SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 
emeklilikuzman@gmail.com

Erken emeklilik yasası bekleyen vatandaşlarımızın dikkatine!

En erken nasıl emekli olacağınızı öğrenmek için tıklayın
SGK Hizmet Birleştirme İşlemleri hakkında bilgi için tıklayın
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvurularınız için tıklayın
Bağ-kur Hizmet ve Prim Borcu Sorunlarınız için tıklayın
Askerlik Borçlanmasıyla Erken Emeklilik Hesabı için tıklayın
Çözemediğiniz Her Türlü SSK ve Bağ-kur Sorunları için tıklayın
gaxxi, 03 Ekim 2011, 67 comments
Categories: Emeklilik Hesabı
Tags: , , ,

Erken emeklilik yasası beklemek hayalcilik

Soru: 8 Mart 1962 doğumluyum. SSK sigorta girişim 1 Kasım 1989 olup, şu anda 6123 gün prim ödemem var. Askerliğimi borçlanmam halinde 9 Mart 2012 tarihinde emekli olabileceğim söylendi. Eğer yasa çıkarsa erken emekli olma şansım var mı?
Mustafa BAYRAM

Cevap: Askerliğinizi sigorta başlangıç tarihinden önce yaptığınızdan, askerlik borçlanması sigorta başlangıç tarihinizi, askerlik süreniz(18 ay kabul edilmiştir) kadar geri götürür ve emekli olmak için; 25 yıl sigortalılık süresi, 5375 gün prim ödeme ve 50 yaş şartlarına tabi olmanızı sağlar. Prim ödemeniz yeterli olduğundan, 50 yaşınızı dolduracağınız 8 Mart 2012 tarihinde emekli olabilirsiniz.

Askerliğinizi borçlanmazsanız 51 yaşınızı dolduracağınız 8 Mart 2013 tarihinde emekli olabilirsiniz.

Son yıllarda sosyal güvenlik kanunlarında yapılan değişikliklere bakılırsa, erken emeklilikle ilgili yasa çıkmayacağı anlaşılır. Erken emeklilik yasası beklemek hayalcilik olur.

Ekrem SARISU – POSTA
Erken emeklilik yasası bekleyen vatandaşlarımızın dikkatine!

Comments

67 Responses, Leave a Reply
  1. Hamdi ÖYKE
    03 Ekim 2011, 00:47

    Yorumunuza katılmıyorum. Eninde sonunda bu yasa değişecektir. Emeklilikte Yaşa Takılan Mağdurlar olarak bu konunun takipçiliğini yapmaktayız. Sosyal paylaşım sitesinde de sorunlarımızı ve çözüm yollarımızı paylaşıyoruz. Unutmayalım ki siyasal olsa da Sayın Süleyman DEMİREL bu mağduriyeti zamanında giderdi. Acılar yeni yeni fark edilmeye başlanıldı. 5510 sayılı yasanın 28. maddesi eninde sonunda değişmek zorunda. 4759 sayılı kanun iptal edilmelidir. İnsanlar keyiflerinden yaşı beklemeden emekli olmuyor. Onları bir dinlerseniz her birinin hayat hikayesi farklı. Bir taraftan (6) maaş ikramiyeden bahsedilirken, yaşı bekleyenler konusunda bir şey olmaz demek bence doğru değil. Saygılarımla.

  2. TUNCAY KAYA
    03 Ekim 2011, 08:58

    BU ULKEDE NORMAL VATANDASIN HAYAL KURMASI DA YASAK DESENİZE?? HANGİ YASA İLE SSK YA GİRDİM? HAKKIM OLAN EMEKLİLİK NEDEN 2 SEFER YAŞ SINIRI İLE ÖTELENDİ? BENİM EMEKLİ OLMAM İLE BU ÜLKE BATACAKMI? ÜLKE Yİ Mİ KURTARDILAR BU ŞEKİLDE?? NERELERE NE KAYNAKLAR HARCANIYOR.. BUNUN GİBİ BİR SOSYAL YARA NEDEN TEMİZLENMİYOR?? BU ŞU AN SOSYAL BİR YARA HALİNE GELMİŞTİR.. EN KISA ZAMANDA EL ATILMASI DİLEĞİ İLE..

