SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 
emeklilikuzman@gmail.com

Çıkacak olan yeni SGK affıyla geriye dönük borçlanma söz konusu olabilir mi?

En erken nasıl emekli olacağınızı öğrenmek için tıklayın
SGK Hizmet Birleştirme İşlemleri hakkında bilgi için tıklayın
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvurularınız için tıklayın
Bağ-kur Hizmet ve Prim Borcu Sorunlarınız için tıklayın
Askerlik Borçlanmasıyla Erken Emeklilik Hesabı için tıklayın
Çözemediğiniz Her Türlü SSK ve Bağ-kur Sorunları için tıklayın
gaxxi, 03 Aralık 2010, 76 comments
Categories: SGK Haberleri
Tags: , , ,

Borçlanma yasasının çıkma ihtimali yok denecek kadar az

Soru:

1989 yılı Haziran ayında başlamak suretiyle SSK ya giriş yaptım, yaklaşık 180 gün sonra işten çıktım. Ve 8 sene sonra tekrar çalışmaya ve SSK primlerimi ödemeye başladım. Aradaki çalışmadığım yılları geriye dönük yatırabilmem mümkün değildi. Çıkacak olan yeni affa göre geriye dönük borçlanma söz konusu olabilir mi?

Zuhal SERTEL

Cevap:

Sosyal güvenlik mevzuatımızda geriye yönelik borçlanmayla gün kazanma usulü yok. TBMM sine sunulan son yılların en kapsamlı mali af yasında da geriye yönelik borçlanmayla ilgili bir düzenleme yok. Ancak, siyasi otorite isterse, tasarının TBMM sinde gerek komisyonlarda gerekse genel kurul görüşmeleri sırasında ekleyebilir. Ancak, borçlanma düzenlemesi son yıllarda uygulanan sosyal güvenlik politikalarına aykırı. Bu tür bir düzenlemenin yapılmayacağı kanısındayız. Ancak, belli de olmaz. Önümüzdeki yıl genel seçim var. En doğrusu bekleyip görmek.

Ekrem SARISU – POSTA
Çıkacak olan yeni SGK affıyla geriye dönük borçlanma söz konusu olabilir mi?

Comments

76 Responses, Leave a Reply
  1. türkan cömert
    08 Aralık 2010, 08:23

    nolu bu sgk geriye dönük olsun insanların hayatı söz konsu

  2. ramazan karagöz
    08 Aralık 2010, 22:13

    devletimizin acilen geriye dönük pirim ödeme yasasını çıkartıp emeklisi gelibte olamıyan milletimizi rahata kavuşturması lazım

  3. ibrahimhalil
    20 Aralık 2010, 23:01

    her şeye her kese af var ama geriye dönük borçlulara yok bune biçim uygulama hükümetimiz acilen bu konuya el atması lazım

  4. ozan evren.
    22 Aralık 2010, 23:11

    mutlaka geriye dönük ssk prim affı olmasıgerekir bütün kurumlara varda niye ssk işçisine yok çok çok çok haksızlık lour mutlaka bu yasayı da çıkartmalrar lazım

  5. gönül arpa
    23 Aralık 2010, 12:05

    arkadaşlar isteğe bağlı sigortalılara hiç af çıkmıyor.her zaman bağkura yönelık çıkıyor. bız bu konuda sesimizi başbakana duyuramıyoruz herhalde.biz ağlamayı bilmiyoruz bağkurlular gibi. ben akp resmi sitesinden mail attım .'benimde isteğe bağlı sigortalılığım 3 ay art arda prim ödemediğim için sonlandırıldı.neden aflar bağkura yönelik .bağkurluların durdurulan sigortalılık sürelerini af çıkararak ödeme imkanı sağlıyorsunuz da isteğe bağlı sigortalılar bu ülkenin vatandaşı değilmi' diye yazdım .lütfen sizlerde mail atın .

