SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 
emeklilikuzman@gmail.com

Emeklilikte yaşa takılanların dikkatine!

En erken nasıl emekli olacağınızı öğrenmek için tıklayın
SGK Hizmet Birleştirme İşlemleri hakkında bilgi için tıklayın
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvurularınız için tıklayın
Bağ-kur Hizmet ve Prim Borcu Sorunlarınız için tıklayın
Askerlik Borçlanmasıyla Erken Emeklilik Hesabı için tıklayın
Çözemediğiniz Her Türlü SSK ve Bağ-kur Sorunları için tıklayın
gaxxi, 01 Kasım 2011, No comments
Categories: SGK Haberleri
Tags: , , ,

Emeklilikte yaşa takılanlar dikkat!

CHP Ankara Milletvekili İzzet Çetin, emeklilik yaşının yükseltilmesi nedeniyle prim gün sayısını tamamlamalarına rağmen yaşa takılanların emekli olması için yasa teklifi hazırladı.

TBMM Başkanlığına sunulan teklif, Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’na geçici bir madde eklenmesini öngörüyor. Buna göre, 8 Eylül 1999 tarihinden önce sigortalı olanlardan erkek ise adına 9 bin gün, kadın ise 7 bin 200 gün malullük, yaşlılık ve ölüm sigortası bildirilmiş olanlar; yürürlükteki yasanın hükümlerine bakılmaksızın düzenlemenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altı ay içinde başvurmaları halinde yaşlılık aylından yaralandırılacak.

Teklifin gerekçesinde, kamuoyunda ”emeklilikte kademeli geçiş” olarak bilinen hükümlerin Anayasa Mahkemesince iptal edilmesinin ardından çıkarılan yasayla, emeklilik yaşının kademeli olarak yükseldiğine işaret edilerek, ”Kademeli geçiş uygulamasıyla 1999′dan önce işe başlayan sigortalıların emekli olacağı yaş, 3 ila 10 yıl arasında uzamıştır” denildi.

Yasa teklifiyle, emekli olmak için gerekli prim ödeme gün sayısını tamamlamakla birlikte mevzuatın öngördüğü yaşı tamamlayamadığı için emekli olamayanların mağduriyetlerinin ortadan kaldırılmasının amaçlandığı ifade edildi. Habertürk
Emeklilikte yaşa takılanların dikkatine!

Comments

No Responses, Leave a Reply
  1. erdal eryol
    01 Kasım 2011, 07:34

    Erdal Eryol
    ”Ž01.01.1967 doğumluyum 20.11.1985 yılında.yaşım 18. bir iş yeri açtım maliye kaydımı yaptırdım bağkur kaydım yapıldı 25 yıl 9000 bin günün doldumu emekli olursun dediler vergimizi pirimizi geciktirmeden ayı ayına devlete olan borcumuzu yatırdık birde 1996 yılında ankara bağkur genel müdürlüğünden tebligat geldi içinde diyorki emeklilik konusunda 25 yılını doldur yani 9000 bin gününü doldur yaşın ne olurs a olsun emeklilik hakkına sahipsin diyor bu bir devlet seneti tahüdname değilmi şimdi 5 sene bekleyeceksin diyorlar sağlık gevencemizide kestiler öksüz yetim gibi ortada bıraktılar adalet bumu sosyal devlet bumu ADALETİN BUMU FANİ DÜNYA devlete borcu olanlara maliye sgk ona buna yapılandırma var bizim gibi dürüst vatandaşlara yok bu türkiyede doğru olmayacaksın yanlış olacaksın yanlış olanlara ödüllendiriliyor doğru dürüst vandaşlar cezalandırılıyor SGK emekçiler esnaflar batırmamıştır türkiyeyi geçmiş siyasilerin kötü yönetimleriğle bir gecede bankaları boşaltanlar batırmıştır dile kolay 9042 gün pirim yatırdım 25 yıl devlete vergimi yatırdım malisef sonuç 5 sene bekleyeceksin diyorlar ben bağkura 18 yaşıda girdiğsem yanlışmı yaptım benden 5 yaş büyük olanlar aynı tarihde girelim onlar emekli olsunlar bizlerde keriz gibi bekleyelim bunun neresinde adelet adelet burada sarsılmıştır haklarımız gabs edilmiştir SAYGILAR.

  2. Mehmet E. SARICAOĞLU
    01 Kasım 2011, 08:18

    Şunu merak ediyorum; Sosyal Güvenlik açıklarının kapatılabilmesi için, yapılan Kanun değişikliği ile yaş haddinden emekli olmak zor hale geldi. (Hatta imkansız) Son Genel seçimden önce, MHP Aydın Milletvekili Sn.Recep Taner tarafından Meclise sunulan;08.09.1999 tarih ve öncesinde SGK’lı olan ve Prim Ödeme Gün Sayısı İle Sigortalılık Sürelerini Tamamlamış, Ancak Yaş İçin bekleyenlerin Emekli Olabilmeleri hakkının tanınması yönündeki önergenin reddedilmesi,(Kaldı ki,bu önergeyi CHP 'de desteklemiştir) yaştan emekli olmayı bekleyenlerin umutlarını söndürdü. Sn.İzzet ÇETİN' in bu yeni Tasa teklifinin daha önceki önergelerden farkı nedir ki iktidar partisi tarafından kabul edilsin? Yani bu yarayı kaşıma operasyonu mu? Yoksa gerçekten biz mağdur SSK çalışanlarını umutlandıran ve en önemlisi de İktidar Partisini ikna edebilecek bir dayanağı var mı? Yoksa biz sunduk, Onlar kabul etmedi demek için mi bu Yasa Teklifi verildi? Bu konuda düşüncelerinizi kamuoyu ile paylaşmanızın faydalı olacağı inancındayım. Bu Yasa Teklifinin ne zaman (tahmin) oylanacağını da merak etmiyor değilim. Saygılarımla. Mehmet SARICAOĞLU / Samsun

  3. Yaşar Gönenç
    01 Kasım 2011, 09:02

    Emekli olmak için prim gün sayısını tamamlayanlara emekli olma hakkı verilmelidir.Çünkü yaşı beklerken bu arkadaşlarsağlık hizmetlerinden de yararlanamamaktadırlar.En azından bu sorun da çözlmelidir.Bunları yaparken de Staj sigortasının da sigorta başlangıcı sayılmasını ve bu konuda da yasal birdüzenelme yapılmalıdır.Mağduriyetler önlenmelidir.

