SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 
emeklilikuzman@gmail.com

Emeklilik yaşını bekleyenler için verilen yeni yasa teklifi TBMM’den geçer mi?

En erken nasıl emekli olacağınızı öğrenmek için tıklayın
SGK Hizmet Birleştirme İşlemleri hakkında bilgi için tıklayın
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvurularınız için tıklayın
Bağ-kur Hizmet ve Prim Borcu Sorunlarınız için tıklayın
Askerlik Borçlanmasıyla Erken Emeklilik Hesabı için tıklayın
Çözemediğiniz Her Türlü SSK ve Bağ-kur Sorunları için tıklayın
gaxxi, 30 Ekim 2011, No comments
Categories: SGK Haberleri
Tags: , , ,

Yaşı bekleyenler emekli olabilecek mi?

Bildiğiniz gibi ülkemizde emeklilik şartlarıyla ilgili en önemli düzenlemelerden birisi 1999 yılında yapıldı.

Bu kapsamda bayanlar için 58, erkekler için 60 yaş şartı getirildi. Yeni yaş koşulu 8 Eylül 1999 tarihinden sonra ilk defa çalışmaya başlayanlar için uygulanacaktı. Ancak bu tarihten önce işe başlamış olanlar için de kademeli bir yaş skalası belirlendi. Hal böyle olunca yakın zamanda emeklilik hesabı yapan bütün çalışanlar için emeklilik tarihi uzamış oldu.

İşte o tarihten beri bu kesimde, yani 2000 yılından önce çalışma hayatına başlamış işçi, memur, esnaf vb. vatandaşlarda bir rahatsızlık var. Özet olarak, 1999 yılında getirilen yaş şartının kendileri hakkında uygulanmamasını talep ediyorlar. Bu taleplerini de hemen her platformda dile getiriyorlar.

Yasa teklifi verildi ama

Bu konuyla ilgili farklı tarihlerde yasa teklifleri verildi. Nitekim en son teklif de geçtiğimiz günlerde CHP Milletvekili İzzet Çetin tarafından verildi. Ancak teklifin yasalaşma ihtimali yok denecek kadar az. Zira gerek 1999 yılında yapılan düzenleme gerekse 2008 yılında yürürlüğe giren sosyal güvenlik reformu, sosyal güvenlik açıklarını azaltmaya dönüktü. Bu tedbirlere rağmen açıklar hâlâ istenen düzeye çekilebilmiş değil. Dolayısıyla böyle bir ortamda, özellikle AK Parti milletvekillerinin söz konusu teklife sıcak bakması pek muhtemel görünmüyor. Dolayısıyla emeklilik için yaşı bekleyen okurlarıma fazla ümitlenmemelerini tavsiye ediyorum.

Sadettin ORHAN – BUGÜN
Emeklilik yaşını bekleyenler için verilen yeni yasa teklifi TBMM'den geçer mi?

Comments

No Responses, Leave a Reply
  1. hasan demirkol
    30 Ekim 2011, 20:38

    Anayasada kazanılmış haklar iptal edilemez diye madde var nasıl oluyoda 1999 da çıkan yeni kanun önceki kazanılmış hakları iptal edip yeni çıkan kanuna yani kademeli emekliliğe sokuyo bakın en soın çıkan emeklilik kanunu çıktığı tarihten sonrasını kapsıyo öncesini kapsamıyor yasa öyle olmalı dimi?

  2. n güven
    30 Ekim 2011, 20:48

    eski kazanılmış hakları aldılar kendileri gibi herkes millet vekili degilki erken emekli olsun bunları allaha havale ediyorum

  3. sedef
    01 Kasım 2011, 01:02

    eski kazanılmış hakları aldılar kendileri gibi herkes millet vekili degilki erken emekli olsun bunları allaha havale ediyorum belki daha genc olabılırız olsun anamız babamız k yasta işe vermiş ssk olalım dıye devlet verılmıs hakları gegıstırıp duruyo yap emeklı işsiz bır duna vatandas var emeklıyı calstırtma ıyı maasla evde oturt

  4. zühtü mehmet tekinler
    01 Kasım 2011, 01:03

    evet katılıyorum sizlere ve bende 1982 sigortalı olarak çalımaktayım sene 2011 oldu hala birfiil çalışmaktayım ozamanki çıkan yasaya göre 2014 emekli olacayım tabiki başka yasa gelmes yani toplam 31 yıl çalışacayım yaklaşık 8750 pirimim var nerdeyse ikikere emekli olunurdu halbuki buyasa çıktıgında 23 yılık sigortalıydım emeklilime 2yıl kala 6yıl daha çalışma zorunluluğu getirildi benim zoruma giden 6 yıl fazladan çalışmak konuyla ilgilenenler soruyorum kendileride acaba 2 yıları kalsayıdıda sonradan 6 yıl fazla çalışacaksın deselerdi acaba neler yaparlardı kesi kendileri içi yasaları attını üstün getirirlerdi saygılarımla

  5. Vahap KUNT
    01 Kasım 2011, 06:58

    Yasa teklifinin geçmemesi gerektiğini düşünenlere 45 yaş üzeri işsiz ve emeklilikte yaşı bekleyenler adına sorarım çalışacak bir işleri olmasaydı ve bakmakla yükümlü oldukları bir aileleri olsaydıda yine aynı yorumu yaparmıydın acaba yok yinede aynı düşüncem olurdu diyorsan allah sizlerede o günleri göstersin diyorum. Zira sosyal güvenlik açıklarını ben yaratmadım. Şahsen hakkımı helal etmiyorum kimki benim hakkımı yediyse onlarıda ALLAH 'a havale ediyorum

  6. erdal eryol
    01 Kasım 2011, 07:43

    Erdal Eryol
    ”Ž01.01.1967 doğumluyum 20.11.1985 yılında.yaşım 18. bir iş yeri açtım maliye kaydımı yaptırdım bağkur kaydım yapıldı 25 yıl 9000 bin günün doldumu emekli olursun dediler vergimizi pirimizi geciktirmeden ayı ayına devlete olan borcumuzu yatırdık birde 1996 yılında ankara bağkur genel müdürlüğünden tebligat geldi içinde diyorki emeklilik konusunda 25 yılını doldur yani 9000 bin gününü doldur yaşın ne olurs a olsun emeklilik hakkına sahipsin diyor bu bir devlet seneti tahüdname değilmi şimdi 5 sene bekleyeceksin diyorlar sağlık gevencemizide kestiler öksüz yetim gibi ortada bıraktılar adalet bumu sosyal devlet bumu ADALETİN BUMU FANİ DÜNYA devlete borcu olanlara maliye sgk ona buna yapılandırma var bizim gibi dürüst vatandaşlara yok bu türkiyede doğru olmayacaksın yanlış olacaksın yanlış olanlara ödüllendiriliyor doğru dürüst vandaşlar cezalandırılıyor SGK emekçiler esnaflar batırmamıştır türkiyeyi geçmiş siyasilerin kötü yönetimleriğle bir gecede bankaları boşaltanlar batırmıştır dile kolay 9042 gün pirim yatırdım 25 yıl devlete vergimi yatırdım malisef sonuç 5 sene bekleyeceksin diyorlar ben bağkura 18 yaşıda girdiğsem yanlışmı yaptım benden 5 yaş büyük olanlar aynı tarihde girelim onlar emekli olsunlar bizlerde keriz gibi bekleyelim bunun neresinde adelet adelet burada sarsılmıştır haklarımız gabs edilmiştir SAYGILAR. anladınmı orhan bey sen bu durumlara düşseydin orhan beyyyyyyyyyy anla taraf olma senin nerden olduğunu millet anlıyor zaten