  6. aynur aktürk
    14 Ocak 2011, 16:12

    lütfen artık yorulduk ssk geriye dönük ödeme istiyor.lütfen ssklı kardeşlerim birlikten güç doğar,her ssklı sesini duyursun 29 yıllık sigortalıyım arada boşluklarım var greriye dönük af istiyorum.biz binlerce kişiyiz sgk bakanına mail atalım

  7. AHMET
    16 Ocak 2011, 23:31

    1982 de ssk başlangıçım var ama yıllarca kanundaki zaaf yüzünden işverenler primlerimizi yatırmadı dolayısıyla emeklilik benm için hayal AMA HÜKÜMETİMİZ GERİYE DÖNÜK BORÇLANMA kanununu çıkarırsa benim gibi birçok insanın da faydalanacağını umuyorum HÜKÜMETİMİZİN BİZİ DE DİKKATE ALMASINI UMUYORUM SAYGILAR

  8. fadime kara
    17 Ocak 2011, 18:51

    1985te bekar ken ssk başlangıcım vardı.1hafta sıgara tütün de çalıştım ve bana ssk sicil kartıverildi 6 sene sonra kaybettim vekızlık soyadımdan ve evlilık soyadım ile aradım şimdı ssk başlangıcım kayıt gözukmüyor o zaman tc no yoktu neyapmam gerekır avşir dosyasına baktırmadım

  9. hamza
    26 Ocak 2011, 22:59

    1984 sigorta başlangıcım var 105 gün başka yatıramadım yaş ilerledi 1966 dogumluyum T.B.M.M. geriye dönük borçlanma neden çıkarmıyor., avrupa dan emekli olanlar ülkemiz de para yatırıp ikinci bir emeklilik hakkı elde ediyorlar; ya bizim halimiz ne olacak sesimizi duyan yokmu allah rızası için duyun artık!….

  10. kasım duman
    29 Ocak 2011, 12:36

    arkadaşlar ssk da geriye dönük boşlanma geriye dönük çıkması için sayın başbakana bizat e meyil atalım.başbakanımızın biz gibi magdurların dertlerine çare bulacagına eminim

  11. ismail duman
    29 Ocak 2011, 12:43

    bagkurda hizmeti dolupta yaş hadini bekliyenlere bir defalıgına mahsus af edilmesini akp hükümütinde bunuda torba yasasına koymalarını arz ediyoruz saygılarımla arz ediyorum .

    D.bakır

  12. hüseyin çakır
    30 Ocak 2011, 20:47

    sayın başbakanımız lütfen sesimize duyun ssk lı çalışan vatandaşlarımıza geriye dönük borçlanma prim affı yasasını bekliyoruz saygılarımla hüseyin çakır bursa

  13. ibrahim ceylan
    31 Ocak 2011, 12:17

    1696 ssk iş başladım en son primimi 1997 yatırdım hale prim eksiyim var nasıl emekli olabilirim

  14. tevfik ceylan
    05 Şubat 2011, 23:16

    sayın başbakanım benimde sorunum sgk geriye dönük pirim ödeme affının çıkması ne olur bizimde sesimizi duy saygılarımla tevfik ceylan 1962 zonguldak

  15. CEVDET GÜRBÜZ
    06 Şubat 2011, 17:01

    Sayın Başbakanım;
    SSK lı çalışan vatandaşlarımıza geriye dönük borçlanma prim affı yasasını bekliyoruz .Lütfen sesimizi duyun!
    SAYGILARIMLA!!
    CEVDET GÜRBÜZ 1964 SİVAS

  16. fatmagül
    10 Şubat 2011, 16:56

    yapacak olduğunuz en önemli aflardan biri geriye dönük ssk lı çalışanların borçlandırılması türküyedeki en büyük sorun.belli yılda işe giripte günlerini tamamlamasıdır. yeşil kart olayını kaldırın yerine geriye dönük borçlanma yapsınlar mesela 1965 yılında 1960 yılında işe girmiş fakat primleri ödenmeyenlerin geriye dönük borçlanlarını sağlayın

  17. Fİkri Cengiz
    11 Şubat 2011, 19:55

    Sayın Başbakanım ve Sağlık Bakanım ;
    Sesimizi duyun bizede bi kıyak yapın.Geriye dönük borçlanma prim affı yasasını bekliyoruz.Devletimizde faydalansın bızde faydalanalım.

