SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 
emeklilikuzman@gmail.com

Bağ-Kur’lulara geriye dönük borçlanma imkanı verecek yasa teklifi hk.

En erken nasıl emekli olacağınızı öğrenmek için tıklayın
SGK Hizmet Birleştirme İşlemleri hakkında bilgi için tıklayın
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvurularınız için tıklayın
Bağ-kur Hizmet ve Prim Borcu Sorunlarınız için tıklayın
Askerlik Borçlanmasıyla Erken Emeklilik Hesabı için tıklayın
Çözemediğiniz Her Türlü SSK ve Bağ-kur Sorunları için tıklayın

Bağ-Kur’lulara borçlanma teklifi Meclis’te

MHP’li Serdaroğlu, Bağ-Kurlu’lara sigortalılık sürelerini belgelemeleri halinde geriye dönük borçlanma imkanı öngören teklifi Meclis Başkanlığı’na sundu.

MHP Kastamonu Milletvekili Mehmet Serdaroğlu, BAĞ-KUR’da sigortalılık niteliği taşıdığı halde kayıt ve tescilini yaptırmayanlara, bunu belgelemeleri halinde geriye dönük borçlanma imkanı getiren kanun teklifini TBMM Başkanlığına sundu.

Teklife göre, sigortalılık niteliği taşıdıkları halde 4 Ekim 2000 tarihine kadar kayıt ve tescilini yaptırmamış olan sigortalıların sigortalılık hak ve mükellefiyetleri bu tarihten itibaren başlayacak. Ancak, bu düzenlemeye göre zorunlu sigortalı olarak tescil edilmiş olanların sigortalılıkları, kuruma yazılı olarak başvurmaları ve belgelenen sürelere ilişkin hesaplanacak prim borçlarının tamamını bir yıl içinde ödemeleri halinde, bu süreler sigortalılık süresi olarak sayılacak.

Mevcut düzenlemede, sigortalılık süresinden sayılabilmesi için, ilgili kanunun yürürlük tarihinden itibaren 6 ay içinde kuruma yazılı olarak başvurma şartı vardı. Teklifle 6 aylık başvuru süresi kaldırılarak, BAĞ-KUR’lulara sigortalılıklarını belgeledikleri süreleri borçlanabilme imkanı getiriliyor.

Dünya

Bağ-Kur'lulara geriye dönük borçlanma imkanı verecek yasa teklifi hk.

Comments

104 Responses, Leave a Reply
  1. toprak
    02 Ocak 2011, 23:19

    sigortalıklarını belgelemek için ziraat odası kaydı yeterli mi yoksa müstahsil ve bağkur kesintisi isteniyor mu yine?

  2. mustafa kınık
    02 Ocak 2011, 23:53

    bağkura borcum vardı silinmiş ödediklerim duruıyor emeklilik yaş ve silinen günlerele 30.08.2010 doldu bu çıkacak afta borcu ödemek için bankalar kredi verecekmi kredi versede esnaflık zamanından kredi ve kredi kart borçlarımız var secere bozuk kredi alıp borcumuzu kapatıp emekli olabilecekmiyiz teşekürler

  3. mehmet eraydın
    02 Ocak 2011, 23:57

    lokomatifler değişiyor vagonlar gene aynı

  4. cabulent
    03 Ocak 2011, 12:49

    1980-1981-1982 yıllarında vergi mükellefiyim bagkurdan emekli olurken bu seneler emekliligime sayılacakmı daha önce bunu nazari dikkate almıyorlardı.

  5. kemal
    03 Ocak 2011, 16:08

    1990- 2000 yılları arasında maliye kaydı olanları, bağkur kaydı olmayanları ilgilendiriyor mu bu af.

  6. fatma acar
    04 Ocak 2011, 21:42

    1994 de vergi kaydim var fakat bagkura 4 ekim 2000de kayit oldum su ana kadar primlerimi duzenli oduyorum 1994 /2000 arasi boslugu geriye donuk borclanip odiyebilirmiyim torba yasada cikmasini bekliyoruz tesekkurler

  7. ismail hakkı cansız
    16 Ocak 2011, 11:28

    88 vergi ve dernek kayım var bagkur kaydim 2000 yılında aradaki süreyi borclanabilirmiyim saygılar

  8. derman ismail
    19 Ocak 2011, 17:19

    1983 te bağkura giriş yaptım 2003te 1987 ye kadaqr olan zamanı borçlandım 1987den 2003veya 2010tarihleri arasında olan boşlukları geriye dönük borçlanabilirmiyim teşekkür ederim

  9. iskender güler
    24 Ocak 2011, 07:40

    1987-1988 yıllarında iş yeri açtım,kapattım.bağ-kur a tescil yaptırmadım ancak vergimi ödedim yani vergi kaydım var.bağ-kur lu sayılmadığım için 1987-1988 yıllarını borçlanamıyorum.yeni af ile borçlanma hakkım olacak mı ?teşekkürler.

  10. İSMAİL ÇAKIRTAŞ
    08 Şubat 2011, 00:15

    TEŞEKKÜRLER 1992 YILINDA VERGİ DAİRESİNE KAYDIM VAR YALNIZ BAĞ KUR A KAYDIM YOK 1992 YILINDAN BAĞ KUR KAYDI YAPTIRIP BORÇLANABİLİR MİYİM?

  11. Ali ÖZTÜRK Ekonomist
    09 Şubat 2011, 00:00

    Sayın İsmail Çakırtaş;

    Sorunuz SORU CEVAP blogumuzda 9 Şubat 2011 tarihinde yanıtlanmıştır.

    1992 yılında vergi dairesine kaydım var yalnız Bağ-kur'a kaydım yok 1992 yılından Bağ-kur kaydı yaptırıp borçlanabilir miyim?

    SSK ve Bağ-Kur Sorularınıza Yanıtlar
    http://www.aliozturkekonomist.blogspot.com

  12. Zehra
    12 Şubat 2011, 17:38

    merhaba ben 21.09.1961 doğumluyum.
    1995-1996 yılları arasında vergi mükellefi oldum ve vergi dairesinden gelen formu doldurup Ankara Mithatpaşa Bağ-kur Müdürlüğüne verdim.
    prim ödemesi yapacağım basamakla ilgili belge gönderilecekti, fakat gelmedi. Bağ-Kur'dan aldığım Bağ-Kur evrak kayıt numarasını kaybettim.
    O dönemde tc kimlik numarası sistemi yoktu. Hiç prim ödemesi yapmadım. Bilgisayarlı sisteme geçildikten sonra tc kimlik numarası ile araştırdığımda kayıt bulunamadı. 1995 den beri vergi mukellefliğim devam etmektedir. Emekli olabilmek için geriye dönük olarak nasıl bir işlem yapmalıyım?
    Teşekkürler…

  13. selçuk çorum
    13 Şubat 2011, 12:06

    selam ali bey benim çiftçilikten 01.08.1996 tarihli girişim var helen devam etmektedir ancak 2009 yılında giren kanunla yatırmadığım günlerimi sildiler bu çıkan afla silinen yılları geri kazanırmıyım cevap verebilirseniz şimdiden teşekkürler..doğum 01.11.1932

  14. hüseyin demir
    13 Şubat 2011, 21:27

    1987 maliye kayıtlıyım 2008 yılına kadar bağkur girişim gözükmemektedir 2008 de çıkan yasayla geriye dönük borçlanma yapamadığımdan dolayı 2008 de bağkur kayıtlı olabildim tekrar 1987 ye dönük bağkur borçlanması yapabilirmiyim..?

  15. sibel kibar
    22 Şubat 2011, 13:08

    Sayın Devlet Büyüklerim
    1962 doğumlu annem 1997 -2001 yıllarında vergi mükellefi oldu .ama bağkura kaydı yapılmadı .vergi borçlarımızı ödedik . yeni çıkacak afdan bizlerde yararlanmak istiyoruz .aradaki yılları borçlanmak istiyoruz. torba yasada bağkura kayıtlı olmayanlara af sözkonusu olacakmı ? Sayın devlet büyüklerim bizlerede bu hakkı tanıyın…..

  16. mehmet yilmaz
    24 Şubat 2011, 18:01

    Meraba,
    Babam 01.01.1956 dogumlu 1986 da bagkur pirimi yatirmaya basliyor 2002"" de bagkuru durdurdu yani 16 sene bagkur yatirmis oldu yeni cikan Torba yasasi ve bu bilgiler dogrultusunda babam en kisa zamanda, ne zaman ,nasil emekli olur? Eger bizi bilgilendirirseniz cook menun oluruz.
    simdiden tesekkurler.
    Saygilar
    Mehmet yilmaz.