  7. Sibel çaglar
    01 Kasım 2011, 10:19

    Bende katılıyorum. Verilen hak geri alınmaz şu anda beklemekteyiz. Lütfen yeniden düşünerek bi,zlere hak vermenizi istiyoruz.

  8. Mehmet Yıldız
    01 Kasım 2011, 10:48

    Bu kademeli emeklilik işi sakatları daha çok vurdu. Zar zor çalışıyoruz uygun olmayan işleri yaptırıyorlar birşey diyemiyorsun Normal insanın dayanamayacağı işleri yaptırıyorlar zaten sakat 2. sınıf vatandaştır. Birde kalk sen kademe uygula iş ara bul emekli olunca zaten kalkacak halin kalmıyor başka insanlara muhtaç oluyorsun. Memur olarak çalışanlar 0/0 40 ile 15 yılda emekli olabiliyor. Daha zor şartlarda çalışan ssk lılar ise 18-20 yıl çalışması için kademe gelmiş. İkiside aynı ülkenin aynı çatı altında çalışan (SGK) fakta zor şartlarda çalışana işgüvencesi yok hastalanınca çok rapor alıyorsun diye daha zor şartlar sunulan ve bırakıp gitmek zorunda olan özürlü işçiler için kdemenin iptal edilmesini sayın yöneticilerimizden arz ederim
    saygılarımla

  9. filiz otsukarcı
    01 Kasım 2011, 12:38

    Ben anlayamı yorum, 2000 öncesinin mağdururları olmayı…2000 den sonrakileri kapsatın , öncesinin günahı ne, hiç değilse primi dolan anneleri bir defaya mahsus emekli edin…

  10. nuray özen
    01 Kasım 2011, 14:22

    erken çalışmaya başlayanlara devletimiz tarafından destek gelmesi gerekirken maalesef bizim ülkemizde farklı değerlendiriliyor. Avrupa standardı getirilmek isteniyorsa da Avrupalının çalışanına maddi yönden verdiği değerin üzülerek söyleme zorundayım ki yüzde beşi bile verilmiyor. Çok erken yaşta çalışmaya başladığım için bu yasa tasarısının göz ardı edilmemesini istiyorum

  11. Nilgün güder karpuz
    01 Kasım 2011, 14:24

    01/12/2010 yılında primim hizmet sürem doldu tabiki sgk den çıkarıldım ama malesef yasa yüzünden 2017 yılında emekli olabiliyorum.şimdi bu chp nin önerisi hoşuma gitti ancak bu seferde istenilen günüm olmuyor 7082 günüm var 7200 isteniyor anlayacağınız benim gibi bu yasa madurları bizlere sevinmek haram minik bir ışık doğuyor ama anında karartma uygulaması geliyor.

  12. adnan kabak
    01 Kasım 2011, 15:18

    herkese slm arkadaşlar 40 yaşındaki birinin emekli olmasına karşıyım 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 kadar calışmalıyız bugün dünyanın eniyilerindede aynı calışmavar amrika almanyagibi devletlerdede aynı dahada üsdü çalışma var yirmi beşmilyon çalışana on milyon emekli var türkiyede nasıl kalkınacak bu ülke sorarım

  13. ayşe alan
    02 Kasım 2011, 09:51

    1990 yılında çalışmaya başladım.20 yılımı aralıksız çalıştım.7800 prim günümü tamamlayarak 2010 yılında
    emekliye ayıldım.Ancak 2019 yılında maaş bağlanacak.Bana tam 9 yıl daha ilave oldu.Bu çok uzun bir süre
    7 yaşındaki otistik ve hasta oğlum için ayrılmak zorunda kaldım.18 yaşımda çalışmaya başladım.Oğlumun sağlık sorunlarıyla başetmede çok zorlanıyordum.Sürekli hastalandığı için sık izin alıyordum.kamuda çalışıyordum.Hemde çok hassas bir konumda.Biz erken çalışmaya başlayanların ne günahı var bu haksızlık.Gönül isterdiki biraz daha çalışayım ama daha fazla çalışacak ne ruhum kaldı ne bedenim.Çok yıprandım yaşayan bilir yaşamayanda bol keseden atar.Zaten Türkiyedeki genel çalışan kadın profiline bakıldığında maalesef avrupa ülkelerindeki çalışan kadınlardan daha yıpranmıştır.İnşallah biz mağdurların artık haykıran seslerini duyan olur

  14. n.güven
    03 Kasım 2011, 00:55

    onda da bir li cengiz oyunu oynarlar merak etmeyin boşuna heves hayatında 1 gün bile çalışmayanlar dışarıdan ödeyip 38-40 yaşlarında emekli oldu hani nerde eşitlik ilkesi

  15. n.güven
    03 Kasım 2011, 00:58

    kendileri millet vekili tabi uygulamazlar çıkarları oldumu iktidar muhalefet birleşirler bu halkı kim düşünüyorki

  16. osman köksalan
    03 Kasım 2011, 16:23

    sayın adnan kabak belliki senin tuzun kuru bol keseden atıyorsun. yabancı ülkelerde senelik izinler kullanılıyor. 8 saat den fazla çalışılmıyor. ben ve benim gibiler. fabrikada günde 12 saat çalışıyoruz. ayrıca mesai yapıyoruz. senin söyledigin devletlerde haftalık mesai saatini aşamazsın. türkiye öyle mi sıkıysa kalma mesai ye sabahleyin kapı önüne koyarlar adamı. ben 27 senedir ssk lıyım 9000 iş günüm var. yaşım 46 bu yaştan sonra senin iş yerin olsa beni meydancı olarak bile almazsın.30 yaşını geceni hangi devlet dairesi veya özel sektör alıyor işe sorarım size.onun için biz verirmiş hakların alınmasına tepki gösteriyoruz.