  4. metin ışık
    01 Kasım 2011, 10:12

    slm ben metin 1966 dogumluyum benim senem ve günlerim doldu ssk girişim 01-01-1985 su anda 7002 günüm oldu bu uygulamadan yararlanabileçekmiyim sizlere iyi çalışmalar dilerim kolay gelsin

  5. ece uzun
    01 Kasım 2011, 14:08

    bu yasa sadece ssk lılar için mi emekli sandığı çalışanları da aynı dertten muzdarip çünkü emekli sandığına tabii çalışan ve 13 yıla kadar fazla çalışma piyangosuna denk gelen mağdurlarız biz ne olacağız

  6. tulin ozden
    01 Kasım 2011, 15:25

    insallah,bu yasa cikar..1999'dan once ise baslayanlari kapsamasi buyuk hak gasbiydi..alinan hakkimizi vermeleri adaletli bir uygulama olur..ben 1989 senesinde memur kadrosunda ise basladim..21 yil calistim..ailevi nedenlerden istifa ettim ve yas uygulamasina takildim..2,5 senedir,maas yok,saglik yardimi yok..cok magdur oldum..is bulamadim ve kotu gunler yasadim..binlerce benim gibi magdur bu konuda rahata kavusur ins..tskler ve saygilar..

  7. Mehmet E. SARICAOĞLU
    01 Kasım 2011, 15:26

    Şunu merak ediyorum; Sosyal Güvenlik açıklarının kapatılabilmesi için, yapılan Kanun değişikliği ile yaş haddinden emekli olmak zor hale geldi. (Hatta imkansız) Son Genel seçimden önce, MHP Aydın Milletvekili Sn.Recep Taner tarafından Meclise sunulan;08.09.1999 tarih ve öncesinde SGK’lı olan ve Prim Ödeme Gün Sayısı İle Sigortalılık Sürelerini Tamamlamış, Ancak Yaş İçin bekleyenlerin Emekli Olabilmeleri hakkının tanınması yönündeki önergenin reddedilmesi,(Kaldı ki,bu önergeyi CHP 'de desteklemiştir) yaştan emekli olmayı bekleyenlerin umutlarını söndürdü. Sn.İzzet ÇETİN' in bu yeni Tasa teklifinin daha önceki önergelerden farkı nedir ki iktidar partisi tarafından kabul edilsin? Yani bu yarayı kaşıma operasyonu mu? Yoksa gerçekten biz mağdur SSK çalışanlarını umutlandıran ve en önemlisi de İktidar Partisini ikna edebilecek bir dayanağı var mı? Yoksa biz sunduk, Onlar kabul etmedi demek için mi bu Yasa Teklifi verildi? Bu konuda düşüncelerinizi kamuoyu ile paylaşmanızın faydalı olacağı inancındayım. Bu Yasa Teklifinin ne zaman (tahmin) oylanacağını da merak etmiyor değilim. Saygılarımla. Mehmet SARICAOĞLU / Samsun

  8. Tülay Parlak
    01 Kasım 2011, 16:05

    Umutla bu yasa teklifinin kabul edilmesini bekliyorum. Teşekkürler….

  9. Abidin şahin
    01 Kasım 2011, 17:50

    Hükümetin bu işi çözmesi lazım gün dolu yıol dolu bekle neyi yaşı

  10. nail abaga
    01 Kasım 2011, 18:29

    Milyonlarca yaşı bekleyenlere umut verici haber ama akp destek vereceğini sanmıyorum kimse boşa ümit bağlamasın bence canı gönülden cıkmasını bende isterim ama malesef umutsuz bir yasa teklifi. Cıkmayacağını bile bile neden milletimizi umutlandırıyorlar anlamış deilim :((

  11. erman şahin
    01 Kasım 2011, 19:46

    bu yasa çıkarda yalnız sadettin orhan abimize göre ters bi durum olduğu için çıkmaz boşuna ümitlenmeyin

  12. salih
    02 Kasım 2011, 06:55

    Sayın vekilimiz izzet çetin'e biz mahdurlara göstermiş olduğu iilgiden dolayı teşekkür ederiz.Fakat bu yasa kabul edilirmi,edilmesi için ne yapmak gerekir,bizi b u konuda aydınlatırsa memnun oluruz
    saygılarımızla

  13. MÜGE TİRYAKİOĞLU
    02 Kasım 2011, 11:06

    Bu tasarının kabul görmesi gerçekten çok önemli bir konu milyonları ilgilendiriyor zaten ortada yapılan çok büyük bir haksızlık var benim etrafımda hayatında 2 sene çalışmış ev hanımları dışardan ödeyerek 38-40'lı yaşlarda emekli maaşına bağlanmış doğru dürüst çalışma hayatı olmamış bir sürü insan emekli maaşı alırken ben 18 yıldır çalışıyorum prim günümü ve sigortalılık süremi doldurmama 2 sene kalmış biri olarak 13 sene maaş almak için beklemeyi aklım mantığım hiç bir şekilde almıyor bu haksızlığın en kısa zamanda giderilmesi gerekiyor ben bir çocuklu evli bir bayan olarak 51 yaşına kadar çalışmak istemiyorum yorgunum….

  14. Tülin
    02 Kasım 2011, 15:15

    YAŞ MAĞDURLARI olarak bizler, “ERKEN EMEKLİLİK” istemiyoruz” “AF” istemiyoruz. Sadece, 1999 yılında, elimizden alınan, önceki hakkımız olan, EMEKLİLİK HAKKIMIZIN GERİ VERİLMESİNİ istiyoruz.