  3. KENAN KESKİN
    03 Ekim 2011, 09:15

    1999 DA HEMEN DEPREM SONRASI ÇIKAN BİR YASANIN (ÜSTELİK ANAYASA MAHKEMESİNCE İPTAL EDİLMESİNE RAĞMEN) GERİYE DÖNÜK İŞLETİLMESİ SEBEBİYLE DEVLET BİNLERCE VATANDAŞININ EMEKLİLİK HAKKINI GASPETMİŞTİR.
    BUGÜN EKONOMİSTLERİMİZ (BORSA-FAİZ-DÖVİZ-ALTIN YORUMCULARI) YASALARIN EĞER GARİBAN VATANDAŞLARI ETKİLEYECEKSE GERİYE DOĞRU İŞLETİLEBİLECEĞİNİ SAVUNMAKTADIR. OYSA HALKINDAN KOPUK ELİT BİR DEVLETİN BİLGİ ÇAĞINA GELDİĞİMİZ BU GÜNLERDE YAŞAYAMAYACAĞI ARAP DEVLETLERİNDE YAŞANAN OLAYLARLA KANITLANMIŞTIR.
    BU YASANIN GERİYE DÖNÜK İŞLEMESİ SEBEBİYLE AÇLIK VE SAĞLIKSIZLIK SINIRININ ALTINA İTİLEN BİZ BİNLERCE VATANDAŞ "HAYAL" KURMAYA DEVAM EDECEĞİZ.
    EĞER VARSA İLAHİ ADALET DEPREM ENKAZININ ALTINDAYKEN BİZLERİ MAĞDUR DURUMA DÜŞÜREN BU SİYASİ VE EKONOMİK ELİT KİTLEDEN BİRGÜN HESABINI SORACAKTIR.

  4. GÖKTUĞ TÜRKOĞLU
    03 Ekim 2011, 21:50

    ORDUNUN YÜKÜNÜ KAHRINI ÇEKEN BİR ZÜMRE OLARAK EMEKLİLİK YASA TASARISI ÇIKTIĞIMDA BEYNİMDEN VURULDUM… GÜNEYDOĞU 1990-1997 YILLARI ARASI MALUMUNUZDUR, 30-35 KG. SİLAH TEÇHİZAT AĞIR İKLİM VE ARAZİ ŞARTLARI, NETİCETEN 40 YAŞINDAYIM BOYNUM C2-C7 ARASI FITIK, BOYUN KÖKÜNDE TROİDİT İÇİN TİPİK DEĞİLDİR İBARELİ 29*49 MM. 2 ADET TÜMÖR… SOL DİZİMDEN AMELİYAT OLDUM LİNEER YIRTIK HORİZONTAL YIRTIĞA TERFİ ETTİRİLDİ, SAĞ DİZİM 2. DERECE YIRTIK… ZÜMRENİN ÜST DÜZEYLERİ EMEKLİLİK ÖZLÜK HAKLARI VB. BU GİBİ KONULARDA BİLGİ SAHİBİ BİLE DEĞİL, ASLA UMURLARINDADA DEĞİL… BİR KIDEMLİ GEDİKLİNİ KAÇ PARA MAAŞ ALDIĞINI BİLMEZLER, BİLMEYEDE NİYETLERİ YOK !… SİZ KENDİ NAM VE HESABINIZA DEĞİL 1, 2 ÜNİVERSİTE BİTİRSENİZDE ÜNVAN NAM HAK GETİRE… BARİ MAAŞLI EMEKLİ HAK EDİŞİMİZE GEDİK KOYDURTMASAYDINIZ !.. KİME NEEEEEEEEEEEEEEEEEE ?… İSTİFA EMELİ OLUYORSUN KURUMSAL YATAY GEÇİŞE EMEKLİ SANDIĞI YEKÜNÜNE İNDİRİM ŞERHİ, YAŞ TAHDİDİ YUKARI ÇEKİLİYOR… BEN 24 SAAT 265 GÜN GENÇLİK VE SOSYAL YAŞAMIMIN EN ATAK, POZİTİF KAZANIMLARIMIN OMURGASI EN GÜZEL 7 YILIMI İPOTEK ALTINDA HİÇ EDİLİP PERTE ÇIKARILIRKEN ASKER POLİSİ HİÇ DÜŞÜNMEMEK NEDEN ?…