  18. Fİkri Cengiz
    11 Şubat 2011, 20:00

    Sayın Başbakanım ve Sağlık Bakanım ;
    Sesimizi duyun.Geriye dönük prim affı yasasını bekliyoruz.Arz ederim.

  19. mehmet güneş
    14 Şubat 2011, 15:51

    sayın devlet büyüklerim.ben 1961 doğumluyum ve siğorta girişim 1979 geriye dönük prim yatırmayı çıkarsanızda bizde borç harç bulup bu primi yatırıp emekli olsak.ve halen şu an çalışmakta olduğumuz iş yerine yeni ğenç nesiller işe başlasa hem işsizlik sorunu azda olsa çözülmüş olmazmı? sayğılarımla

  20. turan ak
    14 Şubat 2011, 23:59

    sayın başbakanım sayın sağlık bakanım ssk ya prim affı bekliyoruz.saygılarımla…

  21. mehmet seylan
    15 Şubat 2011, 09:12

    sayın başbakanım ve devlet büyüklerim ben 1960 doğumluyum ve siğorta girişim 1978 geriye dönük borçlanma olsun istiyorum.halen bağkurlu olanlar geriye dönük yatırabildiğine göre sgk lı olanlar neden yatıramıyo. bu konuyu bi daha göz önüne almanızı temenni ediyorum.bu çifte standardın kalkmasını istiyorum lütfen ilgilenirseniz sevinirm

  22. celal cap
    15 Şubat 2011, 16:55

    sayın başbakanim geriye donuk emek lilik bekliyoruz bakurlıya varda ssk ya yokmu bızıda duşunun rica edıyorum celalcap

  23. atila seyfeli
    15 Şubat 2011, 18:27

    geriye donuk borlanma yasası varmı

  24. sibel kibar
    16 Şubat 2011, 12:16

    Sayın Devlet büyüklerim Sigortalılara Doğum borçlanması varda bağkurlulara neden yok lütfen bağkurlulara da doğum borçlanması getirirseniz seviniriz.
    Saygılarımızla

  25. recep çınarlıdere
    16 Şubat 2011, 21:50

    telefon borçlarm var ne olacak torba yasasına giriyormu ana parayı ödesem faizleri yasada varmı saygılarımla

  26. Şenol D.
    17 Şubat 2011, 16:20

    Geriye dönük isteğe bağlı ( SSK ) borçlanmak istiyoruz.
    Sayın Başbakanım bu borçlanmayıda ele almanızı rica ederim. Benim gibi bekleyen Milyomlarca vatandaşımız söz konusu.
    Saygılarımla…

  27. erdal uslu
    17 Şubat 2011, 19:23

    sayın basbakanım geriye donuk bagkurlara af varsa ssk larında af olmasa gerekir cunku devletimiz icinde cok önemli devlet hazınesıne cok para girer ve milletimizin sorunuda cozulur

  28. aysel erdoğan
    18 Şubat 2011, 08:22

    geriye dönük borclanmaistiyorum lütfen yaşdan dolayı kolay kolay iş bulamıyorum geriye dönük borclanma olursa emeklı olabilirim

  29. atalay karagöz
    18 Şubat 2011, 11:47

    LÜTFEN GERİYE DÖNÜK KİŞİLRE BORÇLANMA ÇIKARTIN HEM DEVLET KASASINA BİR ŞEYLER GİRER. LÜTFEN SADECE BAĞKURLULARA DEĞİL SSKLI OLANLARADA YARDIMCI OLUN

  30. sevinç dinç uyanmış
    18 Şubat 2011, 14:44

    eşim 2001de vefat etti.sksı var ama az
    ölenler için geri ödeme torba yasada varmı.benim gibi bir çok kişi bekliyor