  15. macitakdeniz
    02 Kasım 2011, 23:51

    bencede bizler erken emeklilik istemiyoruz sadece 1999 öncesi haklarımızı ve emeklilik yasasını istiyoruz erkeler 42 kadınlar 38

  16. ATİLA SELVİ
    03 Kasım 2011, 09:51

    Ben 22.05.1989 dan berı calıştım son 6 aydır işten cıkarıldık şımdı iş arıyorum kımse bu yaşımda iş vermıyor yaş 47 bıttı emekli olamıyorum. 8000 bın iş gunum var ama 51 yaşını beklemem gerek yasaya göre şimdi bizim sucumuz ne biz işe başlarken kanun neyse onu yapmaları gerekır. inşallah hakkımızı geri verirler

  17. seyhan beceren
    03 Kasım 2011, 16:13

    Nasıl yani, kadınlarda 5900 prim günü olan emekli olamayacak mı? 7200 prim günümü olması gerekli? Bu nasıl bir hesaplama şekli anlamak istemiyorum.

  18. zeki onay
    05 Kasım 2011, 11:46

    Şu CHP linin yaptığıda marifet sanki ben 26 senedir ssk lıyım iki yıldırda işsizim 5375 gün prim emekli olmama yetiyor ben onu fazlasıyla tamamladım ama tutmuş 7200,9000 gün diyor,biz af değil 99 da kendisi 40 yaşında emekli olmuş bir bakan tarafından elimizden alınan hakkımızın geri verilmesini istiyoruz,

  19. Recep ALTUN
    05 Kasım 2011, 14:20

    Başbakanın bir sözü vardı.Maç başlarken kural degişmmezdiye.Bu lafı C H P ye hatırlatıyordu.Bizim suçumuz nedir. 47 yaşında işsiz kalmış bir insanı kim işe alır.Bizim derdimiz magdur olmamak.alın bizi kamuya çünkü bizi özel sektör işe almıyor yada emeklilik hakkımızı verin.

  20. ngüven
    06 Kasım 2011, 01:11

    sskyı sanki biz batırdık birileri boşalttı faturasını millet çekiyor sanki bizleri emekli ederse ülke batar kimleri birgecede zengin ettiyseniz gidin onları sgk nın için kimler boşaltıysa onları tahsiledin bu miilletin hakkını da verin bu kul hakkı

  21. ngüven
    06 Kasım 2011, 01:14

    zaten bu teklif akp den gelseydi kabul görürdü chp veya mhp olunca reddolur tabiki işi inada bindiriyorlar olanda millete oluyor

  22. kenan keskin
    06 Kasım 2011, 12:15

    sayın izzet beye teşekkür ediyoruz ama chp laf olsun torba dolsun mantığıyla iş yapıyor.
    seçimden önce birçok kesimden "iktidara geldiklerinde 1999 tarihli yasanın geriye dönük işleyen maddelerini iptal edeceklerine dair söz vermeleri ve bunu seçim beyannamelerine eklemeleri" istendi.
    eğer bunu yapsalardı şimdi iktidarda idiler.

  23. mahmut özden
    10 Kasım 2011, 11:15

    slm ben mahmut 1967 dogumluyum benim senem ve günlerim doldu ssk girişim 07-05-1985 su anda 9000 günüm oldu bu uygulamadan yararlanabilecek miyim sizlere iyi çalışmalar dilerim kolay gelsin

  24. yılmaz arıkaya
    11 Kasım 2011, 19:55

    http://www.facebook.com/groups/251471951541632/ yaşa takılan hakkını almak isteyen arkadaslar beraber mücadele edelim

  25. yılmaz arıkaya
    11 Kasım 2011, 19:58

    sayın devlet büyüklerimiz sanki bizler bu ülkede yokmuşuz gibiler asıl emeklilik bizlerin hakkı iken yıllar önce ssk nosu olanı para ile prim vererek emekli etti bagkurlu ciftçi öylesıne bizlerin prim günü yılımız olsun fazlası ile var iken bagkurluya ciftciye verdiği emekliliği bizler hakkımız oldugu halde alamadık

  26. AYTUĞ
    13 Kasım 2011, 19:30

    CHP BİZLER İÇİN BİR YASA TASARISI HAZIRLAYIP,MECLİSE SUNMUŞ,YANLIZ SUNMAKLA OLMUYOR,BUNU TAKİP EDİP ÜSTÜNE GİDİLMESİ GEREKİYOR,YOKSA ASKIDA KALIR,NASIL BEDELLİ ASKERLİK DAVASI 1 AY İÇERİSİNDE NERDEYSE KESİNLEŞTİ,BU DURUMDA BİZLER NE YAPMALIYIZ,BEŞ MİLYON KİŞİDEN FAZLA 1999 MAHDURU VAR,BİZLER 25 SENE ÜZERİNDEN EMEKLİ OLMAK ÜZERE SİGORTAYA BAŞLADIK FAKAT,YENİ ÇIKARTILAN KANUNA BİZLERİDE EKLEDİLER TÜLİN KARDEŞİM ŞÖYLE DİYOR – YAŞ MAĞDURLARI olarak bizler, “ERKEN EMEKLİLİK” istemiyoruz” “AF” istemiyoruz. Sadece, 1999 yılında, elimizden alınan, önceki hakkımız olan, EMEKLİLİK HAKKIMIZIN GERİ VERİLMESİNİ istiyoruz.
    VE YERDEN GÖĞE KADAR HAKLI,BİZLER HAKKIMIZ OLAN HAKKI GERİ İSTİYORUZ,BİZLER BU DURUM KARŞISINDA NE YAPMALIYIZ LÜTFEN BİZİ AYDINLATIN, VE BU DURUMUMUZU GÜNDEME GETİRELİM,EĞER BİR YERLERE MAİL YAZMAK GEREKİYORSA ,LÜTFEN ADRES BİLDİRİN VE HEP BİR AĞIZDAN YAZALIM
    SAYGILA

  27. Recep ALTUN
    14 Kasım 2011, 02:33

    CHP Olmayacak dua ya amin diyor. Hükümet istemiyor zor çıkar.Geçen senede MHP deverdi ama hükümet kabul etmedi.Hükümetle anlaşmadan istedigin kadar yasa tasarısı ver boşuna çünkü çogunluk onlarda .Erkekler 9000.Kadınlar 7200 Gün diye verilmiş süre uzamış belki azda olsa bir umut olabilir.İNŞALLAH bu sefer çıkar diye DUA edelim.
    .