  5. murat murat
    04 Ekim 2011, 09:17

    herkeze selam bizi yaş tan dolayı emekli etmiyorlar cünkü 1999 sonrası cıkan yasayı tanıyıp 1999 öncesi kazanılmış ve gecerli olan yasayı kabul etmiyorlar ama iş cumhur başkanının görev süresine gelince yeni cıkan yasayı değilde sn.abdullah gül ün cumhur başkanı olduğu tarihteki yasa gecerli diyorlar.bu ülkede bu ayrım ve yasaları keyfi kullanma oldukca biz mağdurlar daha cok bekleriz saygılarımla.

  6. cengiz topallar
    04 Ekim 2011, 21:18

    ben bir devlet memuruyum.eşim bir ev hanımı olarak pirimini kendi yatırarak emekli olmak, ayrıca bir sosyal güvenceye kavuşmak istiyor. bu ssk veya bağkur vb. hangisiyle mümkün olabilir? bunun için ne yapması gerekiyor? teşekkürler…

  7. MUSTAFA
    05 Ekim 2011, 15:36

    ÇIKSIN ARTIK ŞU YASA

  8. mustafa acar
    29 Ekim 2011, 20:31

    evet kenan beye katılıyorum bende 1985 te esnaflığa başladım 26 27 yıldır bağkurdan pirim yatırıyordum ancak 10 aydır yatırmıyorum nedeni ise benden sonra mesleğe başlayan arkadaşım hiç pirim yatırmadan 45 binlira yatırarak emekli oldu ben yatırdığım halde yok yaşın doldurmuyor diye emekli etmiyorlar buarada eylül 1985te bağkurlu oldum doğumum 1965 daha nekadar soyulacağız birde fazla pirim fazla maaşa yansırmınezaman emekli olacam lütfen biribana bir bilgi versin
    mustafa acar

  9. OYA
    02 Kasım 2011, 12:47

    Merhaba,
    CHP'nin erken emeklilik ile ilgili sunduğu yeni yasa eğer kabul edilirse ben de bu yasadan yararlanabilecekmiyim tereddütlerim var. Şöyleki; Ben 1 Ekim 1990 da sigortalı olan ve şu an 7060 iş gününü tamamlamış 1969 doğumlu bir bayanım. Halen sigortalı olarak çalışmaya devam ediyorum. Yasada yer alan 7200 iş günü, yasa kabul edildiği tarihte mi geçerli olacak yada kabul edildikten 6 ay içinde de tamamlanırsa yasadan faydalanılabilinecek mi? Yani bu durumda ben bu yasadan faydalanabilecekmiyim erken emekli olabilmek adına.Bu konuda beni aydınlatırsanız çok sevinirim. )Teşekkürler”¦

    Not: Şu anki durumuma göre, 5500 olan pirim günümü 7060 olarak geçmiş ve 20 yılımı tamamlamış bulunmaktayım. Yaş olarak da 4,5 yıl beklemem gerekiyor. (47 yaş)

  10. Mehmet KıLınç
    02 Kasım 2011, 18:30

    Giriş Tarihi 1984 Pirim Sayısı 5300 Doğum Tarihi 12.05.1965 Ne Zaman EmekLi OLabiLir ? Yorumunuzu BekLiyorum. . .

  11. hüseyin özok
    03 Kasım 2011, 10:03

    ben ağustos 13 /1967 doğumluyum 1984 yılında ssk girişim 8450 işgünüm var halen devam ediyorum yeni yasadan bende faydalanabiliyormuyum hüseyin özok şimdiden teşekkür edrim

  12. sukru tosun
    07 Kasım 2011, 15:27

    1967 dogumluyum 1983 sigorta girisim var 5700 is gunum var nezaman emekli olabilirim tesekkurler. Erken emeklilik cikmaz bu bir hayal iktidarin cevresinde issizlik ve parasizlik olmadigi surece senin benim anam aglamis kime ne

  13. bayram yakıcı
    10 Kasım 2011, 20:49

    merhaba ben 25,12,1980 tarıhınde işe basladım fakat işveren bodro vermedıgı için girişi 1986 dan gozukuyor mahkemeye verdım fakat sonuc alamadım bunun hakkında emeklılıgım ıcın bılgı verırsenız sevınırım.