  31. aysel erdoğan
    18 Şubat 2011, 16:39

    SAYIN BAŞBAKANIM,

    BU KADAR TORBA YASA DEDİĞİNİZ BUMUYDU YANI SADECE BAĞKURLULAR İÇİNMİYDİ BU HAKSIZLIK DEĞİLMİ
    NE YAZIKKI İŞ VERENLER OKADAR ÇOK ÇALIŞANIN HAKKINI YİYORKI İŞE ELEMAN ALIYOR AMA SSK SİGORTASINI YAPMIYOR İŞİ BIRAKSA İŞSİZ KALACAK NE YAPSIN İŞTE BÖYLE BÖYLE ZAMANI GELİNCEDE EMEKLI OLAMIYOR NE ANLADIM BEN BU YASALARDAN

  32. hatice göksu
    18 Şubat 2011, 18:18

    ssk dan geriye dönük borçlanmak istiyorum eşim öldü çocuk okutuyorum maddi sıkıntı çekiyorum kirada oturuyorum yaşımdan dolayı kimse iş vermiyor lütfen geriye yönelik borçlanmak istiyorum.emekli olmak istiyorum

  33. sebahat erdem
    21 Şubat 2011, 09:07

    geriye dönük ödeme olursa torbada aslında ozaman torba tam olur başbakanımız bizleride düşünmüştür inşallah kısmet

  34. yeliz arabacı
    01 Mart 2011, 00:43

    sayın başbakanım size güvenimiz sonsuz inşallah ssk lılara geriye dönük boçlanma hakkı tanırsınız

  35. SEHER KÜÇÜK
    07 Mart 2011, 22:00

    2 DOĞUM BORCUNU ÖDEMEK İSTİYORUM.DOĞUM BORCUNU ÖDERKEN TAKSİT YAPILIYORMU??????..

  36. sedat
    09 Mart 2011, 11:44

    bu yasa neden çıkmıyor başbakanimiz herkes için diyor ama sadece bag kur için yapılmış

  37. OSMAN NURİ ALANLI
    10 Mart 2011, 10:02

    SAYIN YETKİLİLER
    TORBA YASASINDA BAĞKURLUYA GERİYE BORÇLANMA VAR
    YURT DIŞINDA ÇALIŞMIŞEMEKLİ VOLMUŞLARA BORÇLANMA VAR
    SSK DA ÇALIŞIRKEN İŞYERİ KAPANMASI İŞTENÇIKARTILMA VESAİRE VESAİRE BİR ŞEKİLDE ÇALIŞAMAMIŞ VE EMEKLİLİKYAŞINI DOLDURMUŞ ONCA İNSANLARA TARİHİN EN BÜYÜK AF YASASINDA YER ALMASI BU KADARMI SAKINCA TEŞKİL EDİYOR.
    BÖYLE BİR ÇALIŞMAYADA İMZAATILMASINI UMUT EDİYORUM

  38. necatiköroğlu
    10 Mart 2011, 16:19

    geriye dönük ssk pirim olması gerklidir coğu calışan şiket sahipleri tarafından ssk biryıl calışmış ise beş gün gösterilmiştir zulacıların maduru cok insan var bu yasa en önemli yasalardan biridir

  39. Eyyup Metin ONUR
    11 Mart 2011, 08:58

    KAMU KURUMLARINDA GEÇİCİ MEVSİMLİK İŞLERDE ÇALIŞTIRILAN VE DAHA SONRA DAİMİ KADROLARA ATANAN TÜM SGK LILARIN EN BÜYÜK SORUNLARINDAN BİRİSİDE,YILIN BELLİ DÖNEMLERİNDE İŞ AKİTLERİNİN KENDİ İRADELERİ DIŞINDA ASKIYA ALINMASIDIR.BU NEDENLE TORBA YASA TASARISI İÇİNDE SGK LILARA DA, GERİYE DÖNÜK PRİM AFFI
    GETİRİLMESİ HUSUSU ÇOK FAYDALI BİR HİZMET OLACAKTIR.
    TBMM NİN, BU KONUDA YÜRÜTECEĞİ ÇALIŞMALARI DESTEKLİYORUZ.SGK LILAR ADINA SELAMLAR

  40. ilyas dalkılıç
    11 Mart 2011, 16:01

    geriye dönük ödeme varmı girişim 1980 suanda çalışmaktayım ssklıyım geriye dönük ara bosluğunu yeni torba yasada ödemem mümkünmü???

