SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 
emeklilikuzman@gmail.com

3600 günle emekli olabilir miyim?

En erken nasıl emekli olacağınızı öğrenmek için tıklayın
SGK Hizmet Birleştirme İşlemleri hakkında bilgi için tıklayın
SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvurularınız için tıklayın
Bağ-kur Hizmet ve Prim Borcu Sorunlarınız için tıklayın
Askerlik Borçlanmasıyla Erken Emeklilik Hesabı için tıklayın
Çözemediğiniz Her Türlü SSK ve Bağ-kur Sorunları için tıklayın
gaxxi, 16 Ekim 2010, No comments
Categories: SSK Emeklilik
Tags: , , ,


3600 günle 58 yaşı doldurduğunuzda emekli olabilirsiniz



Soru: 1959 doğumluyum. 1 Nisan
1999 da sigortalı oldum. 3065 gün prim ödemem var. Ve hala prim ödemeye devam etmekteyim. Bazı rahatsızlıklarım dolayısıyla 3,600 günle emekli olabilir miyim? Olamaz isem ne zaman olabilirim? İki çocuğum var. Doğum borçlanması yapabilecek miyim? Oğlum 1982, kızım 1984 doğumlu.


Nimet UMUL


Cevap: 3600 günle emekli olabilirsiniz. Ancak, 3600 günü doldurduğunuzda değil. Çünkü; yaş haddinden emekli olmak için; 15 yıl sigortalılık süresi, 3600 gün prim ödeme ve 58 yaş şartlarına tabisiniz. 535 gün daha prim ödeyerek, 3065 gün olan prim ödemenizi 3600 güne tamamlamanız şartıyla, 2017 de 58 yaşınızı dolduracağınız tarihte emekli olabilirsiniz. Ayrıca prim ödemenizi 5975 güne tamamlamanız şartıyla, 20 yıllık sigortalılık sürenizi dolduracağınız 1 Nisan 2019 da emekli olmanızda mümkün. Ancak 2600 günle emekli olmanız avantajlı.



Sosyal Güvenlik Kurumu, 19 Eylül 2010 tarih ve 2010/106 sayılı Genelge ile yasada olmayan şartlar getirerek, sigorta başlangıç tarihinden önceki doğumları borçlandırmadığından, doğum borçlanması yapamazsınız. Ancak, başlangıçtan önceki doğumlarınız için İş Mahkemesine dava açarak, borçlanma hakkı alacağınız kanısındayız. İki doğum için borçlanma yapabilseniz, 2015 de 56 yaşınızı dolduracağınız 2015 de emekli olabilirsiniz.



Ekrem SARISU – POSTA

3600 günle emekli olabilir miyim?

Comments

No Responses, Leave a Reply
  1. AYŞE KIYMAZ
    18 Ekim 2010, 20:48

    BEN 1997 DEN SİGORTALIYIM 28 YAŞINDAYIM 8 SENEDİR AYNI İŞYERİNDEYİM İŞYERİNDEN TAZMİNAT ALABİLİR MİYİM :d

  2. havva kebapçı
    09 Ocak 2011, 12:09

    annemin 11 11 1986 dan ssk ya girişi var dogum tarihi 10.10.1958. ssk dan toplam 2945 gün çalışmışlığı var 10 aydır isteğe bağlı işçi bağkuru ödüyoruz 3600 günden kaç yaşında emekli olabilir

  3. sefer güler
    20 Ocak 2011, 19:05

    06.09.1989 tarıhınde işe gırdım şuandakı prım gun sayım 4.542 askerlık borçlanması yaparsam ne zaman emeklı olabılırım şuan ssk lı çalışıyorum

  4. gülten güler
    20 Ocak 2011, 19:13

    18.02.1997 tarıhınde işe gırış yaptım.şuan çalışlmıyorum toplamda 2845 gunum var 3600 gunu doldurursam ne zaman emeklı olabılırım .09.09.1969 doğum yılım

  5. ramazan gercek
    20 Ocak 2011, 22:44

    25 06 1960 dogumluyum 1993 yılından bu yana sigortalıyım eski yasaya göre yaş haddinden 55 yaşında emekli olabilirmiyim.25 yıl sigortalı dolmadan

  6. nihat demir
    22 Ocak 2011, 23:29

    1966 doğumlu olup,1986 yılında sigorta başlangıcı,son 10 yıl baz istasyonu montajı işinde çalışıyorum.toplam 4000 gün sigortalıyım.baz istasyonu montajı işlerinde tehlikeli işler kapsamındamı?tehlikeli iş kapsamındaysa yıpranma payından nasıl yararlanabilirim.ne zaman emekli olabilirim.

  7. tuncay
    08 Mart 2011, 14:25

    benim babam 3600 günüde yaşınıda doldurdu fakat bağkurdan ssk ya geçtiği için üç buçuk yıl sorunu ile karşılaştı şu an iki yıldan bu yana yatırıyoruz ssk yı torba taslağında bununla ilgili bir değişiklik var mı lütfen cevap verin.teşekkürler

  8. Figen Polatay
    25 Mart 2011, 16:11

    Ocak 1960 yil dogumluyum,ilk ssk li ise baslama tarihim Subat 1987 ve Aralik 2010 3680 gun prim odemem erken emekliik icin tamam,surekli is gorulemez bel boyun ve tiroid rahatsizlik tedavi ve engelleri var acaba su anda ETFAL SAGLIK KURULUNDAN 28 MART MR RAPOR VE BEYIN SINIR CERRAHI imza karar kasesi ile teslim edecegim SAGLIK KURUL RAPOR ENGELLI ORANI EN AZ NE OLUR ISE EMEKLIYE AYRILABILIRIM'?
    Surekli fizik tedavi oneriliyor,hangi is yeri size aylarce alinacak fizik tedavi izni verir?HICBIRI!!!!!!!!!!!

  9. engin yaşar
    29 Mart 2011, 09:00

    1974 doğmluyum 1992 09da bağkur kaydım var askerliye elverişli bulunadışımdan askerliyimi yapmadım ne zaman emekli olurum bu şartlarda

  10. eli özkan
    30 Mayıs 2011, 20:05

    merhaba ben 05.02.2.1981 doğumluyum ve 01 nisan 1998 ssk girişim var şuan toplam prim gün sayım 3941 yaşımı doldurduktan sonra bu pirim günüyle emekli olabilirmiyim yardımcı olabilirseniz çok sevinirim şimdiden çok teşekkürler

  11. aynur mutlu
    30 Eylül 2011, 16:10

    1978 doğumluyum 2000 yılndan buyana 3850 prim ödemem var 12 yıl sigorta sürem var 15 yıla tamamlamak zorundamıyım? ne zaman emekli olabilirim?

  12. emrah özdemir
    23 Aralık 2011, 19:19

    babam 1956 dogumlu. ve ssk işe giriş tarihi ise 1979 ve toplam askerlik borçlanmasınıda yatırdı.2020 gün ssk primi , 1179 günde bağkur ödemiş 610 günde askerlik borçlanması görünmekte. 2012 de tekrar ssk primi ödemeye başlayacak. ricam ne zaman 3600den emekli olabilir şimdiden teşekkürler.

  13. mehmet yıldız
    19 Ocak 2012, 23:07

    ben 1968 doğumluyum. 2003 de sigorta girişim var . ne zaman ben emekli olabilirim . 550 gün askerliğim var 1993 de almanyada 9o günlük sigortam var. onu nasıl buraya getirebilirim ve emeklilikten ne zaman faydalanabilirim hangi yaşta..