  14. gülsüm torun
    28 Kasım 2011, 17:52

    Lütfen ;
    Yaşını bekleyenlerin mağduriyetinin giderilmesi için çıkabilecek mi bu yasa bir ümit varmı cevap verilebilir mi? Sayın Başbakana bu talebin nekadar geniş kitlelerce nasıl ümitlerle beklendiği iletilebiliyor mu? Hayatımızı eski yasaya göre düzenlemişken tüm planlarımız buna göre yapılmışken 9-10 yıllık memeuriyette birden bire bu yasa çıkarılıp bunca yıldır çalışan olduğumuza bakılmaksızın, tüm haklarımız çiğnenerek bu yasa çıkarıldı zaten şu an fazladan çalışmış birisi olarak rica ediyorum binlerce bu yasayı bekleyenler için duyarlılık göstererek bu olayı gündemden düşürmeyiniz…
    Saygılar

  15. TULIN AYDIN
    03 Aralık 2011, 21:04

    emekllik hakkini bekleyenlerin haksizliga ugradigini bile bile siz yazarlar moral bozmaktan baska bir sey yapmiyorsunuz..oysa haksizligin savascisi olmalisiniz..ama vekilleri destek yazisi hep, elbette menfat dunyasi syn yazarlar…

  16. sedat sezer
    07 Aralık 2011, 21:41

    1964 doğumluyum 1983 sigorta başlangıc ssk 1829 gün var 1988 bağkur esnaf devam ediyor toplam 8850 günüm var askerliğimi ödersem en erken ne zaman emekli olabilirim cevabını yazarsanız memnun olurum saygılar

  17. TULIN AYDIN
    08 Aralık 2011, 13:53

    EKREM SARISU,EMEKLILIK BEKLEMEK HAYALCILIK OLUR..SIZ BOYLE UMUT KIRICI,YASANIN ONUNU TIKAYACI YAZILAR YAZARSANIZ,ELBETTE VEKILLERIN ELLERINI VICDANLARINDAN CEKMELERINE NEDEN OLURSUNUZ…TESEKKURLER EKREM SARISU…

  18. dede kütaruk
    08 Aralık 2011, 20:04

    hakların yendigi bu ülkede
    yruma ne gerek var ssk lının her zaman hakkı yendi ve yenmeye devam ediyor
    pirim günü koymuş
    neye
    yarar arkasına bide
    yaşkoymuş engellemek için hayelden başka birşey degil sssklının emekli düşüncesi
    ben bu adaleti kınıyor ve adalete davet ediyorum saygılar

  19. YILMAZ GÜZEL
    09 Aralık 2011, 17:58

    iyi günler babam yurtdışı borçlanmayla şuanda isteğe bağlı bağkur oduyor babamın yaşı 56 daha once hiçbir sgk kaydı yoktu 2 seneden beri bagkurlu sizce ne zaman emekli olur ( yurtdışı borçlanması toplam 11 yıl ve askerlik borclanması 18 ay olarak odedi ve 2 yıldan beri her ay oduyor )
    bankaya yatırdığı aylık bağkur primlerinin dekontlarını sgk ya her ay banka dekontuyla birlikte ibraz etmesi gerekiyor mu yoksa bankanın vermiş oldugu dekontlar yeterlimidir ?
    ilginize şimdiden çok teşekkür ederim YILMAZ GÜZEL

  20. tuana çakır
    13 Aralık 2011, 09:55

    kolay gelsın babam 1980 girişli fakat patron bodroyu vermedıgı ıcın 1986 girişli gozukuyor ama evrak dosyasında 1980 de işe gırdıgıne daır yazısı var bıze tam olarak bılgı verılmıyor mahkemeye verdık ısverene teblıgat ulasmadıgı ıcın gorüşmelerı erteleyıp duruyorlar bunun ıcın bızım ne yapmamız gerekıyor….tesekkürler

  21. RAMAZAN KIZILKAYA
    13 Aralık 2011, 17:53

    13-10-1981 GİRİŞ 1967 DOGUMLU İKENYAŞIMI 1984DE İKİ YAŞ BÜYÜTEREK 1965 DOGUMLU OLDUM PİRİMİM 8503 GÜN YAŞTAN DOLAYI BEKLİYOM.MAHKEMENİN BÜYÜTTÜĞÜ YAŞI SGK KABUL ETMİYOR NASIL BİR ADALET BU TÜM OKUYUCULARLA PAYLAŞMAK İSTEDİM.

