SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 
emeklilikuzman@gmail.com

570 lira evde bakım parası almak için gerekli şartlar hk.

En erken nasıl emekli olacağınızı öğrenmek için tıklayın
SGK Hizmet Birleştirme İşlemleri hakkında bilgi için tıklayın
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvurularınız için tıklayın
Bağ-kur Hizmet ve Prim Borcu Sorunlarınız için tıklayın
Askerlik Borçlanmasıyla Erken Emeklilik Hesabı için tıklayın
Çözemediğiniz Her Türlü SSK ve Bağ-kur Sorunları için tıklayın

Annenize 570 lira evde bakım parası verilir

Soru: Sadettin Bey, benim sorum annemle ilgili. Kendisi şu an 49 yaşında, 1993 yılında mide lenfoma (kanser) nedeni ile ameliyat oldu ve midesi ve dalağı alındı. Kemoterapi ve diğer tedavi aşamalarından geçti. Şu an kanser hastalığı ile ilgili metastaz gibi bir durum yok fakat 1,65 boyunda ve 43 kg ağırlığında. Geçirdiği rahatsızlıktan dolayı çalışamaz halde. Bu durumda olan bir hasta çalışamaz raporu alınırsa devletten maddi yardım alabilir mi? Herhangi bir güvencesi yok. Hayriye Çalışkan

Cevap: Hayriye Hanım, 2007 yılında yapılan bir düzenleme ile bakıma muhtaç ve çalışamaz durumda olan kişiler için evde bakım ücreti getirildi. Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu, bakıma muhtaç kişilerin bakımını resmi veya özel bakım merkezlerinde sağladığı gibi, hasta yakınları isterlerse evlerinde de bu hizmeti alabiliyor. Hastaya yakınları tarafından evde bakılırsa, SHÇEK tarafından aileye evde bakım ücreti ödeniyor. Bu ücreti alabilmek için gerekli şartlar;

· Hastanın bulunduğu ailede kişi başına düşen ortalama aylık gelir, net asgari ücretin 2/3′ünden (380,14 TL) az olacak.

· Hasta kişi, bakıma muhtaç, yani kendi günlük olağan işlerini göremeyecek durumda olacak. Bu durum heyet raporuyla belgelenmiş olacak.

· Hasta kişiye resmi veya özel bakım merkezlerinde değil, evinde bakılıyor olacak.

Bu şartları taşıyan hasta için SHÇEK tarafından aylık 570,21 lira evde bakım ücreti veriliyor.

Sadettin ORHAN – BUGÜN
570 lira evde bakım parası almak için gerekli şartlar hk.

Comments

54 Responses, Leave a Reply
  1. saadet aşık
    09 Haziran 2011, 14:16

    iyi günler.benim 7 yaşınta otizmi olan bir oğlum var.ağır özürlü raporu bulunmakta.anne bakım ücreti için başvuruda bulundumgelirimiz yüksek geldiği için red edildi.evde eşim ben 2 oğlum kayınvalidem ve üniversitede okuyan kız kardeşim bulunmakta.kız kardeşimde kişi sayısına eklenebiliyormu onu öğrenmek istiyorum.teşekkür ederim

  2. mehmet yılmaz.
    25 Haziran 2011, 11:33

    ıyı gunler benım annem 50 ve babam 56 yasında hıc bır gelırı yok onlara ben bakıyorum bende asgarı ucrete calısan bırıyım.babamın ve annemın bır sgk yada bır guvencesı yok benım uzerımden sgklılar acaba onlara baktıgım ıcın bana bakım parası alabılırmıyım.

  3. nurgün teker
    14 Temmuz 2011, 11:04

    kayınvalidem kocasından kalan emekli maaşı alıyor şimdi alzheimer ona ben bakıyorum devletden bakım ücreti alabilirmiyim.

  4. fatih atamaca
    16 Temmuz 2011, 15:36

    slm ben fatih babam 25 senedir psikolojik rahatsız 2003 de %7 oranından emekli oldu.bakım parası alabilirmi ilaç bağımlısı.

  5. Sevcan Durbak
    19 Temmuz 2011, 17:33

    Merhaba yegenim lösemi tedavisi görüyor, ve 5 yaşında.Annesi evde bakım ücreti alabilir mi?

