SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 
emeklilikuzman@gmail.com

Emekli ikramiyesini alamayan eski memurlar için dilekçe örneği

En erken nasıl emekli olacağınızı öğrenmek için tıklayın
SGK Hizmet Birleştirme İşlemleri hakkında bilgi için tıklayın
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvurularınız için tıklayın
Bağ-kur Hizmet ve Prim Borcu Sorunlarınız için tıklayın
Askerlik Borçlanmasıyla Erken Emeklilik Hesabı için tıklayın
Çözemediğiniz Her Türlü SSK ve Bağ-kur Sorunları için tıklayın

Ali Tezel – Gazete Haber Türk

Okurlar dilekçe örneği istiyorlarmış

Dünkü ikramiye yazımızdan sonra çok sayıda mesaj aldık. “Ali Bey, ne olur Anayasa Mahkemesi’ne göndermemiz gereken dilekçe örneğini de yayınlar mısınız?” diyorlar. Tabii ki yayınlarız…

Anayasa Mahkemesi Başkanlığı’na

Ben eski bir memurum ve sonrasında da istifa edip SSK’dan/Bağ-Kur’dan emekli oldum. Siz değerli üyelerin, 2829 Sayılı Kanun’un 12’nci maddesindeki ikramiye almamı engelleyen cümleyi çıkarmanızdan sonra hükümeten yeni bir düzenleme yapmasını istemeniz akabinde “İkramiye hakkım doğdu” derken, TBMM sizin kararınızın tam aksine bu hakkımı gasp eden yeni bir düzenleme yaptı.

Şimdi, Ankara 14’üncü İdare Mahkemesi, E: 2009/1433 sayılı dosyasında 21.09.2010 tarihli karar ile (19.06.2010 gün ve 27616 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 5997 Sayılı Kanun’un 14. maddesi ile değişik) 5434 Sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu’nun halen 89’uncu maddesinin birinci fıkrasının ikinci tümcesinin “Son defa bu kanun veya 5510 Sayılı Kanun’un geçici 4’üncü maddesi hükümlerinin uygulanmasını gerektiren görevlerde çalışmakta iken emekliye ayrılan ve…” şeklindeki ibaresinin Anayasa’nın 2, 10 ve 138’inci maddelerine aykırı olduğu kanaatiyle anılan ibarenin iptali istemiyle Anayasa Mahkemesi’ne başvurmuştur.

Ancak ne hikmetse Anayasa Mahkemesi’ne başvuru kararında, “Anayasa Mahkemesi’nin konu hakkındaki kararı 5 ay içerisinde gelmezse davanın yürürlükteki kanun hükümlerine göre çözümlenmesine” demiştir.

Bu sebeple 5 ay içinde karar vermezseniz ikramiye hakkım yok olacak. Sizlerden istirhamım, kararınızı lütfen 5 ay geçmeden veriniz ve bu dosyayı bir an önce ele alınız.

Adres:

Ad-Soyadı-İmza-Tarih

Emekli ikramiyesini alamayan eski memurlar için dilekçe örneği

Comments

No Responses, Leave a Reply
  1. Erdoğan Fıstıkoğlu
    10 Ocak 2011, 01:56

    Ali Bey..
    Ben 1402 sayılı yasayla bir kamu kuruluşunda çalışırken işten atıldım. 10 yıl sonra mahkemeyi kazanarak işe geri döndüm.Emekli olurken,kıdem tazminatım hesaplanırması sırasında,sıkı yönetimde geçen zamanın kıdem tazminatını vermediler.İzmir'de sıkı yönetim 4,5 yıl sürdü.Bu alamadığımız
    kıdem tazminatını,yeni çıkacak olan torba yasa ile alabilirmiyim.Saygılar.

  2. süleyman erten
    10 Ocak 2011, 11:24

    ben de emekli ikramiyemi almadım.9.5 yıl memur olarak çalıştım ve istifa ettim.şimdiye kadar da miçbir işlem yapmadım.Mahkemelere başvurmadım.yukarıdaki bu dilekçeyi mahkemeye başvurmadan göndermem yeterlimidir.bilgi verirseniz sevinirim.

  3. meliha
    10 Ocak 2011, 17:57

    ali bey hersey çok güzel ama ne olur yardım et 2000 nisan ayında pamukbank olarak ayrılmaya zorlandım 2005 8 aya kadar sandığa isteğe bağlı ödededim 2005 9 ayda 595 tl gibi rakamla emekli oldum ancak bana emekli ikramiyesi ödenmedi bankaya7.11.1988 de girdim bu yıl niçin diye tekrar sordum vakıf senedi değişti temuza diye ödeme yok alma imkanım var mı yardım et çok zordayım ltf

  4. TARIK BİNER
    13 Ocak 2011, 17:54

    EMEKLİLİKHABER.COM ADRESİNE VE ALİ TEZEL e BİZİ BU KONUDA AYDINLATTIĞINIZ VE YOL GÖSTERDİĞİNİZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDER BİLGİ VE YARDIMLARINIZIN DEVAMINI RİCA EDERİM.

