SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 
emeklilikuzman@gmail.com

Dul maaşı almak için nereye başvurmam lazım?

En erken nasıl emekli olacağınızı öğrenmek için tıklayın
SGK Hizmet Birleştirme İşlemleri hakkında bilgi için tıklayın
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvurularınız için tıklayın
Bağ-kur Hizmet ve Prim Borcu Sorunlarınız için tıklayın
Askerlik Borçlanmasıyla Erken Emeklilik Hesabı için tıklayın
Çözemediğiniz Her Türlü SSK ve Bağ-kur Sorunları için tıklayın
gaxxi, 22 Aralık 2010, No comments
Categories: Dul ve Yetim Aylığı
Tags: , , ,

Ölen eşin aylık bağlanacak kadar prim ödemiş olması lazım

Soru:

7 yıldır dul bir bayanım. Şuanda bir işim yok. Dul maaşı almak gibi bir imkânımız var mı? Ve bunun için nereye başvurmam lazım? Ayşen ÖZ

Cevap:

Dul aylığı; sigortalı(işçi), Bağ-Kurlu(esnaf veya serbest meslek erbabı) veya Emekli Sandığı iştirakçisi(memur) olarak eşine dul aylığı bağlanacak kadar prim ödemesi olan sigortalıların ölümü üzerine, hayatta kalan eşine bağlanan aylıktır. Eşiniz sigortalı iken rahmetli olmuşsa; 5 yıl sigortalılık süresi ve 900 gün prim ödemesi varsa, Bağ-Kurlu iken rahmetli olmuşsa: 1800 gün prim ödemesi varsa, memur iken rahmetli olmuşsa; 5 yıl fiili hizmet süresi varsa, dul aylığı bağlatabilirsiniz. Bunun dışında dul maaşı adı altında bağlanan bir aylık bulunmuyor.

Ekrem SARISU – POSTA
Dul maaşı almak için nereye başvurmam lazım?

Comments

No Responses, Leave a Reply
  1. ahmed demir
    23 Ocak 2011, 19:46

    babam 2008 de öldü ne emekli sandığı ne de bağkur sigortası da yoktu. anneme veya bana maaş bağlanamaz mı?

  2. yakup yıldız
    18 Temmuz 2011, 13:08

    iyi günler…
    dedem yaklasık 6 yıl önce vefat etti ve ananem gecen ay'a kadar dedemden kalan emekli maasını alıyordu
    ananemde vefat etti ve suan annem eşinden(babamdan) ayrı(yaklasık 10 yıldır) annemin,dedemden hak ettiği ması alabilmesi için ne yapması gerekiyor???
    saygılar…..

  3. boşver
    28 Temmuz 2011, 15:51

    iyi günler annem babam vefat ettiği için sskdan emekli maaşı alıyor annanem de dedemden alıyordu oda vefat etti şimdi annem aynı zamanda annanemden dolayıda sskdan maaş alabilirmi birde dul teyzem var oda almak istiyor her ikiside alabilirmi? şimdiden teşekkürler

  4. Şükran Gutlu
    05 Eylül 2011, 12:15

    Merhaba annemde babamda yaşıyo, dedem biraz rahatsız ananemin sağlığı normal, bana maaş bağlanmasını istiyorum ne yapmalıyım?

  5. yazgül erol
    16 Ekim 2011, 16:33

    merhaba benım adım yazgul . benım babam ben 1 yasındayken vefat ettı ama babamın ılk esı olan uvey annem her ay maaş alıor babamdan ötürü . ama ben annemın üzerime kayıtlıyım kımlıktedde babamın adı var annem resmı nıkahlı deıldır … acaba ben uvey annemın aldgı maası alabılrmyıım yada aldgım zaman uvey annemden kesıntı olurmu ltfen cvp verın acilen cvp beklıorumm

  6. yurdan hamarat
    14 Kasım 2011, 13:47

    benim eşim öldü bir cocugumla kaldım

  7. gunes
    23 Kasım 2011, 14:05

    babam11 yıl oldu vafat edeli ama memur olara calıstıgı bır yer yokdu acaba annem dul maası alma ımkanı var mı?

  8. hayriye baştaş
    25 Aralık 2011, 19:58

    eşim vefat edeli 2 yıl oldu dul yetim maaşı nasıl alabilirim 3 te yetimim var nasıl baş vura bilirim
    7 yıldır bağkur ödüyoruz

  9. nesrin yıldırım
    06 Ocak 2012, 11:17

    merhaba ben 7 yıl önce eşimden ayrıldım çalışmıyorum bi gelirim yok sigortamda yok annem babam ve abimle yaşıyorum 11 yaşında bir oğlum var eski eşimden nafaka almıyorum benim dul maaşı almaya hakkım varmı? varsa nereye baş vurmam lazım

  10. semra çelik
    20 Ocak 2012, 19:32

    merhaba ben 3 yıl önce eşimden ayrıldım çalışmıyorum bi gelirim yok sigortamda yok annem babam ile yaşıyorum 5 çocuğum var en büyüğü 12 yaşın da kı ve 4 kız bir erkek .eşimden nafaka almıyorum benim dul maaşı almaya hakkım varmı? varsa nereye baş vurmam lazım.

  11. yücel özbay
    22 Ocak 2012, 19:57

    merhaba ben 3 sene önce eşimden ayrıldım. nafaka almıyorum asgari ücretle çalşıyorum 8. sınıfa ve ünv 3 sınıfa giden çocuklarım var
    kirada oturuyorum ve aldığım aylık yetmiyor
    dulluk maaşı alabilrimiyim?

  12. AYNUR ÇAVUŞ
    16 Mart 2012, 09:31

    kayınvalidem çift vatandaşı. Bulgaristandan 115 tl.denk gelen emeklisi var. 1990 yılından beri türkiyede yaşamakta ve sigortasız çalıştığı için hiç bir sosyal yardım da alamıyor. bir tek yeşil karttan faydalanıyor.Bayramlarda erzak yardımı dahi yapılmıyor. Kendisinin hiç bir mal varlığı yok. Eşi de hep sigortasız çalışmış ve 5 yıl önce de vefat etmiş. Kayınvalidem dül mağışı alabilirmi. 65 yaş emeklisinden de faydalanabilirmİ. NEREYE BAŞ VURMAMIZ GEREKİYOR. YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM ŞİMDİDEN TEŞEKÜRLER.

  13. abdullah kılıç
    16 Nisan 2012, 23:13

    65 yaşında annem ıkı tanede kardeşım var kız kardeşım 34 yaşında hıc evlenmedı okumuş yazmışlıgı yok evlenmıyor erkek abımde aynı oda evlendı boşandı onunda okumuşlugu yok ışıde yok babam olelı 14 sene oldu emeklı maaşıda yok bunun aylık almaya hakkkı varmı