  22. Mehmet demir
    18 Aralık 2011, 14:20

    02 24 1984 girişliyim primim 5604 03 21 1965 doğomluyum nezaman emekli olabilirim teşekürler.

  23. veysel gokkaya
    19 Aralık 2011, 00:51

    1992 giris tarihim 1970 dogum tarihim 1999 ştibari ile kesintisiz sıgortam var is yerinden kendim ayrılmak istiyorum tazmınatımı alabilirmiyim askeri ucretten ssk yatıyor kac lira alabilirim tesekkurler

  24. nur varol
    24 Aralık 2011, 00:40

    lütfen cıksın artık yasa bir gecede kactane yasa cıkıyo

  25. nur varol
    24 Aralık 2011, 00:46

    13 12 1963 dogumlu bayanım ssk girişim 1 9 1976 3600 iş günüyle kac yaşında emekli olabilirim saygılarım

  26. idrs koçak
    28 Aralık 2011, 10:22

    1966 doğumluyum benimle ilkokulu bitirip işe başlayan arkadaşlarım gelecek yıl emekli olmaya başlayacaklar.
    biz ise orta lise üniversite derken iş hayatına 6 yıl sonra başladık.emekliliğimizde 2018 yılında.
    acaba en azından 4 yıllık ünv.mezunları için emeklilik yaşı 4 yıl geriye çekilemez mi.

  27. erman sahin
    28 Aralık 2011, 13:07

    bu okuduğunu zanneden okuyunca bir halt olduğunu düşünen insanlar bence bence her zaman cahil ne demek sen sıcacık okula giderken diğeri her türlü hava sartlarında calıştı prim ödedi tabiki senden önce emekli olacak

  28. coşkun polat
    04 Ocak 2012, 06:44

    ben 1968 doğumluyum 1986 da sigortalıyım 8 bini geçgin günüm var nezaman emekli olabilirim …??

  29. gulizar
    05 Ocak 2012, 16:01

    ssklı çalıştım 7500 günüm var bende yaşa takılanlardanım 22yıl çalıştım 8 yılım var maaşımı almaya yasalar isteyince cıkıyor ama bizlerin sesini duyan yok sesimizi duyun artık yaşı beklerken acmı kalalım zaten öyle oluyor hakkımızı verin

  30. sema baştürk
    07 Ocak 2012, 19:37

    mrba ben 1980 doğumlu bir bayanım benim 1996 yılından 1.5 senelik sigortam var.2010 yılındanda 2.3 haftalık bir sigortam var şuan 31 yaşındayım şuandan itibaren sigortam devam etse kaç yaşında emekli olurum saygılarımla.

  31. ZEKİ GÜLÇİÇEK
    11 Ocak 2012, 23:06

    16.08.1984de sigortaya başladım.halen devam ediyorum.8800 günüm var.hala sigortam devam ediyo.erken emeklilik yasası cıkacakmı.ne zaman emeli olabilirim…

  32. kadriye öztürk
    12 Ocak 2012, 14:08

    teşeşkkür ederim ilginize ama ben mail gelen leri yapmaya çalıştım olmadı başka türlü üye olabiliyorsam göderirmisiniz vede ingilizce yazı lütfen türkçe olsun teşeşkkürler