  28. hülya duran
    14 Kasım 2011, 22:13

    bende 22 yıldır sgk lı olarak çalışıyorum yıl ve primim dolu ama yaş bekliyoruz sonuçta biz bayanız evimizde çocuklarımıza zaman ayırmak isiyoruz . ve behçe hasası olduğum için çok zorlanıyorum inşallah kısa zamanda yasa çıkarda faydalanırız

  29. ibrahimaltınbicak
    15 Kasım 2011, 11:49

    ben 1984denberli sigortalıyım halen calışıyorum 8100günpirimim var yaştanbekliyoruz neolacak bizim halimiz dahaönceki yasayı bizimolan hakkımızıversinler ricaediyoruz.

  30. omer aybar
    15 Kasım 2011, 18:31

    ben yıllardır uzun yol soforuyum yas sınırı dolayısıyla beklıyorum soforun her an olumle burun buruna sanıyesı yoktur bır maden iscısı polim memuru askerimiz yıpranma oluyorda saniyesi garenti olmayan soforun beden beyin olarak yıpranan soforu dusunsunler ve bize hhukumet olarak yardımcıolun allah rızası icin

  31. doğan özbay
    16 Kasım 2011, 18:57

    af istemiyoruz kazandığımız hakkımızı istiyoruz.bir an önce yılı dolan vatandaşları emekli edin.

  32. Seyhan Beceren
    18 Kasım 2011, 01:56

    Ben 38 yaşında bir kadınım, bir çocuk annesiyim ve bir eşim, bu görevlerimin ve yıpranmamım sonucunda emekliliğim olmayacak ben evime katkıda bulunmak için 20 sene aktif çalıştım ve hakkım elimden alındı.O kadar çok yıprandım ki iş başvurularımın hiçbirisi olumlu dönmüyor. Bugün bir çok üniversite mezunu gencimiz işsizken beni niye arasınlar.Ben yapılan bütün haksızlıklar kerşısında birlikte hareket edelim istiyorum ama ben facebok’mu diyorsunuz ben bunlardan anlamam sizlere mail adresimi gönderiyorum bir dernekmi kurmamız gerekiyor ne yapacaksak yapalım ben varım.İsyan ettiğim diğer konu ise yıllarca sağlık primi kesildi işsiz kaldım sağlıktan yararlanamıyorum, kesilen bu meblayı bankaya yatırsaydılar şu an en iyi hastanede paşalar gibi bakılırdım.

  33. erdal eryol
    18 Kasım 2011, 07:49

    Erdal Eryol
    ”Ž01.01.1967 doğumluyum 20.11.1985 yılında.yaşım 18. bir iş yeri açtım maliye kaydımı yaptırdım bağkur kaydım yapıldı 25 yıl 9000 bin günün doldumu emekli olursun dediler vergimizi pirimizi geciktirmeden ayı ayına devlete olan borcumuzu yatırdık birde 1996 yılında ankara bağkur genel müdürlüğünden tebligat geldi içinde diyorki emeklilik konusunda 25 yılını doldur yani 9000 bin gününü doldur yaşın ne olurs a olsun emeklilik hakkına sahipsin diyor bu bir devlet seneti tahüdname değilmi şimdi 5 sene bekleyeceksin diyorlar sağlık gevencemizide kestiler öksüz yetim gibi ortada bıraktılar adalet bumu sosyal devlet bumu ADALETİN BUMU FANİ DÜNYA devlete borcu olanlara maliye sgk ona buna yapılandırma var bizim gibi dürüst vatandaşlara yok bu türkiyede doğru olmayacaksın yanlış olacaksın yanlış olanlara ödüllendiriliyor doğru dürüst vandaşlar cezalandırılıyor SGK emekçiler esnaflar batırmamıştır türkiyeyi geçmiş siyasilerin kötü yönetimleriğle bir gecede bankaları boşaltanlar batırmıştır dile kolay 9042 gün pirim yatırdım 25 yıl devlete vergimi yatırdım malisef sonuç 5 sene bekleyeceksin diyorlar ben bağkura 18 yaşıda girdiğsem yanlışmı yaptım benden 5 yaş büyük olanlar aynı tarihde girelim onlar emekli olsunlar bizlerde keriz gibi bekleyelim bunun neresinde adelet adelet burada sarsılmıştır haklarımız gabs edilmiştir SAYGILAR.

  34. veli
    18 Kasım 2011, 13:55

    Hükümet Erken Emeklilik İçin Düğmeye Bastı
    HÜKÜMET DÜĞMEYE BASTI BEDELLİ ASKERLİK TAMAM SIRADA ERKEN EMEKLİLİK VAR

    EMEKLİ YAŞINI DOLDURDUĞU HALDE PRİM YETERSİZLİĞİNDEN DOLAYI EMEKLİ OLMAYI BEKLEYENLER VE YAŞ HADDİNDEN EMEKLİ OLMAYI BEKLEYENLERE MÜJDE

    Hükümet Erken Emeklilik için düğmeye bastı, Çalışma Bakanlığının emekli yaşını doldurduğu halde emekli olamayanlar ve yaş haddini bekleyenler için çalışma başlattığı kulislerde konuşuluyor. Hükümet bedelli askerlikten sonra emekli olmayı bekleyenlere müjdeyi verecek. Bedelli askerlik konusunda Başbakan Erdoğan yüz binlerce kişinin merakla beklediği açıklamayı yaptı. İstanbul'da sosyal yardım programında konuşan Erdoğan konuşmasının sonunda bedelli askerlik çalışmasının sona erdiğini ilgili yasal düzenlemenin de haftaya yasallaşacağını söyledi.

    ŞEHİT AİLESİNDE İKİNCİ KİŞİYE DE İŞ

    Başbakan Erdoğan buradaki konuşmasında şehit ailelerinden artık bir kişinin daha işe alınacağını ifade ederek, terörden zarar gören ailelerin de şehit aileleri gibi maaş alacağını ve bu ailelerin de istihdamda öncelikli bir noktada tutulacağını söyledi

    İşte Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın açıklamalarının satır başları:

    Kadın bir toplumun esas aynasıdır. Toplum kadınla değişir kadınla dönüşür. Kadınların değişimi olumlu yöndeyse o toplumda ufuk aydınlıktır. Zira çocuğu şekillendiren kadındır. Annedir. Erkeği şekillendiren annedir eştir. 12 Eylülde kadınlara eşitlik ilkesine aykırılığı da ortadan kaldırdık. Bir sorunu görmüyor olmak o sorunu ortadan kaldırmıyor.

