SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 
emeklilikuzman@gmail.com

Evde bakım ücretimiz hangi durumda kesilir?

En erken nasıl emekli olacağınızı öğrenmek için tıklayın
SGK Hizmet Birleştirme İşlemleri hakkında bilgi için tıklayın
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvurularınız için tıklayın
Bağ-kur Hizmet ve Prim Borcu Sorunlarınız için tıklayın
Askerlik Borçlanmasıyla Erken Emeklilik Hesabı için tıklayın
Çözemediğiniz Her Türlü SSK ve Bağ-kur Sorunları için tıklayın
gaxxi, 19 Aralık 2010, 29 comments
Categories: Evde Bakım Ücreti
Tags: , , ,

Kişi başı geliriniz 363 liradan az olacak

Soru:

Sadettin Bey; %97 oranında özürlü olan oğlum için annesi adına evde bakım ücreti alıyoruz. Bu maaşın kesilme durumu hangi şekilde olur acaba? Örneğin benim 1300 TL maaş aldığım ve hane halkı olarak 4 kişi olduğum düşünülürse, evde bakım ücretimiz kesilir mi? Sinan Koçak

Cevap:

Sinan Bey, evde bakım ücretinin verilebilmesi için üç şart var. Bunlar;

- Engellinin bulunduğu ailede kişi başına düşen ortalama gelir,

net asgari ücretin 2/3′ünden (362,96 TL) az olacak.

- Engelli kişi, bakıma muhtaç, yani kendi günlük olağan işlerini

göremeyecek durumda olacak.

- Engelliye resmi veya özel bakım merkezlerinde değil, evinde bakılıyor

olacak.

Bu şartları taşıyanlara İl Sosyal Hizmetler Müdürlüğü tarafından evde bakım ücreti ödeniyor. Sizin ücretiniz net 1300 lira ise kişi başı geliriniz 325 lira olur ve bu da 363 liradan az olduğu için oğlunuzun evde bakım ücreti kesilmez.

Sadettin ORHAN – Bugün
Evde bakım ücretimiz hangi durumda kesilir?

Comments

29 Responses, Leave a Reply
  1. DÖNDÜ YALÇIN
    05 Ocak 2011, 08:05

    SADETTİN BEY EŞİMİN YÜZDE 80 İŞ GÖREMEZ RAPORU VAR BİZ EVDE 4 KİŞİYİZ BEN EŞİME ÖDEME YAPSAM EVDE BAKIM ÜCRETİ ALIYORUM KESİLİRMİ

  2. cemil görgün
    06 Nisan 2011, 10:40

    selam sadettin bey ben %60 agır özürlüyüm malülen emekliyim 4 kişik aileyim kızım evlenip gitti olum askerden yeni geldi benim net 1050 maaşım var olum işe girerse ssk lı benim evde bakım param kesilirmi

  3. SALİHA IŞIKLI
    25 Nisan 2011, 18:49

    ENGELLİ ÇOCUĞUMA ERKEN EMEKLİLİK YAPTIRIRSAM, ALDIĞIM EVDE BAKIM PARASI KESİLİR Mİ? GEREKLİ OLUR MU BİLMİYORUM AMA YİNE DE SÖYLEYEYİM:EŞİM ASGARİ ÜCRET ALIYOR VE BAKIM PARASI VAR BAŞKA GELİR YOK. BİZ EVDE 5 KİŞİYİZ VE KİRACIYIM.

  4. altan Düzer
    08 Mayıs 2011, 16:13

    sevgili abilerim sizlere bir sorum olcak benim 18 yaş altı bir %99 özürlü bir kızçocuğum var tek odalı bir evde yaşıyorum çocuğum sürekli nöbet geçiriyor diğer çocuklarımın sesinde bayağı rahatsız oluyor durumumda zayıf geçimi bir kebapçıda çalışarak kazanıyorum 5 kişilik nüfusum var bakım parası alıyorum faka özürlü olan çucuğumun ayrı odası olmalı bu inşaat yardımını hangi kurumdan baş vurabilirim yardımcı olursanız sevinirim teşevkürler.