  17. İsmail Çakırtaş
    27 Şubat 2011, 22:45

    Mrb 1992 yılında vergi dairesi kaydım var yalnız bağ-kur girişim yok şuan ise 2002-2011 yılları arasında bağ-kur luyum.Geriye dönük 1992 yılında bağ-kur girişi alıp askerlik borçlanması da dahil yapabilirmiyim.bu konu hakkında sizden detaylı bilgi istiyorum ilginiz için tşkler.. 02,01,1974 doğumluyum

  18. enver aydogan
    07 Mart 2011, 16:29

    degerji kardeşim ben 19832 2000 maliye vede denek kaytım mevcut bakurlu olabilmem icin neler yapmam gerekir saygılar

  19. enver aydogan
    14 Mart 2011, 13:31

    selam biz madulara yardımcı olursanız seviniriz maliye kaytım 1982 2000 bakğurlu sayılması icin neler yapmalıyız nerelere baş vurmalıyız saygılarımla

  20. gökhan taşcı
    15 Mart 2011, 13:45

    annemin 01.07.1990 ile 30.12.1992 yılları arasında isteğe bağlı bağkuru vardır.daha sonra 1995 ile 2002 arasında gelire tabi işyeri işletmiştir.fakat hiç bağkur yatırmamıştır.ayrıca 1996 yılında t.m. ofisine hububat satmıştır.geriye dönük bağkur yatırıp emekli olması için öneriniz nedir.emekli olabilirmi.

  21. enver aydogan
    15 Mart 2011, 14:23

    sayın kardeşim ben 1982 2000 bakurluyum devlete borcum yok bu girişimi bakur neden kabul etmiye borclanıp ödemek istiyorum care nedir böyle bir yasa cıkarmı saygılarımla

  22. halil ibrahim sağcan
    16 Mart 2011, 14:01

    selam alibey benim 1978den beri vergi mükellefiyetim ve esnaf odasında kaydım var hala şimdiye kadar da devam ediyor yalnız bağkura kaydım gönderilmemiş ve bu yasaya göre bağkurlu olabilirmiyim rica etsem yardım edermisiniz

  23. HASAN GÜLER
    16 Mart 2011, 16:47

    Hanımın babasından dolayı intikal eden Tarım Kredi kooperatif üyeliği var. Fakat Bağkur kaydı yok. Bankaya kredi için müracaat ettiğimizda, bizim çiftçi belgedi çıkarmamızı istediler. Çiftçi belgesi çıkınca ise, otomatikman tarım bağkur sigortası yapıldı. Babası 1979 yılında vefat etti. O zamandan beri Tarım Kredi Kooperatifinde kaydı var. Acaba geriye dönük sigorta primlerinin ödenmesi durumu olamaz mı? Yaşı 63 iki yıl sonra yani 65 yaşında tarım bağkur sigortasından dilekçe vererek, ayrılabilir mi? Bu müddet zarfında sağlık harcamaları Kendi bağlı olduğu sigorta tarafından mı karşılanacak. Ben İşçi emeklisiyim. Şimdiye kadar benim sigortamdan yararlanıyordu.
    Saygılarımla..

    Hasan Güler.

  24. enver aydogan
    17 Mart 2011, 10:19

    saygılar ben 1982 2000 maliye vede dernek kaytım var bu süreyi bakğurlu sayılırmı 2000 sonrası bakura borcum yok ödedim neler yapmam gerekir saygılar

  25. ALİ BAL
    25 Mart 2011, 21:26

    torba yasasına göre vergi mükellefi olup ancak bağkur tescili olmayanlar verği mükellefi olduğu yılları geriye dönük borçlanma yapabilecekmi’ Bu soru oldu ama mutlaka cevap vermenizi rica ederim.1992-2006 yılları arası 2006 sonarsı
    terk verilmiş.
    teşekkürler

  26. bayram türkkol
    27 Mart 2011, 15:56

    slm ben bayram türkkol 13. 03 1957 dogumluyum 24 03 1986 bagkurluydum 1995 de kapattım benım gıbı vatandasla ılgılı yasa cıkdımı torbadan vede bızım gıbı durumu olan vatandaslar ne olacak hukumetın boyle bı calısması varmı

  27. erol köyünü
    27 Mart 2011, 20:22

    1980 yılında arabistanda çalıitım 1987 de bitti ordaki çalışmamı bağkura aktarabilirmiyim

  28. M.Zafer Özkan
    29 Mart 2011, 03:12

    1960 ekim doğumluyum.1978 yılında 2.ay ssk lı olarak çalıştım.1978 sonlarında KKTC de işyeri açtım.1981 yılında istanbulda iş yeri açtım,vergidairesine kayıt oldum.enson 2006 yılında reysenkaydı durdurulmuş,ltd şti nin ortağıyım 28.mart 2011 tarihi dahil bağ kur kaydım bulunmamaktadır.emekli olmam için izlemem gereken yol nedir?

  29. enver öztürk
    29 Mart 2011, 12:25

    1991 yılın dan beri zıraat odasın da kaydım var ama bakura kay dım yok geriye dönük borclana bilir miyim yaşim 77 saygılar

  30. saim yıldızhan
    30 Mart 2011, 13:52

    ben 12.19.1973 doğumluyum 2000 yılında bağkur girişim var hiç ödemedim ödemek istıyum ne yapmam lazım aceba saygılar

  31. zübeyir öztürk
    30 Mart 2011, 15:04

    02,05,1944 doğumluyum.17.02,2002 tarihinde ziraat odası çiftçi kayıtım var halen devam etmektedir.1986-1987 yıllarında yurt dışı çalışmam var (iki yıl) iki yıl askerliğim var %62 özürlü raporum var.borçlanma yaparsam bağkurdan emekli olabilirmiyim teşekkürler.
    bağkurda kayıtım yok.

  32. saim yıldızhan
    30 Mart 2011, 19:57

    12.19.1973 doğumluyum 2000 bin yılında bağkur girişim var yalnız hiç ödeme yapmadım ama ödemek istıyoırum gerı dönuk butun borclarımı emekliğme nekadar var öğrenebılırmıyım saygılar teşekulrer

  33. Ö.FARUK UZUN
    31 Mart 2011, 16:02

    MHP MİLLETVEKİLİ SAYIN MEHMET SERDAROĞLU MAĞDUR DURUMDA OLAN ESKİ VERGİ MÜKELLEFLERİ İÇİN ÇOK İSABETLİ BİR KANUN TEKLİFİ VERMİŞ , İNŞALLAH MUHALEFET MİLLETVEKİLİ DEYİP BU KANUN TEKLİFİNİ REDDETMEZLER. MİLLETİN YARARINA OLACAK BİR KONUYU ÇÖZERLER. BEN DE AYNI DURUMDA BİR ESNAFIM. 1957 DOĞUMLU BİR KAMYONCU ESNAFIM 1995 YILINDAN İTİBAREN VERGİ KAYDIM VAR.FAKAT BAĞKUR KAYDIM 04.10.2000 TARİHİNDE EĞER BU YASA ÇIKARSA GÜNLERİMİ BİRLEŞTİRİP EMEKLİ OLMA İHTİMALİM VAR.ÜMİTLE BEKLİYORUM.

  34. RUBİNN
    08 Nisan 2011, 01:23

    SELAM ..BEN DE 04.05.1999 YILINDA İLK MÜKELLEFİLİGİM VAR VE VERGİ KAYDIM VAR AMA BAGKUR KAYDIM YOK ..YAKLAŞIK 6 AY SONRA DA İŞYERINI KAPATTIM VE İKİNCİ OLARAK DA 2008 YILINDA TEKRAR VERGİ MÜKELLEFİ OLDUM VE HALEN DE AKTİF OLARAK DEVAM EDIYOR VE ŞU ANDA İSE 2008 DEN BERİ BAGKURLUYUM ..FAKAT 1999 DAN 2008 E KADAR OLAN SÜREYİ BAGKURDAN BORÇLANMAK VE ÖDEMEK İSTİYORUM ..BÖYLE BİR YASANIN ÇIKMASI MUMKUNMU YADA VAR MI ,YADA NE ZAMAN ÇIKABİLİR ACABA..TEŞEKKÜR EDERİM..İNŞALLAH OLURSA DA ÇOK İYİ OLUCAK ÇÜNKÜ BEN BIR BAYANIM VE SENELERDIR ÇALİŞİYORUM AMA MAALESEF ÇALİŞTIGIMIZ İŞYERLERINDE SSK VS YAPILMIYOR İŞTE..VE EN AZINDAN BU SÜRELERDEN OLUMLU BİR YAPILANDIRMA ÇIKARSA BİRÇOK İNSAN MAGDUR OLMAYACAKTIR …TEŞEKKÜRLER