    Ankara kulislerinde şimdi hükümet emekli yaşını doldurduğu halde prim yetersizliğinden dolayı emekli olmayı bekleyen binlerce vatandaşa müjde vermeye hazırlanıyor.

    Emekli yaşını doldurduğu halde prim yetersizliğinden dolayı emekli olamayan vatandaşlar geriye dönük hizmet borçlanması yaparak emekli olabilecekler.

    Erken emeklilikle ilgili daha önce Ak parti milletvekilleri kanun teklifi vermişti. Şimdi sırada yaş haddinden emekli olmayı bekleyenlere de hükümet müjdeyi verecek.

    Binlerce memurun gözü erken emeklilikte, işsizliğin önünün açılması için hükümet erken emekliliğe sıcak bakıyor.

    Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın bu müjdeyi kamuoyuna çok yakında açıklayacağı kulislerde konuşuluyor.

  35. zerrin mavi
    19 Kasım 2011, 14:56

    bütçemizden kısarak yıllarca isteğe bağlı ödedik son kanuna göre emekli olamıyoruz başka gelir olmayınca nasıl geçiniriz iştebu yaştan sonra vermiyorlar hakkımızı geri istiyoruz lütfen sesimizi duyurun

  36. tulin ozden
    20 Kasım 2011, 15:42

    hukumet haksızlıga son verıcek..yas dolmasini bekleyenler emekli edilecek..olumlu dusunelim ki,b yasa acil ciksin..magduriyetler son bulsun ins,,

  37. salih
    23 Kasım 2011, 22:27

    Bizler 25 sne 5500 iş günü tamamladıktan sonra emekli olmak için sigortalandık fakat ne varki 1999 çıkan kanun ile bu hakkımız geri alındı.emekliliğimize 3 ile 10 sene eklendi ,bu sebeten dolayı emekli olamiyoruz.Diğer taraftanda bizlerin nufusu kadar işsiz genç var.Bizlerin emekli olması bu gençelrin iş sahibi olaması demektir.
    Devletimiz bedelli askerlik sonrasında biz mahdurlar içinde bir kanun çıkartmasını dört gözle bekliyoruz. 2,5 ile 5 milyon arasında 1999 çıkartılan kanun yüzünden emekliği hak ettiği halde emekli olamayan mahdurlar var. bizler 25 sene 5500 iş günü olarak sigortaya başladık.Bizler içinde bedelli askerlik sonrası bir kanun çıkartılmasını dört gözle bekliyoruz

  38. m sena olgaç
    13 Aralık 2011, 15:29

    bende aynı durumdayım aynen katılyorum ben ve abım aynı

  39. nayime tiryaki
    15 Aralık 2011, 14:04

    92 de sigortali basladim ve 5700 günü doldurdum ama malesef yas bekliyorum 14 beklemem gerekiyor belki okuyan gencsin calir diyebilir ama çocuma bakacak kimse yok mecburen axrilmak zorunda kaldim bu adaletmi basbakan 3 cocuk diyor ama biz 1 cocuga bakacak kimse bulamiyoruz kirda oturuyorum bu zamanda gecim zor hakettim halde maaşta alamiyorum yas beklemek zorudayim
    bu adaletse dişarda bos gezen var hakimiz yeniyor devlet bzm bu sorunada çare bulsalar?

  40. dilek emiroğlu
    17 Aralık 2011, 23:07

    bende yaşı bekliyorum 6000 den fazla primim var.ve bu yasaya isyan ediyorum.neden neden neden bekliyorum.koşullara bağlı işe erken girdik yoksulluğumuzu fakirliğimizi birkez daha yüzümüze vuran bu yasaya hayır diyoruz ama sesimizi kimse duymuyor.bu yasaya da hayır bu adaletede hayır diyoruz olmaz olsun böyle adalet

  41. Kemal çokçekmiş
    20 Aralık 2011, 23:40

    Bu kanun mutlaka yürürlüğe girmeli,5200-7200-9000 tamamladık emekli olamadık , bu nasıl kademeli geçiş anlamıyorum.İnşallah bu haksızlığa son verirler.Çok süper bir haberrrr.İnşallah

  42. gizem
    22 Aralık 2011, 11:39

    Okuyucularun dikkat etmediği bir nokta var burada kadınlarda 7200 prim,erkeklerde 9000 prim ödemiş olması gerekiyor.Benim primim 6300 yaştan bekliyorum böyle bir yasa çıksa bile yinede yararlanamayacağız..

  43. meral Kala
    23 Aralık 2011, 00:29

    657 de çalışan bir bayan olarak sayın başbakanımdan bir kereye mahsus emeklilik yasası çıksın hemde zorunu olsun kişinin isteğine bırakılmaması daha iyi olur öyle insan varki ilk okulu dışardan bitirmiş orta lise dışardan bitirmiş adam binlerce işsiz olan gençlere imkan olsun neymiş maaş emekli olursa düşer ya hiç imkanı olmayan ne yapsın artık Devlet dairelerinde o kadar kendi bilmeyen cahil insanlar varki ama devlet daireleri işgal edenler insanlar çok adamlar 35 senelik olmuş maaşda düşüş olur diye yüksek mevkide olacak kişiler boş yazık onalara

  44. Mustafa ORAL
    23 Aralık 2011, 19:20

    meral hanım günü dolupta nedensiz emekli olmadan bende karşıyım yalnız okumayan veya okuyamayan insanları bu derece küçültmenizde doğru değil cahillik okul bitirmekle geçmiyor ben nice diplomalı sözüm onlara diplomalı gördüm ben ilkokul mezunu biri olarak bir kamu kuruluşunda ne teknisyenler ne teknikerler hatta ne mühendisler yetiştirdim bir bilseniz lütfen yorumlarımızı insanları inciltmeden yapalım saygılarımla

  45. metehan
    25 Aralık 2011, 22:07

    emekli milletvekillerinin maaşları için iki günde yeni düzenleme yapılıyor meclisten geçiyor ve bir milletvekili iki senede emekli ediliyor diğer tarafta ssk batık diye emeklilik yaşı uzatılıp mezarda emeklilik deniliyor adaletmi bu..