  6. hatice çenteli
    26 Temmuz 2011, 11:10

    sayın hacam bizi bilgilendirdiğiniz için öncelikle size teşekür ediyorum benim sorum size şöyle kayınbabam alzaymır hastasi %100 raporlu evde 6 kişi ikamet etmekteyiz kayınbabam ssk emeklisi ben bakım parası alabilirmiyim alırsam aylık nekadar

  7. erkan
    03 Ağustos 2011, 21:24

    merhaba ben 30 yaşındayım evli iki çocuk babasıyım 1 ayağım diz üstü 1 ayağım diz altından yok sadece 3 ayda 1 özürlü aylığıyla geçinmeye çalışıyorum acaba baş vursam bakım parası alabilirmiyim yardımcı olursanız çok sevinirim

  8. Gulcan RODOPLU
    24 Ağustos 2011, 18:26

    iyi günler babam 64 yaşında akciğer kanseri 4. evrede kemoterapi alıyor babama annem bakıyor annemınde beyinciğe giden damarda daralma var oda hasta yeşil kartlı hiçbir geliri yok biz elimizden geldiği kadar destek olmaya çalışıyoruz bu durumda devlet yardımcı olabilir mi

  9. NEJMETTİN DEMİR
    02 Eylül 2011, 22:33

    ben 41 yaşında 3 yıl önce %75 agır özürlü olarak malulen ssk dan emekli oldum.iki çoçugum ve eşim bakmakla yükümlü oldugum kişiler.birinin yardımı olmadan yürüyemıyorum yemek yıyemıyorum..bakım ücreti alabilirmiyim..saygılarımla.

  10. ibrhim sefa
    08 Eylül 2011, 12:23

    merhaba kalp hastası4 yaşında oglum var hemde beyin kanaması üzerine sol tarafı felç geçirdielini kulanamıyor
    kalbi çok hasta sürekli takip etmem gerekiyor yoksa düşüyor madi durumum iyi degil bakım parası ve hasta aylıgı alabilirmiyim

  11. melike özçelik
    20 Ekim 2011, 10:42

    merhaba efendim.ben büyük babaneme bakıyorum vasi tayinini üzerime aldırdım bakım parasıı için sgk ya bu evrak yeterlimi yoksa diğer evraklarıda çıkarmak zorundamıyım?

  12. recep
    20 Ekim 2011, 23:07

    iyi akşamlar benim 10 aylık kızım var % 76 sağlık kurulu tarafından verilmiş raporumuz var evde bakım parası alabilir miyiz yada arac alabilirmiyiz iştenen sartlar neler bu konuda bilgi veririmisiniz şimdiden teşekkürler.

  13. ayten demirtaş
    22 Ekim 2011, 11:22

    slm.ben yüzde 70 agır özürli bi kızım var
    askari ücretle çalışıyorum kızımla birlikte yaşıyorum.babası kızım a250 tl nafaka veriyo evde bakım ücreti alabilirmiyim?

  14. hacer
    03 Kasım 2011, 16:51

    merhaba evde 79 yaşında bir babannemiz var bacaklarından rahatsız kendi ihtiyaçlarını karşılayamıyor ve evde çalışanda yok bakım parası alabilirmiyiz ve neler gerekiyor teşekkürler

  15. Musa BERDİBEK
    25 Kasım 2011, 12:54

    kardeşim ağır mental hastası bakım parası alıyor babam 90 yaşında felçli ağır raporu var. kardeşimin bakım parasını annem alıyor bakım parasıda eklenince kişi başı 380 tl yi geçiyor. annemde yaşlı iki ağır hastaya birden bakamıyor babam için de bakım parası verilirmi.

  16. Abdullah DEMİR
    30 Kasım 2011, 23:34

    Babam alzemir ve şeker hastası tek bacağı diz altında kesildi evde bakımı zor annem 68 yaşında bakmakta zorlanıyor babam yurt dışı yaşlı maaşı 850 tl maaş alıyor bakıcı tuttuk 500tl ona veriyoruz bakıcı yardımı nasıl alabiliriz…

  17. ayhan önal
    22 Aralık 2011, 20:02

    ben işitme engelli oldugum için malulen emekliyim.2çocuk okutmaktayım cocuklarımın saglık durumu iyidir.şuanda850 tl emekli aylıgı alıyorum çocuklarımdan dolayı bakım aylıgı almaya hakkım olup olmadıgı hakkında bilgi verirseniz çok memnun olurum

  18. recep eren
    30 Aralık 2011, 04:23

    selam benım dedemın belden alt kısmı hiç tutmuyor yanı özürlü ama kendısı emeklı acaba bakım parası alabılırmı?

