SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 
emeklilikuzman@gmail.com

Erken emeklilik yasası çıkar mı?

En erken nasıl emekli olacağınızı öğrenmek için tıklayın
SGK Hizmet Birleştirme İşlemleri hakkında bilgi için tıklayın
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvurularınız için tıklayın
Bağ-kur Hizmet ve Prim Borcu Sorunlarınız için tıklayın
Askerlik Borçlanmasıyla Erken Emeklilik Hesabı için tıklayın
Çözemediğiniz Her Türlü SSK ve Bağ-kur Sorunları için tıklayın

Yaşı Beklemeden Erken Emeklilik Gerçekleşir mi?

Soru: 20.06.1966 doğumluyum. İlk SSK girişim 20.12.1986 ve askerliğim SSK başlangıcımdan öncedir. Prim ve gün sayım doldu. Erken emeklilik konusundaki tasarıların yasalaşma ihtimali sizce var mı? Fuat Ahmet VERİM

Cevap: 24.11.1986-23.05.1988 tarihleri arasındaki sigortalılık başlangıcınızla SSK’lılıktan emeklilik bakımından 50 yaş (20.06.2016) ve 5 bin 375 güne tabisiniz. Askerliğiniz gerçekten SSK’lılık başlangıcınızdan önce ise borçlanarak 49 yaşını doldurarak (20.06.2015) da emekli olabilirsiniz. Erken emeklilik ile ilgili yasa tasarılarının yasalaşma ihtimaline bugünkü durumda ihtimal vermiyorum. Sosyal güvenlik açıklarının artma eğilimini sürdürdüğü bu konjonktürde emeklilik yaşının kaldırılmasını beklemek maalesef gerçekçi bir beklenti olmamaktadır. Zira Yasa Koyucu da yaş şartını kaldırsa emekli olacakların düşük emekli aylıkları nedeniyle çalışma yaşamına devam edeceğini ve hatta bu durumun bırakın işsizliği önlemeyi bilakis sigortasız çalışma oranını artıracağını öngörmektedir. İşte bu nedenlerle mevcut durumda yaş şartını bir defaya mahsus kaldırma gibi bir uygulamanın hayata geçeceğini düşünmüyorum.

Şevket Tezel – SÖZCÜ
Erken emeklilik yasası çıkar mı?
Erken emeklilik yasası çıkar mı?

Comments

14 Responses, Leave a Reply
  1. ismail köse
    10 Şubat 2012, 19:13

    01/10/1988 tarihli sigortam var.08/10/1966 doğum tarihliyim.sigortam askerlikten önce.şuan 6000 iş gününü tamamladım.askerliğimi yatırdığımda ne zaman emekli olurum..ismail köse

  2. Mehmet Işık
    11 Şubat 2012, 14:35

    Yasa koyucular bir gecede kendilerine zam yapınca sosyal güvenlik açığı olmuyor da yıllarca çalışıp hak kazandım rahat edeceğim denileceği zaman ileri bir tarih konuluyor.Peki biz ne zaman emekli olacağız ? Her gelen yasa koyucu tarihi ertelesin.Günümüz şartların da devlet dairesinde çalışan rahat, ya özel sektör de olan acaba onlara soruluyor mu ne yazık ki performansa bakılıyor oda işi olan için 45 yaşına gelmişiz prim dolu bekle hayatımız kuyruklarda geçti ne yapmak lazım? Hem biz günün şartlarına göre sözleşmenin gereği yıl ve prim dolmuş yani HAKKIMIZ Emeklilik şartları beklenen hak değil, kazanılmış hak olmalıdır. Çünkü; Beklenen haklar değiştirilebilir”¦ Saygılarımla.

  3. MACİT AKDENİZ
    11 Şubat 2012, 23:37

    Mehmet Işık Yüreğine sağlık.

    HAKKIMIZ Emeklilik şartları beklenen hak değil, kazanılmış hak olmalıdır. Çünkü; Beklenen haklar değiştirilebilir”¦ Saygılarımla.

  4. kadri gündoğdu
    13 Şubat 2012, 08:56

    1985 tarihinde işe girdim 1988 de askere gittim yaşım 44 26 yıldır pirim ödüyorum dahada 5 yılım var gerisini siz düşünüp yorum yapın gün sayımı hiç yazmıyorum bile vekillere kıyak emeklilik çalışanlara ……….. yorum sizin

  5. MESUT TİRYAKİ
    13 Şubat 2012, 13:39

    EMEKLİ ETMİYORSA PEKİ NEDEMEYE İNTİBAK YASASI ÇIKARIYOR HEM ONLAR KAÇ YAŞLARINDA EMEKLİ OLMUŞLAR ACA VE BİZ YAŞIMIZI BEKLERKEN MAAŞLARIMIZDAN İNTİBAKI BIRAKIN KAYIP EDERKEN SİZ HANGİ AÇIKTAN BAHSEDİYORDSUNUZ.KAZANILAN HAKKIN GASP I MAALESEF 1960-1970 DOĞUMLULARA DENK GELİYOR BU YAŞGRUBUNUN SUÇU NE .KİMSE ERKEN EMEKLİ OLMAK İSTEMİYOR SADECE BEN FEDAKARLIK YAPMAK ZORUNDA BIRAKILIYORSAM HERKEZ YAPMALI AKSİ HALDE ADALETSİZLİK BAŞLIYOR.