  35. reşit bulut
    08 Nisan 2011, 12:43

    1993 2005 maliye mükellefiydim bağkura gittim kaydın yok maliye bağkura bildirmemiş geriye dnük borçlanmak istiyorum ama malesef olamıyorum halen oda kaydım devam ediyor bu hakkımın bana verilmesini istiyorum ne yapmam lazım bu konuda yardımcı oluranız memnun olurum

  36. ORUÇ TAŞDEMİR
    10 Nisan 2011, 11:41

    ben eski bir vergi mükkelefiyim 1990 da mükkellef oldum usta ogretici belgem olduğu için esnaf sicile kayıdım var meslek odasında kayıtım var 1990-2000 yılları arasında çıraklık eğitimi gonderdiğim çırak arkadaşlar var malesef bağ-kur numaram yok 2001tarihinte bana bağ-kur numarası verdiler1990dan alamadım MİLLETVEKİLİ SAYIN MEHMET SERDAROĞLU bu konuyu gundemi getirdiği bizleri dusunduğu için tesekkur ederiz

  37. KÖYLÜ KIZI
    10 Nisan 2011, 14:33

    SELAM TEKRAR..DAHA ÖNCE DE YAZMİŞTIM AMA TEKRAR YAZIYORUM ÇÜNKÜ HAYATIMIZ İÇİN ÇOK ÖNEMLİ OLAN BIR KONU;GERİYE DÖNUK VERGİ MÜKELLEFIYETINDEN DOLAYI ,BAGKURDAN GERİYE DÖNÜK TESCİL KAYDI YAPTIRABİLME VE BORÇLANABİLME YASASININ YÜRÜRLÜGE GİRMESİ VE BİRÇOK İNSANIMIZIN MAGDURİYETININ KALKMASI ; İŞSİZLİK VE EKONOMİK SIKINTININ EN AZINDAN NORMAL SEVIYEYE ULAŞMASI İÇİN ,TÜM DEVLET YETKİLİLİERIMIZ VE SAYIN BAŞBAKANIMIZA TUM SAYGILARIMIZLA ,BU YASANIN GERÇEKLEŞMESİNİ SABIRSIZLIKLA GÜN SAYARAK BEKLİYORUZ …İNŞALLAH SESIMIZI DUYARLAR VE BİZİ BUYUK SIKINDAN KURTARIRLAR….TEŞEKKÜRLER…

  38. ibrahim nazmi aydın
    12 Nisan 2011, 16:27

    1986 beri vergi mükelefiyim ama 2000 yılında bağkura kayıt oldum torba yasasında bize yarayacak ysa varmı yoksa bu nasıl torbayasası bizim durumuz ne olcak

  39. mst
    13 Nisan 2011, 16:54

    1985 yılında vergi mükellefi oldum.halen devam etmektedir.bağkur kaydım 04-ekim-2000 yılından başladı.torba yasadan faydalanıp 1985-2000 yılları arası borçlanma yapılırmı? lütfen bilgi yardımı rica ediyorum.saygılar.
    (eğer torba yasaya bu madde konmamışsa çok büyük hata yapılmıştır.af herkese eşit verilir)

  40. ibrahim nazmi aydın
    14 Nisan 2011, 17:36

    1960 doğumluyum 1976 sikortalı oldum 1986 vergi mükellefi oldum o zaman bize otomatk olarak bağkurlusun dediler ama bağkurda kaydım çıkmadı bende 2002 de bağkura kayıt oldum bağkurdan bana bir evrak geldi geriye dönük borçlanmak istiyorsanız 1982 kadar borçlanabilirsiniz diye bende bağkura müracat ettim şişli bağkur müdürlüğünde benim dilekçemi işleme koyamamışlar bende şu anda çanakkale lapsekiye taşındım orada başka bir iş aştım dosyamı çanakkale bağkur müd geçirdim 2004 de geriye dönük borçlanma kaldırılmış ben ne yapmam lazım bu nasıl torba yassaı çifçiler 15 önce biryere süt verdi diye onları torbaysasına sokanlar neden esnafları görmüyorlar hükümet yanlısı olarak onları kınıyorum

  41. imdat güney
    14 Nisan 2011, 18:30

    ben 1947 doğumluyum
    1990 dan önce bağkurluydum
    sonra kaydımı sildirdim
    bu yasadan yararlana bilirmiyim

  42. VEYSEL AMANVERMEZ
    15 Nisan 2011, 10:24

    MHP MİLLETVEKİLİNİN VERMİŞ OLDUĞU YASA TEKLİFİ KABUL EDİLDİMİ .EİLDİ İSE SÜRESİ NEDİR.SAYGILARIMLA

  43. yaşar çoban
    20 Nisan 2011, 13:25

    1986 vergi mükellefi oda kaydım var ve 1995 den beride hala faal olan şirketim var 1986 dan bağkur kaydım olmadığı için 2000 nin 11 inci ayından bağkurlu oldum o tarihde bağkura dilekçe yazdım 1986 dan borçlanmayı talep ettim geriye dönük borçlanamazsınız diye bir yazı geldi bizim gibilere torba yasası neden çıkmadı bu nasıl adalet benim gibi binlerce insan var yetkililerin dikkatine saygılarımla

  44. ali osman aka
    20 Nisan 2011, 16:59

    bagkurda geriye dönük borclanma yapılabiliyor. ssk da yapılmıyor. torba yasada esnaflarda geriye dönük borçlanma yapabilir.gidip bir dilekçe vererek kolayca halledebilirsiniz.esnaf bagkurunda soyle bır durum var hem vergı mukellefı olmak gerekıyor hemde odalara kayıtlı olmanız gerekıyor.25 yıl bir fiil vergi vermeniz ve 25 yılda herhangı bır odaya kaydınız bulunmalı. eger odaya kaydınız olmadan vergı mukellefi olduysanız ve oda kaydınız 25 yılı doldurmuyorsa emeklı olamazsınız. 2008 dekı aftan agzımın payını almıstım bende 11 ay oda kaydı yoktu ama 28 yıl vergı mukellefı ıdım ve emeklı olamadım….

  45. mehmetalpaslan
    22 Nisan 2011, 01:58

    1992vergikaydımvarhiçpirimödemedimgeriyedoğruödemeyapabilirmiyim

  46. RUBİN RUBY
    22 Nisan 2011, 19:00

    NE DEMEK YAAA BU HAKSIZLIK ..YANİ GERİYE DÖNÜK BAGKUR TESCİLİ İÇİN ODA KAYDI NEDEN ŞART OLUYOR ANLAMIYORUM VEGİ MÜKELLEFİ OLMAK YETMİYOR YANİ ,HAKSIZLIK BU O KADAR VERGİ ÖDÜYORUZ YETMİYORMU KAZANMASAK BİLE VERGİ ÖDEMEK ŞART OLUYOR AMA BAGKUR İÇİN VEGİ MÜKELLEFİ OLMAK YETMİYOR ÖYLE Mİ ….SAYIN BAŞBAKANIMIZA SESLENIYORUM LÜTFEN BİZİ DUYUN VE BUNA BİR ÇÖZÜM GETİRİN VE MAGDURİYETIMIZ BİTSİN ARTIK ….BEN 1999 DA VERGİ MKELLEFLİGİM VAR AMA ODA KAYDIM VS YOK ,BEN DE GERİYE DÖNÜK TESCİL YAPMAK VE BORÇLANMAK ÖDEMEK İSTIYORUM ,NE OLUR BU SORUNA BİR ÇÖZÜM YASASI GELSİN …İNŞ. TEŞEKKÜRLER….

  47. hasan
    23 Nisan 2011, 16:44

    merabalar benim babamı 1981 yılından 1988 yılına kadar esnaflık yaptı fakat hiç bir odaya kaydı yok gerçek gelir ödedi ve sony profilo servisliği yeptı acaba babam emekli olabilirmi

  48. faik çaça
    25 Nisan 2011, 16:40

    slm ben 1993 yılında vergi karnesi açıp vergi mükellefi oldum ama oda kaydı ve bağkura kayıt olacağınıı bilmiyordum 1999 kapnış yapılsıdı geriye dönük bağkur borçlanmasından faydalana bilirmiyim. bilgi vermezizi arz edrim

  49. mustafa
    26 Nisan 2011, 10:37

    Bu torbada herşey var ama,25 yıl çalışıp işsiz olan garibana birşey yok,ne emeklilik hakkı ,ne sağlıktan faydalanma hakkı.

  50. mehtap akol
    27 Nisan 2011, 09:42

    Merhaba babam 1972 yılında ssk. olmuş 565 gün ödenmiş, ozamandan bu yana hiç ssk. ödenmemiş babam 57 yaşında geriye dönük ödeme yapabilirmi,yapabilrse kıredi alarak ödeme yapıp emekli olabilirmi? cevabınız için şimdiden teşekkürler.