  19. ismet canikli
    01 Ocak 2012, 22:08

    ben 1996 yılında işkazası meslek hastalığı slikozist hastalığından 100/100 yüz çalışamaz raporuyla emekliyim kızımda beyindeki AVM KANAMASI DOLAYISIYLA SOL TARAFI KOMPİLE FELÇLİ 92 RAPORU VAR acaba 18 yaşına geldiğinde 3 aylıkolan sakat maaşı alırmı benim emekli olmam mani olurmu.

  20. yıldız tetik
    05 Ocak 2012, 16:18

    sadettin bey merhabalar babam 69 yaşında şeker hastası ve geçtiğimiz mayıs ayında trafik kazası geçirdi çalışamaz durumda şekeri herzaman çok yüksek çıkıyor erkek kardeşim var babam ve annem kardeşimin sigortasından yararlanıyorlar evimiz kira ve kardeşimin gelirinden başka bir güvencemiz yok babamın emekliliği dahi yok babam için bakım parası verilirmi lütfen yardım edin

  21. ismet kürt
    09 Ocak 2012, 12:11

    anem kanser hiç bir şekilde geliri yok artı raporlu tedavi görmekte aneme bakım maşı nasıl alabilirim bemde site görevlisiyim asgari ücretle geçinmekteyim

  22. ikbal sezgin
    20 Şubat 2012, 01:31

    benim ağır özürlü raporlu iki tane hastam var evde beş kişi yaşıyoruz yalnız biri çalışıyo biri öğrenci üçümüzde emekliyiz ev kredisi veya kira ödemeleri hesaplanıyormu 1300 ev kredisi ödüyorum evde bakımparasından yararlanabilirmiyim veya nereye baş vurmam gerkiyor bigilendirirseniz sevinirim

  23. ümit
    20 Şubat 2012, 19:49

    mrb benım babaannem 90 yasında kazadan dolyı ayagında platın var sartları zor yuruyor fakat zorlanıyor. 65 maaşı alıyor. sormak istedıgım babaannemı yakınında bulunan bır yakınımıza yazdırsak o yardım alıp babaanneme bakabılır mı ? bu bakım parasından faydalabılır mı _? bulundugumuz ortamda yasayamıyor. köyümde köyüm diyor….şimdiden teşekkür ederim…

  24. hulya atazindan
    28 Şubat 2012, 23:31

    merhaba ben hulya annem gogus kanseri gogusu alınık komlple ben anneme bakıyorum bkarım hıc evlenmedım bı gelırım yok babam cezaevnde yatıyo bı bakanımız yok ben anneme baktıgım için bakım parası alabılır mıyım ve bunun için ne yapmam gerekır ve suanda annemın kolu omuzdan parmak ucuna kadar şiş hiç inmıyor bunun için bana yardımcı olur musunuz lutfen allah razı olsun sımdıkten ve 22 yasındayım calısmıyom evde anneme bakıyorum lutfen yardım edın bana
    cvpınızı beklıyorum lutfen

  25. hulya atazindan
    28 Şubat 2012, 23:34

    ben hulya lutfen bana yardımcı olur musunuz

  26. yüksel yıldız
    08 Mart 2012, 08:53

    meraba benim annem suanda 59 yaşında bundan 11 sene önce beyin kanamasından dolayı felç geçirdi sol tarafı işlev görmemektedir annemin ihtiyaclarını eşim görmektedir. annem babamla yaşıyor . babam emekli. anenmlerle altlı üstlü oturuyoruz. biz 5 kişilik bir aileyiz eşim için evde bakım üçretine baş vurduk anneme %80 özürlü raporu verdiler. yannız evde bakım üçretine baş vurdugumuzda ücret veremiyceklerini sölediler ( annem hiç bir ihtiacını yardım almadan yapamıyor buna yemek yapmak banyo ihtiyacı vs. ) bu konuda bizi bilgilendirmenizi arz ederiz.