  17. hasan hüseyin mutlu
    03 Kasım 2011, 20:58

    sayın başbakanımız ve millet vekilleri kendinize vebağkurlulara çıkardığınız yasadan bir sefere mahsusda ssk lılara çıkartın gününü doldurmuş onca vatandaş var emekliolmayı bekleyen,,,

  18. recep
    03 Kasım 2011, 23:15

    alavera dalavera güzel yurdumunsafinsanı mezara bilinmez ama birileride mutlaka hesap sorar bunlara yani tek tuatar dalımız ALLAHIMZ hepimize geçmiş olsun,

  19. atila selvi
    04 Kasım 2011, 10:22

    sayın ak partı vekıllerı ve bakanları 48 yaşındayım sızler devlet olarak bır yaş sınırı koydunuz 30 kusürden sonrasını işe almıyorsunuz özel zaten hiç almıyor sen devlet olarak 8000 iş gunuyle beni emekli etmıyorsun işim yok aılem var gecınmek zorundayım ne yapayım şımdı ben hırhızlıkmı,yapayım adammı soyayım sen soyle ne yapalım.

  20. Recep ALTUN
    05 Kasım 2011, 14:08

    C H P ye kızıyorum.Bizleri boş yere umutlandırıyorlar.2010 yılındada M H P de vermişti.Sonuç yine hüsran. Lütfen ya buişi halledin yada hiç hatırltmayın moralimizi bozmayın.Ben bu devlte vergimi peşin peşin ödüyorum.Maaşımı almadan vergimi alıyorlar.Hakkımı helal etmiyorum.

  21. ngüven
    06 Kasım 2011, 01:00

    sn kabak efendi senin tuzun kuru galiba amerika da adam 8 saat çalışıyor türk 12 saat adam gelip burda türkiyeyi geziyor biz ist dışına çıkamıyoruz boş konuşmayın birilerine yagdanlık olmayın ben 47 yaşındayım 2 yıldır işsizim onca tecrübeme ragmen yaştan dolayı işe giremiyorum lafla peynir gemisi yürümüyor sen herhalde vekilsin

  22. halil
    08 Kasım 2011, 12:48

    chpyeniye kızıyor sunuz yasa teklifini vermiş onun suçu ne mhp de verdi ama kabul etmediler millet vekili niye erken emekli oluyor acaba çok merak ediyorum yasa olucak sa her kese geçerli olsun olmiy cak sa kim se için gecerli olmasın

  23. hülya evyapan
    08 Kasım 2011, 22:06

    bende yaştan emeklilik bekleyen madurlarındanım ümit ediyorumki bu sefer meclisimiz bu teklifi kabul edeceklerdir

  24. GÜL AKMAN
    11 Kasım 2011, 11:02

    İNSANLAR HAKLI BİZ PEŞİN PEŞİN YILIMIZI VE GÜNÜMÜZÜ DOLDURUP ÖDEDİK BORÇLARIMIZI SİZ NAPTINIZ YAŞI UZATIP HADİ DAHA SENELERCE DEVLETE SİGORTANI ÖDE DEDİNİZ BÖYLE HAKSIZLIK OLMAZ DEDİKLERİ GİBİ 35 ŞİNİ GEÇTİNMİ İŞDE BULAMIYORSUN NE OLCAK BU MİLLETİN HALİ BAŞIMIZDAKİLERİN YATACAK YERİ YOK ARTIK BU HAKSIZLIĞI DÜZELTSİNLER.VE BİZİDE YURTDIŞIYLA KIYASLAMASINLAR ADAMLAR HER HAKKA SAHİP BİZ TÜRKİYEDE HANGİ HAKKA SAHİBİZ.SADECE SÖMÜRÜLÜYORUZ.

  25. süleyman ekiz
    12 Kasım 2011, 15:09

    Avrupayı örnek alıyorsak işinegeleni deyil oradaki sdandar yaşam eşitse bizde'de olsun ben önceden başlattım ssk yı ozaman bu yasa yoktu sonrdan çıktı sizce çıktığı günden geçerli olmalı deyilmi neden haksızlık oluyor HAKIMI HELAL ETMİYORUM .

  26. halise çirik
    15 Kasım 2011, 20:04

    22 seneyi geçtim emekliliği haketim ancak yaşa takıldım 43 yaşındayım nereye baş vursam yaşa takılıyorum çalışamıyorum emeklide olammıyorum soruyorum ben açlıktan öluncemi haberim çıkacak önce benim çocuklarımı geçindirecek parayı bulmam lazım hırsızlıkmı yapayım arsızlıkmı soruyorum mecliste yan gelip yatıp insanların hayatını karartanlara

  27. halise çirik
    15 Kasım 2011, 20:16

    1989 girişliyim 7200 iş günümde dolmuş yaşa takılı kaldık adaletymi bu haketiğim halde emekli olamıyorum yaş hadinden işede giremiyorum kazanılmış haklarım gasp ediliyor hani kazanılmış haklar denen bi yasa vardı yasalar kişilere göremi duzenleniyor gerçi milet vekilinin oğlu bekleseydi emekliliği yarın onada erken emeklilik yasası çıkarırlardı nasılki onların oğlu 20 gun tatil yaparak askerlik yapıyor aynısı yine uygulanırdı bu yasalar sadece meclistekileri kapsıyor gerisini boş verin der gibi

  28. ERDAL SAKİN
    18 Kasım 2011, 22:08

    BEN 1985 YILINDAN SİGORTALIYIM 7300 GÜNÜM VAR 44 YAŞINDAYIM. BU YASAYI DEPREM GECESİ 1999 DA ÇIKARTAN YAŞAR OKUYAN A SORUYORUM SEN 40 YAŞINDA EMEKLİ OLMADINMI? İPTAL ET O ZAMAN SENDE EMEKLİLİĞİNİ İNSANLARIN ACILARLA DOLU OLDUĞU BİR ZAMANDA YASA TASARISI UYGULAYAN DEVLETTİN BAŞINDA DURAN SİZ NASIL OLSA RAHATSINIZ DEĞİLMİ ÇOLUK ÇOCUĞUNUZDA RAHAT… SİZE GELİNCE YENİ HÜKÜMET SİZE MİLLET % 50 OY VERDİ HALA DOYMADINIZMI ÜÇ DÖNEMDİR BAŞTASINIZ TAMAM YASAYI SİZ ÇIKARMADINIZ. AMA MÜSLÜMANIM DİYEBİLİYORSANIZ KUL HAKKI YEMEYİNİZ. SİZE VERİLEN OYUN HAKKINI VERİN. BEDDUA ALMAYIN DUA ALIN. BU KADAR VURDUM DUYMAZ OLMAK ZORUNDAMISINIZ. 35 Şİ GECİNCE İŞ YOK OLSADA YA SİGONTAN ÖDENMİYOR YADA MAAŞINDAN SİGORTA GÖSTERİLMİYOR. BUNLARI BİLMİYORMUSUNUZ ? GÖRMÜYORMUSUNUZ? ÜSTELİK BU SAATTEN SONRA ASGARİ ÜCRETTEN SİGORTAMIZ YATARSA EMEKLİ AYLIĞIMIZDA AŞAĞI ÇEKİLİYOR. 1, 5 YIL ÖNCE 1200 GÖRÜNEN EMEKLİ AYLIĞIM ŞİMDİ 1064 GÖRÜNÜYOR.

