödeme yapıp emekli olabilirmiyim 1984 sigorta girişim var 300 gün pirim ödemişim emekli olma şansım varmı.

  16. hadice sayım
    26 Temmuz 2012, 16:50

    1982 bagkur kayıtlıyım 17 yılbagkur hizmetim var yaşım 1937 dogumluyum emeklilik istedim maliye kayıdını istediler maliye kayıdım çıkmıyor 17 yıl ödedigim bagkur makmuzları var maliyenin bagkura gönderdigi dökümanlar varbenden istenenmaliye kayıdımın çıkmaması emekli olamıyorum nasıl bir yol izlemem lazımyardımcı olursanız sevinirim

  17. fatih cevirme
    01 Kasım 2012, 18:51

    selam ali bey babam 1985 de bagkura kayıt yaptırmıs 1989 da resmı ıse gırmıs.2010 yılında vefat ettı emeklı sandıgından emeklı maası bagladılar fakat sımdı o dort yılı saydırmadan ve parasını yatırmadan nasıl emeklı oldu dıyorlar sımdı ıse dolayısıyla bırsuru para cıkacak ne yapmamız gerekıyor

  18. Hava Kuzide Şavkıran
    05 Ocak 2013, 14:44

    1994 yılı tütün dikimi bağkur kesintisi ve emekli olma

  19. Hava Kuzide Şavkıran
    05 Ocak 2013, 14:53

    emekli olabilme şartları

  20. ali aydın
    08 Ocak 2013, 19:58

    merhablar benim 1991 den 1999 a kadar maliyeye kayıdım var.1999 da çifçi bağkuruna geçtim halen ödemekteyim.1991 den 1999b kadar olan dönem içerisinde maliyey kayıtlıydım ve bağkura hiçbir ödeme yapmadım ve kayıdım da yok bu dönemi geriye dönük ödeyebilrimiyim ? teşekkürler…

  21. CEYHUN
    14 Ocak 2013, 17:32

    2008 yılında çıkan 5510 yasanın pirim afından faydalanıp borçlarımı 12 taksit yaptım.11 adet takstimi düzenli yatrıdım fakat son taksitimi yatıramadım.ve yapılandırmam bozuldu 2011 yılında çıkan 6610 yasadan faydalanarak son takstimi ödemek için dilekçe ile başvurdum. bana kalan taksitimin ihya yolu ile ödeyeceğimi ve altı taksite bölerek ssk memurları tarafından bana ödeme listesini verdiler bende bu listeye uyarak 6 eşit taksitle ödememi yaptım. ve sonrasında 2012 yılında ssk bana yapılandırmamın bozulduğunu ilettiler.Gerekçelirde şöyle 2008 yılında taksite girmiyen bir meblağı taksitlendirme yapıp yapılandırmamın bozulmasına sebeb olan taksitimi işleme koymadan geriye dönük 3280 tl son taksitimi 25.656-tl olarak bana borç çıkarıp mağdur olmala sebeb olunmuştur.Şimdi bu hataya sebebiyet veren sözleşmeli ssk memurun yaptığı hatayı biz vatandaş olarak çekmeye mecburmuyuz hakımımız nasıl savunacaz mağduryetim gederilmesin için nerelere muracat etmemiz lazım.sagılarımızla.