  33. etem taner
    14 Ocak 2012, 21:53

    2012 DE ERKEN EMEKLİLİK YASASI YÜRÜRLÜĞE GİRECEK Mİ ???

  34. ayhan
    15 Ocak 2012, 02:00

    1986yılından beri sigortalıyız hata 85den beri 1 yılda yurumuş nası oluyosa artık yani
    27 senedir calısıyoruz bizimde birisan olarak hayalermiz vardı yasımız 43 se verilen hak bu bize zamanında evde otur salık ode olcak işmi bu allhaşkına cocuklar evlencek yasa geldi birazda bizi duyun 1999 kanunu biz sora erken emeklilik demiyoz yaşa takıldık unu diyoruz yeni kanunda cıkan yasanın bizimle ilgisi ne alcamız para buşekilde devlete kalması helalmı sizce boyna yapılan haksızca hak edilmeyen emeklilikler oldu madem gevletimizin sosyal sisartası zor durumdaysa onarıda yapmayın madem asıl hak eden bizleriz bunu teşekurler

  35. Ramazan ZÖNGÜR
    16 Ocak 2012, 13:48

    01.01.1960 doğumluyum işe girş tarihim 05.09.1997 4896 gün pirimim var askerlik borçlanmamı yaptıgım zaman ne zaman ve kaç yasında emekli olabilirim

  36. cengiz akıncı
    16 Ocak 2012, 14:03

    mrb ben 9-4-1987 den bağkurluyum. -1967 doğumlu primlerde aksama yapılmadı.emeklilik yasasına göre kaç yasında emekli olurum.erken emeklilik beni kapsarmı.saygılar

  37. namık sayar
    18 Ocak 2012, 10:47

    ben 07.10.1969 doğumluyum 01.09.1986 sigorta başlangıcım 7400 günüm oldu birde 4 senede fiili hizmetim var ne zaman emekli olabilirim

  38. hüseyin inönü
    18 Ocak 2012, 16:36

    1966 doğumluyum 12.07.1988 de memuriyete başladım 1yıl 6ay askerliğimi memuriyete girdikten sonra saydırdım 1985 te 5 aylıkda sigortam var nezaman emekli olurum

  39. Nihayet SERT
    18 Ocak 2012, 20:06

    1971 doğumluyum
    İşe giriş tarihim : 1994/08/19
    Prim gün sayım: 2163
    *1992 ve 1996 doğumlu 2 çocuğum var onları ödeyebiliyor muyum?
    *Ödediğim zaman emekliliğim ne kadar öne geliyor ve ne kadar prime sayılıyor?
    *Ne zaman emekli olurum?

  40. m.altınok
    19 Ocak 2012, 00:08

    mrb 14/06/1968 doğumlu -01/05/1983 tarihli siğorta baslangıcım var su anda 7943 pirim gün dolmuş ne zaman emekli olablirim tşk

  41. özer mutlu çapraz
    19 Ocak 2012, 10:37

    1967 doğumlu ve 1984 sigorta girişliyim.27 yıldan beri çalışıyorum.ve 1984 yılında aynı şekilde işe başladığımız 1962 doğumlu arkadaşlarımız yıllar önce emekli oldu.hemde aynı primi ödeyerek.ve aynı şekilde şu anda 1988 yılında sigortalı olan 1962 doğumlu arkadaşlarımız askerliğini ödediği takdirde emekli oluyor.23 senede.ben ise 31 senede.

  42. BAYRAM İBİŞ
    22 Ocak 2012, 15:40

    02.03.1969 doğumluyum 1986 başlangıcım var pirim sayısı=6500

    NE ZAMAN EMEKLİ OLABİLİRM?

  43. uğur aygün
    25 Ocak 2012, 14:55

    11 yıl emekli sandığım 1.5 yıl sigortam var 1974 doğumluyum askeriyeden ayrılma olduğum için 3 yıl da yıpranma payım var ben nasıl emekli olurum erken emekli olma yasasından faydalanabilirmiyim

  44. ali
    26 Ocak 2012, 11:25

    01.02.1965 doğumluyum.1988 sigorta girişim var.Askerlik boşlama ile 1986ya çekiyor .25 yıllık hizmet sürem ve primim dolu fakat 2 sene daha yaşı bekliyorum.Emeklilik yasası acaba çıkar mı? Çıkarsa ben yararlanabilir miyim?