  29. ZEYNEP SEÇGİN
    21 Kasım 2011, 19:04

    CARİ AÇIK VAR CARİ AÇIK VAR DİYİP DURUYORSUNUZ
    HAKKIMIZI GERİ İSTİYORUZ BİZ
    BİZİM HAKKIMIZ ALINARAK MI DİĞER EMEKLİLERİN PARASI ÖDENECEK
    YOK BÖYLE BİR ADALET
    O ZAMAN BİZİDE EMEKLİ EDİN

  30. Ahmet KÜRKÇÜ
    21 Kasım 2011, 19:33

    1967 doğumluyum. 1985 yılında çalışmaya başladım 8350 gün prim yatırdım.1985 yılında benimle beraber çalışmaya başlamış fakat benden 4veya 5 yaş büyük .O KİŞİ BENİMLE AYNI PRİMİ ÖDÜYOR emekli oluyor ben 7 yıl daha prim ödemek zorunda kalıyorum .adalet bunun neresinde .ayrıca prim ödemeye gerek yok yaşın gelince emekli olursun deniyor . o kadar prime rağmen sağlıktan faydalanamıyoruz o zaman ölelim başımızdakiler iyice rahatlasınlar

  31. ayhan yasar
    25 Kasım 2011, 03:26

    1986 yılında sigortaya girdik gunumuz dolu bizi kim işe alck dilencezmi haklarmızı istiyoz salık dil emklilik istiyoruz hakımız bu elimzden alınan hakımız

  32. Recep ALTUN
    27 Kasım 2011, 23:17

    Bizlere gençsiniz diyorlar emeklilik hakkımızı vermiyorlar.İşsiz kaldık yaşlısınız diyorlar işe almıyorlar.Kardeşim bizim suçumuz ne o zaman devlet işsiz kalanlara iş versin.

  33. osman köksalan
    29 Kasım 2011, 09:11

    türkiye öyle haksızlıklar ülkesi olmuş ki bizim gibi gününü dolduranları emekli etmiyorlar ama formalite icabı kocasından boşananlara babasının emekli maaşını takır takır her ay ödüyorlar ondan sonra cari açıgı bizim gibi dürüst çalışmış emekliligi hak etmiş kişilerin üzerinden kapat maya çalışıyorlar. bu gidişe birilerinin dur demesi lazım.

  34. sami SALCI
    02 Aralık 2011, 01:37

    yorum yapan arkadaşlara katılıyorum bende 1966 dogumluyum 1982 ssk girişim var 8500 gün pirim ödedim 5yıldır çalışmıyorum anlımızın teri ile hak ettigimiz emeklilik yasasını bekliyoruz .

  35. recai karadağ
    03 Aralık 2011, 22:20

    1967 doğumluyum ve 85 ssk giriş, 8700 gün bitmiş. Daha ne istiyorlar bilmemki. İşsizliğin reçetesini hükümet yazacak, bizi emekli ederlerse işsizlik hastalığı iyileşecektir. saygılar.

  36. yavuz uçar
    06 Aralık 2011, 18:45

    vekillerin işlerine geldimi dünyadan emeklilik örneği verirler kendilerine gelince dünyanın hiç bir yerinde görülmeyen 2 yılda kıyak hemde süperinden emeklilik kanunu çıkartırlar biz işçilerden çaldığınız haklarımızı verin 550 nize söylüyorum

  37. özcan çelimli
    07 Aralık 2011, 13:44

    arkadaşlar tüm okurlar ve türkiye bu yasa çıkmalı nedenmi açız aç devletimiz in yürütme organları yaş kırk oldumu işe almıyorlar benim daha okuyan çocuğum var devlet kitabından hariç defter kalem kıyafet ve boğaz masraflarını karşılamıyor verilen tek kitapları bahane etmeyin ondanda ders görmüyorlar zaten neymiş temel dersler kitabi almalıymışık bunlar hep parayla oluyor nerem diyorsunuz siz iş yok para yok yoksulluk diz boyu bankalarla icralık bakkalla kavgalı manav borç vermemek için yolunu değiştirmiş etmi allah korusun kurban bile kesen yok zenginler bağışta fakir açlıkta bu nedemektir ette yok bari benim senem dolu günlerim de tamam emekli etde açlık çekmeyelim benim halkım diyorsunuz ya sizin halkınız biziz aç halimizle size oy verenler tok kişilere hizmeti bırakın artık birazda muhtaçların sesini duyun sadaka istemiyoruz yardımda emekli edin bizi yeter.

  38. TULIN AYDIN
    08 Aralık 2011, 17:45

    Sadettin Orhan,emeklilik icin fazla umitlenmeyelim oyle mi? KINIYORUM … siz boyle umutsuz yazilar yazmakla moral bozmaktan baska bir sey yapmiyorsunuz,,,yazar demek ,,haksizlik karsiti yazilar yazarak,magdur insanlarin sesini devlet yetkillilerine duyurur…yorum yapmayi birakin lutfen…siz bu tur yazi yazmakla hakliyi degil,haksizlik yapanlara mum isigi oluyorsunuz,bilmiyorum farkinda misiniz?

  39. sabahat mayan
    10 Aralık 2011, 21:07

    ben 1990 girişliyim tam 27 yıldır çalışıyorum 11 yaşında işe başladm ben çalışmışım çabalamışm günlerimi doldurdum benim kandıgım hakkımı elimden aldılar haram olsun

  40. ömer barut
    11 Aralık 2011, 20:57

    ben 1969 doğumluyum 87 ssk girşi. 3600 günümü doldurdum. neden hala bekliyorsunuz bu yasa için ?

  41. isa şahin
    14 Aralık 2011, 20:31

    selamun aleykum.ben AKP liyim.burdan akpye sesleniyorum.mademki milletin sesi kulağı olacaksınız.biz emekli yaşı bekli yen millet adına sesleniyorum kulanızı açın. söz verdiğiniz mitinklerde bu milletin beklediği yasayı çıkaracayız diyordunuz istediğimiz yasayı çıkarın mabalda kalmayın diyorum.saygılarımla

  42. ramazan demir
    14 Aralık 2011, 21:35

    1983 yılında ssk lı çlışıyorum hala emekli olamadım akıllının biri kuyuya bir taş attı 550 kişi çıkaramadı benim hakkımı hangi gerekçeyle elimden aldılar soruyorum çocugun biri baklava çaldı diye akıllara zarar bir ceza almıştı hatırlarsanız peki bu kadar çalışanın hakkını çalan yiğitler neden süper emekli oluyorda biz hala çalışmak zorunda bırakılıyoruz cevabını bilen varsa bana da söylesin

  43. çağlak
    15 Aralık 2011, 00:29

    benim özürlü kardeşim var benim yanımda ben im eşim bakıyor yatak yemek ihtiyacını görüyor eşime emeklilik şansı olurmu

  44. züleyha yücel
    19 Aralık 2011, 08:40

    zaten sağlıklı olanlar günü gelsede emekli olmuyor ,zorunlu olanlar emekli oluyor.İnsanlar zor durumda birkereye mahsuz böyle birşey olsa,en azından istekliler kalır buda daha çok mutlu insan demek olur.