  51. Liza Şanver
    30 Nisan 2011, 14:19

    ben ev hanımıyım bağkurluyum geriye dönük borçlanmadan yaralanabilirmiyim?

  52. faik çaça
    06 Mayıs 2011, 14:45

    slm ben 1993 yılında vergi karnesi açıp vergi mükellefi oldum ama oda kaydı ve bağkura kayıt olacağınıı bilmiyordum 2000 kapnış yapılsıdı geriye dönük bağkur borçlanmasından faydalana bilirmiyim. bilgi vermezizi arz edrim

  53. aydın kocaman
    26 Mayıs 2011, 01:00

    1997 yılı ile 2004 yılı arasında vergi mükellefiydim.torba yasasındaki bagkur yapılandırmasını yaptırarak hem bagkura kayıt hep borçlanma yapabiliyormuyuz yapamıyorsak lütfen yetkililer bizimde sorunumuza cözüm bulsun. bize ozamanlar vergi mükellefi olunca bagkurlusun deniyordu ama bagkurda kaydımız cıkmadı bu nasıl cözülecek emekli olmamız gerekirken boşu boşuna bekletiliyoruz çözüm istiyoruz…

  54. emine altunbay
    05 Temmuz 2011, 22:19

    mrbben 1985 yılı vergi mükellefiyim esnaf sicil kayıdım var o döneme ait esnaf sicil resmi gazetem elimde ayrıca 1985 esnaflığa giriş 1986 yılı son ayı bitiş 1994 yılı mayıs ayı tekrar giriş 1996 da sona erdi 1996 yılı sigortalı işe girdim şu anda ssk lı olarak çalışıyorum ssk da pirimimi doldurdum o dönem kabul edilse otomatik emekliyim maalesef 04.10.2000 yılında gelip tescilletmemişin diye kabul etmiyorlar benim yasa ile ne işim olur ben avukat değilim hakim değilim mali müşavir değilim.onu söylemeyi unuttum şöyleki,2008 yılında televizyonda bi kaç gün üst üste bağkurla ilgili bi haber duydum iş yerinde birine sordum oda abla bizi ilgilendiren bişey değil eğer geçmişte esnaflığın var ise ilgilenirsin dedi bende sen benim geçmişte esnaf olmadığımı ne biliyorsun deyince arkadaşa detay sordum oda beni bilgilendirdi git bi bağkurla görüş dedi bağkura gittim,danışmaya bi memur koymuşlar ben geçmişte esnaf olduğumu şu anda temizlik şirketinde çalıştığımı ve emekli olmak istediğimi söyledim memur bana olursun diye önündeki evraktan bi tane verdi bunu onaylat getir dedi elime aldım vergi dairesi esnaf sicil esnaf odalar birliği yazıyor.vergi dairesine gittim bana o döneme ait 3500 tl borç çıkardılar onu kabul ettim taksitlendirdim esnaf sicile gittim oradada kaydım var onaylattım odalarda kaydım yok diye onayladı geri geldim bağkura onaylattığım evrğı verdi hüviyetimi istedi onuda verdim ne yazıkki senin bağkur kaydın yok dediler beni bayağı bi uğraştırdıktan sonra maalesef 2000 yılında gelip tescilletmemişin kaydın imha edildi dediler şu anda vergi borcumu yapılandırdı ödemekteyim fakat bağkurukabul etmiyorlar madem böyle bi yasa çıktı normalinde danışmaya koydukları memurun bizleri doğru yönlendirmesi gerekmezmi mademki her vergi mükellefi otomatikmen bağkurlu sayılıyorsa vergi borcumu çıkarıyorsa bağkurumu yapmak zorunda değilmi kısacası alcağına aslan vereceğine kedi misali teşekkürler bizleri aydınlatırsanız memnun oluruz nasıl bir yol izlemeliyim hoşça kalın

  55. uğurkaryağdı
    06 Temmuz 2011, 14:05

    merhaba .. annem 20 sene 9 ay 5 günlük bağkurlu gözüküyor ama prim olarak 6500 günü dolu 7200 gün olması için geriye dönük borçlanma ile o boşluğu doldurabilir mi ?

  56. neriman akkoca
    04 Ağustos 2011, 23:44

    1965 doğumlu bir ev hanımıyım 2000 ylında bağkura kayıt oldum ama hiç pirim ödemedim bu kayıt numarasından yararlanıp geriye dönük ödeme yapabilirmiyim veya bu numara üstüne şimdi başlatabilirmiyim başlatırsam kaç yaşımda emekli olurum teşekkürler

  57. emine altunbay
    15 Ağustos 2011, 22:43

    mrb ben size daha önce yazmıştım 1985 yılı itibariyle vergi mükellefi olduğumu 2000 yılında bağkurumu tescilletmediğimi maalesef şu anda mahkemeye verdim hakim red kararı verdi 8 gün içinde yargıya gitmem söylendi herşey para olduğu için gidemedim şimdi bağkur avukatı bana icra yolladı, sanki çok haklılarmış gibi devlet büyüklerime sesleniyorum biran önce bu kanunu çıkarmalılar bunca insanın mağduriyetini gidermeliler.yalnız bunuda söylemeden geçemeyeceğim devlet alacağına aslan vereceğine kedi misali saygılarımla….

  58. turhan alkan
    27 Aralık 2011, 23:31

    bu ülkede borcu olan esnaf bag tesçil edemeyenesnaf kandil deki teröristen daha şanssız çünkü onlara üst üste açılım pişmanlık yasaları çıkıyor ama senelerdir vergi veren esnafa geriye dönük tesçil hakkı vermiyor

  59. turhan alkan
    30 Aralık 2011, 22:52

    bagkur esnafı çatallıdeynek le yönetiyor esnafın pirimlerine ihtiyaç oldumu deyneyi sırtına dayıyor bagkur esnafın geriye dönük bag tesçilini yap diyince catallı deyneyi esnafın kafasına vuruyor olmuyor diyor

  60. osmanyuvakgil
    07 Ocak 2012, 17:46

    Merhaba. Esnaf olarak 1991 yılın da vergiye kayıtlı oldum. Bagkur başlangıcımı 04 10 2000 yılından başlatıldım. 9 yılımı kaybettim.İŞ VEREN ÇALIŞANI SSK LI YAPMAZ SA ÇALIŞAN MAHKEMEDE HAKKINI KAZANIYOR BAGKURLULAR NEDEN GERİYE DÖNÜK HAKKINI KAZANAMIYOR.saygılarımla.

  61. halil sarıkaya
    25 Ocak 2012, 11:44

    1989 maliye kayıtım var.bagur kaytım 2000 yılında kayıt oldum oda 5 yıllık borçtan dolayı silindi meçlise verilen kanun teklifinden maliye kayıtının ilk gününden baz alaçaklarmı acaba bir çok esnafın maliye kaydı var yıllardır vergi ödüyor esnafada af çıksa bu magdureyetin giderilmesini bekliyoruz…

  62. şemsettin arslan
    28 Ocak 2012, 11:47

    sayın başbakanım bu esnafın hali ne olacak mezardamı emekli olacak bu esnafa neden bu kadar umursamaz davranıyorsun esnafla bir probleminmi var anlamıyoruz inşallah bunları dikkate alırsın hem esnaf rahat bir nefes alır hemde sen kayıpsız yoluna devam edersin saygılarımla