  45. SABRİ ÖZ
    26 Ocak 2012, 21:39

    04 O8 1971 DOĞUMLUYUM SSK BAŞLANGICIM 1-12-1988 DİR ŞUANDA 4563 GÜNÜM VAR NEZAMAN EMEKLİ OLABİLİRİM..SAYGILAR.

  46. mahmut ANKIT
    27 Ocak 2012, 09:54

    1969doğumluyum 1984de ssk var senem ve günüm dolmuş ne zaman emekli olabilirim ille yaş beklemek m zorundamıyım

  47. Ahmet Alabuğa
    29 Ocak 2012, 01:04

    10.05.1969 doğumluyum 01.01.1989 tarihli sigorta girişim var ve 5960 gun pirimim var ne zaman emekli olabilirim teşekkür ederim

  48. ismail pazarlıoglu
    29 Ocak 2012, 20:39

    05 .06.1965 dogumluyum sıgortam 1987. 4.1 tarihli nezaman emekli olabilirim pirimim6400 gün

  49. ummuhan
    31 Ocak 2012, 11:29

    Emeklilik için yaşını bekleyenlerdenim bende ve bir defaya mahsus hemen emekli olma taleplerini tabiki yerinde buluyorum.Umarım hükümetimiz bu konuyu en kısa zamanda ele alır da benim gibi yaş bekleyenler derin bir nefes alırlar.

  50. mahmut gürbüz
    31 Ocak 2012, 20:45

    18.08.1967 doğumluyum.sigorta girişim 1983 oldugu halde şuan 7600 prim gün sayım var oldugu halde gec emekli oluyorum bizim burda hakkımız gasp edılıyor vatandasın doğumu 1962 ama girişi 1989 oldugu halde yaş vurmadan emekli oluyor bizden geç giriş yapmış erken emekli oluyor bu haksızlık değılmi bu haksızlık ne zaman düzeltilecek .Yardımcı olursanız sevinirim…

  51. BÜLENT ÖZEN
    03 Şubat 2012, 19:14

    1971 dogumluyum 1988 yılından buyana sigortami askerlik hariç yatırdım sigortam 8000 bini buldu erken emekli olmak istiyorum

  52. sedat kurt
    04 Şubat 2012, 21:14

    mrb ben 1952 doğumluyum 1995 sigorta başlangıçlıyım ve hastalığımdan dolayı çalışamıyorum sigortamın yatmayan dönemde ki kısmını toplu yatırsam kaç yıldan emekli olabilirim yardımcı olursanız sevinirim

  53. hasan bozkurt
    10 Şubat 2012, 14:09

    selamlar 01.01.1965.doğumluyum işe başlama tarih.01.12.1986.ve askerliğimi 01.03.1985 tarihinde gittim.01.09.1986 yılında teris oldum askerliğimi yatırsam ne zaman emekli olurum 25 yıl tamam pirim 7000

  54. hasan akın
    11 Şubat 2012, 21:32

    bu ülkede bir çok sendika var ama kendilerini düşünüyorlar bizlere önderlik edip yürüyüş yaparak hakkımızı aramaları lazım degilmidir bizlere sahip çıkan yok hakkımız olanı alamıyoruz tek çare yürüyüş yapmak 47 yaşındayım yaşa takıldık şu anda boştayım

  55. şerafettin dönmez
    11 Şubat 2012, 23:55

    mrb ben 01,01,1967 dogumluyum 1983 yılında sgk başiangıcım var ama2200 gün pirim ödedim askerden önce sgk girişim var 10 yıllık vergi mükellefliğim var ama bagkura kayıt yaptırmadığım için kayıtlarımız silinmiş bu bakur borcumu veya geçmişe dönük sgk borcumu ödeme şansımız ve emekli olma şansım varmı bilgi rica ediyorum teşekürler

  56. şükrü çiğdem
    13 Şubat 2012, 11:12

    slm ben 01.06.1983 yılında ilk sigortalı oldum ben 18.07.1966 doğumluyum emekliliğimi bekliyorum yaş statüsüne takıldım şu an sgk prim gün sayım 8900 acaba erken emeklilik yasası çıkarsa emekli olabilirmiyim bu yıl 2012 yılında tşkrlr