  45. KENAN
    20 Aralık 2011, 14:27

    CHP LILER NASIL BİR TEKLİF VERDİKLERİNİN BİLE FARKINDA DEĞİL. BU TEKLİF YŞ BEKLEYENLERİN YARARINA DEĞİL AKSİNE YENİ ŞARTLAR GETİRDİĞİNDEN ZARARINADIR. BU ÜLKEYE ADAM GİBİ BİR MUHALEFET GELECEĞİNDEN UMUDU KAYBETMEYE BAŞLADIM..

  46. metin
    21 Aralık 2011, 11:49

    saglık yasasından kendiniz yararlanın

  47. sadık namlı
    02 Ocak 2012, 12:57

    emeklilik zor dıyorsunuz ama 3 cocuk var 2tanesi okuyor prim doldu 26.seneyi çalışıyorum sig baş 1985 herşey bıtarafa 40. dan iş vermiylar peki biz ne yapalım. bu zamana kadar özel sektörde kımyasal -polyester- işinde çalışitım saglıgımı etkiliyor bun.dan sonra ne yapayım. 2017de emeklisin diyorlar…..

  48. hürkan cılasun
    02 Ocak 2012, 17:18

    yaşını bekleyenlere genel sağlık sigortası hakkı verilecekti acaba noldu nasıl yararlanırız bilği verirseniz sevinirim teşekkürler

  49. ahmet bobuşoğlu
    13 Ocak 2012, 22:09

    sayın bakanlar ssk nın açığını emeklilik bekleyen insanlar ve işçilerin sırtına yükleyeceğine.,,SSK başına getirdikleri insanların paraların nerelere harcandığını bulup durumu düzeltsinler. Yazık bu millete sanki Türkiyede hayat şartları çok ferah ve rahat da 58 ve 65 yaşlarına kadar bekletecekler, genç nesil iş bulamıyor emeklilik bekleyenler ne halt etsinler.

  50. ümit sönmez
    15 Ocak 2012, 22:32

    kazanılmış haklarımızı bize geri vermeliler 1999 yılı öncesi madurları umarım bu ülkede birileri bizim sesimizi duyacaktır.Çünkü ben ve benim gibi niceleri bu adaletsizliğin birileri tarafından düzeeltileceği beklentisi içindedir.Hükümetimiz inanıyorumki bizim maduriyetimizi giderecektir.Biz sadece bize ait olanı,yani elimizden alınan emeklilik haklarımızı geri istiyoruz.meclisimizden bu konuyla ilgili duyarlı olmalarını diliyorum.

  51. Ayşe
    16 Ocak 2012, 10:46

    Allahın izniyle bu yasa çıkacak bence…Allahın Adaleti var… Başbakanımız da da Allah korkusu var…inşallah yakındır…

  52. sedat
    17 Ocak 2012, 21:36

    arkadaşlar bu konuyu 'BİMER' den hükümete duyurun burda boş nefes harcamayın

  53. kadir aydın
    18 Ocak 2012, 08:53

    kadir aydın 1967 doğumlu işe giriş tar 25/11/1989
    işe başladım günsayim 6980 gün 2009da işten ayrildim şüan herhangi bir yerde çalişmiyorum yeni yasalardan hak sayibi olurmuyuz bir bilgi istiyorum .

  54. Syfi
    18 Ocak 2012, 14:30

    Bedelini ödettirmeden bu yasayı çıkarmazlar.

  55. Şaban KILIÇARSLAN
    20 Ocak 2012, 15:40

    Bende yaşı bekliyorum ve bir teklifim var orta düzeyde bir rakam belirlensin örneğin 1 yılı kalana 5000 tl 2 ylı kalan 10.000 tl 3 yılı kalana …… böyle emekli etsinler ama maaşı hemen bağlasınlar işte size cözüm vallahi benim 5 yılım var hemen 25.000 tl yatırmaya hazırım

  56. 87' li halil
    21 Ocak 2012, 09:24

    Sayın başbakanımız sizin yıllarca yaşamış oldugunuz sorunları çözdünüz aynı sorunları bizde özel sektörde yaşiyoruz bundan dolayı yaş hakkını bekleyenlerin askerlik yasasında yaptığınız gibi emeklilik yasasındada yapmanızı bekliyoruz…siz haksizliğin ne olduğunu iyi bilirsiniz bu konuyu önce Allah'a sonra size havale ediyoruz çalışmalarınızda başarılar dileriz

  57. adem yağız
    21 Ocak 2012, 13:34

    benim işe başlama tarihim 1983 1968 doğumluyum ama yaşı bekliyorum halada prim ödüyorum bu haksızlık değilmi.

  58. adnan vural
    24 Ocak 2012, 09:53

    20,12,1989 başlangıçım dogum tarihim 01,06,1963 askerlik borçlammamı yaparsam nezaman emekli olurum.( yeni yasaya göre )

  59. saleh cansız oglu
    24 Ocak 2012, 14:04

    arkadas sosyal guvenlık acıklarını dusunuyorlar bır emeklı mılet vekılını on mılyar vermeyı dusunurken o acıklar dusunulmuyormu da bı emeklı mılet vekılımaasını onkısı emelıolacak ozamanmı buacıklar dusunuluyorayıp ya ayıp bıre on alah ınsafya alırlar bıdahakı secıme ben 42 yasındayım ısten atılar benı kımıse alır neyıyecegım cocuklarım neyıyecek basbakan

  60. mahmut gürbüz
    31 Ocak 2012, 20:43

    18.08.1967 doğumluyum.sigorta girişim 1983 oldugu halde şuan 7600 prim gün sayım var oldugu halde gec emekli oluyorum bizim burda hakkımız gasp edılıyor vatandasın doğumu 1962 ama girişi 1989 oldugu halde yaş vurmadan emekli oluyor bizden geç giriş yapmış erken emekli oluyor bu haksızlık değılmi bu haksızlık ne zaman düzeltilecek .Yardımcı olursanız sevinirim…

  61. engin arslan
    01 Şubat 2012, 13:56

    vekile kıyak emeklilik vatandaşa mezarda emeklilik neresinde bunun adalet…

  62. semra rodoplu
    03 Şubat 2012, 03:37

    hem yaş bekliyoruz hem de kazık yiyiyoruz .bildiğim kadarıyla nekadar çok fazladan çalışırsan o kadar az para alıcaksın.ben gün yıl tamamlamışım işveren asgari ücret göstererek kazık atar devlet te fazladan çalıştırarak. onların hepsini Allaha havale ediyorum ….