  46. n guven
    27 Aralık 2011, 11:00

    kendi maaşlarına gelince iktidar muhalefet birleşiyor jet hızıyla kanun çıkartıyorlar .zehir zıkkım olsun haram olsun bu milletin hakkını verecekler .tüyü bitmemiş yetim hakkı var bu dünyanın öbür dünyası da var haram zehir zıkkım olsun hepsine

  47. vatandaşın biri
    27 Aralık 2011, 12:09

    Milletvekillerine aldıkları bu paraları ve kıyak emeklilik imkanlarını helal eden var mı? Ben etmiyorum…

  48. medemiray
    27 Aralık 2011, 12:14

    özel sektörde çalışanın böyle bir lüksü yok.yani emekli olunca maaşım düşer ,ben iyisimi bastonlada olsa gidip gelmeye devam edeyim diyen,hiçbir özel sektör çalışanı yoktur herhalde. maaş+iş+emeklilik garantisi olan kamu çalışanları ile özel sektör arasındaki en büyük fark budur.yani kamuda çalışanın prim günü diye bir sorunu,yatıp yatmadığıyla ilgili bir kaygısı hiç olmamıştır.daha bir çok nedenlerle özel sektörde çalışanların hakları verilmemektedir.en basit prim gün ve yılını dolduran ssk lılar ,ileri yaşda da işsiz kalarak adeta sefalete sürükleniyorlar.hiç kimsede bu konuya bu anlamda sahip çıkımyor.45-50 yaşından sonra bu insanlar nasıl iş bulacak,nasıl geçimini sağlayacak.ya devlet bu durumdakileri, emeklilikleri gelinceye kadar istihdam etsin yada emeklilik haklarını versin.

  49. SALİH CAN
    04 Ocak 2012, 12:19

    Sayın devlet büyüklerim çalışmalarınızda başarılar
    Ben SALİH CAN
    ”Ž20.05.1967 doğumluyum 25.09.1986 yılında. bir iş yeri açtım maliye kaydımı yaptırdım bağkur kaydım yapıldı 25 yıl 9000 bin günün doldumu emekli olursun dediler vergimizi pirimizi geciktirmeden ayı ayına devlete olan borcumuzu yatırdık birde 1996 yılında ankara bağkur genel müdürlüğünden tebligat geldi içinde diyorki emeklilik konusunda 25 yılını doldur yani 9000 bin gününü doldur yaşın ne olurs a olsun emeklilik hakkına sahipsin diyor bu bir devlet seneti tahüdname değilmi şimdi 4 yıl 7 ay bekleyeceksin diyorlar pirimi yatırmaya devam etmezsen sağlık güvencemizide keseceklerini söylüyorlar öksüz yetim gibi ortada bıraktılar adalet bumu sosyal devlet bumu devlete borcu olanlara maliye sgk ona buna yapılandırma var bizim gibi dürüst vatandaşlara yok bu türkiyede doğru olmayacaksın yanlış olacaksın yanlış olanlara ödüllendiriliyor doğru dürüst vandaşlar cezalandırılıyor SGK emekçiler esnaflar batırmamıştır yeşilkartlı ları bir araştırsınlar türkiyeyi geçmiş siyasilerin kötü yönetimleriyle bir gecede bankaları boşaltanlar batırmıştır dile kolay 25yıl 9000 günü geçik pirim yatırdım 25 yıl devlete vergimi yatırdım maalesef sonuç 4 yıl 7 ay bekleyeceksin diyorlar bu kul hakkıdır helal olmaz haramdır ben bağkura 18 yaşıda girdiysem yanlışmı yaptım benden 5 yaş büyük olanlar aynı tarihde girelim onlar emekli olsunlar bizlerde keriz gibi bekleyelim bunun neresinde Adelet , Adelet maalesef burada sarsılmıştır haklarımız gasp edilmiştir gereğini yapacağınıza inanıyorum SAYGILAR. SALİH CAN

  50. süleyman demir
    12 Ocak 2012, 19:56

    ben 1.1.1966. dogumluyum 3.11.1982 senesinde ssk.lı oldum .tam emekli oldum derken yaşa takıldık tabiki ödemeye devam ettik şimdi 12 ayım kaldı ve işsiz kaldım.yaşım46 benim iki cocugum var birisi üniversitede okuyor biri lisede şu an işsizlik sigortası alıyorum ve şimdi emekliligi gelipte yaşı beklerken pirim ödeyenlerin mağaş fazla ödedigi her ay icin iki lira eksik magaş alacagı söyleniyo daha sonra bu konu düzeltilecekmiş ihtibak yasası gibi arkadaşlar sizlerin anlayacagı gibi bu parmaktaki balla bizi pırakın bizim cocukları bile kandırırlar cocuklarımızda mezarda iş bulurlarsa emekli olurlar ben diyorumki emekli olmak istiyorsan millet vekili olmak lazım hoşca kalın

  51. hayrettin meşeli
    15 Ocak 2012, 11:16

    3600 gün den yştan emekli olmuş 2000 öncesi benden fazla para alıyor. ben 7150 gün prim ödedim. 2010 da emekli oldum. daha az maaş alıyorum. nasıl oluyor bu? 2000 önce emekli olanlar düşük maaş almıyorlarki.adaletsizlik var. bu emelilik sisteminde

  52. MAHMUT
    02 Şubat 2012, 17:50

    Yasama yetkisini elinde bulunduranlar, isterlerse emeklilik için aranan prim ve yaş şartlarını sürekli yükselterek kişilerin emekli olmasını imkansız hale de getirebilirler.
    Bu tür yasalar yürürlüğe girdiği tarihten itibaren ilk defa sigortalı olanları kapsamalı, yürürlük tarihinden önce sigortalı olanlar ise eski yasa hükümlerine göre emekli olmaları imkanı sağlanmalıdır.
    Kanun yapıcılar tarafından buna fırsat verilmemelidir. Emeklilik şartları beklenen hak değil, kazanılmış hak olmalıdır. Çünkü; Beklenen haklar değiştirilebilir”¦
    1999 yılında nasıl emeklilikte yaş kuralı getirilmişse aynı şekilde TBMM’den çıkacak bir karar ile de ortadan kaldırılabilir.