  57. alperen aytaç
    14 Şubat 2012, 13:57

    1989 da bir yıllık bağkur um var. internetten sorgulattım silinmiş galiba. üç yıl öncesinde vardı. sanırım az bir ödemem vardı ödeyemedim. yurt dışında olduğum için. silinmiş.
    yurt dışında 5 yıl firma çalıştırdım. sosyal kasa yani buranın bağkur unu ödedim. 4 yıl resmi olarak sigortalı işçi olarak çalıştım.
    askerliği 40 yaşını aştığım için on yıl öncesindeki kanundan yararlandım 10 224 euro ödedim.
    bu haklarımı türkiye ye aldırıp emekli olmak istiyorum.
    ne yapmam gerekiyor.
    ayrıca ne kadar maaş alabilirim.
    …..
    ikinci sorum: 1500 ile 2000 tl aylık maaş alabilmem için ne kadar daha prim ödemem gerekmektedir.

  58. mualla ç.
    15 Şubat 2012, 21:03

    01,03,1959 doğumluyum sigorta girişim 03,04,1997 gün sayım 4980 ne zaman nasıl emekli olabiliri.bu arada iki ayağımda topuk dikeni.ellerimin kaslarıda sıkışma .hiper tansiyonum.guatırım var.iki çocuğum var 1.si 24.05.1981 2.26.7.1985 doğumlu

  59. alperen aytaç
    17 Şubat 2012, 12:50

    Merhaba,
    Sorum yayınlanmış fakat cevaplanmamış.
    Yaşımı yazmayı unutmuşum.
    1960 doğumluyum.

  60. huri guzel
    19 Şubat 2012, 12:24

    slm. ben 10. 08.1959 doğumluyum.14.10.1985 te halk eğt.mrkz. de usta öğretici olarak çalıştım 2488 gün pirimim 28.12.2010 dan beri isteğe bağlı ssk. ediyor usta öğreticilik için 1129 gün boçlanma geldi ödersem nezaman emekli olurum bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim

  61. sadettin karakurt
    19 Şubat 2012, 16:18

    selam benim ssk girişim 06.05.1987.dogum tarihimde23.09. 1970 ssk prim günümde 5031 günüm var erken emeklilik cıkarsa bende yararlana biliyormuyum şimdiden teşekür ederim

  62. müslüm kırgil
    19 Şubat 2012, 17:23

    1986 tarih sigorta girişim var 5300 günüm tamam askerden evel sigartalıyım askerliğimi saydırırsam nezaman emekli olurum 1970 doğumluyum

  63. davut konuk
    20 Şubat 2012, 22:40

    01/11/1965 doğumtarıhım 02/05/1990ssk başlangıcım ve askerlik borclanmasını yatırdım acaba ne zaman emekli olabilirim

  64. erdinc kızılsu
    02 Mart 2012, 15:35

    erken emeklılık war mı ??
    86dan sıcıl alan yararlanabılıyor mu yardımcı olursanız sevınırm .

  65. GÜLER
    02 Mart 2012, 17:37

    1966 dogumluyum ssk başlangıcım 1983 PİRİMİM 6500 NE ZAMAN EMEKLİ OLABİLİRİM

  66. ahmet oral
    21 Nisan 2012, 00:51

    bende iş isteyince yaşlı emekli maşı isteyince genç olanlardanım yaşdan dolayı emekliği hak etmiş ama maaşı alamayanlardanım her ne kadar uumutsuz gibi görünsede ben bu hükümetten bunu umut ediyorum ve inşallah yaptıkları bir sürü saymakla bitmeyten başarılarının yanına bunuda ekleyip bir başarı daha elde edip biz yaş magdurlarını mutlu edceklerinden eminim inşallah hayallerime ulaşırım hükümetimize şimdiden teşekkür ediyorum bizleri unutmamalarını diliyorum

  67. mehmet
    18 Ocak 2013, 22:07

    Şimdi diyelimki 40 yaşında bir vatandaş fabrikada çalışıyor.Ve bu vatandaş 40 yaşında sonra işten bir sebepten dolayı atıldı.ilgililere soruyorum bu vatandaş bu yaşta nerede iş bulacak28 yaşından sonra kimse işe almıyor.Böyle bir mantık varmı.Birde sıkılmadan 65 yaş yaptılar.Bunlar nerede yaşıyor anlamıyorum.