  41. hazal
    12 Mart 2011, 12:35

    ssk pirim geriye dönük yatırmak istiyoruz lütfen yasanın içine koyun yoksa hükümet çok oy kaybeder

  42. nejdet bebek
    14 Mart 2011, 09:36

    ssk da geriye dönük ödeme varmı diye bilgisayara baka baka gözüm bozuldu. umutla beklediğimiz torba yasada malesef bulamadım.sayın başbakanımızdan bu konuya bir çare bulmasını rica ediyoruz.kılıçdaroğlunun aile sikortasından daha çok oy alırsınız sayın başbakanım.biz ssk lılarada bir gülüver.

  43. sena kökbörü
    17 Mart 2011, 16:20

    sayn başbakanımız geriye dönük borçlanma yaparsa, biz kadınları düşündüklerini açık açık görmüş olacagız. unutmayın kadınlar ekonomik acıdan birazda olsa rahatlarsak ekonomiyide canlandırmış olacagız saygılarımla…

  44. naciye cesur
    24 Mart 2011, 13:57

    evet sigorta geri dönük borclanırsa ve uygün görülürse kadınlar tarafınnda başbakanımızın oyları 2 ye katlar ve bağkur la ssg birleşirse 2 daha katlar eder 4 kat başkada ne oğlsun

  45. ihsan MAT
    24 Mart 2011, 18:27

    ben esnaf bağkurlu bir vatandaşım 30 ay pırım borcum var 1 ay bırım mıktarı 300 tl ama bana 11,896,43 tl borcun var diyolar ve bu para af geldikten sonra bukadar bu nasık oluyor bi acıklık getirirsenişz sevinirim

  46. Eyyup Metin ONUR
    25 Mart 2011, 10:51

    TORBA YASA İLE ÖZEL , TÜZEL KURULUŞ VE ŞİRKETLER DAHİL' HERKESE PRİM AFFI TANINMIŞTIR.
    EĞER BİR AF OLACAK İSE ; ÜLKEMİZDE EMEKLİSİ GELEN, ANCAK ŞU VEYA BU NEDENLERLE EMEKLİ OLAMAYANLARADA HİZMET PRİM AFFI GETİRİLMELİDİR.
    SGK LILAR VE DİĞER ÇALIŞANLAR YILLARCA ÇOK ÇEKTİLER HİZMET PRİM AFFINA EVET DİYORUZ.

  47. yeşim cengiz
    27 Mart 2011, 00:03

    doğum tarihim 10/09/1970 1991 yılında sigorta başlangıcım var 4 ay ödenmiş 2005te tarım sigortası oldum bir ay ödendi şimdi yine ödemeyeye başldım 6 aydır ödüyorum 2 doğumum var ne zamn emekli olabiliri veya ne yapmam gerekli kısa zanda emekli olmam için şimdiden teşekür ederim

  48. arzı uyanık
    28 Mart 2011, 23:30

    Sigortalının bağkurludan ne eksiği var adaletsizlik bu madem af çıkıyorsa sigortalıya da çıkması lazım yetkililerin bunu duyması lazım

  49. nurhan ak
    30 Mart 2011, 09:13

    benimde eski işvereneim günlerimi tam ödemediği için eksik sayılan günlerim var.bende bu yasadan yararlanabilirmiyim bilen varsa yanıtkasın lütfen .bu devlet herkesi affediyor da en azından madur olanlarada bir şans verirse süper olur .LÜTFEN SAYIN BAŞBAKANIM SESİMİZİ DUYUN.

  50. hüsamettin kızılkaya
    03 Nisan 2011, 14:39

    ssklar bu ülkenin övey evladımı bagkurluya hersene af çıkıyor ama ssk olunca afyok o zaman akp oy yok

  51. HAKAN AYTEMİR
    03 Nisan 2011, 23:42

    BAGKURLULAR KAZANCINDAN DEVLETE VERGİSİNİ VERMİYOR BAŞKA İHTİYACLARINA KULLANIYOR ONLARA AF CIKIYORDA SSKLILARA YOK BİZ ÜVEY EVLATMIYIZ SAYIN BAŞBAKANIMIZA GÜVENİYORUZ VE HER ZAMAN OLDUGU GİBİ DESTEKLİYORUZ VE BEKLİYORUZ.