  27. derya duygu
    08 Mart 2012, 23:52

    kayınvaldem ayzymır hastası ve 57 yasında cok erken dedlıer doktorlar ılac tedavsıne baslatıldı ve ben gelını oluyorum kımse bakmıyor bırde ben calsıyorum ev temzılıgne gııdyorum eve de gelıyorum evde calsıyorum cok yoruluyorum bakım ucretı almak ıstıyorum ve roporda yuzde 5o yazıyor alabılırmıyım

  28. emre
    09 Mart 2012, 17:32

    mrb ben cihat benim babanne min tek böbreği yok ve oburude hastaa kendisi eyeğe kalkmakta cok zorlanıyor bütün ihtiyaçlarını annem karşılıyor evde 6 kişiyiz sadece babam ve ben askeri üçretten mağış alıyoruz babanem de yaşlılık maşı alıyor acaba biz bakım parası alabilirmiyiz saygılar

  29. Ünal Türkmen
    20 Mayıs 2012, 10:23

    merhaba benim annem diyabet kalp hastası ve gözünün biri görmüyor benim ayagım rahatsız calısamıyorum ben anneme baksam bakım parası alabilir miyim?

  30. ali aslan
    03 Haziran 2012, 19:05

    merhaba benim kaldıgım mahallede sakat bir bayan var çocukları bakmıyor sakatlık maaşı alıyor yüzde yetmiş beş sakatlık raporu var ben bu bayana bakmak istiyorum bakım parası alabilirmiyim.

  31. Gulser Basar
    14 Haziran 2012, 16:33

    merhaba benım bır sorum var 2 teyzem var ıksınınde %70 ın uzerınde ozurlu raporu var.evde bakım ucretı almam ıcın ne yapmam gerekıyor ben vasıfsızım okuyorum.

  32. SULTAN ÖZTÜRK
    29 Haziran 2012, 12:58

    ACİL CEVAP BEKLİYORUM KAYINPEDERİM KOA HASTASI YANI SIRA ASTIM BRONŞİT KALP YETMEZLİĞİ VAR ŞUANDA ÇAPADA TEDAVİ GÖRMEKTE OĞLUNDAN YARARLANIYO EK Bİ GELİRİ YOK OTURDUĞUMUZ EV ÜSTÜNE VE KÖYDE TARLALARI VAR İŞ GÖREMEMEZLİK RAPORU ALMAK İSTİYORUZ KAYINVALİDEMEDE BAKICI PARASI BAĞLATMAK İSTİYORUZ ACABA DEVLET 2 SİNEDE MAAŞ BAĞLAR MI LÜTFEN HEMEN CEVEP VERİRİMİSİNİZ

  33. salih
    07 Temmuz 2012, 18:59

    kolay gelsin benim eşimin anneannesinin 2 kalp kapakcıgı degişti ve suan comadin ilacı kunlanıyor.. ve bizimle yasıyor emekli maası var ama kredi cektigimiz icin ( ameliyat icin ) kesinti yapılıyor ve suan yası 71 evde bakım ücreti alma imkanımız varmı aydınlatırmısnız acil lütfen

  34. ali boz
    09 Temmuz 2012, 14:07

    ben emekliyim 65 yaşındayım eşim 12 senedir eşim felçli kızım özürlü kızoma özürlü maaşı bağlandı evde 5 kii yaşıyoruz maaşımız 1600 ve yetmiyor eşime ve kızıma baktığım için evde bakım parası alabilirmiyim????

  35. erkan çelik
    16 Temmuz 2012, 22:19

    iyi akşamlar benim bir ayağım diz altı diğeri düz üstü yok daha önce yüzde seksen rapor almıştım ama ağır özürlü yazmıyor onda şimdi baş vursam bana ağır özürlü raporu verirlermi acaba bide benim durumumda bakım ücreti alan arkadaş varsa yardımcı olabilirmi acaba teşekürler

  36. yusuf kayar.
    22 Temmuz 2012, 16:08

    selam benim annem 71 babam 75 yaşında ve her ikiside çalışamıyor ve herhangi bir yerdende emekli değil dolayısıyla onlara ben bakıyorum.bende evliyim ve 4 çocuğum var evde tek çalışan benim.şoförüm..annemin ve babama ben bakıyorum..bakıcı ücretini nasıl alabilirim..??annem tansiyon hastası ve çok ağır hareket ediyor..cevap lütfen..