  5. CEMİL ÖNER
    14 Ocak 2011, 09:35

    ALİ BEY BEN 1978 YILINDA HİZMETLİ OLARAK İŞE BAŞLADIM FAKAT 1983 YILINA KADAR YANİ 4SENE 5AY CALIŞMAM VAR O ZAMANLAR MEVZUYU BİLEN KİŞİYE RASTLAMADIGIM İÇİN 16 YIL SONRA BİR KİŞİ TARAFINDAN UYARILDIM 2000 YILINDA BAKANLIGA VARDIGIMIZDA HAKKIMIN YENDİGİNİ SÖYLEYEREK GÖREVE TEKRAR ALINDIM HAKLARINI İADE EDCEGİZ DEDİLER FAKAT İADE ETMEDİLER BE NE ZAMAN EMEKLİ OLURUM.20YIL HİZMET SÜREM VARDIR?

  6. Osman Has
    01 Şubat 2011, 23:23

    Ali Beyin sayesinde bütün dilekçelerin örneklerini aldım,şu anda dava durumundayım 14.12.2010 tarihinde açıldı İstanbuldan oraya gönderildi , Ankara 9.İdare mahkemesinde davam devam etmetedir.Bu arada yukarıda dilekçe ile de
    Anaya Mahkemesi Başkanlığına muracaat ettim. Tahminim 5 ay içerisinde verilecek karar her şeyi çözecektir.Fikirlerimizi paylaşalım.Saygılarımla.

  7. Ahmet GÜNDÜZ
    11 Mart 2011, 09:45

    Sayın Ali tezel bey-Biz emekliler olarak sizden gördüğümüz fikri yardımı-emekli derneği adına aidat kesenler nedense duyarsız kalıyorlar.
    Ben madem ki dernek üyesiyim,mahkemeye neden fert olarak müracaat etme mecburiyetinde kalıyıyorum,dernek bizleri temsilen yapsa ne olur. saygılarımla Eskişehir den DEDE-

  8. Mehmet EFE
    16 Haziran 2011, 11:20

    1979-1981 yılları arasında 3 yıl memur olarak çalıştım ve istifa ederek ayrıldım.Daha sonra işçi olarak devam ettim.2009 yılı temmuz ayında ssk.dan emekli oldum.Memur olarak çalıştığım döneme ait emekli ikramiyesini torba yasa gereği alabilir miyim?

  9. halis şafak
    19 Haziran 2011, 10:03

    ben üç sene önce emekli sandiğindan yaştan emekli oldum.maaşa bağlandımm fakat emekli ikramiyemi alamadım iki ay bağkurum olduğu için ikramiyemi ödemediler maaşımı emekli sandıgından alyorum cevabınızı bekliyorum(teşekürler)

  10. İrfan UĞUR
    22 Ekim 2011, 01:39

    14 yıl memurluk yaptım.1989 yılında çıkarıldım.temmuz 2011 ayında ikramiyemin ödenmesi için ilgili kuruluşa başvurdum.Ret cevabı ekim ayında geldi. Şimdi mahkemeye gideceğim. Ancak ANKARA daki idare mahkemesinin tam adresini bulamadım.Semt olarak adresini bildirirseniz memnun olurum. Tüm yazılarda sadece Ankara idare mahkemesi yazıyor.bUNUN BİR DE SEMT OLARAK ADRESİ VARDIR SANIRIM.

  11. osman has
    22 Kasım 2011, 10:33

    Arkadaşlar bu durumda olanlar olarak, bu davanın arkasını bırakmayalım,devamlı bu sitelerde derdimizi açıklayalım.bende Ankara 9.İdare mahkemesinde dava açtım 11 aydır dava açık bekliyor.

  12. meral yağcı
    03 Aralık 2011, 22:43

    iyi günler babam 19 yıl emekli sandığına bağlı çalıştı istifa ettirilerk geri kalan hizmetini tamamlayıp ssk dan emekli oldu Şu an yaşamıyor abncak annem 19 yıllık himetin ikramiyesini alabilmek için sgk kurumuna başvurdu sonra hangi yolu izlemelidir.ikramiyesini bu dudrmda olup da alan var mı acaba

  13. CAFER POLAT
    23 Ağustos 2012, 23:26

    Ankara 5.İdare Mahkemesinde açtığım dava neticesinde;
    1- İkramiye ödenmesi kabul edilmiş,
    2-Güncel olarak ödenmesi rededilmiş,
    3-600.–TL. Avukatlık ücreti ödemesi belirlenmiş.
    Neresinden bakarsanız bakın KOMEDİ oyunu içine girmiş olduk. Büyük bir olasılıkla BEN BORÇLU çıkacağım. Davanın ana konusu ikramiye ödenmesi. Ben davayı kazanmışım. Ama Mütemim cüzi olan güncel ödemesi red edilmiş. Böylece Davalı İdare de dava bir kısmını kazanmış olmuş. Böylece AVUKATLIK ücreti de ortaya çıkmş. TYani Devletin HUKUK SERVİSİ için AVUKATLIK ÜCRETİ ödenmesi kararı verilmiş. BU VERİLEN KARAR TAM BİR HUKUK UCUBESİ. Hayırlı olsun. Diyecek bir şey yok. HUKUK neylerse güzel eyler. VATANDAŞ hakkını DEVLET ORGANLARINA KARŞI koruması için kurulan İDARE MAHKEMESİ böyle karar vemiş.