  63. ceyhun umut
    06 Şubat 2012, 04:54

    adalet dedigin milletvekiline var .hemen 1 gecede süper emeklilik………… sen bekle belki sana erken emeklilkik çıkar………….. yıllarca kimyevi işlerde çalıştıgının saglıgınla oynadıgının hiç önemi yok…………..

  64. ATİLA SELVİ
    06 Şubat 2012, 09:50

    EY IKTIDAR 1964 DOGUMLUYUM VE 1989 İŞE BAŞLADI 2010 YILINA KADAR KESINTISIZ CALIŞTIM İŞ YERİ ELAMAN FAZLA DIYE IŞTEN CIKARILDIM AMA AMAC GENC ELAMAN CALIŞTIRMASI VE BANA VERDIGI MAŞIN YARISINA CALIŞTIRMAK ŞĞİMDİ BU YAŞTA KIMSE İŞ VERMIYOR İŞSIZIM HUKUMET OLARAK YA İŞİMİ GARANTI ETYA İŞ VER BANA YADA GASP EDILEN HAKKIMI GERI VER YAŞ YASASINI SEN CIKARMAMIŞ OLABILIRSIN AMA HAKKIMIZI VEREBILIRSIN 3 DONEMDIR IKTIDARSIN BIR HAYIRLI İŞ YAP BARİ O

  65. AB
    09 Şubat 2012, 18:22

    AK Parti milletvekillerinin söz konusu teklife sıcak bakması pek muhtemel görünmüyormuş yapmadıklarında seçmenler olarak biz onlara nasıl bakarız birde burasını düşünsünler. SGK nihayetinde devletin bir kurumu milletvekiline şu kadarlık zam verirken açık vermiyorda herşeyini tamamlamış emekliliğini bekleyen insanlar mı açık veridiriyor. Bu bizim sorunumuz değil oyun sırasında kural değişmiş.

  66. CENGİZUYAVER
    15 Şubat 2012, 21:54

    EĞER ERKEN EMEKLİLİKLE İLGİLİ BİR DÜZENLEME YAPILMAZ İSE YAKLAŞIK 10 YIL SONRA 50/60 YAŞLARINDA ÇALIŞAN BİR SÜRÜ YAŞLI İNSAN VE 25/30 YAŞLARINDA DA BİR SÜRÜ İŞSİZ GENÇ OLACAKTIR. BU DURUMA GÖRE YA ERKEN EMEKLİLİK SİSTEMİ ENEK HALE GETİRLMELİ YADA YENİ İŞ YERLERİ AÇILMALIDIR Kİ İŞİMİZ OLSUN

  67. ahmet topak
    19 Şubat 2012, 01:50

    arkadaşlar bunlar götürürken bize parmagımızı bile batırmayı bırakın uzanmamıza bile müsade etmiyorlar. bir senede emeklilik hakkını kendilerine alırken ssk zarar emiyor da seneler ce çalışıp gasp edilen hakkımızı bile bize çok görüyorlar.onlar ssk yı zarara ugratmıyor da biz mi ugratıyoruz. arkadaşlar inşallah seçimlerde görüşürüz.

  68. ŞERİFE KURBAN
    19 Şubat 2012, 22:43

    1972 DOĞUMLUYUM 1991 YILINDA ÇALIŞMAYA BAŞLADIM.21 YILDIR ÇALIŞIYORUM HALA 8 YIL SONRA EMEKLİ OLACAĞIM.AMA BENDEN 3 YIL ÖNCE İŞE GİRMİŞ OLAN ARKADAŞIM EMEKİLİ OLDU.BANA HAKSIZLIK DEĞİLMİ? ADALETLİ KALKINMA PARTİSİ OLARAK BU ADALETSİZLİĞE VE HAKSIZLIĞA LÜTFEN ÇÖZÜM BULUN.

  69. İSMAİL HAKKI ŞEN
    23 Şubat 2012, 12:51

    SAYIN BÜYÜKLERİM BİZLER SİZLERİ O KUTSAL ÇATI ALTINA BİR BİRİNİZLE KAVGA VE DALAŞMAY DEĞİL BİZLERİN MAĞDUR OLDUĞU SORUNLARI ÇÖZMEYE ĞÖNDERİYORUZ OYSA SİZLER ORADA ÇOCUKLAR GİBİ ATIŞIYORSUNUZ BEN 1967 DOĞUMLUYUM VE 1985 YILNDA SİGORTA GİRİŞİM VAR VE BİR FİL EKSİKSİZ SİGORTA PİRİM ÖDEMEM VAR VE BEN HALEN EMEKLİLİK İÇİN YAŞ BEKLEMEK ZORUNDAYIM OYSA YAŞIM İTİBARİYLE ŞU ANDA İŞSİZ DURUMDAYIM BEN BANA VERİLİPTE GERİ ALINAN HAKLARIMI İSTEMEKTEYİM BUNUDA SİZ DEVLET BÜYÜKLERİMDEM BU DURUMU GÖZDEN GEÇİRMENİZİ İSTEMEM EN DOĞAL HAKKIM OLDUĞUNU DÜŞÜNMEKTEYİM ŞİMDİ HERTÜRLÜ YASA ÇIKIYORDA BU YAŞ BEKLEYEN SİGORTALILARLA İLGİ BİR YASA BİRTÜRLÜ ÇIKMIYOR BUNU ANLAMIŞ DEĞİLİM BU YASAYI BEKLEYEN SEKİZ MİLYON KİŞİ SİZLERDEN GELECEK HABERİ BEKLİYOR BENİM GİBİ BU YASAYI BEKLEYELERE ALLAHTAN REVAMI OYSA BUYASA BİZLERİN EN DOĞAL HAKKIDIR SAYGILAR

  70. metin durak
    29 Şubat 2012, 22:38

    lütfen bu yasayı cıkarın

  71. bedia korkmaz
    04 Mart 2012, 13:06

    adamlar kendi haklarını koruyor sen ben kimiz acmışız kimin umruna iş veren iflaz ettim diyor iş yerine kilit vuruyor başkasının üzerine iş yeri açıyor of ne güzel sende tazminat yerine avucunu yala mahkemeyi kazan dur ortada mal yok nerden olsun mallar başkasının üstüne bunu devlet bilmiyormu birde cabası 6500 prim öde ama emekli içinde yaş bekle e napacaz ölmede bekle birgün alırsın hakkını soruyorum size bu haklar hep garibanlaramı ALLAHTAN korkun da emekli yasasını bir an önce çıkarın

  72. EROL VURAN
    07 Mart 2012, 22:38

    maalesef kendi menfaatlerine oldu mu jet hızıyla gece mece demeden yasa çıkarılıyo.ama zavallı çalışanlar söz konusu olunca sosyal güvenlik sistemi zarar ediyo nedense.önüne gelene yeşil kart verdiniz incelemeden,teşvik yasası çıkardınız bir sürü firma sanki istihdam ediyomuş gibi bir de bunun primlerinden istifade etti.bütün bunları kanun koyucular bilmiyor mu sanki?ama sözkonusu gariban işçi ise hepsi sağır,dilsiz.maalesef ben de 2,5 yıl etkilendim bundan.inşaallah bir an önce yasa çıkarırlar da y.okuyanzedeler haklarına kavuşur.