  37. ummahan uçmaz
    28 Temmuz 2012, 17:11

    selam.. ben bağkurluyum üzerime iş yeri var ama vergilerimi bile zor ödüyorum.evim ve iş yerim kira anneme ve babama ben bakmak zorundayım ama çalışmakda zorundayım.bakıcı tutmamın imkanı yok kendim zor geçiniyorum.eşimden ayrıldım..babamın sskdan mağlül emeklisi var ama ikisine yetmiyor bile.ben destek olarak maaş alabilirmiyim?lütfen aydınlatırsanız sevinirim..saygılarımla..

  38. nurdan özmermertaş
    10 Ağustos 2012, 06:12

    sayın sadettin by beimde size sorum olucak benim annem 1950 doğumlu annemin tansiyon seker kalp guatır vede beyinde 4 damar tıkalı 3 ay öncede bi atak gecirdi ve hafızada sorun yasadı unutkanlık konusma bozuklu suan hicbir is yapamıyor günlük kullandı ilacları dahi icemiyor kendi banyoda yapamıyor yemek yapamıyor tüm ihtiyaclarını ben karsılıyorum ben bakmakla yükümlü oldum icin herangi bir isdede calısamıyorum bende ssk ya müracat etsem bu parayı bende alabilirmiyim lütfen banada cevap yazarmısınız teşekkür ederim şimdiden..

  39. özkan
    17 Ağustos 2012, 04:42

    bemim anem sinir hastası ilacı kulanıyor bazen sabahtan akşama kadar konuşuyor bu bir iki ay suruyor babam bazen hastaneye yatırıyor üç oldu bir ay veya kırk gün yatti babamla birlik oturuyoruz bizim hanım aneme baksa devletden para ala bilirmi.

  40. kevser atak
    22 Ağustos 2012, 14:49

    slm sadettin bey ben 53 yaşındayım annem 84 yaşında gercekten bakıma muhtaç alzaymır hastası ben bakıyorum benim her hangi bi maşım sigortam yok babamdan annem emekli maaşı alıyor fakat eşimin ufak bi iş yeri var oda devamlı zarar fakat kapatmıyo oyalanıyorum diyo eşimde emekli ben anneme bakıyorum diye maaş alabilirmiyim lütfen cevap yazarsanız çok sevinirim teşekkürler

  41. emrah tombulefe
    22 Ağustos 2012, 23:31

    kusura bakmayın rahatsız edecegim
    ben çalışmıyorum ev kira eşim çalışmıyor ve kalca çıkıgı önceden alınmış heyet raporu var % 45 ama bakım parası alabilir miyim acaba bana yardımcı olursanız sevinirim

  42. Erol Kaptan
    25 Ağustos 2012, 22:04

    Annem, kendi ihtiyacını göremiyor. Sürekli düşerek kendine zarar veriyor. Kendi başına gezemiyor. Hiç bir geliri yok. Yalnız kendine ait bir evi var. Benim anneme imkanım yok. Devlet anneme bakıcı ücreti öder mi ? Şimdiden teşekkürler.

  43. erdal bulut
    29 Ağustos 2012, 17:36

    MERHABA benim 51 yasinda sizofren hastasi ve akcigerinden %40 rahatsiz babam var toplam rapor %88 i buluyor babam icin bakim parasi alabilirmiyiz tskler

  44. göknur şaşak
    08 Eylül 2012, 22:43

    benim halamın ve eniştemin çoçukları olmadığı içinbeni evlatlık edinmişler eniştem 82 halam ise72 yaşlarındalar.eniştemin sağ gözü görmüyor,şeker hastası birçok da ameliyat oldu.halam ise göğüs kanseri tansiyon,şeker,ve birinin yardımı olmayınca elinde bişey tutamıyor elinde çok titriyor.Ve ben bu şartlar altında yeni kanundan yararlanabilir miyim.