  63. RUBİNN
    28 Ocak 2012, 16:43

    SELAM BEN DE DEFALARCA YETKİLİLERE VE SAYIN ERDOGAN BAŞBAKANIMIZA SESLENIYORUM VE BU SORUN ÇÖZÜLENE KADAR DA SESLENMEYE VE GEREKEN MERCİLERE BAŞVURMAYA DEVAM EDECEGIM ÇÜNKÜ ESNAFLARIN SORUNU VE MAGDURİYETİ ÇOK BÜYÜK BİR SORUN VE BU SORUNUN ÇÖZÜLMESİ İÇİN DE DAHA NE KADAR ZAMAN AF YASASI TORBA YASASI YAPILANDIRILMASINI BEKLEYECEGİZ .HAYATIMIZ BOŞA BİTTİKTEN SONRA MI YOKSA HAKKIMIZ YENDİKTEN SONRAMI?BEN DE 1999 YILI İLK VERGİ MÜKELLEFLİGİM VAR VE 2008 YILINDAN İTİBAREN DE 2.MÜKELLEFLİGİMDE HALEN DEVAM EDİYORUM ,DOLAYISIYLA İŞVERENIM VE SSKLI İŞÇİ ÇALİŞTIRIYORUM VE KAZANMADIGIM HALDE İŞÇİLERIMIN HAKKINI FALASIYLA ÖDÜYORUM ZOR DURUMDA OLSAM BİLE ,BU DEVLETE GEREGİNDEN FAZLA VERGİ ÖDÜYORUM SENELERDIR ,SSK PRİMLERİ FAZLASIYLA ÖDÜYORUM AMA NEDENSE İŞVERENİN KESINLIKLE ZARARDAN BAŞKA BİR AVANTAJI YOK .AMA EGER 1999 YILINDAN OLAN BAGKUR HAKKIMIZ VERİLMİŞ OLSAYDI EN AZINDAN EMEKLİLİK HAKKIMIZ ZAMANINDA OLURDU VE MAGDURIYETIMIZ BU KADAR OLMAZDI .DİLEKÇELERIMIZ OLUMSUZ OLARAK GERİ DÖNMESEYDİ EMİNİM BU DEVLETİMİZ BİZDEN DAHA ÇOK KAZANACAKTIR HER ŞEKİLDE..BENIM ŞU ANDA 10 YILLIK BAGKUR HAKKIMIN HESABINI BU DEVLET VERECEKMİ?CEVAP BEKLİYORUM ACİLEN YETKİLİLERDEN?BENDEN 1999 YILINA AİT SSK VE VERGİ BORCUNU 11 YIL SONRA ZORLA ALIYORMUŞ GİBİ ALDI ,AFFETMEDİ ,PEKİ ŞİMDİ ÖYLEYSE BİZLERİN HAKKINI NEDEN BİZE VERMİYOR ,DOLAYISIYLA BANA PARA VERMEYECEK ,BENDEN 11 YILLIK BAGKUR BORCU ALACAK NE KAYBEDECEK ANLAMIYORUM…BU KADAR DUYARSIZLIK HANİGİ ÜLKEDE VAR ,BEN 113 YILLIK ESNAFIM VE 34 YAŞINDA BİR BAYANIM VE HALEN DE İŞVEREN OLARAK DEVLETE FAZLA FAZLA VERGİ ÖDÜYORUM AKSATMADAN …EGER BU GERİYE DÖNÜK ESNAFLARIM BAGKUR BORÇLANMA HAKKI VERİLMEDİGİ SÜRECE MEDYAYA KADAR ÇIKMA KARARIMIZ VAR BENIM GİBİ MİLYONLARCA MAGDURUMUZ VAR ÇÜNKÜ…UMARIM SESIMIZ DUYULUR YENI BİR ŞANS VERİLİR SON DEFA DA OLSA….TEŞEKKÜRLER..

  64. sidelim67
    28 Ocak 2012, 21:58

    bende 1986 1996 yılları rasında esnaflık yaptım 89 da askere gittim vergimi kapatmadım ama biriken vergi boçlarımı askerden dönünce ödedim bağkurlu olmam gerekirken tescilim cıkmadı busüreleri ödemek istyorum bağkur kabul etmiyor.haksızlık bu bana vergiye kayıt olurken otomatikmen bağkurlusun dediler.yurt dışındaki kişiler istediği kdar boçlanabiliyor bize haksızlık yapılıyorherkez kafasına göre yasa değiştiriyor adaletli bir kanun cıkarsınlar.saygılar

  65. NECDET DAĞDEVİREN
    30 Ocak 2012, 01:25

    VERGİ MÜKELLEFİ OLUPTA BAĞKURLU OLAMAYANLAR ,TORBA YASADAN YARARLANAMAYANLAR, BİRLİKTE OLALIM DERDİMİZE ÇARE BULUNSUN. ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞIMIZA MÜRACAT EDELİM.MAĞDUR OLANLAR KAÇ KİŞİYİZ BİLELEİM.BİZ DEVLETİMİZE VERGİ ÖDEDİK BİZİM DE HAKKIMIZ YOK MU?

  66. RUBİNN
    30 Ocak 2012, 16:52

    SELAM ..BUGUNE KADAR YETKİLİLERE SESLENDIM AMA DUYAN OLMADI ,EVET ŞİMDİDE BENIM GİBİ MİLYONLARCA MAGDURLARIMIZA SESLENIYORUM BURADAN VE HERYERDEN ELİMİZDEN NE GELİYORSA HEP BİRLİKTE YAPALIM ,NERELERE VE HANGİ MERCİLERE BAŞVURMAMIZ GEREKİYORSA YAPALIM BİRLİK OLALIM BELKİ O ZAMAN DEVLETİMİZ ,SAYIN BAŞBAKANIMIZ BİZLERİN SESINI DUYAR DA BELKİ BİR UMUT BİR YASA ÇIKARTIRLAR ,BENDEN VE BENIM GİBİ MİLYONLARCA ESNAFIMIZDAN SIRF VERGİ MÜKELLEFİ OLMUŞ DİYE ADIMIZA GEREKSİZ VERGİ BORÇLARINDA SİLİNME AFFI ÇIKARMADAQN VE KAZANIP KAZANMADIGIMIZI GÖZÖNUNE ALMADAN ,HİÇ SORGUSUZ BİZLERDEN 11 YIL ÖNCEKİ VERGİ BORÇLARINI VE SSK PRİM BORÇLARINI FAZLASIYLA FAİZİYLE İCRA YAPARAK NASIL BİZLERDEN ALMİŞSA ,BİZE DE HAKETTİGİMİZİ EN AZINDA YENİDEN YAPILANDIRMA ÇIKARTARAK BİZDEN FALASIYLA YİNE BAGKUR BORCLANMA HAKKI VEREREK FAZLASIYLA PARASINI ALSIN BAKALIM KİM KAYBEDECEK KİM KAZANACAK ŞİMDİ NE OLACAK PEKİ…YENİ BİR YAPILANDIRMA ÇIKARTSA VE SAYISIZ MAGDUR VERGİ MUKELLEFİ GERİYE DÖNÜK BAGKUR BORÇLANMASI ÇIKARTMİŞ OLSA EMİN OLUN YİNE DEVLET BİZLERDEN FAZLASIYLA PARA TAHSİL EDECEK VE FAZLA FAZLA KAZANACAK ?SİZCE YANLİŞ BUNUN NERESINDE BEN ANLAMİYORUM,,,EVET BU YASA ÇIKANA KADAR BU HAKLARIMIZ BİZE SON DEFA DA OLSA VERİLENE KADAR SUSMAYALIM MÜMKÜNSE…TEŞEKKÜRLER..

  67. sidelim67
    31 Ocak 2012, 18:30

    2000 öncesi bağkur tescili neden torba yasasına girmedi .torba yasası affı bu mu kanun cıkacaksa herkez faydalansın madur olan biziz bağkur devletin değil mi o zaman ödeyemedik şim di faiziyle öderiz esnafın en doğal hakkı bağkurlu olmak hakkımızı nerede arıyalım saygılar.

  68. aydın aydemir
    03 Şubat 2012, 14:02

    bende 84 maliye kaydı olan 85 oda kaydı halen devam eden bir vatandaşım benimde geriye dönük tescilim yok tarım bağkurunda geriye dönük 1 romork ekin satan çiftçileri emekli yapıldı bu hakkın bizede tanınmasını istiyoruz türkiyede bizim gibi 300 bin esnaf var bizide görmesini istiyoruz hükümetin

  69. Nafiye Tuncer
    06 Şubat 2012, 18:58

    Merhaba,babam 1982-1986 ve 1992-1995 yılları arasında vergi ödedi.Esnaf sanatkarlar derneğine,bağkura kaydı yok.Babam 45 yıl Eminönü ve Bayrampaşa halinde sigortasız çalıştırıldı,2002 de sigorta açılışı oldu.Şu an babam 63 yaşında,hala çalışıyor.Eski vergi mükelefleri için,geriye dönük bağkur borçlanması hakkı verilmesini,insanların mağduriyetinin giderilmesini istiyorum,bu konuda ne yapabiliriz?