  5. daniyal yaroglu
    09 Temmuz 2011, 07:28

    evde bakım almada kıstas eve gıren paranın aile sayısına bölünmesi ile hesaplanır…..l2oo tl.masaslı bir emekli+ özürlü maası toplamı 1500 tl ise evdede 4 kişi yasıyorsa 1500 ü 4 bölünce kişi basına düşen miktar 375.oo dir….şart ise asgari ücretin2/3 yani 420.00 tl nın altında olma sartıdır…örnekteki aile alır….ama aynı gelırle 3 kişilik aile ALAMAZ…5 kişilk ailede alır….

  6. yasemin demirtaş
    08 Ağustos 2011, 08:48

    merhaba ben ailemle oturuyorum %91 özürlüyüm annem bakım parası alıyor benim sorun ben evlenince annmin bakım parası kesilir mi….

  7. batuhan cansu
    06 Eylül 2011, 20:14

    1400.maaş alıyo baba bakım parası kesilirmi evde 3 kişi yaşıyor.

  8. aysu can
    11 Eylül 2011, 23:05

    merhaba benim bir ozurlu cocugum var 13 yasinda esimden bosanmisim ama oglumla yasiyorum velayeti bnde olan oglumdan dolayi bakim parasi ve ozurlu maasi aliyorum suanda ayni zamandada kiradayiz ogrenmek istedigim su eger bu gun uzerimde bi ev tapusu olursa aldigimiz maas kesilirmi yada hanki durumlarda bu olasilik olur simdiden cook tsk

  9. poyraz12
    01 Ekim 2011, 21:30

    selamlar: benim 8. sınıfa devam eden ve bizim refakatimizde bir ilçe okulna götürülüp, getirilen %90 görme engeli çocuğumuzun bakım ücretini almaktayız. sorum şu: çocuğumu görme engeliler okuluna vermek istiyoruz bu durumda bakım ücreti kesilirmi yada devam edremi bu konuda bilgi verebilirmisisniz.

  10. çiğdem
    14 Kasım 2011, 21:48

    merhaba benim oğlum özlürlü evde bakım üçreti alıyorum oğluma engelli maaşı başvrdum engelli maşını alırsam evde bakım üçreti kesilirmi.

  11. hacer arıbaş
    18 Kasım 2011, 13:45

    benim oğlum 1.70 özürlü babasının emekli maaşı 1.207 alıyoruz evde 3 kişiyiz bakım parasına başvurduk red geldi ne yapmamız lazım . 3 aylık özürlü maaşını alıyoruz evde bakım parasına tekrar ne yapmamız lazım bize yardımcı olurmusunuz tşk ederim

  12. murat özdemir
    01 Aralık 2011, 17:08

    benim yüzde 97 oranında özürlü kızım var eşim adına evde bakım maaşı alıyoruz. ev almayı düşünüyoruz bu evde bakım maaşının kesilmesine neden olurmu

  13. şehmus aydın
    20 Aralık 2011, 23:37

    bnm oglum sigortalı işe girerse maaş kesilirmi acil cevap lütfen

  14. daniyal yaroglu
    21 Aralık 2011, 11:07

    GSS yururlüğe girince…sadece özürlü maaşı olan yanı aylık 330.00 tl maas alan özürlülerde PRIM ÖDEMEK ZORUNDA KALACAKMI…kanun geliri olmayan yada asgari ücretin 3 te 1 inden az geliri olanlarınkıni devlet öder diyor…peki yesşil kartlı özurlüde PRİM ÖDEYECEK yani..ama DEVLETİ YÖNETENLER BU SORUYA CEVAP VEREMİYORR…

  15. rabıa yalçın
    13 Şubat 2012, 20:45

    merhaba biz 2 engelli kardeşiz annem bıze bakım pası alıyor ıkı kardes üç aylık rabia yalçınaalıyo benımkı 660 dığerı 1000 lıra babamda asgarı ucret alıyo sorum :babamın calıştığını bıldırmedı bu yuzden annemın aldığı para kesılırmı veya ceza odermı

  16. rıdvan aksu
    14 Şubat 2012, 17:30

    benim kardeşim 14 yaşında yüzde 87 engelli we bu ay maaşımız yatmadı neden acaba?