  52. ibrahim güvenç
    04 Nisan 2011, 18:20

    biz calışan sigortalı işçileriz onun bunun ırgatlını yapıyoruz arkadaşlar bizim ne atdimize sigorta geriye dönük pirim borçlanması ödemek bizler yoksullaha devam

  53. mustafa
    05 Nisan 2011, 15:47

    Bağkurlu patrondur zaten kardeşim.bunları erken emekli edip,ssk lıların hakkını yiyorsunuz.Yok mu bu ssk lıların kimsesi,nerde bu devlet.

  54. sebahat cephaneci
    08 Nisan 2011, 13:28

    benm 1981 ssk da dört aylık çalışmişlığım var geriye dönük ödeme çıkarsa bir sürü insan kimbilr nekadar dua edecek keşke başbakanımız bu konuyada bir çözüm getirse benim bildiğim çok kişi var benim durumumda başbakanım duy sesimizi

  55. Fatma Sulu
    09 Mayıs 2011, 19:47

    1981-1982 arası 395 gün ssk da çalışmışlığım var.Ev hanımıyım.Geriye dönük borçlanıp emekli olmak istiyorum. Torba yasasını büyük umutla bekledim. Ne yazıkki hayal kırıklığına uğradım. Bağkurluya tanınan hakların ssk lıyada tanınması gerekir.Bu haksızlığın kaldırılmasını ssklılar olarak istiyoruz. Sayın Başbakanımızın konuyla ilgilenmesi ve çözüm yolu getirmesini umutla bekliyoruz.

  56. mehtap akol
    10 Mayıs 2011, 10:34

    benim babam 58 yaşında ve 568 gün pirim ödemesi var,babam bu yaştan sonra çalışmaya kalksada bizim oralarda fabrikayok küçük bir sahil kasabası bizim suçumuz ne burada babam bu yaştan sonra çocuklarına muhtaç,yok böyle bir adalet ya neden hep bagkurluya af adam bilerek bakur pirimlerini yatırmıyor nasıl devlet bizi affeder diye ve dediği gibide oluyor peki ssk'lının suçu ne yıllarca ssk için çalışıyor yıllarca iş yerinin ödediğini sanıyor ama ödemiyor ya bu yasaya ençok madur olana naden çıkartmıyorlar hani devlet magdurun yanındaydı? Korkarım benim sonumda babam gibi olucak benim 1995 ssk girişim var 2007 lılına kadar çalıştım çalıştığım iş yeri kapandı benim ssk pirim ödeme günüm 200 burada benim suçum ne nerde bu devlet !!!!? lütfen biri bizi duysunnnnnn!!!!!!!

  57. nalan kaçan
    10 Mayıs 2011, 13:09

    YA OKUYUN BAKALIM . BİZ YILLARCA ÇALIŞALIM HEDMDE 24 SAAT KOMSU BİLMEYİZ DÜĞÜN BİLMEYİZ CENAZE BİLMEYİZ SAYIN BAŞBAKAN . İZİNSİZZZZZZZZZ . YOK 1GÜN İZİN İSTESEK ÇIKARIR KORKUSU . Bİ,DE SAYINNN BAŞBAKAN SGK SINI YATIRIYOR DİYE İŞÇİ BULMADAN İŞÇİ ALIYORLARYA İŞ İSTİHDAMI YARATIYORYA SWAYIN BAŞBAKAN BİZ YOLAMI ÇIKALIM. BİZİM HANGİ HAKLARI KORUDUNDA . ŞİMDİ BİDE YERİMİZE GÖZ DİKİYON OY İÇİN ALLAHTAN KORKUNDA YOK