  70. lale alkan
    06 Şubat 2012, 23:57

    1988 1994 yılları vg mensubuyum bag tesçilim yok bizler halen vergilerimizi ödüyoruz bag 2003ten başlıyor 150 lira ödediyim işyeri şimdi 3000 tl kira oldu artık ödeyemiyoruz yaşlandık hiç olmazsa tesçilimizi yapında raflar haciz olmadan anlımız acık olarak esnaflıgımızı sonlandıralım

  71. turhan alkan
    08 Şubat 2012, 00:19

    hel al etmiyoru hahkımı askerlik dediniz severek gittim esnaflık yapayım dedik kendimizden daha cok sevdiyim devletime vergi ödedim ama bizleri işsiz güçsüz 17 yaşımızda gurbete attınız bag öyretmediniz bilmiyorduk basımıza bag tesçilinin yapılmasını n bela olacagını kardeşim bumemlekette bir ramük şeker pancarı ekenler emekli oldu bende tarlada pancar ekdim rahmetlik babamınan onları niye emekli etmediniz niye onları bir cuval kesme şekerinen kandırdınız niye bizleri bukadar enayı durumuna düşür dünüz mecliste niye birgün dile gelmiyor yazıktır zatı cahil adamın biriyim ne yazdıgımı bilmiyorum çünkü ensev diyim bir meslek vardı onuda yapamadım nalet olsun neydi diye sorarsanız iyibir gasteçi olmak çünkü gazeteci beylerin aklına şuzavallı esnafın geriye dönük bag tesçilleri gelmiyo r çünkü zavallı bakkal onların gazetelerini beşinci gatlara vatandaşa iletiyor . derdim çok daha yazmıyom şekerim yükseldi .

  72. medet
    08 Şubat 2012, 15:51

    1991 de maliye kaydım oda kaydım vardı 2006 da bağkura gitim 91 yılından bu yana bağkura olan borçlarımı ögrenip ödemek için bana dediler kaydın yok oysa 1991 yıları zorunlu bağ kur dönemiydi maliye otomotikmen bildiriyordu beni bildirmemişse suç kimin maliyeninmi bağkurunmu türkiyede zaten haklı haksız durumda haksız haklı durumda sonuç olarak yasalar ters taraflı işliyor bağkura geriye dönük afta gelmez gelseydi 04.10.2000 den bu yana muhakak geriye dönük bağkura yapılırdı hakları elinden alınan vatandaş bu dönemde hak alması imkansız hale gelmiş umarım adalet bu defa haklıdan yana olur saygılar

  73. Mürsel Kulaç
    16 Şubat 2012, 01:52

    1970 doğumluyum.17 yaşında olduğum 1987 yılında mesleğim olan Saat tamirciliği üzerine küçük bir işyeri açarak Gurbette hayata atıldık Ancak, maddi imkansızlığımdan dolayı esnaf sicil kaydı yaptıramadım.Sebep ise Epey bir maliyeti nin olmasıydı.1990 yılında da vatani görevime gittim işyerimi kapadım.Ve devamında tekrar işyerimi açtım.İşlerim iyi olmadı 1997 yılında ise ssk lı bir işe girdim ve ilk sosyal güvenliğim ssk ile başlamış oldu.Sonuçta 1987 yılı olan vergi kaydımla geriye dönük borçlanma yapamadım.04.10.2000 yılından öncesi vergi dairesi kayıtlılara bağkur borçlanma hakkı kalkmış.İlahi adelet diyorum artık.

  74. serdar
    16 Şubat 2012, 09:40

    bu haksızlık ortadan kalkmalı 1996 yılından beri esnafım iş kazası sonucu sürekli iş görmezlık.maaşım var diye. çok istediğim halde beni bağkurlu yapmadılar 2008 de çıkan yasaya göre bağkurlu olmuşum ve 13,000 tl borcum var vede bu borçtan haberim yok. faiziyle birlikte ödedim.şimdi benim ne suçum var. geriye dönük hakkımı istıyorum.yetkililer sesimi duyun bu büyük bir haksızlik

  75. Mürsel Kulaç
    18 Şubat 2012, 03:21

    Arkadaşlar ben .04.10.2000 yılına kadar tescilini yaptıramayan Bağkur lu arkadaşların Haklarının verilmesi Konusunu,Gariban esnafımızı düşünerek gündeme getirip meclise taşımaya çalışan Sayın vekilimize Minnettarlığımı İletmek istiyorum.Umarım başka vekillerde Bu mağduriyrtlerimizi görür.Bende bir mağdur olarak İlahi adalet diyorum.

  76. ömer aras
    23 Şubat 2012, 20:22

    slm ben 1988 yılında vergi mükelefidim bana maliyeden bağkura gitme otomotik kayıt yapılıyor dediler 8 yılımı yediler devlet baba bari askerlik sigortamızı ödesin inşalah vekilerimiz sesimizi duyarlar mağdur olan binlerce arkadaş var sözleşip meclisin önüne çadır kurmak lazım saygılar

  77. Mürsel Kulaç
    24 Şubat 2012, 12:11

    Arkadaşlar.Ben daha evvel yazmıştım.1987 yılı vergi mükellefiyim ve bu yılı baz aldırıp bağkur tescili yaptıramadım.1987 yılı başlangıcım 21.09.2004 terk yılım.Saadece 04.10.2000.Yılı ile Terk yılım olan 21.04.2004 yılı arasını hem başlangış hemde prim olarak 4 yıla yakın tekabül ediyor ödedim.Bugün bağlı bulunduğum bağkur müdürlüğümüze gidip bilgi alcam ve.devamında Gerekirse bir vekile Konumumu inceletip.Tarafıma Taahütlü bilgi yazılmadan Tescil haklarımızın alınması konusunda dava açmaya Gidicem.Bu konumda olan tüm arkadaş adına da belki bir örnek olur inşallah
    Yalnız sitede adres verme olasılığı varmı bilmiyorum.Biz mağdurlar aslında yazılı veya telefon iletişimi kursak çok iyi olcak
    Saygılarımla.. ( emeklilikaber.com yayın politikası gereği hiç bir kimsenin telefon numaraları ve e-mail adresleri sitemizde yayınlanmamaktadır. )

  78. mehmet baydemir
    04 Mart 2012, 00:42

    oda kaydım 1992 malıye kaydım 1987 1 sene. sebebıde ustalık belgesı almak ıcın
    gerıye donuk malıye kaydı olmasını ıstedı oda ama bana bagkur dan muafsın dedıler .oda . malıye. bagkur. yazılı kagıt ıstedım .ucude veremeyız dedıler sıze ozel yasa dedıler ama sene 1996 ıs yerını actım 1997 de bana bagkur odeme emrı geldı
    1 sene beklerken 10 yıl hepsını odedım su an 25 senem doldu ama hızmet vermedıgımı soyleyıp 1992 ve 1987 arasındakı 4 yılı sıldıler
    nasıl adalet anlayısı anlamadım

  79. hasan bolat
    05 Mart 2012, 19:03

    1986 mükellefim maliye kaydım esnaf sicilim meslek oda kaydım hepsi var ama bagkur kaydım yok ben masumum demedim ama kurumların cezasını çekiyorum hala bagkur kaydım yok maliye tesciliyle geriye dönük af bekliyorum tüm yetkililere lütfen bizi kurtarın ben 1986 yılından beri vergi ödüyorum yurt dışında çalışanlara her türlü kolaylık var ama vergisini ödeyene yok lütfen adalet

  80. oruç taş demir
    07 Mart 2012, 21:24

    1959doğumluyum 1980sikorta girişi 1990 tar vergi oda veesnaf sanatakarlar swiçil kayitları devam etmekteb bağkur 2000d giriş oldu10yıl kayip ne yapmam gerek

  81. emine altunbay
    30 Nisan 2012, 18:28

    slm bende daha önce derdimi anlatmıştım .hala yasa çıkacak diye ümitle bekliyorum.hoşça kalın.

  82. turhan alkan
    10 Mayıs 2012, 00:30

    geriye dönük bag tesçili nasıl olur diye sgk gittim onun kolayı var dedilr neymiş dedim iş mah git dedilr gittim üsküdar iş mahkemesine müracat ettim 6 aysonra mah oldum sonuçbizim iş mah buna yetkisi yok siz bir üsmah baş vurun belke mah kazanırsınız belke kaybedersiniz dediler şimdi bu aycag tekrar dosya acacagım not ben avukat tutma imkanım yok bag kur iki avukatla geldi devam edecem yani av iş mah yolu gözüküyor allah aşkına halan ver veriyorum şu meçliste kavgaları bırakın bir anönce yapılması neyse yapın bakanım yeterartık oglum ünüver sınavına girdi kazanamazda banaişegirer yardım eder dedim oda olmadı 382 pugan yaptı nasıl okutacam bilmiyorum çünkü mah kaybedersem sgk avukatları bana borç çıkaracak ozaman oglumu okula gönderemem beraber calışır kaybettiyim mah mas öderim böyleceben borcumu ödemiş olur oglumuda okutmaktan kurtulurum oda benimgibi30 sene sonra haklarını arar babasın git yolusecer.