  73. rasim ördekci
    09 Mart 2012, 14:09

    ben bu yasadan 7 yıl etkilendim ankaradaki saygıdeğer vekiller bir dönem vekillik yapıp emekli oluyor onların keyfi gıcır bizim gibi vatamdaştan onlara ne haktan adeletten dürüstlük bahsediyorlar vatandaşın kazanılmış hakkını neden elinden alıyorlar bu yasaya evet diyenlere hakkımı helal etmiyorum buna sebep olanları yüce RABBİME havale ediyorum inşallah sizde bizim yaşadıgımız hayata dönersiniz ..

  74. burhan yıldız
    09 Mart 2012, 16:23

    1986da aldım sıgortamı 7700 gunum var askerlıgı yatırsam ne zaman emeklı olurum 1965 dogumluyum

  75. muhittin can
    16 Mayıs 2012, 13:42

    bu yazıyı yazan arkadaş çok güz yazmış teşekür ederim

  76. cengiz tok
    18 Mayıs 2012, 07:33

    ben buyasanın cıkacagına innanmıyorum emeklilik yasını yukseltenler …. kendi tuzları kuru* ulkemiz şartların gecinmek zor askeri ucret malum yasa eger cıkarsa milyonlarca insanın hayali gercek olur

  77. BİLAL YILMAZ
    28 Mayıs 2012, 11:11

    8 EYLÜL 1999 YILI ÖNCESİ ESKİ SİSTEME GÖRE EMEKLİ OLMALIDIR ÇÜNKÜ BİZ ONA ODAKLANDIK VERİLEN HAK SONRADAN GERİ ALINDI YANLIŞ YASA ÇIKTIĞI TARİHTEN SONRASINI KAPSAR AKP NİN YENİ BİR DÜZENLEME YAPIP 8EYLÜL 1999 YILI ÖNCESİ SGK LI OLANLARIN HAKLARINI İADE ETMELİDİR BU ŞEKİLDE TEKRAR İKTİDAR OLACAKTIR.

  78. sadık oral
    30 Mayıs 2012, 16:16

    avrupa uyum yasalarıymış avrupadakilerin hayat standartlarıyla türkiyidekilerin birmi tabi siz çevrenizde zengin insanları görüyorsunuz anadolunun ücra köşelerinde yoksulluk içinde yaşayan mevsimlik işciler dört ay çalışıp gerisini istege baglı ödeyenleri biliyormusunuz vekiller tek dönemde emekli olurken insanların verilen hakkı sonradan elinden geri alınıyor 1999 eylül öncesi sgk lı olanlar eski sisteme göre emekli olmalı bu yanlış düzeltılmeli TBMM dekiler bu geri alınan insanların hakkını iade etmelidir çünkü çok sayıda insan bunu bekliyor hükümet çok şeyi düzelttı bunuda düzeltmesini istiyoruz.

  79. BURHAN YILMAZ
    24 Haziran 2012, 18:42

    01 05 1969 doğumluyum 22 07 1985 tarihinde sigorta girişim halen sigortalı çalışıyorum 7200 gün sgk günüm var 16 yıldır aynı işletmede çalışıyorum kıdem tazminatını alınça aynı veya başka yerde 1 yıl sigortalı çalışamazsın diyor müdürüm kıdem tazminatını sgk aldığım taktirde çalışa bilirmiyim iş veren kıdem tazminatını vermemek için çaba sarfederse izleyeçeğim yol hangi olmalı TEŞEKKÜRLER

  80. Nuri AKTAŞ
    16 Temmuz 2012, 11:18

    İLAHİ ADALETE GÜVENİYORUM VE TECCELLİ ETMESİNİ BEKLİYORUM

  81. TURAN OK
    17 Temmuz 2012, 14:08

    8 eylül 1999 tarihi öncesi sgk lı olanlar eski sisteme göre emekli olmalıdır verilmiş haklar geri alındı bu yanlış,yasa çıktığı tarihten sonrasını kapsar meclistekilerin bu yanlışı düzeltmesi lazım hak hukuk adalet varsa adalat ve kalkınma partısı bu yanlışı düzeltmelidir binlerce insan bunu bekliyor çünkü adalet ve kalkınma partisi isminiz ,bunu mualefet deil siz çözeceksiniz tek başına ordasınız halk bunu inanın sizden bekliyor çalışma bakanımız bu konuya kulak verir inşallah allaha emenet olun.

  82. serife korkmaz
    17 Temmuz 2012, 17:52

    sadace 1999 yılı öncesi değil genel anlamda emeklilik yaşı düzeltilmeli 1 dönemde emekli olan vekiller gazetelerdeki internetteki iş ilanların bir baksınlar özel sektörde kim 55 60 yaşına kadar çalıştırıyor kamu personelinde nasıl olsa sorun yok ama özel sektördeki çalışma ortamlarını ve şartlarını araştırsınlar orda öyle oturup bedavadan maaş almasınlar

  83. mustafa çapaş
    19 Temmuz 2012, 22:15

    ben 25 yıl üzerınden ssk ıle sıkorta anlaşması ımzaladım ben tc vatantaş olarak atmış oldugum ımzanın arkasında durdum 25 yılmı ve 5300 pırımı de doldurdum ben görevımı yapdım şimdı sıra türkıye cumurıyetinı yöneten akp li yöneticılerde lütfen benım gıbı madur insanları sesını duyun sandık cok yakında sagılarımla

  84. TURSUN DAL
    23 Temmuz 2012, 14:12

    SAYIN AKP Lİ YETKİLİLER BAŞBAKANIM ÇALIŞMA BAKANIM VE SAYIN AKP Lİ CUMHURBAŞKANIM HERŞEYİ YAPTINIZ DÜZELTTİNİZ ŞU YASAYI DA ÇIKARIN YARIN GİDERSENİZ ARKANIZDAN KONUŞMASINLAR HERŞEYİ YAPTILAR DÜZELTTİLER AMA BU YASAYI ÇIKARMADILAR DİYE ŞU 8 EYLÜL 1999 YILI ÖNCESİ SGK LI OLANLAR ESKİ SİSTEME GÖRE EMEKLİ OLSUNLAR BİNLERCE İNSAN BEKLİYOR BİLİYORSUNUZ TÜRKİYEDE EKMEK BULMAK ZOR İŞ BULMAK PARA KAZANMAK LÜTFEN, VERİLEN HAKLAR GERİ ALINDI İADE EDİN SİZE O YAKIŞIR VE GİTTİĞİNİZDE BİR AKP VARDI HERŞEYİ DÜZELTTİ DESİNLER SİZİ ÖVSÜNLER HADİ LÜTFEN BEKLİYORUZ SAYGILAR.