  53. atila selvi
    03 Şubat 2012, 11:57

    arkadaşlar bızlere yapılan gasp olayını her fırsatta dıle getırmemıze ragmen ıktıdar gözunu ve kulagını tıkamıştır sayın başbakan şımdıde musluman genclık yetıştırecem dıyor ya sabır mıllet yeterınce musluman sen onu bırakda emeklı olamıyan pırımı dolmuş işsız gucsız eve ekmek göturemıyen soguktan kırılan vatandaşının hakkını gerı verde emeklı et asıl muslumanlık budur ben bu hukumetten umudumu ketım boşuna yorulmayalım ama cok entarasandırkı yapılan anketlerde gıne bırıncı partı konumunda bu demektırkı bıze bu gerek hatta az bıle yerınde olsam ıktıdarın yaşı dahada uzatırım bıze böylesı gerek

  54. ATİLA SELVİ
    03 Şubat 2012, 12:03

    CHP ZAMANINDA SECIM ÖNCESI NEDEN BUNU VATANDAŞA VAAD ETMEDI ŞİMDİ AKP YE ÖNERGE OLARAK VERIYOR KABUL GORMUYECEGINI BILE BILE CHP SADECE ŞU AN YAPTIGI GÖZ BOYAMAKTAN BAŞKA BIR HALT DEGILDIR YUREKLI ISEYDI SECIMDEN ÖNCE VAAD EDEYDI BIR CHP Lİ OLARAK KINIYORUM ÖNERGELERINI

  55. süleyman Erten
    03 Şubat 2012, 19:45

    Ben de AK partiye oy veren biri olarak şunu yazıyorum.Kanun çıkarılıyorsa çıkan kanundan sonra ki tarih uygulanmalıdır.Bu kanun rahmetli Özal zamanında çıktı,nasıl Özal zamanında insanlardan konut edindirme adı altında para toplanmış ve geri ödenmemiş bu haksızlık AK parti hükümeti tarafından giderilmiş ise ben inanıyor ve Güveniyorum ki sayın Başbakanımız bu sorunu da kısa sürede çözer.Kandiliniz mübarek olsun!.

  56. mustafa kuvancı
    14 Şubat 2012, 23:07

    ben 1970 doğumluyum ssk ya 27 yıldır pirim ödedim gün olarak 9000 gün ben emekli olamıyorum 7 yıl daha bekleyeceğim 3600 gün pirim ödeyen başka bir vatandaş yaşı fazlalığıyla emekli olabiliyor sayın adalet partisi adalet bunun neresinde bana bir anlatırmısınız

  57. Ahmet Hamdi
    17 Şubat 2012, 08:33

    1999 dan önce sigortalı Oldum ben girdiğimde yaş SINIRI yoktu prim gününü dolduran emekli Oluyordu bana sormadan kanunu değiştirdiler …Burada Büyük bir haksızlık var Bu haksızlığa AKP de Ortak oldu ÜZERİNE YATTI…

  58. Cemal AYYILDIZ
    19 Şubat 2012, 13:10

    1985 ssk gırıslıyım 2010 yılında emeklı olmam gerekırken 2016 yılını beklemekteyım cıkan yasalar ılerıye dogru gelece dogru calısır gerıcı dusuncelı kısıler haklarımızı gasp ettıler adeletten bahseden akp de buna seyırcı kalıyor adaletın varsa bu haksızlıgı gıderırsın sayın okurlar ve madurlar bu bırazda bızlerın pasıvlıgınden oldu hakkımızı kanunı yollardan aramadık su anda dahı mılyonlarca ımzayla ilgili mahkemelere başvursak ınanıyorumkı gasp edılen haklarımızı alacagız bırde secım zamanı madurıyetlerımızı unutmayalım tum partıler ve yonetımı bızım ulkemızın ınsanı ıscıye memura calısana koyluye ısverene kısacası ulkemızın gelecegıne ve huzuruna katkıda bulunacak kısılerı destekleyelım bırgun haklarımızı ıade edecek yasaların cıkacagına ınanıyorum saygılar

  59. süleyman demir
    20 Şubat 2012, 20:19

    ben bu ülkede dürüs calışıp pirimini ödeyip tek istedigi emekli olmak icin feryat edenlerin feryadına bu vekillerin he psinin fıransız kalacaktır kendilerine gelince şipşak anında görüntü yapmaları hayret verici bu vekiller bunları secen bizlerin huzuruna nasıl cıkacaklar nasıl oy isteyecekler nasıl yuzleri kızarmayacak ben şahsen vatandaş olarak utanıyorum birtarafta hakları elinden alınmış insanlar birtarafta böyle vekiller hazreti ömer adeleti istiyorum ALLAHA inanıyorlarsa birğün bu adaleti düzgün dagıtan bir ALLAH dostunun gelmesi dilegiyle alma mazlumun ahını cıkar aheste aheste diyorum

  60. sultan özdemir
    12 Mayıs 2012, 15:03

    bende yaş maduruyum 1989 da işe başladım ve şu anda işzizim bizlere iş vermiyorlar bizler artık emeklilik hakkımızı istiyoruz dilenmiyoruz lütfen biraz vicdanlı olalım ve ben okadar yorum gönderiyorum neden yayınlanmıyor tşk

  61. SADEDTİN YILMAZ
    12 Mayıs 2012, 16:19

    TEKLİF YASNLIŞA YANLIŞLA GİDEN BİR TEKLİF.SATEN ZOR ŞARTLARLA 5000 GÜNÜ TAMAMLAMIŞA 9000 ŞARTI GETİREN BİR TEKLİF.HİC VERİLMESE DAHA İYİ 9000 BİNİ BULAN YAŞI SATEN BULMUŞ DEMEKTİR.SSK YI YATIRAN İŞVERENLER YENİ YENİ ÇIKTI.ÖNCELERİ SSK PİRİMİ YATIRAN İŞVEREN VARMIYDI.MAGDUR OLAN BUADAMLAR EMEKLİ HAKKI GASBI EDİLEN GENE BU ADAMLAR.VEKİL YASA VERİYOR BUNLARA GENE ÇARE YOK.BU NASIL BİR KÖRLÜK ANLIYAMADIM.