  83. ilyas topcu
    19 Haziran 2012, 18:55

    1991 yılında bağkurluyum ama 2000 de mahsebeci kayıtyapmış benim haklarım kayıp oldu bunu nasil yapmalıyım buna yardımcı olabilirmisiniz teşekkür ederim

  84. turhan alkan
    11 Temmuz 2012, 12:40

    kamer genç vekilim bu geriye dönük bag tesçilini niye dile getirmiyorsun nasıl muhalefetsiniz devlet vergilermizi aldı sizler maaşları aldınız senelerce afiyet olsun yediniz kürsüde susmuyon bir kıravatta borçlu esnaf için kürsüden fırlat boş işlerinen ugraşman ineklerin sütü kuruyor sagılamaz duruma geldik sonra sizlerde içmeye süt alamazsınz

  85. ümit demir
    13 Temmuz 2012, 19:25

    geriye dönükborçlanma vebağkur tescilininyapılması talebine tamamen katılıyorum

  86. EMİNE ALTUNBAY
    17 Temmuz 2012, 20:12

    mrb ben daha öncede yazmıştım. Şimdi tekrar yazmak zorunda kalıyorum.Eski vergi mükellefiyim .Ama bağkurum imha edilmiş.Nasıl oluyorsa bende anlamıyorum. DEVLET BÜYÜKLERİMİZDEN geriye dönük borçlanma için bir yasa çıkartmalarını rica ediyorum. İnşallah sesimizi duyan ve yazımızı gören olurda vicdana gelirler.

  87. mehmet Akgüneş
    24 Temmuz 2012, 14:32

    Hani sigortalılık hakkı vazgeçilemez, devredilemez ve vazgeçilmesi istenemez bir haktı..2000'den önce mükellef olanlar bağkur'da tescillensin, tescillenmesin(re'sen)sigortalı sayılmıyormuydu..bunları yasalar ve anayasa söylemiyormuydu..ve 2002 yılında tüm bu yasalar yok sayıldı, yeni yasalar geriye çalıştırılarak hukuksuzluk yapıldı,2000 den önce mükellef olanların mükellefiyet tarihi itibari ile sigorta tescil hakları ellerinden alınarak önce insan emeği sonra insan hakları gasp edildi,bunun adı da hukuksuzluk değil,hukuk oldu..bu ayıbı temizlemek ve bunca yıl devletine vergisini ödemiş 2000 yılı öncesi mükellefiyetleri olanlara mükellef oldukları tarih itibari ile bağkur tescil haklarını iade etmek,gasp edilen kul haklarını iade etmektir..bazıları umarım mesajımızı anlayıp sesimizi duyar ve hatalarından dönerler..sosyal devlet olmanın gereği bu hakların iadesini gerektirir!!bu konuda aydınlatıcı yazı yazar ve 2000 yılından önceki mükelleflerin sigorta başlangıç tescillerini mükellef oldukları tarihe nasıl aldırabileceklerini açıklarsanız seviniriz..

  88. bülent öztürk
    28 Temmuz 2012, 10:17

    benim bağkur girişim 4.10.2000 geriye dönük 15 yıl borçlanma yaptım ne değişti 2004 yılında 20000 tl yatırdım gittim emeklilik dilekçesi verdim bana senin girişin 2000 yılı 60 yaşında gel dediler güya adı vergi borçlanmasıymış paramıda iade etmediler mahkemeye verdim onuda kaybettim sağolsun avukatta temyize gitmemiş yani borçlansanızda yine havanızı alırsınız

  89. halil katırcı
    28 Temmuz 2012, 11:19

    ney demek oluyor yani bu geriyedönuk bn anlamadım arkadaslar bıraaz yardım cı olun bn 24 senelık bagkurluyum

  90. ertuğrul ertok
    28 Temmuz 2012, 13:58

    2000 yılı öncesinde mükellef olup vergi kaydı altında bulunanlar,yasaya göre zaten doğal bağ-kur sigortalısı değilmidir?..bu durumda olanların kuruma bizzat giderek tescil yaptırmalarına gerek yoktur. Bağ-kur'a ilişkin yasada,her mükellef bağ-kur'ludur ibaresi çok açık olarak yer alırken ve bu yasal duruma dayanarak,kuruma hiç uğramamış birçok mükellefi kurum re'sen kayıt altına almışken,kayıt yapılmayanların sigorta tescil haklarını ellerinden alıp,anayasal eşitlilik ilkesini görmezden gelerek,güya yasalarla hak gaspı yapmak devlet ciddiyeti ile bağdaşmamaktadır.Hukuğun temel prensiplerinden olan, ' hiç bir yasa çıkarıldığı tarihten geriye kişilerin aleyhine olarak işletilemez' kuralı da adeta yok sayılmış ve gözlerinin içine baka baka 2000 yılı öncesi devletine vergi ödeyerek hizmetini ifa etmiş mükelleflerden,sigortalılık haklarından vaz geçmeleri istenerek belkide fark etmeden gaflet derecesinde haksızlık yapılmıştır..bu durum anayasaya da açıkça aykırılık içermektedir..yapılan bu hatadan bir an evvel dönülerek,2000 yılı öncesinde vergi faaliyeti bulunan mükelleflerin mükellefiyet tarihleri itibari ile sigortalılıklarının tescil haklarının iadesi,devletin bu durumdaki vatandaşlarına iade etmesi gereken temel bir borcudur..çıkarılan bir dünya torba yasasına,bu vatandaşların sigortalılık haklarını iade etmek yönünde bir madde eklemek bu kadar zormudur??

  91. Mürsel KULAÇ
    31 Temmuz 2012, 21:17

    Arkadaşlar Bende 1987-2000 yılı Arası Esnaftım ve bu yıllarımı tescil ettiremedim.Tamam Kastamonu vekili Sayın, Mehmet Serdaloğllu Kanun teklifi vermiş ama 2 yıldır bu siteyi takip ediyorum Maalesef mecliste Bu konuyla ilgili bir gelişme yok.Kanun teklifi ne zaman gaye alınıyorsa artık bilemiyorum.Sanırım Güneydoğu ve suriyeden sıra gelirse belki birgün.Vekillere 2 yılda emeklilik biz geçimini zor sağlamış eski mükelleflere 2 sınıf vatandaş muamelesidir bu başka bir anlatımı yok.Ellerinden gelse emekli olanların haklarınıda gasp edecekler.Hani ekonomi düzeltiyorlarya.Hiç ümidim kalmadı.Tescil haklarımızı gasp edenleri Mevlaya havale diyorum.Saygılarımla..

  92. ahmet
    01 Ağustos 2012, 13:47

    1985 yılında dernek kaydım var. bağkura hiç tescilim yok. 1995 yılından itibaren bu güne kadar ssklı olarak çalışmktayım. bağkura geriye dönük kaydımı yaptırabilirmiyim(ssk girişine istinaden sonuçta bağkur ve ssk sgk çatışı altında birleşti)

  93. günay cabbar
    06 Ağustos 2012, 09:11

    merhabalar babamdada aynı sıkıntı var biraz ihmal edilmiş bir konu ama maliye kaydı 1978 den oda kaydıda aynı bu konuda sıkıntı yaşayan bir çok insan var neden bu konuda kanun teklifi yavaş bir süreçte işliyor veya geriye dönük borçlanma için ne yapmalı 61 yaşında bir insanın hala çalışıyor olması ayrı bir sıkıntı saygılarımla

  94. nihat arslan
    22 Ağustos 2012, 13:32

    2000 öncesi bağkur tescili cıkacak dediler hala cıkacak nrden cıkacak bu karar beyaz saraydanmı biz orayamı müracat edelim.nerde bu vekiller nerde bu devlet,,

  95. Ahmet Ercan
    25 Ağustos 2012, 17:40

    Bağkur Benden 1982 ile 2000 arası 65 aylık vergi borçlanmasını 2005 yılında süresinde ve zamanında tahsil ettiği halde,şahsımı aptal yerine koyarak.beni emekli etmemek için kıldan tüyden sebeplerle,red cevabı vermektedirler.O kadar ileri giderek,mahkemeye ver kazanırsın,ondan sonra gel demektedirler.Haklı olunan bir durumda,her şey açıkken Mahkemeleri,işgal ettirmek neyin nesi.Beni mağdur etmeye hakları varmı?Bağkur böyle sorumsuzluğu nasıl yapabiliyor.Bakanlıktan,Bağkura muhakkak talimat veriliyordur ama orası gene kendi bildiğini okuyor.Mhp li Serdaroğlunun verdiği teklifte hala bekleme de.İnsan Hak ve Hukukunu çok iyi bilen Devletimizin bu konunun üzerine giderek,kısa sürede çözüme kavuşturulmasını Bakanlığımızdan rica ediyorum.