  45. muslum gundogmus
    17 Eylül 2012, 22:50

    slm anemin hic bir saglik guvencesi yok ben ogluyum anem evli ama resmi evlidegil babam yilar once olmuş şuan 60 yaşinda hicbir kurum da maaaş alamiyorum kendisine hangi kuruma başvuracagimi bilmiyorum bunun icin yardim eder misiniz tek istedigim yardim ci ollmaniz tekim kirada oturuyoruz cvp verir misiniz

  46. nurcan YILDIRIM
    25 Eylül 2012, 19:04

    Slm benım böbrek rahatsızı babam var 6 saatde bir evde diyalız yapıyrm 4 defa oluyr 12 ıle 6 12 ile yıne 6 arası 4 kez oluyr ..ayaklarıda surekı su topluyr bende unıv mezunuyum ynalız babama bakmak zorundayım calısmama ımkan ve fırsatım yok ev dıyalızın yapıyrm dısarı dahı cıkamıyrm kımı zamanlar gelıırm de yok bana yardımcı olursanız cok sevınırım cook teşekkkur ederım şimdıdenn

  47. seydi koyuncu
    27 Eylül 2012, 17:15

    benim yuzde 65 ozurlu belgem var kas erimesi var annem bakiyor bana annem bakim maasi alabilirmi

  48. ibrahim gül
    27 Eylül 2012, 21:46

    merhaba ben ibrahim gul losemi hastasıyım evliyim bir cocugum var bakanım yok şimdilik babam gil bakıyor oda calışmıyor diet hastası benim saglık kurulu raporum var % 77 rapotumda agır ozurlu yazıyor bakıcı maaşı ala bilirmiyiz cvp ınızı bekliyorum şimdiden tteşekkurler ??

  49. ibrahim gül
    27 Eylül 2012, 21:52

    merhaba ben ibrahim gül losemi hastasıyım saglık kurulu raporum var % 77 agır ozurlu yazıyor evliyim bir cocugum var evim yok bakanım yok şimdilik babam bakıyor oda diyet hastası zaten bende calışmıyorum bakıcı parası alabilirmiyiz lutfen cevabınızı bekliyorum ??

  50. Emrah Kocakaya
    28 Eylül 2012, 12:47

    selamlar ben kalbimden rahatsızım askere gidemedim devlet hastanesinden 100 &100 rapor verdiler midral ağot yetmazligi orta ileri derecede raporumda sürekliligi evet işaretli ve agır efor gerektirmeyen işlerde çalışa bilir yazıyor ben çalışamıyorum 2022 maaş alıyorum eşim bakım ücreti ala bilirmi

  51. sevtap gencer
    05 Ekim 2012, 16:31

    1966 doğumluyum 1.yıl önce anjiyo oldum sürekli ilaç kullanmak zorundayım 3 çoçuğum var yaşları 12.11.9dur.ve eşim işten çıktı zor durumdayız bende hasta maaşı alabilrmiyim nasıl alıcam.cevap verirseniz çok sevinirim şimdiden çok teşekkürler.

  52. cansu ünal
    11 Ekim 2012, 11:23

    meraba babam 47 yasında ve sınızıut paranazal kanserı scc olarak gecıyo 3 ay calısamz raporu verıldı bu surede radyo terapı ve ko-emoterapı gorecek evde sadece kardesım calısıo 800 tl maasla ev kıra onumuz kıs bakım parası alabılırmlermı ??

  53. KAZIM
    15 Ekim 2012, 17:47

    MERHABA KAYINVALİDEM MEME KANSERİYDİ VE TEK MEMESİ ALINDI AYRICA KENDİSİ KALP HASTASI .KAYINVALİDEME EŞİM BAKIYO.BAKIM PARASI ALABİLİYORMU YALNIZ KAYINVALİDEM RAHMETLİ EŞİNDEN EMEKLİ MAAŞI ALIYOR.BİLGİLENDİRSENİZ SEVİNİRİZ.KOLAY GELSİN

  54. aygül gezer
    30 Ekim 2012, 20:16

    merabalar ablamın eşi kalp krizi geçirdi ve stend takıldı çalışamaz durumda hiç bir güvencesi yok 2 tane çocukları var ablam bakıcı parası alabilirmi.