  62. ADNAN EMİR
    13 Mayıs 2012, 15:25

    1985 YILINDAN BERİ ÇALIŞIYORUM.ŞU ANA KADAR 9100 GÜN PRİM OLDU. DAHA 5 YIL BEKLEYECEĞİM.MEVCUT EMEKLİLER 5000 GÜNDEN EMEKLİ OLDULAR. PAŞA PAŞA HER AY GİDİP MAAŞLARINI ALIYORLAR. BEN BU YASAYI ÇIKARTAN ANASOL M HÜKÜMETİNE VE BU HAKSIZLIĞI GİDERMEYEN AKP HÜKÜMETİNE HAKKIMI HELAL ETMİYORUM.HAKLININ YANINDA OLDUĞUNU SÖYLEYENLER BİRAZ ADİL OLSUNLAR. MAHŞERDE BU HAKSIZ YASAYI ÇIKARANLAR VE BU HAKSIZ YASAYI KALDIRMAYANLAR İLAHİ ADALET ÖNÜNDE HESAP VERECEKLER. 2 YIL ÖNCE EMEKLİ OLMAM GEREKİRKEN HALEN ÇALIŞIYORUM HEMDE ÖZEL SEKTÖRDE ÇALIŞIYORUM. ALLAHTAN REVAMI ?

  63. murat korkmaz
    20 Mayıs 2012, 22:49

    1968 doğumluyum sigorta girişim 1984 25 yılı ve 7030 günüm oldu 3 yılda yaş haddi doldu bir an evvel emeklilik yasasının çıkmasını meclisteki tüm vekil ve sayıın başbakanımızdan çok acil çıkması için vekilleri sayın başbakanı göreve çağırıyorum saygılarımla

  64. cengiz elvanağacı
    24 Mayıs 2012, 12:14

    miletvekilleri dört yılda emekli olurken çalışanişci 25 yıl çalışıyor neden emekli olamıyor.benim sigortam 84 'den primim doldu 5 yıl daha bekliyecem emekliliği ve biz özel şirketde çalışıyoruz iş garantin yok iş zorluğu çok köle niteliğinde kullanılıyor işci bunu düzenleyen hükümete ve para babalarına kendinize gelin diyorum….yaşını doldurulanların biran önce emekli olmasını istiyorum.

  65. YUSUF KORKMAZ
    26 Mayıs 2012, 23:00

    GÜNDELİK İŞLERDE ÇALIŞIP BİR AYI 15 GÜN SAYILAN TARIM SSK LILAR 20 YILDA 3600 GÜNÜ ANCAK TAMAMLAYABİLİYORLAR BU YASA TASARISINA GÖRE 7200 DOLMASI İÇİN 40 YILMI ÇALIŞACAKLAR ONLAR HİÇ BAHSEDİLMİYOR HERKES KENDİNE GÖRE YORUM YAPIYOR ONLARADA 3600 GÜNÜ DOLDURANLARDA DİYE YASA TASARISI DEĞİŞTİRİLSİN

  66. Hatice CENGİZ
    27 Mayıs 2012, 17:31

    1972 doğumluyum, l987 yılında lise de staj yaparken SSK işe giriş kartım ve numaram verildi, 2 sene staj yaptım sonra 1990 yılı haziranında prim ödemem yaılarak işe başaldım işe girişimde tekrar işe giriş bildirgesi dolduruldu çünkü sigortam 1987 yılında başlamıştı. özel sektörde en ağır şartlarda çalıştım 5 nisan kararları çıktığında hamile olduğum için işten çıkartıldım 1 sene sonra tekrar işe girdim ve halen çalışmaya devam ediyorum 7400 gün gibi bir primim var ama sigorta başlangıcım 1990 yılı esas alınıyor ve kademeli geçişten yararlanarak 7 sene sonra emekli olabileceğim söyleniyor, oysa 20 yıl ve 5000 günümü zaten çoktan aşmış durumdayım,hakkım olanı yani artık gücümün tükendiğini hissederek emekli olmak istiyorum. Ben erken emeklilik değil hakkım olanı istiyorum, özel sektörde çalışıyorum işten çıkartılsam iş bulma şansım yok, peki emeklilik oda yok, bu nedemek sürün dostum sürün….

  67. gülcan özdemir
    29 Mayıs 2012, 13:54

    Arkadaşlar ben ilk ssk lı olurken şartlar farklıydı yaş olayı yoktu 5000 iş günü be 20 yıllık bir süre gerekiyor idi. Bu şartları yerine getirebiliriz dedik iyi dedik .Bu motivasyon ile çalışırken birden hoooooooooop dediler durun hayalleriniz suya düştü çokta umutlanmayın .ben 2009 yılında 20 yıllık sürem fazlasıylada iş günüm doldu ama ben hala çalışıyorum ,çünkü yaş şartının bekliyorum 2019 yılında emekli olacağım.Üstelikte asgari ücretten çalıştığım için emekli maaşımdada gün geçtikce düşüş olacak.Benim emekliliğim tam 10 yıl uzadı.Ama biz hala kuzu gibi yatıyoruz.''uyur idik uyardılar,diriye saydılar bizi.Koyun olduk ses vermedik,sürüye saydılar bizi.Bizi öyle alıştırdılarki haklarımız elimizden hızla bir bir gidiyor bizde ses yok.Nasılsa birileri ses çıkartır diyip bekliyoruz.Ve bunun cezasınıda işte böyle çekiyoruz.

  68. Günay Andırman
    01 Haziran 2012, 20:22

    1992 yılında işe girdim 1969 doğumluyum 1999da çıkan yasadan dolayı daha 6 yıl daha çalışmam gerekiyor.sonradan özelleşen bir kurumda çalışıyorum ve özel sektörde çalışmak kadar rezil bir şey yok.ne çok çalışmanız dikkate alınıyor ,nede dürüstçe…..