  17. makbule taskiran
    27 Mayıs 2012, 22:30

    bende kızımdan evde bakım parası alıyorum bir akrabam 16000 bin liralık bir araba bagısı yapmak istiyor acaba maasım kesilirmi üzerime almıs olursa cvp yazarsanız sevinirim

  18. ugur coşkun
    19 Haziran 2012, 18:41

    ben yozgatta iakmetgah etmekteyim öncelkikle ilk maşşı başlattıgımızda eve gelen ekipler bu kendini idare edebilir diye yazımız ret geldi ikinci defa inceleme istedik ve okeylendi 6aydır maaş alıyordu taki bu aya kadar geçen ay yozgattan ekip geldi çocuga iki dakikabaktılar ve gittiler bişey ndemeden ve bugün bankaa gittim maaş gelmişmi diye yok dediler bankadsan sordun maaşların başklarına yani benim durumda olan insanlara ödendigini sölediler ben bişey anlamadım benimki yatmadı acaba gelen ekiplerin sıkıntısından kaynaklanabilirmi birde verilen hak geri alınırmı saygılar

  19. yasemin
    27 Haziran 2012, 19:57

    mrb benim danışmak istedigim annem bakım parası alıyor babam sakat bu aylık kesildi babamın emekli maaşı 830.00 oldugu için ve bu bildirilmedigi için şimdiye kadar ödenen parayı faiziyle istiyorlar bunun için ne yapmalıyız şimdiden tşk ederim

  20. arzu
    28 Haziran 2012, 18:02

    evde 3 kişiyiz 2 kişi özürlü grubunda
    babamın emekli maaş var
    ben de asgari ücretle çalışıyorum zor durumdayım 1 kişiye özürlü maaş bağlasalar ama bu sorunu nasıl çözeceğimi bilmiyorum bana bilgi verebilirmisiniz.
    bunun bir çözümü varsa bilgi verirmisiniz

  21. ENVER GEMİCİ
    05 Temmuz 2012, 10:16

    evde bakım ücreti alıyorduk,mal beyanı istendi benden,mal beyanında üzerrime 2 daire ve 1 araba kayıtlı oldugu için en son aylık hesabımızda maaş görükmüyor acaba maaş kesilmişmidir?

  22. ayşe demirci
    12 Temmuz 2012, 19:14

    annemin bakım parası alıyorum fakat yarım gün olarak işe başlıcam ve ssk ödenecek sadece.. bu durumda bakım parası kesilir mi?

  23. rıdvan vecet
    31 Temmuz 2012, 14:25

    bakım ucretı alan lar ne zaman ssk lı olacak bılgısı olan varmı saygılar

  24. sümeyye kılıçaslın
    10 Ağustos 2012, 04:01

    merhaba benim %90 özürlü kardeşim var.1994 doğumlu.bakım parası alıyoruz.babam sskdan emekli ve 830 tl alıyor.evde 5 kişiyiz.özürlü maaşı alırsak bakım ücreti kesilir mi..lütfen cevaplayınız…

  25. aslı toprak
    02 Eylül 2012, 23:42

    merhaba ben esimden bakım parası alıyorum oglum parttaym 3 gun işe baslıyor ama üniversıte okuyor maasım kesılırmı?

  26. yonca demir
    09 Kasım 2012, 16:38

    ben annem den dolayı bakıcı maaşı alıyorum.nikahım kıyıldı ama annemle aynı evde yaşıyoruz eşimin yaşadıgı ile gidemedim.bu yüzden evliligimi bildirmelimiyim? hala annemle beraber yaşadıgım halde bakıcı aylıgım kesilirmi?

  27. kemal kılıçkaya
    25 Kasım 2012, 17:23

    sagdettın bey benım kızım %80 özurlu ve 9. ayda bıttı ama bız 8. yenılemek ıcın bas vurduk 11.aydayız ama hala yenılıyemecık ocak ayaında heyete gırecek kızımın maası kesılırmı

  28. Anonim
    21 Ocak 2013, 10:22

    babam emekli 925 lira maaşı var. annem evde ona bakıyor. bizler 4 kardeş sigortalı çalışıypruz. evde bakım parasını annem alabilir mi?

  29. hüsamettin kayacık
    12 Şubat 2013, 11:32

    benim eşim kız kardeşime bakım parası almakta idi 10 10 2012 tarihinde geliriniz gideri geçtiği içn kesildi o andan sonra annem kardeşimin yanına yerleşti ikametkahıda değişti ama yinede bakım parası annem sağ olduğu için bağlanmadı böyle bir yönetmelik varmı veya ne yapabiliriz