  58. elif zengin
    11 Mayıs 2011, 13:34

    mutlaka geriye dönük ssk prim affı olmasıgerekir bütün kurumlara varda niye ssk işçisine yok çok çok çok haksızlık lour mutlaka bu yasayı da çıkartmalrar lazım

  59. ali cıkcık
    20 Mayıs 2011, 20:09

    1987 SSK GİRİŞ GERİYE DÖNÜK BORÇLANMA YAPTIRA BİLİRMİYİM

  60. m ata çiçek
    29 Mayıs 2011, 20:11

    omür boyu çalıştık sigortamızı yatırmadılar yaşım elliyi geçti 1000 sigorta gunum var giriş 1976 3500 e tamalama lazım ben bu yaştan sora nasıl tamalayım zaten iş te bulamıyorum allah rızası için bizim gibilerede bir af çıkarın hep bağkur biz ne yaptık

  61. mustafa bozdemir
    02 Temmuz 2011, 12:45

    hep işveren kollanıyor. bu nasıl adalet anlayışı…… İŞÇİYİ SÖMÜREN , ADALET OLMAYAN BİR ÜLKEDE YAŞIYORUZ……

  62. veli dinçer
    21 Temmuz 2011, 09:15

    meraba benim sigorta girişim 1984 de şimdi 46 yaşındayımm eğer günüm 5225 olsaydı 48 yaşında emekli olacam fakat benim günüm 3000 yok bile geriye dnüp bu günleri yatırabilirmiyim yaz demeden kış demeden çalıştım fakat işveren sadece yazın sigortamı gösterdi işten çıkarılma korkusuna sesimi çıkaramadım çol var çocuk var şimdi 50 ye merdiven dayadım bu yaştan sonera nerde çalışacam emekli olmam şart nasıl emekli olabilirim?

  63. halil
    05 Ekim 2011, 18:43

    bir an önce ssk yada bu affı getirsinler bağkurda varda niye ssk da yok fark ne yani meclis bu affı çıkarmasını istiyorum

  64. derya poyraz
    30 Ocak 2012, 21:57

    babam 50 yaşında 1980de sskya 2yıllık işçi olarak çalışmışlığıvar geriye dönük prim affının çıkma umuduyla bekliyoruz babam 7 yaşından beri çalışıyor artık nereye kadar sayın başbakan bu da halkın çok büyük bir sorunu buna bir hal çare bulmanız lazım bu sorunu meclise taşıyıp halletmeniz lazım babam bir deri kemik kalmış ya hep çalışacak yada aç kalacak ve elimizden hiç bir şey gelmiyor sadece babam değil babam gibi binlerce kişi…bu umutrla bekliyor bir çare ne bir an önce birşeyler yapın.

  65. SEYİT TEKTAŞ
    01 Şubat 2012, 13:02

    BAGKURLUYA ÇIKAN AFFIN AYNISININ SSK ÇALIŞANLARINA DA VERİLMESİNİ İSTİYORUZ …..BİZ SSK LILAR BU CUMHURİYETİN ..MEMLEKETİN ÜVEY EVLATLARIMIYIZ …….YURT DIŞINDA ÇALIŞANLAR BİLE İKİNCİ EMEKLİLİKLERİNİ ALIRKEN BİZLER ..İŞVERENİN YATIRMADIĞI PRİMLERDEN DOLAYI EMEKLİLİK HAKKINI ALAMIYORUZ EĞER BU ADALETSE .SÖYLENECEK SÖZ YOK…SADECE DEVLETİMİZİN BU KONUYA DUYARLI DAVRANMASINI VE BİZ SSK LILAR OLARAK BU AFFI ÇIKARMASINI BEKLİYORUZ ……TEŞEKKÜRLER………..

  66. BIRCAN ERDOĞAN
    05 Şubat 2012, 23:45

    1973 sigortalayım 277 günüm var .2 tane çocugum var 1975 ile1976 dogumlu ne zaman olabılırım 1954 dogumluyum .gerıye dönük ödeme varmıdır … cevaplarınız ıcın tşk. ederım

  67. salih güneş
    20 Şubat 2012, 21:30

    28 senedir sigortalı inşaat ve site görevlisiyim yüzde 40 maluliyetim var bir ayağım arızalı şeker hastasiyım günlerimi topladım dediler daha iki senen var yani 30 sene çalışıp öyle emekli oluyorsun oysa yüzde 40la3600günle emekli oluyordu yaşım 52 artık direniyorum biz diyabet hastaları için kanunlarda bir fedekarlık yapmazlarmı cevaplarsanız memnun olurum selamlar.