  96. turhan alkan
    27 Ağustos 2012, 18:58

    satılk kelepir bag pirimleri 2003ten buyana otommotik ödeme talimatlı bugüne kadar ödenmiş bayandan ayrıca 1986 1994 tarihliesnafım bugüne kadar bag tesçili yaptıramadım yaptıra bilirseniz bu da bonus olur cünkü ben daha calışacak durumum kalmadı millet vekilleri tercihimdir

  97. cengiz acar
    01 Eylül 2012, 23:11

    2013 bağkur pirim borçlarına af geliyor mu hadi bir müjde verin ya

  98. recep yılmaz
    03 Eylül 2012, 00:22

    10 282 735 sayı 16.05.2011 tarihli sgk başkanlığının genelgesi olduğu halde genelgeyi yok sayıyorlar sigortaları yani bağkurları iptal ediyorlar

  99. nihat arslan
    07 Eylül 2012, 14:07

    2000 öncesi bağkur tescili neden torba yasasına girmedi bizim en doğal hakkımız devletin bu haksızlığa acil çözüm bulması gerek.

  100. turhan alkan
    11 Eylül 2012, 00:07

    inadı bırak sayınbakanım şu 2000 öncesi vergi mensubu esnafın hakkı olan bag tesçillerini yapın zarar ediyorsanız bugünkü pirimden hesaplayın yetr yalvardıgımız tv dan alt yazıları okuya okuya görmez olduk bir haber cıkardiye buyasaları cıkardırken hep durumu iyiesnaflamı cıkarıyorsunuz vergisini ödemiş pirim parası olmadıgından ailesini zora sokmuş esnaflarında fikirlerinden niye çagırmıyosunuz esnaf odalarımız kokteyleri kacırmıyo ayıdatlarödenmeden bir kaşe vurmuyor ama odanın engörkemli yerinde bakanlarımızla cektikleri resimleri asıyorlar allah aşkına şu yagcılık yapmacık hareketleri bırakın biraz görevli oldugunuz işlere yüreyinizi koyun herkese saygılar selamlar olsun

  101. fatih hasoglu
    14 Eylül 2012, 15:59

    2000,den önçe bagkurlulara neden bagkurunu ödemiyorsun diye maliyenin uygulama yaptıgı şekilde haçiz veya yaptıgı işi turdurma gibi tutum ları uyulamadılar.sigortalının sigortası ödenmedigi zaman iş verene nasıl ceza uygulanıp yasak oldugunu beyan ediyordunuz ve diyorsanıssa bagkurlu için neden bu uygulamayı yapmayıp otomatik bagkurlusunuz sonrada ödeseniz olur sistemini uygulatıp daha sonra bu hakı elinden alıyorsunuz.ve yeni yasa çıkartırken,de bu insanlara gelin bu zamana kadar olan borçlarınızı ödeyin kolaylıgında ve allah katında bir hakkaniyet ve adalette bulunma tenezzüründe bulunmadınız şimdi bu durumda bulunan insanları sızlatıp ve innetiyorsunuz.hangi hükümet partisi hükümeti teslim alırken içinde bulundugu alaçak ve boçlarıyla kabul edileçegini bilerek kabul ediyorsa bu haka sahip olanlarında hakını kabul ederek devralırlar eger yanlış bilmiyorsam.bunu için dirki yasa deyişik liginde yeni uygulama yaparken hakk edenlere bu hakları verilerek yapılsaydı veya yapılırsa daha iyi olur düşüncesindeyim.bogaz köprüsünden kaçak geçen bir araç cezalı,da olsa evine kadar postayla bildiriyle tahsil edilip geçmedi sayılmıyor .kaçak geçen bir araç geçmedi sayılmıyor her türlü evrak ve tutunaklarla tasil ediliyorsa soruyorum ve biz geçmişte ödeye medigimiz borçlarımızı neden kabul edip cezalıda olsa almıyorsunuz.bizlerde kaçak geçen araç hakına sahip olmak istiyoruz.şu anda bir araçım var hakımı verirseniz araçımı satıp emekli olabilme şansına sahib ola bileçegim. ilerde çıkartaçagınız yeni bir yasayla tekrar haklarımızı geri verebilirsiniz belki fakat o zamanda ne benim araçım o parayı öde meye yeter nede benim şimdiki güçüm ve tagatım olur.o zaman da aklıma istiklal marşının şu dizeleri aklıma geliyor.dogaçaktır sana vadettigim günler hakkın belki bugün belki bugün dende yakın dizeleri .bugünkü türkkiye cumhuriyet,inde alamazsak ne zaman alaçagız sosyal haklar kaybolmaz diyorlar mahkeme yolu açık diyorlar yanına ekliyorlar hiç kazananını görmedik.nasıl bir sosyal hak kaybolmaması anlamış degiliz .yirmi yıl sonra şimdi,nin genç türkkiye vadaşı benim yerimde oturup sizlere sesini duyurmaya çalışaçak kaç tane bagkurlular bagkurunu ödüyor ödeyemiyorsa demiyorum artık orasını anlatmaya başlarsak zaten hayat stanttarını açarız o da beni maliye bakanlıgında bir mevki sahibinin işini yaptırır ben istemem liseyi ben altı senede zor bitirdim.bagkurlularında bagkurlarını zamanında ödemeleri için mecburi yasalar çıkartılmasını gençlerin yaşadıkları süre ve geleçeklerini garantiye alınmasını istiyorum.benim gibi kalkıp neden neden neden leri sıralamasın.ben evde baba,ma istemesemde serceniş leniyorum ve kalbini kırıyorum niçin o kadar maliyeye,bankalara borç ödettinde kendim için bagkura ödeme yaptırmadın dıye fakat onada otomotik bagkurlu demişlerdi nasıl olsa hakı kaybolmuyor diye umutluydu.şimdi sistem aynı hangi bagkurlu bagkurunu ödüyor, ödemiyor diye çalışmasına engelleyen bir yasa var veya evinin çocuklarının gelecegi için bir haçiz işlemi gibi maliyede oldugu şekilde bagkurunu sigortalı gibi zorunlu kılsın.neyse hiç olmasa bu teknoloji var hiç olmasa geçmiş nesil bizden ön çeki bagkurlularda suçlu diyemez o mebal dan kurtulduk şükürler olsun.nüsvette kullanmadan aklıma geldikçe yazdım imla ve ifade hatam olduysa of ola .yazarken aklıma çok şeyler geldi ondandır tabi,ki en büyük sorun olan liseyi altı senede bitirmiş olmamdanda kaynaklanıyor.

  102. Özlem Yılmaz
    24 Ekim 2012, 16:16

    Lisede okuyan 18 yaşına girdiği gün sigortası iptal edilip kendi üzerine borçlandırılıyor. Hiç başvuru yapılmadığı halde..!
    Liseyi bitirip imtihana giriyor ve sonrasında üniversiteye kayıt oluyor. Aradaki süre yine borçlandırılıp en yüksekten vatandaşa döşeniyor.(Böyle olmaz evlere uyarı geliyor demeyin dünyanın kaç türlü hali var olmadımı olmaz işte. Biz cezalı ödedik.) Herkes sosyal güvenliğe kavuşacak ya.
    Bu mantıkla yürüyen sistem milletin bildiği ama yokluktan başlatamatadığı bağkurunu yasa çıkarıp nasıl bunlara kötülük yaparız mantığıyla hakkını kaybettin ne mok yersen ye ölene kadar emeklilik yok sana şeklinde cezalandırıyor.
    Şimdi iki uygulama arasında ortak düşünelim. Bu seçip meclise gönderdiğimiz beyler.
    Haberi yokken vatandaşı borçlandırıyorsun. Tamam..
    Haberi gene yokken vatandaşın hakkı olan 2000 öncesi bağkurluluğu neden boçlandırmıyorsun da yeni yasa çıkarıp elinden alıyorsun. Hazır hiç pirim ödememişler bunları yakalım diyorsun.
    Hakkımızı geri verin..

  103. EMİNE ALTUNBAY
    08 Kasım 2012, 21:48

    mrb ben emine altunbay bende e

    snaf arkadaşlar gibi dört değil ondört gözle yasanın çıkmasını bekliyorum.SAYIN BÜYÜKLERİMİZDEN RİCA EDİYORUM .BİRAN ÖNCE ÇIKMASINI İSTİYORUM.BENDE MAĞDURLAR ARASINDAYIM.YETER ARTIK DUYUN SESİMİZİ.SAYGILARIMLA….

    ,,,,

    ARASINDAYIM. LÜTFEN ARTIK DUYUN SESİMİZİ.

  104. HACI YUSUF DAĞLI
    21 Aralık 2012, 18:43

    SAYIN BUYUKLERİM 700 BİN KİŞİ SİZDEN DORT GOZLE HABER BEKLİYOR.LÜTFEN BU SORUNU ÇÖZMENİZİ RİCA EDİYORUZ.