  85. feyzi karataş
    03 Ağustos 2012, 02:35

    akp hükümedi umutlarımızada ışık yakaçaktır bundan eminim işallah ellerini vicdanlarını koyup bu kararı en yakın zamanda çıkaraçaklardır. sadece sabırla bekliyoruz.

  86. nesrin güven
    04 Ağustos 2012, 00:46

    aslında bir tane delikanlı avukat veya vekil çıkıpta anayasa mahkemesine götürse olmazmı bir tane vekil çıkıpta bu maaşları bizlerden önce hak edenlere verelim demiyor .sözkonusu kendi çıkarları oldumu iktidar muhalefet birleşip bir gecede kanun çıkarıyorlar . biz marabalar çalışalım o da iş bulursak haram zıkkım olsun ben hakkımı helel etmiyorum . hani nerde adalet kalkınma partisinin adaleti hepsini ben allahın yüce adaletine havale ediyorum.

  87. Metin Kebabcı
    05 Ağustos 2012, 16:50

    İşin özeti siz bütçe açıklarını kapatmakla mükellef sadece seçimden seçime insan yerine konacak kölelersiniz.Biz kaymak tabakayız rahat yaşamak bizim hakkımız,arada sizin hakkınızı savunan vicdanlı vekiller çıkar ama biz vicdansızlar onu izole ederiz sustururuz.

  88. Mehmet ÇAYLAK
    10 Ağustos 2012, 20:18

    Ben Mehmet ÇayLak 1966 doğumluyum 1985'de ssk'lı oldm Ve yasım 46.Bende Herkes gibi Bir an evel şu yasanın geri gelmesini İstiyorm Sayın:Cumhur baskanım ABDULLAH GÜL Bey'e ve
    BASBAKANIM:RECEP TAYYİP ERDOĞANA bu yasayı Bir An evel Değiştirmelerini Arz Ediyorum.İlgilenirseniz Teşekkürler…!

  89. KENAN KARİPCİN
    14 Ağustos 2012, 19:13

    HAKKIMIZI GERÇEKTEN VEREBILECEK INSANLARA OY VERSEYDIK SIMDI BUNLARI YASAMAZDIK YASI BEKLEMEK BISI DEGIL AMA O YYASA KADAR BENI KIM ÇALISTIRACAK HANGI OZEL SEKTOR IS VERIR HELE BIRDE AKP LI DEGILSEN ISIN KOTU

  90. HÜLYA BAYINDIR
    16 Ağustos 2012, 21:48

    2 YILDA EMEKLİ OLUNUYORDA 20-25 YIL ÇALIŞIP EMEKLİ NİYE OLUNMUYOR. ÖYLE MAĞDUR İNSANLAR VAR Kİ,
    10450 İŞ GÜNÜ OLAN İNSANLAR VAR. 31 YILDIR ÇALIŞIYOR ÇOCUKLUĞUNU, GENÇLİĞİNİ YAŞAYAMAMIŞ İNSANLAR DAHA 2 YIL BEKLEYECEKLERMİŞ. YILINI PRİMLERNİ DOLDURAN EMEKLİ OLSUN 5000 PRİMLE EMEKLİ OLAN VAR HAKSIZLIK.

  91. MEHTİ BIKMAZ
    18 Ağustos 2012, 03:17

    siz Cumhurbaşkanımızın onayladığı yasadan habersizsiniz sanırım çünkü artık Sn. milletvekillerimiz mazbatalarını alır almaz emeklilik hakkı kazanıyorlar! bizim gibiler ile alay eder gibi ya ne kadar acı bir mevzu hakikatten ALLAHIM sen bilirsin bu nasıl insanlık….

  92. ahmet haklı
    19 Ağustos 2012, 10:20

    bende yaşa takılan emekliliği hak etmiş üstünede iki yıl geçmiş bir çalışanım ben iki kere madurum sorarım büyüklerime 12 yaşında daha ana kuzusu bir cocukken geçim sıkıntısı yüzünden iş hayatına itilmiş o elleri pamuk pamuk olan cocukken hiç sordularmı bu oyun cocukları iş hayatında ezilirken ruhsal durumlarını nasıl etkilendiğini çocukluklarını yaşayamadan ekmek davası için oyaşta mücadele ettiklerini ve küçücük bedenlerinin nasıl ezildiğini vede oyaşta sigortasız çalıştırıldığımızı 31 yıldır iş hayatım var 44 yaşındayım ben iki kere madurum iki kere emekliliği hak ettim 31 yılda yılların ezilmişliği var sonunakadar emekliliği hak ettim 28 yıldırda sanayi ortamında çalışıyorum eski ülkeyi yöneten beceriksiz yöneticilere hakkımı helal etmiyorum iki kere 12 yaşımdan 18 yaşınakadarki çalışma hayatımı 3 çe carpıyorum ezilmişlik bu sayın başbakanımdan bu konu ile ilgili maduriyetimizin giderilmesini diliyorum 44 yaşından sonra iş bulmak çok zor sayın yetkililer bi çare arzederim

  93. TARIK
    23 Ağustos 2012, 13:13

    ARKADAŞLAR_BURAYA YAZDIĞINIZ YAZILARI CUMHURBAŞKANIMIZA VE BAŞBAKANIMIZADA YAZIN…

  94. tufan topak
    23 Ağustos 2012, 13:50

    ben 25 yıl calışacagım diy e işe girdim yılımı primimi tamamladım yani gencligiimi gömdüm sıra szde sayın yöneticiler bu ülkede insanlar sizin kuklanız deil kendinize gelin haddinizi bilin ve insanlarında sabrını taşırmayın osmanlıdan örnek alın

  95. adil urhan
    26 Ağustos 2012, 13:17

    1984 yılı işe girdim 1968 doğumluyum ben kaç sene çalışacamda emekli olabilecem.ben masa başı çalışmıyorum beden işçisiyim çalışmaktan yıprandım.kendim emekli olup gençlerin iş sahibi olmasını istiyorum.bizde yaşımızdan ötürü iş bulamıyoruz…………

  96. adil urhan
    26 Ağustos 2012, 13:23

    1984 yılında işe girdim.1968 doğumluyum.zar zor da olsa günlerimi tamamladım.ve halen kiradayım.iş bulamadığım günler kirayı ödemiyorum.benimde bir belirli maaşım olmadığı için borç aldığım yerlre mahçup oluyorum.ben masa başı çalışmıyorum ben beden işçisiyim.ben sadece hakkıma düşen payı yani emekliliği istiyorum.

  97. cevdet yazıcı
    28 Ağustos 2012, 01:07