  68. naciye cesur
    22 Şubat 2012, 11:44

    evet doğru neden sigorta bunu yapmıyor 1260 günü bakurdan fazla olmuş diye emekli olamadım bunun bir caresin baksınlar biz bu paraları devlet kasasına ödemedikmi 15 gün fazla diye benen tekrar 1260 gün ssk lı olmamı istediler bize yazık dyilmi soruyorum ve care istiyorum yardımcı olursanız şimdiden teşekur ediyorum

  69. selahattin inci
    24 Nisan 2012, 00:11

    evet adam bakurlu olmuş bir kuruş para ödememiş 25 yıl sonra para ödüyo emekli oluyor 32 yıldır inşaat sektöründe serbest çalışıyorum 4300 günü ancak yapa bildik onuda iş verene yalvararak şimdi ise 53 yaşına geldim sen yaşlanmışsın çalışamıyosun diyolar biz neden geriye dönük borcumuzu tamamlayamıyoruz sayın çalışma bakanımız ve başbakanımız bu yazıları okumuyormu lütfen yorum yapın

  70. ahmet atız
    09 Eylül 2012, 02:43

    selamlar kusura bakmayın buradan size bu soruyu sormam uygunmudur bilemiyorum ama polis memuruyum. 93 haziranda polis oldum. liseyi 90 yılında bitirdim. sgk ya 90 yılında girişim var. emekliliğim 2018 mayıs gosteriyor. 90 ile 93 yılları arasında boşlugum var. gelen prim affı ile bunları bir işverene ödetsem emekliliğim erkene cekilebilirmi. yardım ederseniz sevinirim. karsılıksız kalmam. hatta bu sayfanızı 100 bine bile cıkartabilirim

  71. atiye güler
    11 Ekim 2012, 22:08

    bende 1982 başlangıçlıyım
    2100
    günüm var

    af bekliyoruz

  72. muhsin kocadağ
    06 Ocak 2013, 14:56

    bende 1981 de ssk lı oldum ama benimde günüm eksik her şeye çere buldular borçlan yayı neden yapmıyorlar çok madur var selamlar

  73. fevzi çakmak
    25 Ocak 2013, 14:14

    ben 1980 girişli ssk var ama askerlik il birlikde 3700 gün pirimim var.çalışıyordum ama.2010 yılında açık kalp ameliyatı geçirdim.malülen emeklilik için başvurdum ama bana gelen cevap kanaat ile bildiriliyor çalışma durumumun kaybetmediğim kanatına varıldığı diye cevap geliyor bana.ben 1964 doğumlu 1980 ssk girişli ve 2010 yılında açık kalp nameliyatı geçirdim çalışma durumum son derece zor ne yapmam lazım bana bir cevap yazarsanız sevinirim şimdiden çok tşk ederim saygılarımla.fevzi çakmak

  74. fevzi çakmak
    25 Ocak 2013, 14:18

    devletimizin ve hükümetimizin geriye dönük borçlanma yani geriye dönük bir kereye mahsus olmak üzere yapılandırma yapılacağını bu affın yeni torba yasada 1 sefere mahsus çıkacağı söyleniyor.inşaallah bu kanun çıkar.saygılarımla

  75. Mehmet Civelek
    15 Mart 2014, 18:12

    1965 doğumluyum.1980 ssk girişliyim,3.650 günüm var.Geriye dönük borçlanma yasası niçin ssk’lılara çıkmıyor?İnsanları niçin mağdur ediyorlar?Umarım kısa sürede bu konu hususunda yasa çıkar.

  76. Anonim
    02 Nisan 2014, 17:12

    üç çocuğa doğum borçlanması çıkacakmı