  6. faik palta
    13 Şubat 2012, 21:37

    gaziantep/faik palta.2/2/1988 girişim var şu an çalışan birisiyim şu an 6100 altıbin yüz günüm var 1/7/1969 doğum tar.2004/ 3600.günü doldurdum ben acaba nezaman emekli olurum.yaşı bekleyen ve bir defaya mahsuz erken emeklilik şansı bana vurma ola bilirmi saygılarımla

  7. murat ece
    04 Mart 2012, 19:16

    01,01,1988 ılında ssk başlangıcım var.askerligi ödedim.buna ragmeniki yıdan fazlabir zamanım var emekllige.47 yşındayımişten çıkarıldım üç defa iş bulmakta zorlanıyorum.düşük üçretli,şartları iyi olmayan yerlerde emekli olmayı bekliyorum.ögrenci coçuklarım.geçindirmek zorunda oldugum ailem var.hak kazanmışken bu çileyi çekmek zorumuza gidiyor.hele meçlisin tutumu akıllara ziyan.helal etmiyorumç

  8. abdul kadir akyüz
    05 Mart 2012, 21:38

    selamün aleyküm abi sigorta başlangıcım 01.01.1990 yılında sigorta kartımı aldım acaba bende bu erken emeklilik yasasın dan yararlanma hakım varmıdır. bana yardımcı olursanız. sevinirim arkadaşlar..

  9. Nurşen Kayabaşı
    08 Mart 2012, 13:28

    1987 yılında stajer için sigorta başlangıcı yapıldı.Stajerlik başlangıç tarihini emeklilik için muhatap almıyorlar.Stajerlik borçlanmasının yasalaşma ihtimali sizce varmı? Saygılar

  10. ŞAHİN KOCATEPE
    08 Mart 2012, 14:54

    2005/2011 ARASI İŞYERİ ÇALIŞTIRDIM HAZİRAN 2008 DE BAĞKUR GİRİŞİM YAPILDI..5 SENE VE ÜZERİ BAĞKUR SİLİNİYOR DİYE BİLİYORDUM İŞYERİNİ BUNUN İÇİN KAPATTIM SİLDİRMEK İÇİN DİLEKÇE VERDİM KABUL EDİLMEDİ.2008 DEN ÖNCEKİLER İÇİNMİŞ. BAĞKURA HİÇ ÖDEME YAPAMADIM.BEN BU BAĞKURUN HİÇ BİRŞEYİNİ İSTEMİYORUM NASIL SİLDİREBİLİRİM.?EĞER SİLİNMEZSE 1/10/2008 ÖNCESİNİ VEYA 1/10/2008 SONRASINI ÖDEYİP SSK İLE BİRLEŞTİRİP EMEKLİ OLABİLİRMİYİM 1965 D.Y SSK GİRİŞ 1980 CEVAPLARSANIZ SEVİNİRİM SAYGILAR….

  11. özcan uzer
    20 Nisan 2012, 16:08

    ben 1987 yılında ssk çalışmaya başladım doğum tarih22.09.1969 eski sisteme göre şuhan emekli olmam gerekiyordu ama yaşar okuyan sağ olsun bu bize çok gördü ilk bu kademeli emekliyi o cıkardı ne kadar yaştan bekliyen varsa hepsi yaşar okuyana medua ediyor tokrak bile onu kabul etmiycek

  12. muhittin bostan
    26 Nisan 2012, 13:16

    1987 sigorta başlangıcım sigorta başlangıcından 20 yıl sonra yasaların bana verdiği haktan dolayı benim 5000işgünü ve 20yılı doldurduktan sonra yasaya göre benim emekli olmam gerekiyor. şimdiki yasayagöre emekli olabilmemicin 50 yaşımı doldurmam gerekiyor peki verilenhak gerialınıyormu. hakkımı elimden alanlara hakkım haram olsun.

  13. Çetin ER
    07 Haziran 2012, 19:05

    01.11.1985 SİGORTA GİRİŞİ 1966 DOĞUMLUYUM ASKERDEN ÖNCE SSK VAR 1986-1987 ASKERLİK NE ZAMAN EMEKLİ OLABİLİRİM ?

  14. orhan
    10 Ekim 2012, 16:32

    15.4.1986.bu tarihte işe girdim halende çalışıyorum mideden amaliyat oldum böbrekten amaliyat oldum kalpten amaliyat oldum pirimdesen fazlası var gündesen fazlası var artık yeterrrrrrrrrrrrrrrrrr yaaa millet vekilimi olalım emekli olmak için